Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
Vaalikeskusteluissa kaikki puolueet ovat yhtä mieltä siitä, että työnteon pitää AINA olla kannattavampaa kuin sossun rahoilla/työttömyyskorvauksella eläminen, mutta nyt kun sitä yritetään tehdä, niin ei tämä kelpaakkaan oppositiolle. Pienimmät palkat on yleensä yksityissektorilla, ei niitä voi hallitus nostaa, joten ainoa ratkaisu on tukien leikkaaminen, jotta se sossun tuilla laiskottelu saadaan loppumaan ja ihmiset töihin. Aamutv:ssä sanottiin, että Suomessa on maailman kolmanneksi parhain sosiaaliturva. Ei meillä ole siihen enää varaa.
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki työttömät, myös pitkäaikaiset, joiden kotona olen käynyt, siellä on samat pelit ja vehkeet kuin töissä käyvienkin kotona, myös jääkapeista löytyy mehuja ja jugurtteja ja kaapeista sipsejä sun muuta, eli vaikka mitä sellaista, mitä minusta tulisi saada vain palkalla.
Todella paljon olisi leikattavaa, työtön voi istua kuumassa suihkussakin vaikka tunnin kiinteällä vesimaksulla, jonka maksaa kela/valtio, eli tässä ihmisten kulutushysteriassa ei ole mitään mittaa eikä määrää, kun kaikki haluaa koko ajan kaikkea mulle-mulle-mulle ja äkkiä lisää-äkkiä lisää-äkkiä lisää asenteella.
Mahtaa olla rankkaa kun täytyy toisten sipsejäkin kadehtia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille voisi rakentaa omia taloja, sellaisia mitkä eivät täytä rakentamisen standardeja ja tulisi halvemmaksi, eikä niitä tarvitsi niin paljoa huoltaa eikä yhtä hyvin lämmittää ja muuta ja voisi olla säännöstelty lämpimän veden määrä ja muuta.
Eivätkä nämä saisi sijaista missään kovin keskeisillä alueilla, sellaiset tulee varata töissä käyvien käyttöön.
Tällaisia malleja pitäisi kehittä lisää, saataisiin oikeasti sitä eroa siihen elämään, työn ja työttömyyden välille.
Katto päälle ja vaatimaton ruoka pitää kuitenkin rikollisuuden kurissa, se riittää. Tuonne taloihin olisi helppo järjestää ruokatoimituksiakin ja sieltä tulisi sitten mitä tulee ja sitä on syötävä, eli ei annettaisi rahaa, jolla voi itse kaupasta valita. Jos haluaa rahaa, pitää käydä töissä, sitten saa valita ostoksensa.
Eikö olekin kiva, kun sinä pääset muuttamaan tuollaiseen joskus?
Vierailija kirjoitti:
Orpolla on tehtävälista jotka se toteuttaa ennen vuotta 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
---------------------------------------------------------------------------------------
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Orpo the Destroyer
Orpo Otto Peltirumpu
Vierailija kirjoitti:
Kohta rupee ideologisesti työttömille ja muille vapaaehtoista vapaata ansiosidonnaisilla viettäville työt maistumaan! hyvä!
Jos maassa on muka se paljon puhuttu työvoimapula niin näin on pakko tehdä. Hyvä Orpo ja Purra!
Työnvieroksuminen on ihan arkipäivää yhteiskunnassamme, tiedän lukuisia esimerkkejä että työtä vältellään. Tuorein tältä viikolta
Palkanmaksua vieroksuvat kärsikööt! Menköön yrityksensä nurin. Se, mikä on todellinen ongelma, on palkanmaksuhaluttomuus, ei työhaluttomuus. Köyhää kannustetaan kepillä - rikasta porkkanalla. Köyhää kannustetaan tukien kiristyksillä sekä mm. TE-hallinnon "palveluilla", kuten "mahdollisuutena" ilmaistyöhön, jota hämärästi kutsutaan termmeillä kuntouttava työ, työkokeilu, kuntouttava työ, työtoiminta... kun ei kehdata sanoa ääneen sitä, että kyse on puhtaasta orjatyöstä. Lannistetulle ihmiselle kehdataan vielä sanoa, että tuo ilmaiseksi tekemäsi työ on hänen itsensä parhaaksi, koska se "jämäköittää elämänhallintaa". Pthyi h*tti missä dystopiassa eletään.
Tulee ihan edellinen hallitus mieleen tässä. Köyhyys lisääntyy ja velkataakka kasvaa. Kaksi hallitusta putkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Orpolla on tehtävälista jotka se toteuttaa ennen vuotta 2025.
1. Tuhoa ostovoima.
2. Varmista asunnottomuus.
3. Poista työpaikat.
Ja lista on loputon
---------------------------------------------------------------------------------------
Me teemme työntekijöistä orjia, työttömät laitamme kaduille asumaan nälässään, sairaat kärsikööt kivuissaan ilman hoitoa ja te alistutte tahtooni, sillä minä olen teidän herranne ja ylijumala.
Orpo the Destroyer
Muistakaa että Orpo ei ole ainut joka toteuttaa Agenda2030 tavoitteita mm Marin oli kans tuhoamassa ostovoimaa,työpaikkoja,leikkaamassa pienituloisimmilta yms eikä ole edes ainoa ihmisten päät yritetään vaan kääntää aina johonkuhun vaikka todellisuudessa kaikki tai lähes kaikki on tuhoamassa suomen taloutta,ostovoimaa ja sortaa kansaa. Käskyt saadaan muualta kuin Suomen valtion sisältä.
Valehtele vähän vielä!
Se on ikävää kun fakta asiat pilataan huutelemalla valehtelijan,mutta taidatkin kuulua Marin kulttiin. No aivopesty on aina aivopesty.
Jaa ettet sinä yhtään aivopesty Mestari-kulttisi kanssa? Ja joku tässä äskettäin tuntui palvovan jo Mestarinnaakin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosten laskelman mukaan pienituloisten määrä kasvaisi hallituksen toimien vuoksi ensi vuonna 40000 ihmisellä, joista noin 12700 olisi uusia pienituloisiin perheisiin kuuluvia lapsia.
Petteri Orpon kärkihanke etenee, köyhällistölle on paikka kaduilla kerjäämässä.
Vaikka pienituloisten ja vähäosaisten määrä kasvaa, niin hallitus on myös asettunut tavoitteekseen puolittaa toimeentulotukea saavien määrä nykyisestä mikä tarkoittaa että jatkossa aiempaa pienempi määrä olisi oikeutettuja toimeentulotukeen ja pienituloisten on tultava toimeen palkallaan esimerkiksi kuluja vähentämällä ja säästämällä esim pienempi asunto, halvempaa ruokas ja sähköä, vastteiden kierrätystä ja jne.
Ihan kuin pienituloiset ei jo nyt säästäis kaikesta mahdollisesta. Joku raja siinä säästämisessäkin on ja aika monella se on jo nyt käsillä. Enempää ei voi enää säästää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti köyhät muistavat tämän seuraavalla kerralla vaaliuurnilla. Itse olen onneksi töissä, mutta jos työkykyni menetän, taidan mennä suoraan kiikkuun.
Älä hei viitsi!! Kuten ollaan huomattu, on ihan sama ketä äänestää - heillä kaikilla on sama päämäärä: tuhota Suomi ja suomalaiset.
Ei ole ihan sama ketä äänestää. Provot vaan nyt pelkäävät, että kansa viisastuneena ei annakaan enää ääntään persuille. Persut pettää aina! Ilman omaatuntoa, ilman katumusta. Riikkakin valehteli niin että korvat heilui, ennen vaaleja väitti, että persut eivät kiristä pienituloisten tilannetta. Kuinkas kävikään? Vallan kiima silmissään tekee nyt kaikkien aikojen oikeistolaisinta politiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille voisi rakjentaa omia taloja, sellaisia mitkä eivät täytä rakentamisen standardeja ja tulisi halvemmaksi, eikä niitä tarvitsi niin paljoa huoltaa eikä yhtä hyvin lämmittää ja muuta ja voisi olla säännöstelty lämpimän veden määrä ja muuta.
Eivätkä nämä saisi sijaista missään kovin keskeisillä alueilla, sellaiset tulee varata töissä käyvien käyttöön.
Tällaisia malleja pitäisi kehittä lisää, saataisiin oikeasti sitä eroa siihen elämään, työn ja työttömyyden välille.
Katto päälle ja vaatimaton ruoka pitää kuitenkin rikollisuuden kurissa, se riittää. Tuonne taloihin olisi helppo järjestää ruokatoimituksiakin ja sieltä tulisi sitten mitä tulee ja sitä on syötävä, eli ei annettaisi rahaa, jolla voi itse kaupasta valita. Jos haluaa rahaa, pitää käydä töissä, sitten saa valita ostoksensa.
Miksi työtön ei saisi asua itse maksamassaan talossa?
Tai miksi työtön ei saa syödä puolison ostamia ruokia?
Lapset pois köyhiltä, niin lasten oikeudet voidaan toteuttaa parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatellaan, että menisi eduskuntatalon eteen polttamaan kaksi seteliä minuutissa, 120 seteliä tunnissa, eli 2880 seteliä (57600 eur) vuorokaudessa.
Niin kestäisi 69 444 päivää tuhota 4 000 000 000 euroa (turunradan hinta). Yli 190 vuotta. Vaikka laittaisit nyt ekaluokkalaisen polttamaan kakskymppisen jokaista kymmentä sekuntia kohti, ehtisi se lapsi vanheta eläkeikään ennenkuin porona olisi vastaava summa. Olettaen, että työskennellään 24/7.
Miten tällaisen ostoksen tekeminen on sopusoinnussa muiden parin sadan tukien paheksumisen kanssa? Normaalille ihmiselle tuollainen miljardien huonosti harkittu heräteosto olisi aika paheksuttava, mutta jos on ikänsä viettänyt verorahoilla eduskunnassa niin onkin Ihan O K.
Perehdy siihen ratahankkeeseen samalla intensiteetilla, kuin tuohon pennien laskemiseen niin ne hankkeen hyödyt saattavat aueta ihan eri tavalla.
Siihen on jo perehdytty. Koska kyseisessä paikassa on jo rata, ei hinta kuoletu julkisessa liikenteessä. Tuntien maan rakennuskulttuurin, suomalaisia työmiehiä ei paikalla myöskään tule näkymään, joten se siitä työllistämisvaikutuksesta. Puhdasta rahan polttamista siis.
Alkaa suomalaisiakin työnteko kiinnostaa, kun kotona maksamisesta maksaminen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vaalikeskusteluissa kaikki puolueet ovat yhtä mieltä siitä, että työnteon pitää AINA olla kannattavampaa kuin sossun rahoilla/työttömyyskorvauksella eläminen, mutta nyt kun sitä yritetään tehdä, niin ei tämä kelpaakkaan oppositiolle. Pienimmät palkat on yleensä yksityissektorilla, ei niitä voi hallitus nostaa, joten ainoa ratkaisu on tukien leikkaaminen, jotta se sossun tuilla laiskottelu saadaan loppumaan ja ihmiset töihin. Aamutv:ssä sanottiin, että Suomessa on maailman kolmanneksi parhain sosiaaliturva. Ei meillä ole siihen enää varaa.
No mitenkä se sosiaaliturva nyt onkin niin hyvä, kun jka vuosi aiemmin sen pienuudesta on tullut noottia??
Vierailija kirjoitti:
Siis kaikki työttömät, myös pitkäaikaiset, joiden kotona olen käynyt, siellä on samat pelit ja vehkeet kuin töissä käyvienkin kotona, myös jääkapeista löytyy mehuja ja jugurtteja ja kaapeista sipsejä sun muuta, eli vaikka mitä sellaista, mitä minusta tulisi saada vain palkalla.
Todella paljon olisi leikattavaa, työtön voi istua kuumassa suihkussakin vaikka tunnin kiinteällä vesimaksulla, jonka maksaa kela/valtio, eli tässä ihmisten kulutushysteriassa ei ole mitään mittaa eikä määrää, kun kaikki haluaa koko ajan kaikkea mulle-mulle-mulle ja äkkiä lisää-äkkiä lisää-äkkiä lisää asenteella.
Pthyi helkkari, että joidenkin kotona käy kylässä tuollaisia vieraita. Nuuskivat jopa jääkaapin ja mittailevat kuinka kauan työttömät ovat suihkussa. Mikä kyylä! Katso vaan sitä omaa asennettasi. Olet niin katkeraa kalkkia niellyt, että kadehtien kuljeskelet työttömän perheen nurkissa. Onko oma elämäsi noin tyhjää? Koska sinun elämässäsi ei ole muuta sisältöä kuin verhon raosta muiden menojen kyttäily ja toisten kotiin uteliaisuuttasi tunkeilu, niin ei muillakaan saa olla iloa siitä vähästäkään, mitä heillä on. Sipsit, mehut ja jugurtit, suihkut. Voi herra jumala sentään näitä peräjunttilan mallikansalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Työttömille voisi rakentaa omia taloja, sellaisia mitkä eivät täytä rakentamisen standardeja ja tulisi halvemmaksi, eikä niitä tarvitsi niin paljoa huoltaa eikä yhtä hyvin lämmittää ja muuta ja voisi olla säännöstelty lämpimän veden määrä ja muuta.
Sinun ihanneyhteiskunta on jo keksitty: se keksittiin vajaa sata vuotta sitten. Kummasti tämä Ylen sarja toi mieleen sen hengen mitä tuntuu taas olevan ilmassa: ihmisten erottelua yhteiskuntakelpoisiin ja kelvottomiin, joidenkin luokittelua hyödyttömiksi loisiksi, joista puserrettiin työvoiman hyöty viimeiseen hengenvetton asti. Katsokaa tämä sarja ja pohtikaa, eikö mitään noista kamaluuksista olla opittu: https://areena.yle.fi/1-50933037
Vierailija kirjoitti:
Ei uskoisi että tämä hallitus on näin nais-ja lapsivihamielinen. Monta lapsellista naista puolueiden johdossakin, ministereinä, päättäjinä.
Mutta taitavat ollakin uskovaisia kaikki. Raamattu opettaa vihaamaan.
Lukeneet kuin piru Raamattua. Jättäneet tarkoituksella väliin Jeesuksen esimerkin ja opit. Jos sen olisivat lukeneet, eivät olisi näin pienen ihmisen kimpussa. Hävetkööt, etenkin jotka kristityiksi itseään kutsuvat.
Vierailija kirjoitti:
Sit se työtön menee osa-aika töihin ja tienaa sen 138e kk. Rahaa saadakseen pitäs tehdäkkin jotain sen eteen.
Tuokin vähä loppuu, kun Orpo poistaa suojaosan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaksi lasta, ja lapsikorotusten poisto vähentää työttömyystukeani noin kolmasosalla.
Joo, monilapsiperheet ja yksinhuoltajat saavat nykyistä enemmän, kuten myös alle 3-vuotiaiden vanhemmat, mutta entäs me keskivertosuomalaiset? 2 lasta, eikä elinkeino perustu lisääntymiselle.
Me keskivertosuomalaiset käymme töissä ja perheen verot alenee nyt useammalla sadalla kuukaudessa.
Siihen on jo perehdytty. Koska kyseisessä paikassa on jo rata, ei hinta kuoletu julkisessa liikenteessä. Tuntien maan rakennuskulttuurin, suomalaisia työmiehiä ei paikalla myöskään tule näkymään, joten se siitä työllistämisvaikutuksesta. Puhdasta rahan polttamista siis.