Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
MENKÄÄ TÖIHIN!! Ei ole vaikeaaaaaaa !!
Vierailija wrote:
Ei nuo leikkaukset ja tukien järkeistämiset järkevälle tasolle koske kuin pientä prosenttia koko väestöstä. He ovat pelkkä marginaali ryhmä ,eikä heiltäkään silti valtion tuet kokonaan lopu. Kyllä heidät elätetään niinkuin tähänkin saakka on tehty.
Rauhoittukaas nyt taas vähän rakkaat lapset.
Tuo leikkaus koskee myös niitä kenen puoliso on työtön. Juuri niitä jotka edes yrittää käydä töissä.
Työssäkäyvän puolison on erottava kirkosta joutuu irtisanomaan vakuutuksia, työssäkäyvä puoliso ei voi käydä lounasravintolassa enää.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ei nuo leikkaukset ja tukien järkeistämiset järkevälle tasolle koske kuin pientä prosenttia koko väestöstä. He ovat pelkkä marginaali ryhmä ,eikä heiltäkään silti valtion tuet kokonaan lopu. Kyllä heidät elätetään niinkuin tähänkin saakka on tehty.
Tuo leikkaus koskee myös niitä kenen puoliso on työtön. Juuri niitä jotka edes yrittää käydä töissä.
Työssäkäyvän puolison on erottava kirkosta joutuu irtisanomaan vakuutuksia, työssäkäyvä puoliso ei voi käydä lounasravintolassa enää.
Iso määrä ihmisiä joutuu eroamaan kirkosta.
Me ollaan jo katsottu vakuutuksia mitä irtisanotaan.
Jos ihmiset irtisanovat vakuutuksia niin en usko, että vakuutusyhtiöissä työskentelevillä on asuntolainaa jos heitä irtisanotaan.
Vierailija wrote:
Jos ihmiset irtisanovat vakuutuksia niin en usko, että vakuutusyhtiöissä työskentelevillä on asuntolainaa jos heitä irtisanotaan.
Asuvat varmaan vuokralla ja saavat sitten toimeentulotukea.
Vierailija wrote:
MENKÄÄ TÖIHIN!! Ei ole vaikeaaaaaaa !!
On kuule hvetin vaikeaa mennä kun ei ole työkykyä eikä varaa autoon. Työttömänä roikottavat jo viidettä vuotta.
Vierailija wrote:
Pientä prosenttia? Työttömiä ja pienituloisia työllisiä on varmasti vähintään miljoona ja suurella osalla myös niitä tulevaisuuden toivoja eli lapsia.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Asuvat varmaan vuokralla ja saavat sitten toimeentulotukea.
Kyllä jakkupuku ja asuvat vuokralla eli saavat irtisanomistilanteessa toimeentulotukea.
Ei kukaan nyt ota lainaa, jos on vakuutusyhtiössä töissä.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä.
No, tämä hallituksen kiristäminen johtaa siihen, että lapsia ei synny enää ollenkaan suomalaisille. Ehkä Orpo haluaa, että suomalaiset lapset korvataan so malilapsilla. Somaleilla on oudosti varaa tehdä 10 lasta, kun esim. minulla, pienipalkkaisella ei ole varaa tehdä ainoatakaan.
Olen hoitaja, sinkku. Ei minulla ole varaa tehdä lapsia. Hyvä kun itse pärjään. Kätee jää kaikkien kulujen jälkeen 400€. Miten sillä summalla kasvattaisi lapsen?
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä, niiden tuloksesta, kun ihmiset vähentävät kulutusta, ei ole tilillä mitään ylimääräistä rahaa. Yrittäjä ei saa enää asumistukea omistusasuntoon vuoden päästä.
Vierailija wrote:
Kaikki leikkaukset lähtevät yrityksiltä, niiden tuloksesta, kun ihmiset vähentävät kulutusta, ei ole tilillä mitään ylimääräistä rahaa. Yrittäjä ei saa enää asumistukea omistusasuntoon vuoden päästä.
Oi voi, onko yrittäjällä kaivinkone tai jotain muuta kallista, sitten ei saa toimeentulotukea.
Vierailija wrote:
Ja rikkaat jotka saavat lisää, laittavat rahan sijoituksiin. Yrityksille tulee järjettömän huonot ajat, on jo nyt koska jokainen säästää jotta ensi vuonna pärjäisi edes jotenkuten.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Ja rikkaat jotka saavat lisää, laittavat rahan sijoituksiin. Yrityksille tulee järjettömän huonot ajat, on jo nyt koska jokainen säästää jotta ensi vuonna pärjäisi edes jotenkuten.
Kyllä, hiukset voi leikata itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle ja eväät töihin. Ei käydä kahviloissa eikä vaatekaupoissa, ei osteta muuta kuin ruokaa.
Hassuinta tässäkin on,että 10 vuoden päästä muistelette kaiholla näitä ja tulevia tukirahoja ja sitä miten hyvin asiat oli.
Vertailkaa tämänhetken tukia vaikka 80 tai 90 luvun tukiloisiin. Nämä tulevatkin tuet ovat huomattavasti parempia kuin silloin.
80 luvulla ja 90 luvullakin lapsilisät oli murto-osan nykyisestä. Lapsilisät maksettiin kahdesti vuodessa ja summa oli noin 150 mk per mukula. Uli uli uli.. nyyh nyyh. Ei muuten säälitä yhtään köyhien ihmisten pennut,mitäs rivät abortoineet ajoissa vaan antoivat möykkynsä kasvaa. Oma valinta. Kestä seuraukset. Kanna vastuusi. Itse.!
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kyllä, hiukset voi leikata itse ja laitetaan ponnarille tai letille tai nutturalle ja eväät töihin. Ei käydä kahviloissa eikä vaatekaupoissa, ei osteta muuta kuin ruokaa.
Paljonko valtio leikkaa? Katsotaan pystyykö kokoomuslaiset käymään samalla summalla partureissa ja ravintoloissa jne kun muut lopettaa.
Vierailija wrote:
Hassuinta tässäkin on,että 10 vuoden päästä muistelette kaiholla näitä ja tulevia tukirahoja ja sitä miten hyvin asiat oli.
Vertailkaa tämänhetken tukia vaikka 80 tai 90 luvun tukiloisiin. Nämä tulevatkin tuet ovat huomattavasti parempia kuin silloin.
80 luvulla ja 90 luvullakin lapsilisät oli murto-osan nykyisestä. Lapsilisät maksettiin kahdesti vuodessa ja summa oli noin 150 mk per mukula. Uli uli uli.. nyyh nyyh. Ei muuten säälitä yhtään köyhien ihmisten pennut,mitäs rivät abortoineet ajoissa vaan antoivat möykkynsä kasvaa. Oma valinta. Kestä seuraukset. Kanna vastuusi. Itse.!
Mä sain lapsilisän tilille aikanaan ja mun lapsi saa nyt saman verran, on 16-vuotias.
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Vierailija wrote:
Kuka on sanonut että niitä lapsia pitää tehdä jos rahat ei riitä elättämään ja kasvattamaan niitä. Yhtä lailla niistä lapsistakin tulee pystyä pitämään huolta kuin mitä lemmikkieläimistä. Itse olen päättänyt jäädä lapsettomaksi siihen asti kunnes talous vakautuu ja lasten pito on taloudellisesti turvallista. Mutta jos pyöräyttää lapset ja jää sitten työttömäksi niin se on kyllä oma eikä yhteiskunnan vika koska ei ottanut huomioon mahdollisia muutoksia taloudessa ja elämäntilanteessa silloin kun harkitsi lasten hankkimista.
Mä sain lapsen 28-vuotiaana 11 vuoden seurustelun jälkeen. Kuinka kauan sitä vakituista työpaikkaa pitää odottaa? Pitääkö seurustella 20 vuotta?
Ihan sama seurusteletko vaikka tunnin kun
Se avustaja kustantaa todennäköisesti 1/10 siitä mitä laitospaikka. Eikä niitä paikkoja kaikille riitä, ei edes valtion varat.
Tienaan 2800 euroa kuukaudessa ja saisin vain 230 euroa lisää. On niin väärin että rikkaille annetaan enemmän.