Tuntuu että toista ei yhtään kiinnosta vauvaan liittyvät asiat
Meille on syntymässä esikoinen lokakuussa ja minusta tuntuu, ettei toista kiinnosta mikään vauvaan liittyvä. Kaikki vauvaan liittyvät hankinnat on jääneet minun vastuulle, koska toisen mielestä ei niillä mikään kiire ole. Ja ei, en ole hankkimassa valmiiksi kaikkea mahdollista ensimmäiseksi kolmeksi vuodeksi, vaan ihan perusjutut, kuten vaunut, turvakaukalo ja sänky. Lisäksi vaatteita ja muuta.
Nimen miettimiseen toinen ei ole juurikaan osallistunut koska hänelle on kuulemma ihan sama mikä nimeksi tulee. Hänellä ei ole ollut mitään omia ideoita, mutta silti mikään minunkaan ehdottama nimi ei ole ollut hyvä. Aina kun nimiasia nousee puheenaiheeksi hän ihmettelee että mikä kiire tässä on ja että kai sen ehtii. No joo, ehtiihän sen vaikka samana aamuna kun näki pitää ilmoittaa, mutta minusta olisi helpompaa miettiä nimiä vähän ennakkoonkin.
Onko mitään miten toisen saisi osallistumaan?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita että olet päättänyt vaihtaa sukunimen tyttönimeesi, ja vauva saa sinun sukunimesi. Kun kerran miestä ei käytännön vauvahommat kiinnosta.
Vauva saa sukunimeni joka tapauksessa.
No mutta saako kiinnostuneen hyvän isän? Sitä ei tiiä kukaan.
Meillä mies alkoi vasta viimeisillä viikoilla heräilemään vauvan tuloon. Itse hankin tavarat jo hyvissä ajoin ja laitoin miehelle laskua, että maksaa puolet. Luulen että oli siitä vain tyytyväinen. Kaukalo ja rattaat, sekä sänky asennettiin sitten yhdessä ja katsottiin miten ne toimii. Vauvan hoitovälineet, sun muut ostin myös itse ja näytin miehelle mistä ne löytyy ja miten toimivat. Vaatteet myös itse haalin ja järjestelin. Ei haitannut yhtään tälläinen. Mies osallistuu vauvan hoitoon ja maksaa oman osuutensa edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies alkoi vasta viimeisillä viikoilla heräilemään vauvan tuloon. Itse hankin tavarat jo hyvissä ajoin ja laitoin miehelle laskua, että maksaa puolet. Luulen että oli siitä vain tyytyväinen. Kaukalo ja rattaat, sekä sänky asennettiin sitten yhdessä ja katsottiin miten ne toimii. Vauvan hoitovälineet, sun muut ostin myös itse ja näytin miehelle mistä ne löytyy ja miten toimivat. Vaatteet myös itse haalin ja järjestelin. Ei haitannut yhtään tälläinen. Mies osallistuu vauvan hoitoon ja maksaa oman osuutensa edelleen.
Mieslapselle pitää opettaa käyttämään vauvan hoitovälineitä ja näyttää mistä ne löytyvät!? On siinä upea isälapsi lapsellesi. Olen niin kateellinen!
Vauva saa sukunimeni joka tapauksessa.