Aki Palsanmäkeä pännii kun kuparipannu menee 70 eurolla
Kommentit (164)
Vierailija kirjoitti:
Puolisokealta juuri miehensä menettäneeltä leskeltä ostettiin koko kuolinpesä viidelläsadalla eurolla ja tänään kun ne myytiin, saatiin 5340 euroa. (totuus).
Telkkarisarjaa varten ajeltiin pihtiputaalle, ostettiin tavaraa 200 euron arvosta ja tänään kun ne myytiin, saatiin 250 euroa. Ihan kannattava kauppa. (tositelkkari).
Kenenkään ei ole pakko heille myydä yhtään mitään. Ja liiketoiminnasta pitää jäädä katetta joten eivät voi huutokauppahintaa maksaa tietenkään; ~50% siitä on maksimi korvaus romujen myyjälle mitä voivat maksaa.
En pidä yhtään tästä ohjelmasta ja varsinkaan en Akista. Heli on sympaattinen. En enää katso ohjelmaa, koska siitä tuli usein paha mieli keisarin ahneuden johdosta.
Vapaaehtoistahan se tavaroidensa myyminen kyseiselle instanssille on , samoin kuin sieltä ostaminen. Se vaan , että jos siellä on ( niinkuin taitaa olla) vähän hitaasti käyviä tyyppejä, jotka ostavat ja pistävät vähät rahansa turhiin, tarvitsemattomiin romppeisiin. Se pn vähän moraalitonta. Mutta muuten sen kun vaan kaupan tekoon. Itse en tuolta ostaisi kyllä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hullu ole joka pyytää, vai miten se menikään. Kaikki halukkaat ovat päässeet televisioon ja homma nuupahti., kaikki loppuu aikanaan. Eivätkö nämä helppoheikit ala olla jo eläkeiässä, samoin keksijä Markku ja etupenkin Erkki.
Sanonta uusiksi todenmukaistettuna: Ei se ole hullu, vaan ahne sika, joka liikaa pyytää.
Vai että on sulla rahapula ja nälkäkin vaivaa.
No tehdäänpä kuule niin, että myyt ne tavarat kympillä saat lapsille muusia jas minäpä myyn ne seuraavassa huutokaupassa tuhannella eurolla, sillä hulluhan se pitäisi olla jos puolet tavaran arvosta maksaa, sanoi jo isäukko aikoinaan.
Vai että haluaisit laittaa tavarat prosenttimyyntiin?
No siinä tapauksessa rahapulasi jatkuu vielä kuukauden päivät, sillä tavarat pitää ensin myydä, Helin kaikessa rauhassa tehdä tilinpäätös ja kestäähän siihen oman aikansa.
Tarjoan tavaroista puhtaana käteen 21 euroa. Se on rankka summa nälkää näkevälle ihmiselle.
Kyllä olen ihmetellyt tätä. Luuleeko nuo 300 e pannusta maksavat että noista tulee jotain keräilyharvinaisuuksia? Ei tule, ja rahat meni hukkaan. Ei kukaan edes muista koko sarjaa enää 10v päästä, ja tuolloin ihmetellään vain että mitä töherrystä on raapusteltu pannun pintaan.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää mulle miks joku maksaa tommosesta pannusta esim 200 e? Kuinka tyhmästi voi rahansa käyttää..
Sen vielä juuri ja juuri ymmärtää, että joku haluaa naamansa telkkuun huutamalla pannun ja saa vielä pannun ikään kuin matkamuistona.
Mutta se, että jotkut ostaa pannun kovaan hintaan etänä ennakkotarjouksella, ei mee kyllä jakeluun.
Muuten ymmärrän kyllä, että ei ne voi ostaa rompetta kuin murto-osalla lyöntihinnasta. Pitäähän heidän saada katettua kulut, verot, eläkemaksut ja saada vielä palkkaa itselleen ja avustajilleen.
Ihan sama se on kaikessa kaupankäynnissä ruokakaupasta urheluvarusteisiin ja työkaluihin. Sisäänostohinta on pieni verrattuna sesongin myyntihintaan.
Ja huomioikaa te ryöstäjistä puhujat, että joka huutokaupassa on tavaraa, joka jää myymättä tai joka ei tuota mitään. Ohjelmassa näytetään vain nää julkkisrojujen myynnit ja raportoidaan niiden ns. ostohinta ja niistä muka saatu voitto (kulujahan ei ole Akin sanomasta voitosta vähennetty).
Pelin henki on lisäksi se, että julkkikset
haluavat maksaa siitä, että saavat naamansa näkyviin, tavaroista saatu halpa hinta on se maksu. Ja toiset kauppiaat, joilta ohjelmassa ostetaan, maksavat halvan ostohinnan muodossa mainosajasta. Tästähän siinä ohjelmassa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se hullu ole joka pyytää, vai miten se menikään. Kaikki halukkaat ovat päässeet televisioon ja homma nuupahti., kaikki loppuu aikanaan. Eivätkö nämä helppoheikit ala olla jo eläkeiässä, samoin keksijä Markku ja etupenkin Erkki.
Sanonta uusiksi todenmukaistettuna: Ei se ole hullu, vaan ahne sika, joka liikaa pyytää.
Vai että on sulla rahapula ja nälkäkin vaivaa.
No tehdäänpä kuule niin, että myyt ne tavarat kympillä saat lapsille muusia jas minäpä myyn ne seuraavassa huutokaupassa tuhannella eurolla, sillä hulluhan se pitäisi olla jos puolet tavaran arvosta maksaa, sanoi jo isäukko aikoinaan.
Vai että haluaisit laittaa tavarat prosenttimyyntiin?
No siinä tapauksessa rahapulasi jatkuu vielä kuukauden päivät, sillä tavarat pitää ensin myydä, Helin kaikessa rauhassa tehdä tilinpäätös ja kestäähän siihen oman aikansa.
Tarjoan tavaroista puhtaana käteen 21 euroa. Se on rankka summa nälkää näkevälle ihmiselle.
Huvittavaa miten jotkut koittaa tehdä akin tuotteistetusta ahneudesta hyvettä.
En tiedä onko tuo oikeastikin tuollainen mutta ainakin ohjelman tuotantoa varten akista on tuotteistettu tuollainen ääriahne hahmo jotta ihmiset katsoisi ohjelmaa että ketä se nyt onnistui vedättämään tienatakseen roinalla.
Itselleni ainakin olisi aivan itsestäänselvyys, että jos myyn tavaroitani jälleenmyyjälle, niin saan niistä itse korkeintaan 20 viiva 50 prosenttia niiden jälleenmyyntihinnasta. Jos haluaa enemmän, niin pitää myydä suoraan niille loppuostajille.
Siis ne ihmiset maksaa satasia siitä pannusta, että pääsisivät telkkariin ja voisivat suvun voimin hekotella asialle. Luuletteko, että he haluavat vain sen pannun pannun itsensä vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Itselleni ainakin olisi aivan itsestäänselvyys, että jos myyn tavaroitani jälleenmyyjälle, niin saan niistä itse korkeintaan 20 viiva 50 prosenttia niiden jälleenmyyntihinnasta. Jos haluaa enemmän, niin pitää myydä suoraan niille loppuostajille.
Välillä tuntuu että keisarin "lähipiirit" viettää päivänsä spämmimällä palstalle tuota tuubaa aina kun keisarin bisneksistä tulee puhe.
Vierailija kirjoitti:
Puolisokealta juuri miehensä menettäneeltä leskeltä ostettiin koko kuolinpesä viidelläsadalla eurolla ja tänään kun ne myytiin, saatiin 5340 euroa. (totuus).
Telkkarisarjaa varten ajeltiin pihtiputaalle, ostettiin tavaraa 200 euron arvosta ja tänään kun ne myytiin, saatiin 250 euroa. Ihan kannattava kauppa. (tositelkkari).
Se vaan, että kun olen avustanut näitä puolisokeilta mummoja ja pappoja myymään tavaroitaan netissä, niin ihan hiton kova homma, kauppa käy huonosti, suurinta osaa tavaroista ei osta kukaan. Tinkijöitä, huijateita ja oharin tekijöitä koko ajan riesana. Aikaa palaa tuhottomasti ja projekti kestää vuosia. Tuotto jää helposti olemattomaksi.
Joten saattoi olla lopulta ihan hyvä kauppa leskelle sekä taloudellisesti että henkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä tuntuu että keisarin "lähipiirit" viettää päivänsä spämmimällä palstalle tuota tuubaa aina kun keisarin bisneksistä tulee puhe.
Tai sitten he ovat sellaisia, jotka ymmärtävät jotain kaupankäynnistä ja yrittäjyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sinulla vainoharhat puskea pintaan - muista lääkkeet :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vaan, että kun olen avustanut näitä puolisokeilta mummoja ja pappoja myymään tavaroitaan netissä, niin ihan hiton kova homma, kauppa käy huonosti, suurinta osaa tavaroista ei osta kukaan. Tinkijöitä, huijateita ja oharin tekijöitä koko ajan riesana. Aikaa palaa tuhottomasti ja projekti kestää vuosia. Tuotto jää helposti olemattomaksi.
Joten saattoi olla lopulta ihan hyvä kauppa leskelle sekä taloudellisesti että henkisesti.
Jotkut asiat ei nyt vaan parane selittämällä. Ihan vaan vinkiksi kun koko ketju on täynnä samanlaista epätoivoista spinnausyrittelyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa sinulla vainoharhat puskea pintaan - muista lääkkeet :D
Eli kiinni jäit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotkut asiat ei nyt vaan parane selittämällä. Ihan vaan vinkiksi kun koko ketju on täynnä samanlaista epätoivoista spinnausyrittelyä.
Onhan se ikävää kun niillä papan jäämistöillä ja likaisilla kalsareilla ei tienaakaan miljoonia.
Mua ärsyttää, kun ovat luonneet kunnon tinkimisen kulttuurin toiminnollaan. Itse pyrin myymää tavaraa siihen hintaan, kun hinnoittelen, mutta aina tulee yritystä siihen, että puolet pois. Itse oon huono tinkimään ostaessani ja jotenkin oletus ois, että aina pitää tinkiä.