Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten välttää työpaikan pikkujoulu?

Vierailija
19.09.2023 |

Viime vuonna tuli sanomista, kun en mennyt ja kollegat kyseli miksi en mennyt tms. Pakollista eivät siis ole, koska eivät ole työaikana tai kuulu työnkuvaani.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että ei kiinnosta. Ei sillä ole ainakaan mulle mitään merkitystä mitä työkaverit musta ajattelee. En mene koska ei kiinnosta.

Vierailija
22/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas jotenkin luuserin oloinen aloitus

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että juhliminen ei ole sinun juttusi, et tykkää siitä.

Vierailija
24/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti ne kyselee jälkikäteen. Useimmiten ihan kohteliaisuudesta. Ja jos heillä itsellään on ollut kivaa, ajattelevat sun jääneen paitsi siitä kivasta. Älä nyt mitään kummallisia tekosyitä ala keksimään. Ihan vaan wt jaksa tai et ole pikkujouluihminen.

Vierailija
25/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan sanon, etten osallistu. Ainahan siitä vähän sanomista tulee, mutta kun en ole mikään bilehile-tyyppi, niin ei kiinnosta.

Vierailija
26/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantaja ei sua ainakaan jää kaipaamaan. Jokainen joka jättää tulematta, on säästöä järjestäjälle.

Vierailija
27/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet työpaikan juhlien organisoija tai vakijuhlija?

Vierailija
28/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että "enhän mä nyt ilmaiseksi teidän pärstiä katsele! Töissä sentään siitä maksetaan!"

Vierailija
29/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä olet työpaikan juhlien organisoija tai vakijuhlija?

En, vain itsevarmuutta sen verran että voin kieltäytyä jos haluan ja se siitä.

Vierailija
30/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot suoraan ettei vit*u kiinnosta.

Vierailija
31/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei ilmoittaudu eikä mene sinne - niin mä olen selvinnyt niistä monta vuotta. Kollegoiden sanomisille voi antaa piutpaut - jos sun osallistumisesi tai osallistumatta jättämisesi on noin iso asia, eivät ne kovin kummoiset bileet ole olleet, eli niihin ei tosiaankaan kannata osallistua. 

Vierailija
32/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muu meno, ikinä en oo sen enempää selitelly.

Vierailija
33/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poisjäämisien syitä omalla työpaikalla (saa käyttää). 

- luokkakokous

- pojan/tyttären urheiluturnaus toisella paikkakunnalla

- viisauden hampaan poisto

- lapsen muutto omaan asuntoon

- oma urheiluturnaus seuraavana päivänä

Toisaalta voi sanoa suoraan, ettei tule. Miksi tarvitsee selitellä. Itse olen käynyt välillä vain syömässä tarjotun ruuan ja lähtenyt sitten pois. Työpaikalla on niin paljon kuppikuntia, ettei kiinnosta niiden kanssa lähteä jatkoille.

Vierailija
34/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy niiltä että ketä sitten pikkujoulussa haukutaan ja kenestä juoruillaan jos kaikki olisivat paikalla?

Vierailija
35/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa en ole töissä.Olen työstä eläkellä.terv. vanhus.

Vierailija
36/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuta menoa, en pääse osallistumaan.

Vierailija
37/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on mielenkiintoinen juttu. Toiset suorastaan kinuavat pikkujouluja ja toiset yrittävät vältellä kaikella tapaa.

Itse olen välttäjä. Pyrin pitämään työelämän ja yksityiselämän erillään toisista. Töissä vedän aina tiukan työroolin. Vapaa-ajalla olen täysin eri ihminen. 

Vastukseni on aina sama: "Kiitos paljon kutsusta, mutta valitettavasti yhteensattumien vuoksi en pääse osallistumaan". 

Vierailija
38/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vttu että nää suomalaiset pikkujoulut osaa sitten olla perseestä. Niitä aletaan vouhkaamaan jo syyskuussa ja itse kemuissa sitten...joo. Ja lopulta näistä juhlista supistaan nurkissa pari kuukautta niitten jälkeen. Ei kiitos!

Vierailija
39/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene. En ole ollut kuin kerran pikkujouluissa. On myös firmoja joissa niitä ei ole. Omassa työpaikassa on rajattu määrä osallistujia pikkujouluihin, joten en tiedä olisiko edes mahdollista päästä puffettipöytään. Toisaalta teen iltatyötä niin on helppo olla pois.

Vierailija
40/63 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mun mielestä. Kyllä on ihan aiheellista pohtia tällaista etenkin, jos on aloittanut uudessa työssä. Kyllä siitä tulee yleensä sanomista ja jopa koeaikapotkuja on annettu syynä "soveltumattomuus työyhteisöön". Mun kollega irtisanottiin näin ja epäiltiin syynä olevan haluttomuus osallistua näihin työajan ulkopuolisiin juttuihin.

Itse olen osallistunut pikkareihin työsuhteiden alkuvuosina. Kun olin ollut muutaman vuoden töissä, niin uskalsin jäädä noista ja muistakin virkistyskemuista pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä yhdeksän