Kyllä sylettää nuo takapuskurissa ajavat!
Nopeustajoitus oli taajama-alueella 60, mutta vissiin urpo ei sitä tajunnut. Sitten kun tuli nopeusrajoitus 100 niin polkasin tallan pohjaan ja sinne jäi. Vissiin kotterolle tietä piisasi sen jälkeen.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti paras tapa reagoida puskurissa roikkujiin on vain rauhallisesti päästää kaasu. Itse päästän yleensä vain hetkeksi ja sitten kiihdytän sallittuun nopeuteen. Jos takana ajelija ei ymmärrä, että tein sen tarkoituksella ja vääntyy taas roikkumaan, niin päästän kaasun hieman pidemmäksi aikaa (esim.80-->60) ennen kiihdytystä. Yleensä tämä toimii ja moni alkaa pitämään väliä, koska vissiin tykkäävät kun ei ole niin aggressiivinen kuin jarruvalojen väläyttely. Jos taas takana tulija löytää itsensä kolmannen kerran metrin päähän, niin sitten ajellaankin 50km/h (tai hitaampaa, jos hän on oikein lähellä), kunnes hän pääsee ohi. Tämä on vuosien varrella kehittämäni tapa. En haluaisi sanoa, että olen ammattikuljettaja. Joo, nolottaa olla näin lapsellinen, mutta ajan niin paljon, että olen perustellut tämän itselleni riskien kontrolloimisena oman turvallisuuteni tähden 😀
Pelle.
Miksi olet mulkku ja ajat kiinni takapuskurissa? Etkö voi itsellesi mitään?
En aja kenenkään puskurissa, menen nysvääjistä ohi. Siitäkin tojopellet sitten itkee... jännä homma, kun minun perässä ei ajeta puskurissa kiinni.
Helpommalla pääsisit kun hiukan hölläisit kaikin puolin ja jättäisit sen turvavälin. SInusta ei myöskään tulisi niin mulkku fiilis :)
Tiellä on tarkoitus siirtyä paikasta toiseen parasta mahdollista vauhtia. Se mitä joku hermoheikko tojopelle ajattelee minusta on harvinaisen yhdentekevää.
Ikävää että sinun oma näkemyksesi jonka oletat olevan yleinen totuus, tekee sinun elämästä haastavaa.
Ei autolla ajaminen tee elämästäni mitenkään haastavaa. Se on ihan mukavaa hommaa. Tojopelleillähän ne paineet tuntuu olevan kun lyllertävät adaptiivisilla vakkareillaan rekkojen perässä motarilla. Rohkeimmat saattaa toki lähteä sitä rekkaa ohittamaan mutta jos siinä menee kaksi kilometriä niin alkaahan siinä letkaa tulla taakse.
Sylettää? Mitä kieltä tämä on? Saavatko 10-vuotiaat jo ajokortin?
Audikuskilla oli varmaan niin huono näkö, ettei muuten olis nähnyt ett edellä ajaa auto ja tarvitsi varmaan tieoppaan ettei eksy petikkoon. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu on nostaa vauhtia, jolloin takana oleva on tyytyväinen tai päästää nätisti ohitse.
Paljonko vauhtia pitäisi nostaa esimerkiksi satasen rajoituksen alueella, jotta puskuripelle olisi tyytyväinen? Riittääkö vauhdiksi 102? 105? 110? 120? Paljonko?
Esim. 110 jo hyvä, kunhan vauhti on tasainen. Ongelma on enemmän 95 tai alle ajavat, joita joutuu kannustamaan vauhdin nostamiseen.
110 on ylinopeutta. Jos ajaa 110 km/h satasen alueella, syyllistyy rikokseen. Kannustatko tai peräti vaaditko sinä ihmisiä tekemään rikoksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylivoimaisesti paras tapa reagoida puskurissa roikkujiin on vain rauhallisesti päästää kaasu. Itse päästän yleensä vain hetkeksi ja sitten kiihdytän sallittuun nopeuteen. Jos takana ajelija ei ymmärrä, että tein sen tarkoituksella ja vääntyy taas roikkumaan, niin päästän kaasun hieman pidemmäksi aikaa (esim.80-->60) ennen kiihdytystä. Yleensä tämä toimii ja moni alkaa pitämään väliä, koska vissiin tykkäävät kun ei ole niin aggressiivinen kuin jarruvalojen väläyttely. Jos taas takana tulija löytää itsensä kolmannen kerran metrin päähän, niin sitten ajellaankin 50km/h (tai hitaampaa, jos hän on oikein lähellä), kunnes hän pääsee ohi. Tämä on vuosien varrella kehittämäni tapa. En haluaisi sanoa, että olen ammattikuljettaja. Joo, nolottaa olla näin lapsellinen, mutta ajan niin paljon, että olen perustellut tämän itselleni riskien kontrolloimisena oman turvallisuuteni tähden 😀
Pelle.
Miksi olet mulkku ja ajat kiinni takapuskurissa? Etkö voi itsellesi mitään?
En aja kenenkään puskurissa, menen nysvääjistä ohi. Siitäkin tojopellet sitten itkee... jännä homma, kun minun perässä ei ajeta puskurissa kiinni.
Aika monta bemaripelleä tuolla ohittelen. Terv tojopelle
ps se sun bemarisi ei ole sen parempi kuin toyota
No mulla ei ole nyt bimmeriä, tällä hetkellä jotain toista saksalaista laatuautoa. Toyotalta ei saa edes rahalla parempaa autoa tällä hetkellä.
Kerran talvella Audi oli persessä kiinni, jouduin säästä johtuen tekemään äkkijarrutuksen. Onneksi ei osunut nutta sentään älysi jättää sen jälkeen turvavälin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppo ratkaisu on nostaa vauhtia, jolloin takana oleva on tyytyväinen tai päästää nätisti ohitse.
Paljonko vauhtia pitäisi nostaa esimerkiksi satasen rajoituksen alueella, jotta puskuripelle olisi tyytyväinen? Riittääkö vauhdiksi 102? 105? 110? 120? Paljonko?
Esim. 110 jo hyvä, kunhan vauhti on tasainen. Ongelma on enemmän 95 tai alle ajavat, joita joutuu kannustamaan vauhdin nostamiseen.
110 on ylinopeutta. Jos ajaa 110 km/h satasen alueella, syyllistyy rikokseen. Kannustatko tai peräti vaaditko sinä ihmisiä tekemään rikoksia?
Eihän tuo ole rikos, pieni rike. Ei tule edes rikesakkoa.
Käväisin juuri Suomessa ja vuokrasin auton. Kaikkein ärsyttävintä on edessä ajavan nopeuden seilaaminen; ei osata painaa kaasua ylämäessä ja nopeus vaihtelee sallitusta 80 km/h alle 70 km/h. Äärettömän ärsyttävää on myös se, että nämä seilaajat sitten ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät satasen alueella 110-115 km/h ja kaistan päättyessä palaavat taas seilaamaan sen nopeutensa kanssa. Ohi ei päästetä, ei sitten millään. No, menin kuitenkin, taitaa tulla sakot tai useammat perässä, kun en ulkosuomalaisena tiennyt, että heti kiihdytyskaistan päässä on kamera.
Vierailija kirjoitti:
Kerran talvella Audi oli persessä kiinni, jouduin säästä johtuen tekemään äkkijarrutuksen. Onneksi ei osunut nutta sentään älysi jättää sen jälkeen turvavälin
Karmiva tilanne. Saitko ammattiapua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lain rikkomista. Yllyttäminen lain rikkomiseen on itsessään rikos. Yllytätkö sinä rikkomaan lakia? Kehotatko autoilijoita ajamaan 110 km/h satasen alueella?
Vierailija kirjoitti:
Käväisin juuri Suomessa ja vuokrasin auton. Kaikkein ärsyttävintä on edessä ajavan nopeuden seilaaminen; ei osata painaa kaasua ylämäessä ja nopeus vaihtelee sallitusta 80 km/h alle 70 km/h. Äärettömän ärsyttävää on myös se, että nämä seilaajat sitten ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät satasen alueella 110-115 km/h ja kaistan päättyessä palaavat taas seilaamaan sen nopeutensa kanssa. Ohi ei päästetä, ei sitten millään. No, menin kuitenkin, taitaa tulla sakot tai useammat perässä, kun en ulkosuomalaisena tiennyt, että heti kiihdytyskaistan päässä on kamera.
Juu, tämä on kummallista. Käyttäisivät vakkaria.
Jos joku köröttelee kehällä 80 km/h alueella nopeiden kaistalla etanavauhtia eli max 80km/h niin silloin roikun puskurissa kiinni mikäli kyseessä ei ole ruuhka-aika, jolloin kukaan ei pääse nopeampaa. Tällöin pitää älytä ajaa sillä oikean puoleisella kaistalla, jos ei pääse eteenpäin. Muuten en puskurissa roiku ja vaihdan itsekin aina hiturikaistalle, jos ajan rajoitusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on lain rikkomista. Yllyttäminen lain rikkomiseen on itsessään rikos. Yllytätkö sinä rikkomaan lakia? Kehotatko autoilijoita ajamaan 110 km/h satasen alueella?
Minun puollesta antaa mennä vaan ja kovempaakin jos siltä tuntuu. Eipä tuo minulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Mua ainakin ärsyttää niin saatanasti suurin osa muista kuskeista että ajan joka tilanteessa jonkun puskurissa kiinni. Vihaan teitä ihmisiä.
Sama, mutta yritän pitää juuri siksi mahdollisimman pitkän etäisyyden jokaiseen kanssakulkijaan. Vähintään kilometri olisi hyvä, mutta aina joku haluaa likemmäksi.
Mun kaveri sai valtavan raivarin,, kun joku auto oli hidas kaupungissa. Rajoitus 40h/km ja oli pakko A päästä ohi B hän jarrutti aivan täysiä kun oli päässyt ohi ä.
Olin vieressä silmät pyöreinä, enkä oikein osannut sanoa mitään. Yhtäkkiä vain hänellä napsahti 😬
Vierailija kirjoitti:
Auton perä on pyhä paikka, jota ei saa lähestyä.
Onkohan tuo joku alkukantainen vietti vai miksi tuo aiheuttaa noin voimakkaita reaktioita.
Ilmeisesti se on jotenkin erityisen loukkaavaa, koska takana ajava on selkeästi nopeampi, kun se sai kiinni, mutta jäi sitten kuitenkin leikkimään saaliillaan kuin laiska kissa.
T U R V A V Ä L I
Jollain ihmisillä on mielenvika, että körötellään alinopeutta, mutta jos joku yrittää ohittaa niin se käy itsetunnon päälle ja nostetaan nopeutta, vaarannetaan liikenne vaikeuttamalla ohitustilanne. Tai sitten kun toinen on ohittanut pipipään, niin aletaan maanisesti itse ajamaan puskurissa kiinni kuin kostaakseen. Tai muuta sekopäistä ja vaarallista..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton perä on pyhä paikka, jota ei saa lähestyä.
Onkohan tuo joku alkukantainen vietti vai miksi tuo aiheuttaa noin voimakkaita reaktioita.
Ilmeisesti se on jotenkin erityisen loukkaavaa, koska takana ajava on selkeästi nopeampi, kun se sai kiinni, mutta jäi sitten kuitenkin leikkimään saaliillaan kuin laiska kissa.
T U R V A V Ä L I
Jos yritän pitää turvaväliä, niin se ei onnistu, sillä alle minuutissa joku urpo siihen änkeää. Ja kun se tapahtuu pari kertaa, niin ärsyynnyn ja kuron turvavälin umpeen, ettei kukaan urpo mahdu siihen änkeämään.
Aika monta bemaripelleä tuolla ohittelen. Terv tojopelle
ps se sun bemarisi ei ole sen parempi kuin toyota