Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teistä noloa varata aika autokorjaamolle polttimon vaihtoon?

Vierailija
19.09.2023 |

Siis kun ei ole ketään joka vaihtaisi enkä ite osaa.

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista poltimoista on tehtaan ja suunitelun toimesta tarkoituksella tehty vaikeaksi vaihtaa. Auto ennen 8o-lukua .... kerran kun piarase niin vaihdettu l......2000 ... v .. i t t u ..mut sainpas vaihdettua....2015 ....kartelli!

Vierailija
42/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Isä on aina vaihtanut mulle. Mutta korjaamokin OK, harva nainen osaa itse vaihtaa.

Osaa vaikka apinakin mutta harva haluaa liata käsiään. 

Siinähän yrität opettaa ton apinalle. Uudemmissa autoissa joku ajovalon vaihto voi vaatia melkein koko keulan purkamista. Niin paljon elektroniikkaa alkaa myös olla autoissa, että toi nikkarointi jää aika vähiin.

Eli ei mitään syytä häpeään. Korjaamolle mars!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmissa autoissa monesti onnistuu itsekin, uudemmissa (ehkä tarkoituksella) tehty vaikeaksi, joten täytyy käyttää huoltamolla tai varaosaliikkeessä.

Vierailija
44/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa noista poltimoista on tehtaan ja suunitelun toimesta tarkoituksella tehty vaikeaksi vaihtaa. Auto ennen 8o-lukua .... kerran kun piarase niin vaihdettu l......2000 ... v .. i t t u ..mut sainpas vaihdettua....2015 ....kartelli!

No vielä myöhemminkin tehty näitä helpostivaihdettavia valoja. Mun 2003 Rellussa halogeenit vaihtuu kaikki neljä helposti, ei edes akku tiellä siellä toisella reunalla.

Vierailija
45/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka polttimon saisikin itse vaihdettua, niin viimeistään katsastusmies kertoo, että se on väärin suunnattu... Helpointa hakea polttimo motonetistä ja motomaatin poika ilmaiseksi sen polttimon vaihtaa ihan odottaessa.

ei oo ilmasta vaihtotyö vaikka ois osa valmiina..siel on hinnasto

Vierailija
46/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenvanhaan olisi ollut noloa.

Nykyautot on sen verran hankaliksi tehty ettei onnistu moneltakaan.

-Yhden auton polttimon vaihdon ohje alkoi etumaskin irroituksella. Pikahuollon kaveri näppärin sormin vaihtoi sen lennosta.

-Yks lamppu onkin ledi tekniikkaalla, uus "polttimo" maksaa satasen

-parkkipolttimoa yiritin vaihtaa useaan kertaan. ei vaan millään ylettynyt polttimoon isoilla kourillani, oli pakko luovuttaa vaikka ihan periaatteesta yritin itse vaihtaa.

Ja olen aika monet vimpaimet korjannut. Nykyään netistä löytää hyvät ohjeet jolla homma hoituu periaatteessa. Tai ainakaan ei riko kun yrittää väärin, mutta korjaamisessa tarvii usein kaikenlaista työkalua ja hyvät tilatkin olisi edukseen.

Ja aina on vaarana että pudotat sen 500-1000€:n arvoisen umpion, tulee kallis polttimon vaihto.

Vierailija
47/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menet pihalle ja sanot naapurille että vaiha tämä jos osaat. Jos se on mies niin sehän näyttää että osaa.

niin, sen verran miehet aina joutaa ;)

Vierailija
48/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Noloa että on niin vanha auto että siinä on vielä jotain polttimia.

Vierailija
49/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useita autoja omistaaneena miehenä voin sanoa, että ajovalojen polttimon vaihto on aina ollut sylettävä homma. Paitsi nyt tämä saksalainen maasturi, jossa polttimen vaihto on tehty niin helpoksi, että onnistuu vaikka rukkaset kädessä.

Vierailija
50/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei ole todellakaan noloa! jos se polttimo on huonossa paikassa, kuten itselläni. Ihan mielellään maksan,että sen laittaa joku jolla on siihen oikeanlaiset vehkeet :)

Vierailija
51/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole noloa teettää korjaamolla kaikki asiat,työllistää suomalaisen korjaajan.

Vierailija
52/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähin korjaamo sattuu olemaan erikoistunut juuri siihen merkkiin, jolla ajan, joten en tee tee juuri mitään itse vaan ajan sinne ja käsken hoitaa kaaran kuntoon. En jaksa alkaa selvitellä itse, kun tuolla tietävät yleensä heti, miten homma hoituu ja mitä tarvitaan.

Vierailija
53/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varaisi aikaa tuollaiselle pikkuhommalla, vaan jättäisin asian seuraavaan vuosihuoltoon. Vajaa vuosi menee yksisilmäisenäkin.

Vierailija
54/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö kaupungistasi Motonet? Sieltä löytyy Motomaatti, jossa hoituu pienet auton laitot esim. polttimoiden vaihto, pyyhkimien sulkien vaihto....aikaa varaamatta.

Tälle suositus. Vaihto ei edes maksanut mitään, kun ostin uudet polttimot Motomaatista. Sekin on kyllä totta mitä joku kirjoitti, että kun naisena avaa konepellin Motonetin pihalla, niin äkkiä on joku setämies ihmettelemässä.

Vierailija
55/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En varaisi aikaa tuollaiselle pikkuhommalla, vaan jättäisin asian seuraavaan vuosihuoltoon. Vajaa vuosi menee yksisilmäisenäkin.

No ei kyllä mene,kyllä autossa pitää toimivat ajovalot pimeällä olla,joku rekisterikilven valo on eri asia.

Vierailija
56/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa katsastus painaa päälle

Vierailija
57/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en edes tiedä mikä on polttimo. Onko se ajovalo? Ja mulla ollu aina joku auto, n. 25v. Ajan tutulle korjaamolle ja sanon lampun olevan pimee, vaihtavat lampun hintaan. Jos auton valo on tämä polttimo.

Vierailija
58/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löytyykö kaupungistasi Motonet? Sieltä löytyy Motomaatti, jossa hoituu pienet auton laitot esim. polttimoiden vaihto, pyyhkimien sulkien vaihto....aikaa varaamatta.

Tälle suositus. Vaihto ei edes maksanut mitään, kun ostin uudet polttimot Motomaatista. Sekin on kyllä totta mitä joku kirjoitti, että kun naisena avaa konepellin Motonetin pihalla, niin äkkiä on joku setämies ihmettelemässä.

ai jos ostaa Motonetistä sen polttimon niin laittaminen paikoilleen ei maksa Motomaatissa mitään?

Vierailija
59/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina vaihdattanut polttimon huoltoasemalla. Ovat vaihtaneet odottaessa. 

Vierailija
60/78 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan vaihtaa mutta silti teetätän korjaamolla tuon homman.

On nimittäin niin vittumaista hommaa ja ahtaat paikat minne sormet pitäisi tunkea niin omia hermoja säästääkseni maksan jollekin joka tekee sen.

Niin ja olen nainen. Eikä edes hävetä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän viisi