Uudet laskelmat: Näin Orpon hallituksen leikkaukset iskevät Työttömälle -138 €/kk, suurimpina kärsijöinä lapset
Tuoreet laskelmat osoittavat hallituksen sosiaaliturvaleikkausten vaikutukset työttömälle yksineläjälle ja perheelle, jossa ollaan työttömyysturvan varassa. Rajut muutokset koskevat ansiosidonnaisella työttömyysturvalla olevia, sillä peruspäivärahalla olevan työttömän käytettävissä oleva tulo voi jopa nousta.
Koko artikkeli US:n tilaajille: https://www.uusisuomi.fi/uutiset/uudet-laskelmat-nain-orpon-hallituksen…
Jos on kysyttävää, kysykää kommenteissa.
Kommentit (355)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuollainen summahan voi motivoida jonkun jo töihin!
Ymmärrätkö että vaikka motivioi niin työnantaja päättää että kenet palkkaa. Töihin ei niin vaan mennä. Työtön laittaa hakemuksen ja pallo on sen jälkeen yksin työnantajalla.
Sitten kannattaa miettiä mitä muuttaa itsessään ja parantaa, jotta tulee varmasti paljatuksi.
.
No varmaa keinoa tulla palkatuksi ei ole. Muutenkin Suomessa työttömiä monin monin kerroin enemän kuin avoimia työpaikkoja piiilotyöpaikat mukaan lukien. Vaikka kaikki työpaikat täytettäis huomenna niin edelleen olisi satojatuhansia työttömiä. Itse olen osa-aikstyössä. Kokoaikatyöhön menen vain oppisopimuksella tai siten et suoraan palkataan.Tee itsestäsi niin haluttu, että työnatajat tulevat kilvan repimään sinut kotoa töihin.
No mitenkäs se onnistuisi vaikka minun kohdallani, olen vajaakuntoinen mt potilas (sairastanut 20 vuotta) jolle on suuri saavutus jaksaa käydä kaupassa.
Esim käy kuntosalilla parantamassa kuntoasi ja pitämässä kehistasi huolta kuten kaikki muutkin tekevät. Kunto rapistuu ja keho heikkenee jos on vain kotona eikä liiku, kuntoile ja voimistele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö että vaikka motivioi niin työnantaja päättää että kenet palkkaa. Töihin ei niin vaan mennä. Työtön laittaa hakemuksen ja pallo on sen jälkeen yksin työnantajalla.
Sitten kannattaa miettiä mitä muuttaa itsessään ja parantaa, jotta tulee varmasti paljatuksi.
.
No varmaa keinoa tulla palkatuksi ei ole. Muutenkin Suomessa työttömiä monin monin kerroin enemän kuin avoimia työpaikkoja piiilotyöpaikat mukaan lukien. Vaikka kaikki työpaikat täytettäis huomenna niin edelleen olisi satojatuhansia työttömiä. Itse olen osa-aikstyössä. Kokoaikatyöhön menen vain oppisopimuksella tai siten et suoraan palkataan.
Pitää katsoa peillin ja miettiä omaa osuuttaan siihen miksi ei ole kokoaikatyössä.
Presidentinvaalit 2024 (Paavo Väyrynen) | Puheenaihe 400
Miksi Suomessa on pienet palkat, ankara verotus ja suuri julkinen velka?
https://www.paavovayrynen.fi/2022/09/14/miksi-suomessa-on-pienet-palkat…
Helsinki on täynnä näitä sosiaalielättejä. Asuvat kalliissa asunnoissa yhteiskunnan tuilla. Varsinkin maahamuuttajat. Eivät osaa kieltä eikä aikomustakaan opetella kieltä tai työllistyä.
Nämä leikkaukset pyyhkivät kerralla pois kaikki mt-ongelmani sekä autismin, olen aina muutenkin toivonut kykeneväni kokopäivätöihin ja yltäväni tyydyttävälle tulotasolle, mutta vasta Orpon raippa soi minulle täyden työkyvyn ja ihmeparantumisen. Hurraa!
Vierailija kirjoitti:
Sosten laskelman mukaan pienituloisten määrä kasvaisi hallituksen toimien vuoksi ensi vuonna 40000 ihmisellä, joista noin 12700 olisi uusia pienituloisiin perheisiin kuuluvia lapsia.
Petteri Orpon kärkihanke etenee, köyhällistölle on paikka kaduilla kerjäämässä.
Pääasia ettei somalien etuuksiin puututa.
Työttömiä voisi alkaa kouluttamaan aloille joissa on työvoimapula. Hoitoalalle ja siivousalalle, ravintola alalle. Nyt työvoimakoulutuksia ja oppisopimuspainotteisia koulutuksia auki. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla hoitajapulaan ja työttömille töitä.
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on täynnä näitä sosiaalielättejä. Asuvat kalliissa asunnoissa yhteiskunnan tuilla. Varsinkin maahamuuttajat. Eivät osaa kieltä eikä aikomustakaan opetella kieltä tai työllistyä.
Osasihan se aladin-muslimikin solvata homoja suomeksi.
Vierailija kirjoitti:
Nämä leikkaukset pyyhkivät kerralla pois kaikki mt-ongelmani sekä autismin, olen aina muutenkin toivonut kykeneväni kokopäivätöihin ja yltäväni tyydyttävälle tulotasolle, mutta vasta Orpon raippa soi minulle täyden työkyvyn ja ihmeparantumisen. Hurraa!
Voin sanoa ihan omasta kokemuksesta vakavan masennuksen läpi käyneenä että työ todella on paras apu mielenterveysongelmiin. Elämään tulee rytmiä ja tarkoitus. Se rauhoitti, paransi ruokahalua ja unta. Työterapiaa käytettiin mielenterveysongelmien hoidossa jo 1900 luvun alkuvuosina. Rahahuolet väheni. Minulle työ oli parempaa terapiaa kuin yksikään terapiaistunto psykologin tai lääkärin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
No varmaa keinoa tulla palkatuksi ei ole. Muutenkin Suomessa työttömiä monin monin kerroin enemän kuin avoimia työpaikkoja piiilotyöpaikat mukaan lukien. Vaikka kaikki työpaikat täytettäis huomenna niin edelleen olisi satojatuhansia työttömiä. Itse olen osa-aikstyössä. Kokoaikatyöhön menen vain oppisopimuksella tai siten et suoraan palkataan.Tee itsestäsi niin haluttu, että työnatajat tulevat kilvan repimään sinut kotoa töihin.
No mitenkäs se onnistuisi vaikka minun kohdallani, olen vajaakuntoinen mt potilas (sairastanut 20 vuotta) jolle on suuri saavutus jaksaa käydä kaupassa.
Miten tämä av-palstailu jankaten ja trollaten päivät pitkät edistää mielenterveyttäsi ja kuntoutumistasi?
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosten laskelman mukaan pienituloisten määrä kasvaisi hallituksen toimien vuoksi ensi vuonna 40000 ihmisellä, joista noin 12700 olisi uusia pienituloisiin perheisiin kuuluvia lapsia.
Petteri Orpon kärkihanke etenee, köyhällistölle on paikka kaduilla kerjäämässä.
Vaikka pienituloisten ja vähäosaisten määrä kasvaa, niin hallitus on myös asettunut tavoitteekseen puolittaa toimeentulotukea saavien määrä nykyisestä mikä tarkoittaa että jatkossa aiempaa pienempi määrä olisi oikeutettuja toimeentulotukeen ja pienituloisten on tultava toimeen palkallaan esimerkiksi kuluja vähentämällä ja säästämällä esim pienempi asunto, halvempaa ruokas ja sähköä, vastteiden kierrätystä ja jne.
Tavoite ei ole sama kuin tulos. Väitän ettei tavoite toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Työttömiä voisi alkaa kouluttamaan aloille joissa on työvoimapula. Hoitoalalle ja siivousalalle, ravintola alalle. Nyt työvoimakoulutuksia ja oppisopimuspainotteisia koulutuksia auki. Kaksi kärpästä yhdellä iskulla hoitajapulaan ja työttömille töitä.
Tämä. Koulutus ja avoimet väylät ovat asia jota työttömät eivät ymmärrä. Jos työn hakemisesta huolimatta työllisty niin sitten pitää kouluttautua vaikka se maksaisi. Mutta se on söästökuurin arvoinen. Syö sitten vaikka opintojen ajan pikanuudeleita ja valaisee asunnon kynttilöillä jos se sitä vaatii, mutta koulutukseen käytetty raha on sijoitus josta kiitetään tulevaisuudessa kun saa töitä.
No jopa Antti Lindtman tuossa kiemurteli kun yritti sysätä nykyisen hallituksen syyksi sosiaalidemokraattien tuhoaman Suomen taloustilanteen.
Toivon, ettemme enää koskaan joudu kärsimään vasemmiston törkeätä taloudenpitoa, jonka maksajat ovat tulevat sukupolvet ja käsi ojossa silmät kiiluen vain haalitaan omiin taskuihin rahaa.
Yksi asia josta olen onnellinen on, että pääsimme tuosta katastrofaalisesta sossunaisesta eroon. Toivon hänelle pitkää ja menestyksekästä uraa kaikkialla muualla kuin Suomen poliittisessa elämässä.
Tosin keski-Euroopassa naureskellaan kuplalle nimeltään synnä määrrin ja aivan avoimesti irvaillaan, että keisarin uudet vaatteet veivät edes näin pitkälle.
Orpo ja Purra jatkavat sitä työtä, mihin Sipilän hallituksen aikana Kokoomus ja Persut jäivät ja sitä velkaa ja pahoinvointia maksamne tulevaisuudessa vuosikymmeniä, mitä leikkaukset ovat vaikuttaneet lapsiimme ja nuoriin.
Psykiatriset osastot täyttynyt nuorista, lapsilla jopa puolen vuoden jonot hoitoihin, nuorten itsemurhat yleistyneet, päihteiden käyttö lisääntynyt, lastensuojelu takkuaa ja näitä Eerikoita ja Joensuun lapsim urhia yhä enemmän. Moni syrjäytyy jo lapsena, eikä koskaan pysty työelämään vaan yhä useampi nuori jää mielenterv.syistä työkyvyttömyyseläkkeelle.
Tästä oltiin huolissaan jo Sipilän hallituksen aikana v. 2019 ja nyt kurjistetaan lisää.
Tämä hallitus vie kirjaimellisesti leivän lapsen suusta.
Yhden kokoomuslaisen mökkimurrot saalis kompensoi leikkaukset vuodeksi.
Vierailija kirjoitti:
No jopa Antti Lindtman tuossa kiemurteli kun yritti sysätä nykyisen hallituksen syyksi sosiaalidemokraattien tuhoaman Suomen taloustilanteen.
Toivon, ettemme enää koskaan joudu kärsimään vasemmiston törkeätä taloudenpitoa, jonka maksajat ovat tulevat sukupolvet ja käsi ojossa silmät kiiluen vain haalitaan omiin taskuihin rahaa.
Yksi asia josta olen onnellinen on, että pääsimme tuosta katastrofaalisesta sossunaisesta eroon. Toivon hänelle pitkää ja menestyksekästä uraa kaikkialla muualla kuin Suomen poliittisessa elämässä.
Tosin keski-Euroopassa naureskellaan kuplalle nimeltään synnä määrrin ja aivan avoimesti irvaillaan, että keisarin uudet vaatteet veivät edes näin pitkälle.
Se ei pääse toistumaan jos kriminalisoidaan sosialismi ja julistetaan vasemmistopuolueet ääriliikkeiksi.
Työttömyys ei ole työttömän vika. Tämä poikkeuksellisen neuvoton hallitus, joka vei Suomen taantumaan, on äänestäjien ansiota.
Vierailija kirjoitti:
Taisi olla yli 40% mmuuttajista jotka elävät kelatuilla helsingissä. Nää köyhät eivät valita siitä mitään kun pitää leikkiä suvaitsevaa. Hyvä vaan jos pian joutuvat ottamaan itsekin osaa niiden elättämisiin kun kerran niitä tänne ovat halunneet. Juu, olen tyytyväinen tähän hallitukseen, edelliseen en ollut.
Suomesta pitäisi tehdä yövartiovaltio. Siinä systeemissä valtiolla on pienin mahdollinen valta, verotusta ei ole, valtion rahoittaminen olisi täysin vapaaehtoista ja sen toimita rajoittuu ainoastaan palolaitokseen, poliisiin, armeijaan ja tuomioistuimeen. Sen sijaan vapaa markkinatalous ja yritystoiminta pitää kaikesta muusta yhteiskunnan toiminnasta ja palveluista huolen, esimerkiksi yksityiset koulut, yksityiset tieverkot, yksityiset luonnonvarat ja yksityiset vankilat.