Onko teistä noloa varata aika autokorjaamolle polttimon vaihtoon?
Siis kun ei ole ketään joka vaihtaisi enkä ite osaa.
Kommentit (78)
No ei varmasti ole noloin syy. Saattavat jopa vähän naureskellen tehdä tämän kerran ilmaiseksi ja näyttää, että miten teet itse ensi kerralla.
Itsehän varasin pyöräkorjaamolle ajan, kun pyörän rengas ei täyttynyt vaikka pumppasin itseni sydänkohtauksen partaalle. Möivät minulle ehjän pumpun. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löytyykö kaupungistasi Motonet? Sieltä löytyy Motomaatti, jossa hoituu pienet auton laitot esim. polttimoiden vaihto, pyyhkimien sulkien vaihto....aikaa varaamatta.
Tälle suositus. Vaihto ei edes maksanut mitään, kun ostin uudet polttimot Motomaatista. Sekin on kyllä totta mitä joku kirjoitti, että kun naisena avaa konepellin Motonetin pihalla, niin äkkiä on joku setämies ihmettelemässä.
ai jos ostaa Motonetistä sen polttimon niin laittaminen paikoilleen ei maksa Motomaatissa mitään?
Minä ostin siitä Motomaatista, missä ne vaihdettiinkin. Ja ainakaan sillä kerralla vaihto ei maksanut mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan olisi ollut noloa.
Nykyautot on sen verran hankaliksi tehty ettei onnistu moneltakaan.
-Yhden auton polttimon vaihdon ohje alkoi etumaskin irroituksella. Pikahuollon kaveri näppärin sormin vaihtoi sen lennosta.
-Yks lamppu onkin ledi tekniikkaalla, uus "polttimo" maksaa satasen
-parkkipolttimoa yiritin vaihtaa useaan kertaan. ei vaan millään ylettynyt polttimoon isoilla kourillani, oli pakko luovuttaa vaikka ihan periaatteesta yritin itse vaihtaa.
Ja olen aika monet vimpaimet korjannut. Nykyään netistä löytää hyvät ohjeet jolla homma hoituu periaatteessa. Tai ainakaan ei riko kun yrittää väärin, mutta korjaamisessa tarvii usein kaikenlaista työkalua ja hyvät tilatkin olisi edukseen.
Ja aina on vaarana että pudotat sen 500-1000€:n arvoisen umpion, tulee kallis polttimon vaihto.
Tuosta tulee mieleen eräs tuttu, joka on koko elämänsä ajan huoltanut omat autonsa. Joskus jopa purkanut moottorin perusteellista huoltoa varten. Huolsi myös traktorinsa ja maansiirtokoneensa itse. Hemmetin näppärä käsistään siinä mielessä. Muttei enää näihin uudempiin autoihin pelkkä näppäryys riitä. Tarvitaan oikeat laitteet ja ohjelmistot, että saadaan ajotietokone ymmärtämään, että se s@@t@n@n lamppu on nyt vaihdettu ja toimii taas. Pahimmassa tapauksessa auto ei liiku milliäkään pelkästään siksi, että se ajotietokone ei ymmärrä, mitä tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
No ei varmasti ole noloin syy. Saattavat jopa vähän naureskellen tehdä tämän kerran ilmaiseksi ja näyttää, että miten teet itse ensi kerralla.
Itsehän varasin pyöräkorjaamolle ajan, kun pyörän rengas ei täyttynyt vaikka pumppasin itseni sydänkohtauksen partaalle. Möivät minulle ehjän pumpun. :D
Hyvä että selvisi. Kiitokset muuten. Hyvät naurut piristi iltapäivää.
Ei tietenkään ole. Joissain autoissa homma on todella nopea ja helppo, kuin kotona vaihtaisi valaisimeen uuden lampun, vie minuutin-pari. Tämä on helppo opetella halutessaan itsekin, tai Motonet ja moni muu putiikki vaihtaa sen puolestasi kun ostat polttimon heiltä, ei siis tarvitse viedä korjaamolle. Joissain malleissa sen sijaan autoa pitää purkaa kiitettävä määrä ja kyseessä voi olla kallis yli tunnin homma, tällöin ilman muuta viedään korjaamolle. Kysymällä selviää (tai ohjekirjasta kurkkaamalla näkee myös miten vaikea homma on).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennenvanhaan olisi ollut noloa.
Nykyautot on sen verran hankaliksi tehty ettei onnistu moneltakaan.
-Yhden auton polttimon vaihdon ohje alkoi etumaskin irroituksella. Pikahuollon kaveri näppärin sormin vaihtoi sen lennosta.
-Yks lamppu onkin ledi tekniikkaalla, uus "polttimo" maksaa satasen
-parkkipolttimoa yiritin vaihtaa useaan kertaan. ei vaan millään ylettynyt polttimoon isoilla kourillani, oli pakko luovuttaa vaikka ihan periaatteesta yritin itse vaihtaa.
Ja olen aika monet vimpaimet korjannut. Nykyään netistä löytää hyvät ohjeet jolla homma hoituu periaatteessa. Tai ainakaan ei riko kun yrittää väärin, mutta korjaamisessa tarvii usein kaikenlaista työkalua ja hyvät tilatkin olisi edukseen.
Ja aina on vaarana että pudotat sen 500-1000€:n arvoisen umpion, tulee kallis polttimon vaihto.
Tuosta tulee mieleen eräs tuttu, joka on koko elämänsä ajan huoltanut omat autonsa. Joskus jopa purkanut moottorin perusteellista huoltoa varten. Huolsi myös traktorinsa ja maansiirtokoneensa itse. Hemmetin näppärä käsistään siinä mielessä. Muttei enää näihin uudempiin autoihin pelkkä näppäryys riitä. Tarvitaan oikeat laitteet ja ohjelmistot, että saadaan ajotietokone ymmärtämään, että se s@@t@n@n lamppu on nyt vaihdettu ja toimii taas. Pahimmassa tapauksessa auto ei liiku milliäkään pelkästään siksi, että se ajotietokone ei ymmärrä, mitä tapahtuu.
Valot väylätekniikalla,niin uusi polttimo,uusi käsky katkaisijalta pois päältä ja valot päälle.toimii.
Ei kaikkien nykyautojen etupolttimoita enää parkkipaikalla voi vaihtaa, pakko teettää ostopalveluna esmes. motonet huolto !
Eksä lupasi vaihtaa, viimeksi oli puoli puskuria irti kun ei muuten mahtunut vaihtamaan.
Vierailija kirjoitti:
On. Katsoin youtubesta ohjeet ja vaihdoin itseni.
Mikä kanava? Minäkin tahdon vaihtaa itseni.
Ehkä uudella itsellä on eri auto, jossa on polttimot kunnossa...
No ei ole noloa maksaa jostain mitä ei itse osaa tehdä. Joissain automalleissa se on myös tarpeettoman vaikeaa.
Aikoinaan, olisko ollut ysärillä, markkinoilla oli monta automallia, jonka ajovalopolttimoiden vaihtoa varten, suurin piirtein koko auton keula piti purkaa lähes tuulilasia myöten. Silloin harva viitsi ruveta hommaan itse.
Onko se se pieni osa siellä tankin vieressä?
Jotkut polttimot on tosi hankalia vaihtaa. Itse teetän aina korjaamossa samalla kun on jotain muutakin hommaa siellä tehtäväksi kuten öljynvaihto.
Motonet taitaa pikku maksusta vaihtaa, jos ostat polttimon sieltä ja jos vaihto ei vaadi koko valoumpion irrotusta tai muuta purkua.
Ei. Joussakin vanhoissa Toyotoissa toinen atuvalo n niin hankala vaihtaa akun takia, että mielummin antaa osaajan tehdä sen.
Riippuu autosta ja polttimosta. Parkkeja ja vilkkuja tuskin kannattaa vaihdattaa, mutta isommissa valoissa voi pienikin virhe polttimon asennossa vaikuttaa valokuvioon ja tämä voi aiheuttaa hylkäyksen katsastuksessa. Polttimon asentovirhettä on vaikea havaita, koska valo toimii vaikka on väärässä asennossa.
t. kokemusta on
Ei ole häpeä maksaa ammattilaiselle työnteosta, olipa tämä töissä autohuollossa tai vaikka siivousfirmassa.