Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttävimmät tori.fi ostajat?

Vierailija
20.09.2023 |

Kiinnostaa millaisia teille on sattunut kohdalle. Millaiset ostajat on tori.fissä (tai muilla nettikirppareilla) ärsyttävimpiä? Omalle kohdalle ärsyttävimpiä osuneita on ollut yksi, joka tuli ihan kännissä noutamaan lastenvaatteita (ilman lasta onneksi) ja myös ne, jotka sopii kaupat, mutta alkaa sen jälkeen säätämään maksamisen ja noutoajan kanssa eikä enää kelpuutakaan sitä, että maksu ennen postitusta tai tarjolla olevat noutoajat on nämä kuusi ehdottamaani aikaa, ei muita aikoja.

Kommentit (187)

Vierailija
141/187 |
03.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mekkoa, kenkiä tm myynnissä niin ärsyttävimmät on ne kähisevät ällöttävät miehet jotka kyselee käytettyjä alusvaatetta tms..   Parista tyypistä tuli niin riesa vaikka olin jo kamani myynyt ja ilmoituskin oli jo otettu pois että ilmottelin toriin, poliisille ahdistelusta ja kaikki estot piti laittaa päälle.. Muutamalla tutulla sama homma. Niin että ei hirveesti viiti siellä myydä mitään. Nyt olen antanut hyväntekeväisyys kirpparille kaikki, kissojen hyväksi menee joka sentti. 

Vierailija
142/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tori kielletty boomereilta ja pitääkö nuoret tyhminä boomereita.

Kas kun eivät tajua, nuorista kasvaa tulevia boomereita. Niin se vaan menee...nykyiset boomerit ovat jo luonnollisesti poistuneet.

Huvittavaa.

Ei ole, mutta usein ilman hyvää syytä huonoja tai keskinkertaisia palautteita antavat ovat vähän vanhempia henkilöitä. Ehkä syystä, jonka edellinen mainitsi ("aina voi vähän parantaa"), tai sitten sormi käy vahingossa väärässä hymiössä.

Vähänkin vanhemmat henkilöt kävivät koulua aikana, jolloin kouluarvostelu oli  ankaraa. Ei puhettakaan mistään parhaasta arvosanasta. Seuraavakin numero oli  työn ja ponnistelun  takana, piti olla todella hyvä oppilas kyseisessä aineessa.  Ihmettelin aina, kun maalla asuvat serkut kertoivat todistusten

Olen joskus huutiksessa myynyt jotain sata perheen kamaa ja aina positiivinen palaute. Torillakin jokunen ostaja vielä erikseen jälkikäteen kiittänyt hyvästä pakkaamisesta, mikä todella todella harvinaista. Torillakin myynyt seitsemisen vuotta ja nyt laittoi naishenkilö 8,jotain palautteen. Naishenkilö arvioiden kolmekymppinen. 

Ostajilla on valta antaa perusteettomia pisteitä, varsinkin niillä jotka vain ostavat, eivätkä myy yhtään tavaraa tilillään :(  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun myydään yhtä tuotetta esim. suksia, kysellään kuuluuko kauppaan monot ja sauvat. Ei saa keli. Sitten tietysti ärsyttää kun aina pitäisi saada ilmaiseksi tai pilkkahintaan uuden veroinen tuote. Itse en myy edes huonolaatuisia ja paljon käytettyjä vaan annan ne pois tai viskaan menemään. Sitten kun olisi pari kertaa käytetty tuote edullisesti niin ei se mene. Annan uudenveroiset mieluimmin hopelle, kuin myyn pilkkahintaan inisijöille.

Vierailija
144/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tori kielletty boomereilta ja pitääkö nuoret tyhminä boomereita.

Kas kun eivät tajua, nuorista kasvaa tulevia boomereita. Niin se vaan menee...nykyiset boomerit ovat jo luonnollisesti poistuneet.

Huvittavaa.

Ei ole, mutta usein ilman hyvää syytä huonoja tai keskinkertaisia palautteita antavat ovat vähän vanhempia henkilöitä. Ehkä syystä, jonka edellinen mainitsi ("aina voi vähän parantaa"), tai sitten sormi käy vahingossa väärässä hymiössä.

Vähänkin vanhemmat henkilöt kävivät koulua aikana, jolloin kouluarvostelu oli  ankaraa. Ei puhettakaan mistään parhaasta arvosanasta. Seuraavakin numero oli  työn ja ponnistelun  takana, piti olla todella hyvä oppilas kyseisessä aineessa.  Ihmettelin

Olen itse nelikymppinen.

Jos kysytään numeroarvostelua esim asteikolla 1-10, niin miksi antaisin kympin arvion toimituksesta joka meni niinkuin pitikin?

Eihän perustason suoritus, mitä lähtökohtaisesti odotetaan, voi millään olla kympin arvoinen suoritus?

Kymppi annetaan, jos ollaan ylitetty perustason odotukset selkeästi.

Siksi ei pidä loukkaantua jos saa kasin.

Vierailija
145/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun myydään yhtä tuotetta esim. suksia, kysellään kuuluuko kauppaan monot ja sauvat. Ei saa keli. Sitten tietysti ärsyttää kun aina pitäisi saada ilmaiseksi tai pilkkahintaan uuden veroinen tuote. Itse en myy edes huonolaatuisia ja paljon käytettyjä vaan annan ne pois tai viskaan menemään. Sitten kun olisi pari kertaa käytetty tuote edullisesti niin ei se mene. Annan uudenveroiset mieluimmin hopelle, kuin myyn pilkkahintaan inisijöille.

Myyt suksia?

Eli myyt kappaleittain?

Vai sisältääkö hinta kaksi suksea?

Oletko koskaan miettinyt, voisiko vika olla sinun ulosannissasi?

Vierailija
146/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voinko tulla sovittamaan tätä vaatetta?? Joo et voi. Suoralla kaupalla myyn.

Suoralla kaupalla myymisellä tarkoitetaan sitä, ettet ota vaihdossa tavaraa, vaan pelkän maksusuorituksen.

Vierailija
147/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa katoamista tekee myös tori.fi myyjät. Myynti ilmoituksissa ei ole nykyään enää kovin usein puh numeroa. Ja ilmossa lukee: vain nouto. Eli laita viesti myyjälle.

-Laitat viestin että olisin kiinnostunut tavarasta x. Onko tavara vielä myynnissä?

-Vastaus. Joo, on vielä myynnissä

-Ok. Milloin voisin tulla noutamaan tavaran. Ja laitat vielä oman puh numeron tori.fi viestiosioon että kaupan teko onnistuisi vähän helpommin ja saisi sovittua kaupanteon ja tavaran noudon.

- Sen jälkeen et kuule enää yhtään mitään tavaran myyjästä.

Herää kysymys että mitä nämä tällaiset myyjät oikein on, kun näitäkin on nykyään tosi paljon.

Just ärsyttävää "olen kiinnostunut onko vielä myynnissä? Ehkei kannata aloittaa noin, jos ilmoitus on edessäsi, niin kannattaa lähteä siitä että on myytävänä. Kyllä se myyjä ilmoit

Jos olen kiinnostunut tuotteesta, miksi minun pitää ekassa viestissä sanoa

"Ostan tämän hän heti"?

Yleensä siinä vaiheessa kun keskusteluyhteys myyjän kanssa aukeaa, paljastuukin seikkoja, esim kulumia, puutteita, naarmuja joita ei ole ilmoituksessa kerrottu.

Itse ainakin haluan lisätiedusteluilla varmistaa että tuote on todellakin sellainen, mitä luulen sen olevan.

Vierailija
148/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua itseäni ärsyttää jos myyn vaikka takkia koko xs. Silloin voi olettaa, että takki on pientä kokoa. En ala ottamaan mitään niska-selkä mikälie mittoja. En jaksa edes vaivautua vastaamaan, jos ollaan lisämittoja vailla ihan tavallisesta takista. Toinen asia mikä nostaa verenpainetta, "voin ostaa, jos postitat" en postita, kuten ilmoituksessa selvästi sanotaan. Lukutaidottomuus on raivostuttavaa. 

On asiallista kertoa vaatteen mittat, jos mahdollinen ostaja kysyy niitä. Kaikki tietävät, että vaatteiden kokomerkintä on viitteellinen. Yhdellä ja samalla ihmisellä voi vaatekaapissa olla vaatteita, jotka ovat monta eri koko, koska ne koot ovat epätarkkoja. Olen pannut kaupassa tiskillä kaksi samaa kokoa olevaavatetta päällekkäin ja todennut, että ne ovat eri kokoa, vaikka molemmissa lukee S, M tai L. Myyjäkin us

Ei luulisi olevan kauhean iso työ ottaa ne mitat. Voi jopa auttaa ostajan löytymisessä😉

Vierailija
149/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on se tämä nykyajan pumpulissa kasvanut sukupolvi, kun odotetaan että kympin arvosana saadaan ilman erityistä ponnistusta. Sitten itkettää kun maailma ei ollutkaan hattaraa ja vaahtokarkkeja, joku antaa arvosanaksi muun kuin kympin.

Vierailija
150/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostat torista tuotteen, joka on hieman kulunut ja hintakin ehkä vähän koholla. Laitat myyjälle viestiä aamulla, hän vastaa iltapäivällä töiden jälkeen, sovitte kaupat ja saat tuotteen postin noutopisteeseen viikon päästä. Mutta olet silti semityytyväinen ostokseen, koska tuli tarpeeseen eikä ostostapahtumassa ollut varsinaisesti mitään isompaa moitittavaa.

Tori.fi käyttäjien logiikan mukaan tälle tulee antaa arvosanaksi yhdeksän tai kymmenen, koska muuten olet täys mulqqu.

Ostat torista toisen tuotteen, laitat myyjälle viestin johon hän vastaa viiden minuutin päästä. Myyjä ehdottaa että hän voisi tuoda tuotteen kotiovellesi ilman toimituskustannuksia huomenna aamulla, koska satut asumaan hänen työmatkansa varrella. Saat tuotteen ja havaitset sen olevan jopa parempikuntoinen kuin mitä myynti-ilmoituksesta välittyy. Illalla myyjä laittaa vielä kyselyä perään, oliko asiat niinkuin oli sovittu ja tuote sovitunlainen?

Tällekin pitää antaa arvosanaksi 9 tai 10, koska kaikki muu olisi mulqqua käytöstä. Yli kymppiä et voi antaa.

Näinkö sen kuuluu mennä?

Vierailija
151/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä niissä vaatteissa usein tarvitaan ne mitat. Itse laitan ne nykyään jo ilmoitusta tehdessä ettei tarvitse sitten erikseen ilmoitella. (Tosin jotkut kysyy niitä mittoja silti)

- ei ole iso vaiva mitata esim housuista vyötärön ympärys ja lahkeen sisämitta

- yläosista mittaan kainalo-kainalo, olka-helma ja kainalo-hihansuu mitat.

Syy mittojen tärkeyteen:

Esim naisten xs kokoa käyttävä voi olla joko 150cm siro mutta rintava, tai 170cm hoikka ja pitkä kätinen mutta pienirintainen... Jolloin sillä kainalomitalla, paidan pituudella ja hihan pituudella todellakin on väliä.

Hoisuissa samaa kokoa voi käyttää myös sekä lyhyt ja persevä, että pitkä ja siro (molemmille voi mennä se sama vyötärö mutta toiselle liian pitkät lahkeet voi olla toiselle sopivat)

Itse ainakin vertaan mittoja johonkin olemassa olevaan vaatteeseen ennenkuin teen kaupat tai lähden ajelemaan niitä hakemaan

Harvemm

Jos kerran ostat marimekkoa ja muita merkkivaatteita niin mikset tarkista mittoja valmistajan sivuilta?

Vierailija
152/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittakaa nuo hupinegailijatkin estoon vaan.

Vierailija
153/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen itse nelikymppinen.

Jos kysytään numeroarvostelua esim asteikolla 1-10, niin miksi antaisin kympin arvion toimituksesta joka meni niinkuin pitikin?

Eihän perustason suoritus, mitä lähtökohtaisesti odotetaan, voi millään olla kympin arvoinen suoritus?

Kymppi annetaan, jos ollaan ylitetty perustason odotukset selkeästi.

Siksi ei pidä loukkaantua jos saa kasin."

Mitä oikein odotat, kirpputorimyyjältä? Miten torimyyjä voi ylittää odotukset edes käytännössä? Jos tuote on pakattu huolellisesti, postitettu nopeasti ja tuote vastaa kuvausta, niin se kyllä on kympin arvoinen suoritus.

Et siis käytännössä koskaan anna kenellekään kymppiä. Juuri tämän takia tuo arvostelu ei toimi, kun jotkut arvostelevat käytännössä asteikolla 1-8 ja toiset 1-10.

Itse laittaisin varmuuden vuoksi estoon myös nämä hupinegailijat.

Täällä hyvää keskustelua aiheesta:

https://www.feissarimokat.com/2024/05/kirpputorin-loytoja-osa-522/

Vierailija
154/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostat torista tuotteen, joka on hieman kulunut ja hintakin ehkä vähän koholla. Laitat myyjälle viestiä aamulla, hän vastaa iltapäivällä töiden jälkeen, sovitte kaupat ja saat tuotteen postin noutopisteeseen viikon päästä. Mutta olet silti semityytyväinen ostokseen, koska tuli tarpeeseen eikä ostostapahtumassa ollut varsinaisesti mitään isompaa moitittavaa.

Tori.fi käyttäjien logiikan mukaan tälle tulee antaa arvosanaksi yhdeksän tai kymmenen, koska muuten olet täys mulqqu.

Ostat torista toisen tuotteen, laitat myyjälle viestin johon hän vastaa viiden minuutin päästä. Myyjä ehdottaa että hän voisi tuoda tuotteen kotiovellesi ilman toimituskustannuksia huomenna aamulla, koska satut asumaan hänen työmatkansa varrella. Saat tuotteen ja havaitset sen olevan jopa parempikuntoinen kuin mitä myynti-ilmoituksesta välittyy. Illalla myyjä laittaa vielä kyselyä perään, oliko asiat niinkuin oli sovittu ja tuote sovitunlainen?

Kyllä. Koska et voi oikeasti odottaa, että ihmiset tuovat tuotteen ovellesi. Ihmisillä on elämä.

Se, että satuit asumaan toisen myyjän työmatkan varrella, oli vain onnekas sattuma.

Vierailija
155/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omalla kohdallani huomasin eri päivämäärät oman ja ostajan palautteissa??? 

Eräs kokemukseni ostajasta joka tinki ja vastasin heti uudella tarjouksella. Ei vastannut ja parin päivän päästä tuli viesti et ostaa. Okei, olin vaan et missä mennään, kun olin poistanut hänen viestinsä. (Jos ei vastaa miettivänsä, niin kyllä on pakkokin poistaa, menee niin sekaiseksi koko torin viesteily. Olen kerran vastannut torin viestiin väärälle ihmiselle, niin siitä lähtien olen poistanut viestiketjun, jos ei ostajasta kuulu pariin päivään. Myyn paljon mummon kamaa ja kyselijöitä riittää yhtä paljon kuin vastaamattomia.)

Laitoin paketin menemään seuraavana päivänä ja mitä tekee tämä ostaja, laittaa negan. Itsellään kun ei ollut mitään kiirettä vastata. Negaa niistä piirteistään mitä itsellä oli??? 

Tulin vaan siihen tulokseen, ilkeitä löytyy monistakin ostaji

Aika typeriä nämä kaikki arvostelut, missä ainoastaan täysiä pisteitä pidetään hyvänä. Miksi ihmeessä pitää olla suuri asteikko, kun käytännössä se on kaksi-asteinen: hyvä tai huono?

Vierailija
156/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa katoamista tekee myös tori.fi myyjät. Myynti ilmoituksissa ei ole nykyään enää kovin usein puh numeroa. Ja ilmossa lukee: vain nouto. Eli laita viesti myyjälle.

-Laitat viestin että olisin kiinnostunut tavarasta x. Onko tavara vielä myynnissä?

-Vastaus. Joo, on vielä myynnissä

-Ok. Milloin voisin tulla noutamaan tavaran. Ja laitat vielä oman puh numeron tori.fi viestiosioon että kaupan teko onnistuisi vähän helpommin ja saisi sovittua kaupanteon ja tavaran noudon.

- Sen jälkeen et kuule enää yhtään mitään tavaran myyjästä.

Herää kysymys että mitä nämä tällaiset myyjät oikein on, kun näitäkin on nykyään tosi paljon.

Just ärsyttävää "olen kiinnostunut onko vielä myynnissä? Ehkei kannata aloittaa noin, jos ilmoitus on edessäsi, niin kannattaa lähteä s

Tavaraa, jonka voi itse hakea ja todeta kunnon. Varsinkin huonekaluista tai yleensäkin isommista kamoista. Kyllä nyt kuvista ja myyjän tekstistäkin voi ihan itsekin päätellä jotain. Ehkä jotkut ei kehtaa sanoa että ei, ite ostajana kyllä sanon ja myös tingin jos ei ollutkaan ihan sellainen kun myyjä antoi ymmärtää, vikoja tai muuta mutta on kuitenkin tarkoitukseen sopiva. En osta jos huono, oli hinta mikä hyvänsä. Ostajana kyllä sivuutan ilmoitukset,yksi kuva ja kaksi sanaa. On vähän eri asia jos ostaa lähetettynä tavaraa, silloin vaan täytyy varmistua että tavara on kunnollista, kuvilla ja tekstillä ja tietysti kysymällä lisää tarkennusta mutta yllämainitussa oli kysymys vain noudosta.

Vierailija
157/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nyt odotellut 5 päivää että eräs ostaja ilmoittaisi milloin pääsee noutamaan tavaran. Taidan odottaa turhaan, mutta en jaksa laittaa muistutusviestiä. Oletan että jos tavara oikeasti kiinnostaa, ostaja on oma-aloitteisesti yhteydessä.

Olen joskus muistutellut kun jotenkin päätellyt että ostaja on ihan oikeasti ollut kiinnostunut. Ei sitten kuulu mitään yhteydenottoa vaikka sovittu, saattanut vielä odottaa päivän tai kaksi. Sit vaan nättiä viestiä ja muistutellut. Jotkut ilahtuneina ja jotkut noloina, et kuinkas tää pääsi unohtumaan. Ihmiset ovat syystä tai toisesta kiireisiä ja kyllä sitä itsekin unohtaa välillä asioita. Ajattelen et kyllä mä haluan tästä kamasta eroon ja jos tuo kerran tykkäs, niin muistuttelen =)  

Vierailija
158/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse nelikymppinen.

Jos kysytään numeroarvostelua esim asteikolla 1-10, niin miksi antaisin kympin arvion toimituksesta joka meni niinkuin pitikin? Eihän perustason suoritus, mitä lähtökohtaisesti odotetaan, voi millään olla kympin arvoinen suoritus?

Kymppi annetaan, jos ollaan ylitetty perustason odotukset selkeästi. Siksi ei pidä loukkaantua jos saa kasin.

Se on se tämä nykyajan pumpulissa kasvanut sukupolvi, kun odotetaan että kympin arvosana saadaan ilman erityistä ponnistusta. Sitten itkettää kun maailma ei ollutkaan hattaraa ja vaahtokarkkeja, joku antaa arvosanaksi muun kuin kympin.

Jos saat koulussa kympin kokeesta, se tarkoittaa, että vastasit kaikkiin kysymyksiin oikein. Ei tarkoita, että olisit tehnyt jotain extraa. Voit saada plus(+) merkin kympin päälle jos vastasit lisätehtävään hienosti. Torissa siis 10 tarkoittaa, että kaupat sujui odotetusti: Tuote maksettu/postitettu nopeasti ja vastasi kuvausta. Ja se on viestinä muille, että tämä myyjä/ostaja on asiallinen. Jos arvosana on joku epämääräinen 8,5, niin se heikentää luotettavuutta.

Vierailija
159/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkoinen lumihiutale-asenne. Myyjän pitää omalla kustannuksellaan tuoda tavara sinulle ja vielä antaa erinomaisessa kunnossa oleva tavara halvalla, jotta sinulle se olisi kympin arvoinen kauppa.

Joo, minä annan kympin vasta sitten, jos tavara tuodaan minulle 500 kilometrin päähän ilmaiseksi ja myyjä vielä pahoittelee sitä, että ikinä kehtasi pyytää tavarasta euroakaan. Lisäksi myyjä antaa takuun, jolloin voin palauttaa tavaran parin vuoden päästä, kun en enää tarvitse sitä. Tai ainakin antaa siitä rahallisen korvauksen.

Vierailija
160/187 |
04.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viesti ei sisällä muuta kuin "onko vielä vapaana?", vaikka ilmoitus on torissa ja vaikka olisi uusi ilmoitus. Joskus tulee vielä kysymysmerkkejä perään sen sijaan, että laittaisi sen ajan milloin tulee noutamaan.

En vastaa näille turhan kyselijöille mitään. Olen huomannut, että onko vielä vapaana kyselijöistä 95% ei enää vastaa takaisin. Ihme hommaa.

Just tyypillistä..onkohan sama kyselijä, kun aina jaksaa kysyä samaa, kun vastaa, ei koskaan vastaa takaisin!!!! Ei vaan viitti olla vastaamatta vaik tietää et ihan turhaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan