Onko teistä noloa varata aika autokorjaamolle polttimon vaihtoon?
Siis kun ei ole ketään joka vaihtaisi enkä ite osaa.
Kommentit (78)
Isä on aina vaihtanut mulle. Mutta korjaamokin OK, harva nainen osaa itse vaihtaa.
Ei. Kyllä sen varmaan osaisin tehdä jonkun tutoriaalin avulla, mutta parempi antaa osaavampien hoitaa homma.
Vierailija kirjoitti:
Isä on aina vaihtanut mulle. Mutta korjaamokin OK, harva nainen osaa itse vaihtaa.
Osaa vaikka apinakin mutta harva haluaa liata käsiään.
On ok jos olet nainen. Jos olet mies niin saatanan noloa
Maksan myös renkaiden vaihdosta, koska en halua tehdä sitä itse, polttimo ei ole ongelma.
No ei. Meidän molemmissa autoissa polttimon vaihto on iso homma, auton etuosaa pitää purkaa sitä varten. Itse tehtynä menee ainakin tunti ellei enemmän ja aina riskinä että jokin hajoaa, korjaamolla 5 minuuttia.
Näitä edellisessä autossa ei tarvinnut kuin ottaa jousi irti ja pistää uusi polttimo paikalleen, sitä varten en todellakaan ajellut minnekään.
Ei ole. Meilläkin oli kerran auto josta piti kai takakontin kautta avata sivupaneeli ja sitä kautta vaihtaa takalasin polttimo. Itse ainakin noissa hommissa teen enemmän vahinkoa mikä tulee sitten kalliimmaksi. :D
Helppo homma, omassa autossani polttimon saa asennettua todella helposti paikoilleen peniksen avulla. Jos olet nainen, niin on ihan ok käyttää korjaamon kikkeleitä.
Isompi vaiva hankkia oikeanlainen polttimo ja selvittää miten siihen pääsee käsiksi, kuin ajaa korjaamolle ja maksaa kympin pari.
Homot ja naiset menevät tuollaisen takia korjaamolle...
Joissain autoissa polttimen vaihto on tehty todella hankalaksi. Itsellä oli VW jossa toisen puolen polttimon vaihto oli helppoa, mutta toisella puolella oli niin ahdasta että olisi tarvittu lapsen kädet tai erikoistyökalu. Aikani kiroiltuani ajoin auton huoltoon ja käskin vaihtaa.
Vierailija kirjoitti:
Homot ja naiset menevät tuollaisen takia korjaamolle...
Onneksi ei tarvitse olla heteromies.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Meilläkin oli kerran auto josta piti kai takakontin kautta avata sivupaneeli ja sitä kautta vaihtaa takalasin polttimo. Itse ainakin noissa hommissa teen enemmän vahinkoa mikä tulee sitten kalliimmaksi. :D
Aika monessa vaihdetaan takavalon poltin sitä kautta... varmaan lähes kaikissa vanhemmissa...
Erittäin toimiva tapa on ajaa Motonetin pihaan, käydä ostamassa se polttimo, aukaista konepelti ja alkaa ihmetellä. Takuuvarmasti muutaman minuutin sisällä joku mies kysyy sulta tarvitsetko apua.
Noin, ongelma ratkaistu. Testattu useita kertoja, toimii :)
Ostan polttimot aina paikallisesta varaosaliikkeestä ja sieltä myyjät myös tulevat aina mukaan autolle vaihtamaan sen samantien, ilman lisämaksua. Sama on pyyhkijänsulkien kanssa.
Jos tavalliset halogeeni polttimot vaihtaminen on helppoa ihan autoista tietämättömillekkin ,Automalleista/merkeistä riippuu miten paljon joutuu poistamaan osia tieltä että mahtuu sen tekemään,monissa vanhemmissa autoissa ei välttämättä mitään.
Förut körde man till närmaste bensinstation, köpte vindrutetorkare och lampbulb. På köpet sattes allt på plats, samtidigt som lufttrycket i däcken justerades, fönstren putsades och vatten sattes i spolaren. Allt för att få lite extra försäljning. Det var friskt.
Nuförtiden har det krånglats till och lampbulberna håller flerdubbelt, varför de får gå i byte vid nästa service.
Xenonia en lähtisi itse vaihtamaan, mutta halogeenit kyllä
Löytyykö kaupungistasi Motonet? Sieltä löytyy Motomaatti, jossa hoituu pienet auton laitot esim. polttimoiden vaihto, pyyhkimien sulkien vaihto....aikaa varaamatta.
Ei. Mutta monet tekee sen ilman ajanvarausta, pikkukorjaamot. Meilläpäin öljypiste ketjuista, kts. Netista paikkakuntasi ilman ajanvausta paikkoja.