Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: joulunvalmisteluun osallistuminen

25.12.2006 |

Osallistutko joulun valmisteluun, jos et vietä joulua? Tai osallistuuko puolisosi jouluvalmisteluihin, jos hänen uskontoonsa ei kuulu joulunvietto?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kukaan vastaa. Miksi?

Vierailija
2/5 |
25.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätimme mennä minun perheeni luokse viettämään joulua, joten viime tipassa sitten kävimme mieheni kanssa ostamassa jokaiselle jotain pientä. Autoimme yhdessä, minä siivouksessa ja mies koristeli kuusen veljeni kanssa. yhdessä sitten koko perheen kanssa syömme, pelaamme ja vietämme sitä yhteistä laatuaikaa, jota harvoin itse kukin kiireiltämme ehdimme tai pystymme yhdessä viettämään.

mutta ehkä ensi vuonna tämä meidän ihka oma " pikku perheemme" viettää joulun ihan jossain muualla, kaukana tästä joulukiireestä. Vaikkakin omalta osaltani tämä jouluhössötys on loppunut, mutta vielä kuitenkin täytyy myöntää, että on jonkinlainen halu viettää joulua, ehkä justiin perheen yhdessäolon takia...!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylle meillä nimittäin ainakin joulua vietetään ja sen valmisteluihin luonnollisesti osallistutaan. :o) En tunne itse ketään, joka ei joulua viettäisi, albaanikaverimmekin viettävät joulua jopa niin pitkälle, että leipovat pipareita ja joulutorttuja sekä tuovat kuusen sisälle, joka ei varmasti kuulu heidän kulttuuriinsa. :o) Eivät toki uskonnollisella mielellä juhlaa juhli, koska ovat muslimeita, mutta kivana perhejuhlana kuitenkin. Maassa maan tavalla kai. Me itse juhlimme joulua aivan suomalaisittain, se että mieheni on ulkomaalainen ei ole muuttanut juhlatottumuksiamme mitenkään.

Vierailija
4/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä nyt on kellekin normaalia ;) Ei olla uskovaisia suuntaan tai toiseen joten perinteistä pakanajoulua vietetään. Miehen kulttuuriin joulu ei kuulu, mutta viettävät niin samantyyppistä juhlaa uudenvuoden kunniaksi lahjoineen joten ainakin lahjakulttuuri on sama :)

Vierailija
5/5 |
26.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kummallekaan joulu ei ole kristillinen juhla. Mies osallistuu joulun tekemiseen, mutta lähinnä varmaan siksi, että se on mulle niin tärkeä juhla. Ymmärrän hyvin, ettei se hänessä herätä samanlaisia tunteita kuin mussa, kun hän ei ole lapsesta saakka niihin perinteisiin uppoutunut. Samalla tavalla multa jää jotain tavoittamatta miehen kulttuurin juhlista, vaikka ihan hauskaa olisikin. Lasten iloa on kyllä aina ihana seurata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi