Kyllä sylettää nuo takapuskurissa ajavat!
Nopeustajoitus oli taajama-alueella 60, mutta vissiin urpo ei sitä tajunnut. Sitten kun tuli nopeusrajoitus 100 niin polkasin tallan pohjaan ja sinne jäi. Vissiin kotterolle tietä piisasi sen jälkeen.
Kommentit (371)
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri sai valtavan raivarin,, kun joku auto oli hidas kaupungissa. Rajoitus 40h/km ja oli pakko A päästä ohi B hän jarrutti aivan täysiä kun oli päässyt ohi ä.
Olin vieressä silmät pyöreinä, enkä oikein osannut sanoa mitään. Yhtäkkiä vain hänellä napsahti 😬
On tutkittu, että tieraivo on suurinta nuorilla mieskuskeilla. Yleensä yksilöt oppivat hillitsemään tieraivoaan, mutta jotkut pipipäät jatkavat toimintaansa vanhemmallakin iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Auton perä on pyhä paikka, jota ei saa lähestyä.
Onkohan tuo joku alkukantainen vietti vai miksi tuo aiheuttaa noin voimakkaita reaktioita.
Ilmeisesti se on jotenkin erityisen loukkaavaa, koska takana ajava on selkeästi nopeampi, kun se sai kiinni, mutta jäi sitten kuitenkin leikkimään saaliillaan kuin laiska kissa.
T U R V A V Ä L I
Älä huuda, moukka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri sai valtavan raivarin,, kun joku auto oli hidas kaupungissa. Rajoitus 40h/km ja oli pakko A päästä ohi B hän jarrutti aivan täysiä kun oli päässyt ohi ä.
Olin vieressä silmät pyöreinä, enkä oikein osannut sanoa mitään. Yhtäkkiä vain hänellä napsahti 😬On tutkittu, että tieraivo on suurinta nuorilla mieskuskeilla. Yleensä yksilöt oppivat hillitsemään tieraivoaan, mutta jotkut pipipäät jatkavat toimintaansa vanhemmallakin iällä.
Ihan itsekkö siellä Tercelin ratissa tällaisen tutkimuksen tekaisit?
Vierailija kirjoitti:
Tänään meinasin saada takaluukkuun täytettä takana ajavasta, kun tielle hyppäsi äkkiä peura. Onneksi molemmat ehdimme juuri ja juuri jarruttaa.
Toki toki.
Mulla käy usein niin että auton tutkajärjestelmä aktivoi jostain syystä hätäjarrutuksen kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa. Kolme kertaa on bemarikuski saanut jo maksaa peräänajosta.
Tuossa kun parvekkeelta tupakilla ollessani katselin niin joku hätähousu kosautti risteyksessä toisen auton perään. Nyt siellä setvivät asiaa ja toisen auton kuski käy kuumana.
Mikähän helevetin kiire silläkin peräänajajalla oli kiire?
Vierailija kirjoitti:
Tuossa kun parvekkeelta tupakilla ollessani katselin niin joku hätähousu kosautti risteyksessä toisen auton perään. Nyt siellä setvivät asiaa ja toisen auton kuski käy kuumana.
Kovin kiire ei voi olla jos ajotavallaan riskeeraa peräänajamisen tuottaman aikahäviön. Siinähän sitten ihmetellään eikä ole enää varsinaisesti kiire.
Eniten ihmetyttää nämä sankarit jotka ohittelevat vaikka edessä olisi kuinka monta autoa. Kymmenen kilometrin päästä ollaan todennäköisesti valoissa kuitenkin peräkkäin. Ottaisi nyt vähän iisimmin, turvaväli, hörppy kahvia, kuuntelee jotain mielenkiintoista samalla.. käytännössä ihan samaan aikaan perillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovin kiire ei voi olla jos ajotavallaan riskeeraa peräänajamisen tuottaman aikahäviön. Siinähän sitten ihmetellään eikä ole enää varsinaisesti kiire.
Eniten ihmetyttää nämä sankarit jotka ohittelevat vaikka edessä olisi kuinka monta autoa. Kymmenen kilometrin päästä ollaan todennäköisesti valoissa kuitenkin peräkkäin. Ottaisi nyt vähän iisimmin, turvaväli, hörppy kahvia, kuuntelee jotain mielenkiintoista samalla.. käytännössä ihan samaan aikaan perillä.
Samaa mieltä muuten, mutta mitään ei kannata ajaessaan kuunnella vaan keskittyä siihen liikenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käväisin juuri Suomessa ja vuokrasin auton. Kaikkein ärsyttävintä on edessä ajavan nopeuden seilaaminen; ei osata painaa kaasua ylämäessä ja nopeus vaihtelee sallitusta 80 km/h alle 70 km/h. Äärettömän ärsyttävää on myös se, että nämä seilaajat sitten ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät satasen alueella 110-115 km/h ja kaistan päättyessä palaavat taas seilaamaan sen nopeutensa kanssa. Ohi ei päästetä, ei sitten millään. No, menin kuitenkin, taitaa tulla sakot tai useammat perässä, kun en ulkosuomalaisena tiennyt, että heti kiihdytyskaistan päässä on kamera.
Juu, tämä on kummallista. Käyttäisivät vakkaria.
No eihän niitä monessakaan vanhemmassa karvalakkirottelossa ole.
Minä ajan sopivassa paikassa tien sivuun ja lasken tällaiset roikkujat ohitseni, koska heillä voi olla todellinen kiire vaikka sairaalaan, vihkiäisiinsä tai ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskit monesti ajaa 100km/h rajoitusalueella 60-70km/h tuplakeltaisten (nykyään kai tuplavalkoisten) viivojen alueella. Sitten kun alkaa ohituskaistaosuus, yhdistelmäajoneuvo kiihdyttää täyskiihdytyksellä vauhdin 110-120km/h ettei kukaan vaan kerkiäisi ohittamaan. Ohituskaistaosuuden päätyttyä rekka alkaa taas nysväämään sitä taaperrusvauhtia. Kai ne saa jotain kiksejä muiden tielläliikkujien kiusaamisesta.
Aika harvinaista että rekka ajaa yli 110 km/h.
En tiedä miten kulkee mutta kun kåvin eteläsuomessa niin lahden moottoritiellä päästeli vak-merkityt säiliöautot sellaista vauhtia että hyvä kun pääsin ohitse niistä kun kuitenkin tykkäsin itse käyttää moottoritienopeutta..
Olis kyllä hyvä jonkun asiaan kuuluvan tahon tarkastaa noiden nopeusrajoittimet ja piirturit vai mitä tallentimia ovatkaan nykysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käväisin juuri Suomessa ja vuokrasin auton. Kaikkein ärsyttävintä on edessä ajavan nopeuden seilaaminen; ei osata painaa kaasua ylämäessä ja nopeus vaihtelee sallitusta 80 km/h alle 70 km/h. Äärettömän ärsyttävää on myös se, että nämä seilaajat sitten ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät satasen alueella 110-115 km/h ja kaistan päättyessä palaavat taas seilaamaan sen nopeutensa kanssa. Ohi ei päästetä, ei sitten millään. No, menin kuitenkin, taitaa tulla sakot tai useammat perässä, kun en ulkosuomalaisena tiennyt, että heti kiihdytyskaistan päässä on kamera.
Mikä on vakkari? Tässä keskustelussa on muitakin outoja sanoja, carplay? Varmaan jotain nykykotkotuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minä ajan sopivassa paikassa tien sivuun ja lasken tällaiset roikkujat ohitseni, koska heillä voi olla todellinen kiire vaikka sairaalaan, vihkiäisiinsä tai ravintolaan.
Tai kaikkiin kolmeen, mutta päinvastaisessa järjestyksessä.
Vierailija kirjoitti:
Tänään meinasin saada takaluukkuun täytettä takana ajavasta, kun tielle hyppäsi äkkiä peura. Onneksi molemmat ehdimme juuri ja juuri jarruttaa.
Tästä on jo lähes kaksikymmentä vuotta aikaa, kun talvella ajettiin polanteisella maantiellä ja pitkän suoran päässä näin hirven tien pientareella, no väläytin vähän takana tulevalle jarruvaloja, että älyäisi ruveta hidastamaan, jottei tule peräpuskurista sisään, kun jarrutan. Ei mitään reaktiota takana tulevalla ja oli pakko alkaa jo jarruttamaan voimakkaammin, etten itse aja yhteen hirven kanssa. Yht'äkkiä huomasin, että takana tuleva lähti ohittamaan. No pystyipä ainakin itse tekemään kunnon jarrutuksen, kun ei tarvinnut pelätä takana tulevaa. Mutta ei ole nätin näköinen näky, kun isohirvi ja henkilöauto rysähtävät yhteen. Minä sitten kaivoin kännykän taskusta ja soitin häkeen, että tarvittaisiin poliisit lopettamaan yksi auton kolhima hirvi. Sitten vasta älysin mennä katsomaan, että tarvitseeko kuljettaja apua. Oli kyllä hengissä, mutta kiroili, että mitä v*ttua mä touhuan kun alan jarrutella, kuin joku heikkopäinen. Totesin vaan, että sen jarrutuksen ansiosta mun auto on ehjä ja pystyn jatkamaan matkaa kotiin, vaikka joku i*iootti kovasti yrittikin ajaa liian lähellä, ettei uskalla jarruttaa kunnolla. Olisin kuollut siihen paikkaan, jos katse vois tappaa... Ambulanssin tullessa vielä kiroili siihen malliin, ettei tainnut oikein ymmärtää, miksi olin jarruttanut...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rekkakuskit monesti ajaa 100km/h rajoitusalueella 60-70km/h tuplakeltaisten (nykyään kai tuplavalkoisten) viivojen alueella. Sitten kun alkaa ohituskaistaosuus, yhdistelmäajoneuvo kiihdyttää täyskiihdytyksellä vauhdin 110-120km/h ettei kukaan vaan kerkiäisi ohittamaan. Ohituskaistaosuuden päätyttyä rekka alkaa taas nysväämään sitä taaperrusvauhtia. Kai ne saa jotain kiksejä muiden tielläliikkujien kiusaamisesta.
Aika harvinaista että rekka ajaa yli 110 km/h.
En tiedä miten kulkee mutta kun kåvin eteläsuomessa niin lahden moottoritiellä päästeli vak-merkityt säiliöautot sellaista vauhtia että hyvä kun pääsin ohitse niistä kun kuitenkin tykkäsin itse käyttää moottoritienopeutta..
Olis kyllä hyvä jonkun asiaan kuuluvan tahon tarkastaa noiden nopeusrajoittimet ja piirturit vai mitä tallentimia ovatkaan nykysi.
Korjaa nopeusmittarisi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla käy usein niin että auton tutkajärjestelmä aktivoi jostain syystä hätäjarrutuksen kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa. Kolme kertaa on bemarikuski saanut jo maksaa peräänajosta.
Ja sitten sä heräsit ja päästit kissan ulos.
Vierailija kirjoitti:
Monesti myös hautajaisiin. Omiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on vakkari? Tässä keskustelussa on muitakin outoja sanoja, carplay? Varmaan jotain nykykotkotuksia.
Cruise se on.
Vierailija kirjoitti:
Tää olikin hauska. Ainoastaan jos ihmishenki on vaarassa niin voi jotenkin perustella ylinopeuden. Mulle on ihan sama vaikka joku myöhästyisi omista vihkijäisistää vaikka vuoden. Olisi lähtenyt ajoissa.