Kaivokatu kiinni!!! What!! Miten sitten idästä pääsee länteen.
Voiko tätä vielä peruuttaa?
Ihan älytön suunnitelma!!
Kommentit (321)
Mutta mitäs pääsee lännestä itään?
Mitäs sinä siellä lännessä tekisit?
Voi peruuttaa jos peruuttaa varovasti ja muistaa katsoa taakseen.
Google: Länteen itään ei tee mitään.
Vierailija kirjoitti:
Google: Länteen itään ei tee mitään.
https://www.google.com/url?q=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DQZxP-g-C…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinka hakea juna-asemalta painavien kantamusten kanssa?? Ei mitenkään.
Ei Suomesta tule ympäri vuoden pyöräilevää kansaa. Kaikille se ei sovi ja meillä on lunta!!
Sen noudon voi sopia esimerkiksi Pasilaan. Ei sitä tarvitse keskustaan asti mennä.
Tai sitten voi käyttää pysäköintihallia. Sieltä on tietääkseni jalankulkuyhteys asemalle. Vartin pysäköinti ei mahdottomia maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot ovat ongelma Kaivokadulla, kun siellä on niin paljon jalankulkuliikennettä. Kaikissa mielipidekyselyissä juuri Kaivokatua on ehdotettu joukkoliikenne-ja kevyenliikenteen kaduksi.
Ei ole mitään väliä onko auton käyttövoima bensa tai sähkö. Yhtä suuren tilan molemmat kadulta vievät.
Juuri näin. Samoin Lasipalatsin edusta Manskun pätkä. En tajua miksi tämä nyt oikeasti on muka noin suuri ongelma jollekin. Katuja kulkee ydinkeskustan ympärillä ihan riittävästi. Vaikka Espladitkin suljettaisiin, edelleen pääsisi liikkumaan ihan normaalisti.
Onko pakko kommentoida jos ei tajua.
Itse ajan päivittäin keskustassa ja minä tajuan kyllä mikä tässä mättää.Ehkä voisi tehdä ihan hyvää sullekin vähentää päivittäistä ajoa keskustassa. Mättäisi ehkä vähemmän.
Miksi sinulla on tarvetta puuttua ajamiseeni jos se on päästötöntä, hajutonta ja pienillä nopeuksilla hyvin äänetöntä ?
Todennäköisesti minun sähköautoiluni ja aurinkosähkön lataamiseni aiheuttaa ilmastonmuutosta tai mitään häiriötä vähemmän kuin sinun liikkumisesi.Eihän tässä nyt päästöistä tai äänestä mitään puhuttu taas.
Valtuusto ja liikennesuunnittelijat ovat väkisin vähentämässä autoilua ja autopaikkoja keskustassa jotta päästöjä voitaisin vähentää. Tyhmää tässä on se että sähköautoilun myötä ne vähenevät muutenkin.
Nyt vain viedään työpaikat ja palvelut pois keskustasta ja luodaan autiota toimisto ja liiketilaa.Missä Helsingin keskustassa on sellaista toimisto- ja liiketilaa, joka on riippuvainen siitä saako siihen ajaa keskustan läpi?
No kuule ihan Kampissa. Paitsi että nyt jo 1/3 meidänkin talon tiloista on tyhjillään kun enää ei ole parkkipaikkoja ja liikennekään ei enää toimi.
Keksitäämpäs yhdessä että mitä kaupiunki tälle turhalle toimisto ja liiketilalle nyt tekee.Mikäs tää on? https://www.europark.fi/pysakointi/p-kamppi/?gad=1&gclid=Cj0KCQjw06-oBh…
Ja Kamppiinhan tulee julkinen liikenne kaikkialta. Miksi sinne pitäisi ajaa keskustan läpi, saati Kaivokatua?😅
Hesalaiset voi mennä pyörällä ja kävelen. Miksi pitää autolla tunkea joka paikkaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki itsekkäät ihmiset käyttäisivät julkisia, yksityisautoilun sijaan, niin mitään ilmastonmuutosta ei olisi. Miettikääpä sitä, nyt kun huomenna on tulossa se hirveä myrskylon Suomeen.
Lue vähän jotain Tekniikan MAailmaa ennen kuin tulet tänne jakamaan viisauttasi.
Me ajetaan sähköautoa ja ladataan sitä itse tuotetulla aurinkosähköllä.
Meidän autoilusta ei tule ilmastomuutosta. Ainakaan enempää kuin jonkun toisen bussimatkoista.
Teslalla voi sitä paitsi todistetusti ajaa 1,5 miljoonaa kilometria joten ei ne päästöt suuria ole.Meidän tuttavapiiristä noin puolella on jo ladattava auto.
Täyssähköauto on jo meidän lisäksi kahdella perheellä .
Veikkaan että aika pian muillakin.En käsitä miksei sähköauto riitä ratkaisuksi.
Kaivokadulla ongelma eivät ole päästöt, vaan tila. Kaivokadulla on huomattavan paljon jalankulkijoita ja lisää tulee, kun Laajasalon raitiovaunu alkaa kulkea. Jalankulkijoita on kymmeniä tuhansa päivässä, autoilijoita paljon vähemmän, mutta autoilijoille on silti varattu tilaa todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autot ovat ongelma Kaivokadulla, kun siellä on niin paljon jalankulkuliikennettä. Kaikissa mielipidekyselyissä juuri Kaivokatua on ehdotettu joukkoliikenne-ja kevyenliikenteen kaduksi.
Ei ole mitään väliä onko auton käyttövoima bensa tai sähkö. Yhtä suuren tilan molemmat kadulta vievät.
Juuri näin. Samoin Lasipalatsin edusta Manskun pätkä. En tajua miksi tämä nyt oikeasti on muka noin suuri ongelma jollekin. Katuja kulkee ydinkeskustan ympärillä ihan riittävästi. Vaikka Espladitkin suljettaisiin, edelleen pääsisi liikkumaan ihan normaalisti.
Itse ajan päivittäin keskustassa ja minä tajuan kyllä mikä tässä mättää.Ehkä voisi tehdä ihan hyvää sullekin vähentää päivittäistä ajoa keskustassa. Mättäisi ehkä vähemmän.
Edes keskustassa asuva ei aja päivittäin keskustassa, nää on muualta töihin ajavia tai muualle töihin ajavia ja todellakin julkisilla pääsee helpommin. Vain laiska tyrkkää Kaivokatua tai Espaa pitkin päivittäin autollaan. Hyvä vaan jos vähenee.
Kuljin ennen töihin omalla autolla. Siirryin julkisiin kun työpaikalta hävisi autopaikat. Meneehän mulla huimat 5min. pidempään työmatkaan ja aika usein jopa olen nopeammin kotona kuin ennen. Voin kertoa että en ymmärrä miksi koskaan autolla tonne ajoin.
No sinähän onnekas olet jos noin hyvin julkinen liikenne vie ovelta ovelle. Minulla menee n. tunti enemmän päivässä jos kuljen julkisilla.
Se on n. 265 tuntia vuodessa laskutettavaa työaikaa.
Ovelta ovelle? Mä kuljin ennen autolla keskustaan ja kuvittelin sen olevan kätevää ja nopeaa. Sit mun mies vaihtoi duunipaikkaa ja myytiin toinen auto pois, kun työmatka oli hänen työpaikalleen asti yhteinen. Nyt kuljen hänen työpaikalleen asti autolla ja siitä julkisilla ja kappas vaan! Paljon kätevämpää. Mulla ei mene enää aikaa keskustan tukkoisilla kaduilla enkä mä sillä autollakaan oven eteen päässyt. Kävelyä on ihan saman verran kuin ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki itsekkäät ihmiset käyttäisivät julkisia, yksityisautoilun sijaan, niin mitään ilmastonmuutosta ei olisi. Miettikääpä sitä, nyt kun huomenna on tulossa se hirveä myrskylon Suomeen.
Lue vähän jotain Tekniikan MAailmaa ennen kuin tulet tänne jakamaan viisauttasi.
Me ajetaan sähköautoa ja ladataan sitä itse tuotetulla aurinkosähköllä.
Meidän autoilusta ei tule ilmastomuutosta. Ainakaan enempää kuin jonkun toisen bussimatkoista.
Teslalla voi sitä paitsi todistetusti ajaa 1,5 miljoonaa kilometria joten ei ne päästöt suuria ole.Meidän tuttavapiiristä noin puolella on jo ladattava auto.
Täyssähköauto on jo meidän lisäksi kahdella perheellä .
Veikkaan että aika pian muillakin.En käsitä miksei sähköauto riitä ratkaisuksi.
Kaivokadulla ongelma eivät ole päästöt, vaan tila. Kaivokadulla on huomattavan paljon jalankulkijoita ja lisää tulee, kun Laajasalon raitiovaunu alkaa kulkea. Jalankulkijoita on kymmeniä tuhansa päivässä, autoilijoita paljon vähemmän, mutta autoilijoille on silti varattu tilaa todella paljon.
So what ? Onhan näitä liikenteesen solmukohtia kaikissa kaupungeissa.
Ja onhan tuossa kaivokadun ympärilla Makkaratalon edessä ihan järjettömästi kaupungin hallinnassa olevaa tilaa.
Leventäkää väyliä. Tehkää korokkeita jne Tai joku tunneli autoille.
Tämä on ihan suunnittelukysymys joka ei ratkea sillä että kuvitellaan että autot vaan jotenkin katoaa jonnekin.
Ei ne katoa, ne muuttuu päästöttömiksi ja hiljaisiksi ja niistä on paljon hyötyä ihan kaikille..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edes keskustassa asuva ei aja päivittäin keskustassa, nää on muualta töihin ajavia tai muualle töihin ajavia ja todellakin julkisilla pääsee helpommin. Vain laiska tyrkkää Kaivokatua tai Espaa pitkin päivittäin autollaan. Hyvä vaan jos vähenee.
Kuljin ennen töihin omalla autolla. Siirryin julkisiin kun työpaikalta hävisi autopaikat. Meneehän mulla huimat 5min. pidempään työmatkaan ja aika usein jopa olen nopeammin kotona kuin ennen. Voin kertoa että en ymmärrä miksi koskaan autolla tonne ajoin.
No sinähän onnekas olet jos noin hyvin julkinen liikenne vie ovelta ovelle. Minulla menee n. tunti enemmän päivässä jos kuljen julkisilla.
Se on n. 265 tuntia vuodessa laskutettavaa työaikaa.Ovelta ovelle? Mä kuljin ennen autolla keskustaan ja kuvittelin sen olevan kätevää ja nopeaa. Sit mun mies vaihtoi duunipaikkaa ja myytiin toinen auto pois, kun työmatka oli hänen työpaikalleen asti yhteinen. Nyt kuljen hänen työpaikalleen asti autolla ja siitä julkisilla ja kappas vaan! Paljon kätevämpää. Mulla ei mene enää aikaa keskustan tukkoisilla kaduilla enkä mä sillä autollakaan oven eteen päässyt. Kävelyä on ihan saman verran kuin ennenkin.
Miksi kommentoit Kaivokadun sulkemiseen liittyvään ketjuun jos sulla ei ole työpäivän aikana tai muutoin tarvetta ajaa kaupungin läpi ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on n. 265 tuntia vuodessa laskutettavaa työaikaa.
Tuo autolla säästynyt aika tarkoittaa meidän firman laskutuksella 26000e / vuosi. Jollain paremmin palkatulla jopa 50 000 e / vuosi.
Valtuuston runotytöt eivät tajua että aika on rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Espaa pitkin tai rannan kautta tai kierrät pohjoisesta. Mä kuljen metrolla.
Metrokin ollaan katkaisemassa oliko ensi kesänä muutaman kuukauden ajaksi, kun Rautatientorin metroasema menee remonttiin. Sitten metro kulkee lännestä vain Kamppiin asti ja idästä Kaisaniemeen. Kiinnostaisi kyllä tietää miten ne ovat ajatelleet tuon välin hoitaa, käveleekö ihmiset Kampista Kaisaniemeen vai suhaako siinä miljoona bussia ees taas.
Ei juma 😅 Kysytkö oikeasti käveleekö ihmiset Kampista Kaisaniemeen (Helsingin yluopisto)? Et ole tosissasi, ethän? Eikö ihmiset enää kävele 10 metriä pidempiä matkoja?
Meidän keskustassa sijaitsevalle toimistolle on tultu ja sieltä on lähdetty kymmenien kilojen kantamusten kanssa päivittäin. Toimistossa käyvät vieraat kiertävät autoillaan ympäri pääkaupunkiseutua minuuttiaikataululla. yksikään ei kulje julkisilla.
Työntekijöistä iso osa on lähes eläkeikäisiä ja osakkaistakin yli puolet on yli 70 vuotiaita.
Toimistolle on tultu pyörätuolilla, invataksilla, kainalosauvoilla ja syöpälääkityksestä huojuen.
Tule nyt sitten kertomaan tälle porukalle kuinka pitkiä matkoja heidän tulee keskustassa kävellä ja miten heidän kuuluu matkansa tehdä.Näkee tuon ympäristölautakunnan vasemmiston ja vihreiden edustajien naamakuvastakin jo että heillä ei ole mitään edellytyksiä tajuta tuollaista normaalia työelämää keskustassa.
Kaljaa tai smoothieta kahviloissa ja baareissa ryystämällä ei opita ymmärtämään veronmaksajien todellista arkea.Mahtaako olla ymmärrystä edes lapsiperheen arjesta keskustassa?
Onko kukaan näistä ollut koskaan kunnollisessa palkkatyössä ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on n. 265 tuntia vuodessa laskutettavaa työaikaa.Tuo autolla säästynyt aika tarkoittaa meidän firman laskutuksella 26000e / vuosi. Jollain paremmin palkatulla jopa 50 000 e / vuosi.
Valtuuston runotytöt eivät tajua että aika on rahaa.
Ja mitä se haittaa jos joku säästää aikaa sähköautolla ja lataa sähkönsä auringosta ?
Aina välillä pitää käydä citymarketissa tekemässä vaimon vaatimuksesta jotkut perusvarasto-ostokset halvalla. Vessapaperia, pyykkilitkuja jne. Kruununhaasta ajaa lähes nopeammin ja huomattavasti helpommin Itäkeskukseen 10,5 km kuin Ruoholahteen 3,5 km. Vähän hassulta se tuntuu välillä, varsinkin kun keskustassa on nykyään autoja todella vähän.
Kamppiin ei liikenne toimi? Just. Kyllä ne tilat on ihan muista syistä tyhjillään.