Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä sylettää nuo takapuskurissa ajavat!

Vierailija
20.09.2023 |

Nopeustajoitus oli taajama-alueella 60, mutta vissiin urpo ei sitä tajunnut. Sitten kun tuli nopeusrajoitus 100 niin polkasin tallan pohjaan ja sinne jäi. Vissiin kotterolle tietä piisasi sen jälkeen.

Kommentit (371)

Vierailija
341/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...moottori käyntiin kun jyrähtää niin p*rseessä se tärähtää".

Autossa pitää olla isot tehot. Vissiin Volvo kyseessä.

Vierailija
342/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy usein niin että auton tutkajärjestelmä aktivoi jostain syystä hätäjarrutuksen kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa. Kolme kertaa on bemarikuski saanut jo maksaa peräänajosta.

Juu, onhan noita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käväisin juuri Suomessa ja vuokrasin auton. Kaikkein ärsyttävintä on edessä ajavan nopeuden seilaaminen; ei osata painaa kaasua ylämäessä ja nopeus vaihtelee sallitusta 80 km/h alle 70 km/h. Äärettömän ärsyttävää on myös se, että nämä seilaajat sitten ohituskaistan alkaessa kiihdyttävät satasen alueella 110-115 km/h ja kaistan päättyessä palaavat taas seilaamaan sen nopeutensa kanssa. Ohi ei päästetä, ei sitten millään. No, menin kuitenkin, taitaa tulla sakot tai useammat perässä, kun en ulkosuomalaisena tiennyt, että heti kiihdytyskaistan päässä on kamera.

Juu, tämä on kummallista. Käyttäisivät vakkaria.

No eihän niitä monessakaan vanhemmassa karvalakkirottelossa ole.

Mikä on vakkari? Tässä keskustelussa on muitakin outoja sanoja, carplay? Varmaan jotain nykykotkotuksia.

Jep, niitä ei Terceleissä vielä ollut.

Vierailija
344/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan sopivassa paikassa tien sivuun ja lasken tällaiset roikkujat ohitseni, koska heillä voi olla todellinen kiire vaikka sairaalaan, vihkiäisiinsä tai ravintolaan. 

Tää olikin hauska. Ainoastaan jos ihmishenki on vaarassa niin voi jotenkin perustella ylinopeuden. Mulle on ihan sama vaikka joku myöhästyisi omista vihkijäisistää vaikka vuoden. Olisi lähtenyt ajoissa.

Minä ajan aina ylinopeutta, ihan huvikseni. Hyvin harvoin kiireen vuoksi.

Nopeusrajoitukset ovat ihan autoilijoiden kiusaksi (pl. koulujen kohdalla tms) laitettu tasolle joka on hyvä pimeällä ja liukkaalla.

30v jo olen näin tehnyt ja jatkan edelleen. Pieni ylinopeusmaksu silloin tällöin on sen arvoista.

(Onnettomuuksia 0 jos se nyt ketään hurskastelijaa kiinnostaa.)

Vierailija
345/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän firman turvallisuuskoulutuksissa sanottiin yllättävän fiksusti, että nopein ja hitain 10% ovat vaarallisimmat liikenteessä. Minusta täysin totta vaikka tuota jälkimmäistä joku Liikenneturva ei kerro.

Luennossa oli myös pitkät tarinat kuinka välttää tieraivoa, sekin on turhaa ja vaarallista. Sille kurssille pitäisi laittaa niin nämä tojopellet kuin audihomotkin.

Vierailija
346/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ajan sopivassa paikassa tien sivuun ja lasken tällaiset roikkujat ohitseni, koska heillä voi olla todellinen kiire vaikka sairaalaan, vihkiäisiinsä tai ravintolaan. 

Monesti myös hautajaisiin. Omiinsa.

Aika harvoin...

Vierailija
347/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hidastan, jos joku on puskurissa kiinni. Köröttelen oikein hitaasti, niin äkkiäkös roikkuja painelee ohi. 😃

Vierailija
348/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"...moottori käyntiin kun jyrähtää niin p*rseessä se tärähtää".

Autossa pitää olla isot tehot. Vissiin Volvo kyseessä.

Kyllä vaan. Volvo v90 cross country.

- ap

Vierailija
349/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla käy usein niin että auton tutkajärjestelmä aktivoi jostain syystä hätäjarrutuksen kun bemarikuski roikkuu takapuskurissa. Kolme kertaa on bemarikuski saanut jo maksaa peräänajosta.

Minun ei tarvitse ajaa kolmeen kertaan kolarissa olleella autolla. Sinun on ilmeisesti pakko.

Vierailija
350/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä hidastan, jos joku on puskurissa kiinni. Köröttelen oikein hitaasti, niin äkkiäkös roikkuja painelee ohi. 😃

Takapuskurissa ajaja maksaa aina ja jos ei usko niin opettaa se kyllä.

Vierailija
351/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit ottaa potkurin käyttöön kesät talvet, mutta älä tule liikenteeseen.

Vierailija
352/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun ei tarvitse ajaa kolmeen kertaan kolarissa olleella autolla. Sinun on ilmeisesti pakko.

Aina uusi auto bemarikuskin kaskosta. 👍

Vierailija
353/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takapuskurissa ajaja maksaa aina ja jos ei usko niin opettaa se kyllä.

Ajat on muuttuneet elektroiikka hoitaa.

Vierailija
354/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bimmeristit ei tuohon pysty.

Vierailija
355/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikolla ihan puskuriin liimaantui volvo. Ajoin 80-alueella navigaattorin mukaan 87km/h. Vastantulijoita oli sen verran ettei tyyppi päässyt ohi vaan ajoi entistä tiukemmin puskurissa.

Pudotin nopeuden 70, edelleen agressiivisesti puskurissa. Sitten ajoin muutaman kilometrin 60. Vihdoin tyyppi pääsi ohi. 

Periaatteesta en väistänyt bussipysäkille. 

Vierailija
356/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku fiksumpi ymmärtäisi ajavansa liian hiljaa liikennevirtaan verrattuna.

Vierailija
357/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun parvekkeelta tupakilla ollessani katselin niin joku hätähousu kosautti risteyksessä toisen auton perään. Nyt siellä setvivät asiaa ja toisen auton kuski käy kuumana.

Mikähän helevetin kiire silläkin peräänajajalla oli kiire?

Kovin kiire ei voi olla jos ajotavallaan riskeeraa peräänajamisen tuottaman aikahäviön. Siinähän sitten ihmetellään eikä ole enää varsinaisesti kiire.

Eniten ihmetyttää nämä sankarit jotka ohittelevat vaikka edessä olisi kuinka monta autoa. Kymmenen kilometrin päästä ollaan todennäköisesti valoissa kuitenkin peräkkäin. Ottaisi nyt vähän iisimmin, turvaväli, hörppy kahvia, kuuntelee jotain mielenkiintoista samalla.. käytännössä ihan samaan aikaan perillä.

Tai sitten se auto livahtaa pari liikennevalosykliä aikaisemmin. Tai sitten se on vetämässä jotain 300km stinttiä eikä malta jäädä kikkimään jokaisen törökuskin perään.

Vierailija
358/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa kun parvekkeelta tupakilla ollessani katselin niin joku hätähousu kosautti risteyksessä toisen auton perään. Nyt siellä setvivät asiaa ja toisen auton kuski käy kuumana.

Kovin kiire ei voi olla jos ajotavallaan riskeeraa peräänajamisen tuottaman aikahäviön. Siinähän sitten ihmetellään eikä ole enää varsinaisesti kiire.

Eniten ihmetyttää nämä sankarit jotka ohittelevat vaikka edessä olisi kuinka monta autoa. Kymmenen kilometrin päästä ollaan todennäköisesti valoissa kuitenkin peräkkäin. Ottaisi nyt vähän iisimmin, turvaväli, hörppy kahvia, kuuntelee jotain mielenkiintoista samalla.. käytännössä ihan samaan aikaan perillä.

Tai sitten se auto livahtaa pari liikennevalosykliä aikaisemmin. Tai sitten se on vetämässä jotain 300km stinttiä eikä malta jäädä kikkimään jokaisen törökuskin perään.

No ei. Kun ei pääse etenemään kuin korkeintaan muutaman auton ohi useamman kilometrin matkalla. Ja sitten on koko jono taas kuitenkin yhdessä samoissa valoissa. Ohittamisesta saavutettu hyöty on ihan olematon ja pitää olla melko toope jos ei tätä tajua. Ja varsinkin jos vetää jotain 300km:n matkaa niin suhteessa kokonaisaikaan se on vielä minimaalisempi.

Vierailija
359/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei. Kun ei pääse etenemään kuin korkeintaan muutaman auton ohi useamman kilometrin matkalla. Ja sitten on koko jono taas kuitenkin yhdessä samoissa valoissa. Ohittamisesta saavutettu hyöty on ihan olematon ja pitää olla melko toope jos ei tätä tajua. Ja varsinkin jos vetää jotain 300km:n matkaa niin suhteessa kokonaisaikaan se on vielä minimaalisempi.

Jos pitää keskinopeutena 100km/h, niin olet kolmen tunnin päästä perillä. Sillä rekan perään jääneellä Yariksella on vielä 60 kilsaa mentävää. Ja sitten kun ajetaan vaikka 1000km viikossa, niin kyllähän tuolla nettoajalla alkaa olla merkitystä. Einstein sanoi, että aika on suhteellista, mutta tähän se ei sovi, etkä sinä ole Einstein.

Vierailija
360/371 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ylivoimaisesti paras tapa reagoida puskurissa roikkujiin on vain rauhallisesti päästää kaasu. Itse päästän yleensä vain hetkeksi ja sitten kiihdytän sallittuun nopeuteen. Jos takana ajelija ei ymmärrä, että tein sen tarkoituksella ja vääntyy taas roikkumaan, niin päästän kaasun hieman pidemmäksi aikaa (esim.80-->60) ennen kiihdytystä. Yleensä tämä toimii ja moni alkaa pitämään väliä, koska vissiin tykkäävät kun ei ole niin aggressiivinen kuin jarruvalojen väläyttely. Jos taas takana tulija löytää itsensä kolmannen kerran metrin päähän, niin sitten ajellaankin 50km/h (tai hitaampaa, jos hän on oikein lähellä), kunnes hän pääsee ohi. Tämä on vuosien varrella kehittämäni tapa. En haluaisi sanoa, että olen ammattikuljettaja. Joo, nolottaa olla näin lapsellinen, mutta ajan niin paljon, että olen perustellut tämän itselleni riskien kontrolloimisena oman turvallisuuteni tähden 😀

Ei taida olla hääviä kuljettaa ammatikseen vanhaa autonrotteloa ja taistella automatisoituja tuulimyllyjä vastaan liikenteessä.

Kiitos huolenpidostasi. Pari vuotta vanhaa autoa tuskin kukaan täysijärkinen voi rotteloksi sanoa. Olen itse yrittäjä ja ihan kivasti menee, eli on ihan hääviä. Pidän tärkeänä sitä että saan työllistää itseni ja muutaman muun. En tiedä mistä tuulimyllyistä puhut.