Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies painostaa lapsiluvun kanssa

Vierailija
18.09.2023 |

Miehelläni ja minulla on erimielisyys lapsiluvun suhteen.

Olen alusta saakka sanonut, että minulle sopisi yksi lapsi. Koen, että yhden lapsen kanssa resurssini riittävät, kahden kanssa välttämättä ei.

Meillä on 2,5- vuotias lapsi. Mieheni puhuu säännöllisen epäsäännöllisesti toisen lapsen yrittämisestä. Tilanne on mennyt siihen, että koen jatkuvan vihjailun todella painostavana ja ahdistavana. Hän tietää ajatukseni lapsiluvun suhteen ja olen ollut ajatuksistani avoin alusta saakka.

Miten tämä tilanne saataisiin ratkaistua?

Tietysti jos molemmat ovat ehdottomia kannoissaan on ero väistämättä edessä. Harmittaa ja suututtaa, että miksi mieheni ei ole voinut uskoa, että olen ollut alusta saakka tosissani lapsiluvun suhteen.

Tuntuu itsestä myös älyttömältä, että miksi mies edes haluaa toisen lapsen, koska hän ei ensimmäisestäkään pitänyt kuin 3kk perhevapaata (kyllä, ehkä enemmän kuin moni mies pitää, mutta alunperin oli puhe, että jakaisimme ne puoliksi), aina saa vääntää kumpi jää sairaan lapsen kanssa kotiin eikä mies luonnollisesti hoida lapsen varusteita ym. vaikka kuinka jättäisi ne hänen hoidettavaksi. Taloustilanteemme ei myöskään ole kummoinen.

Kaikenlainen vertaistuki on myös tervetullutta..

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi siis haluaa toisen lapsen? Oletko kysynyt?

Olen kysynyt ja kuulemma "kyllähän se surettaa jos ei toista kertaa saa vauvavuotta koettua ja katsoa kun oma lapsi kasvaa."

No, meillä vauvavuodesta jäi todella eri kuvat. Minä heräsin pitkin yötä 8kk ajan 2-3 tunnin välein ja se oli ihan kamalaa. Mies ei noussut öisin ja nukkui jopa toisessa makuuhuoneessa välillä.

Mies on kyllä sinänsä aktiivinen isä, hoitaa lasta ja vie yksin neuvolaan jos en esim. itse pääse (haluan yleensä olla kuulemassa mitä siellä sanotaan) - mutta noiden asioiden pitäisi olla ihan itsestään selviä muutenkin. Vaikka mies osallistuu niin hän ei ymmärrä eikä suostu näkemään, että päävastuu silti on loppujen lopuksi minulla. Ihan se klassinen että ei varmasti edes tajua että ei ole vaikka oikean kokoisia sään mukaisia vaatteita ym.

AP

Vierailija
42/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan ne miehet lupaavat että hoitavat puolet. Ja sitten alkavat jättämään hommia pikkuhiljaa pois ja nainen sopeutuu koska lapsi nyt tarvitsee hoivaa. Sitten aletaankin jo vinkumaan lisää jälkikasvua naisen hoidettavaksi. Tyypillisin kuvio ikinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi siis haluaa toisen lapsen? Oletko kysynyt?

Olen kysynyt ja kuulemma "kyllähän se surettaa jos ei toista kertaa saa vauvavuotta koettua ja katsoa kun oma lapsi kasvaa."

No, meillä vauvavuodesta jäi todella eri kuvat. Minä heräsin pitkin yötä 8kk ajan 2-3 tunnin välein ja se oli ihan kamalaa. Mies ei noussut öisin ja nukkui jopa toisessa makuuhuoneessa välillä.

Mies on kyllä sinänsä aktiivinen isä, hoitaa lasta ja vie yksin neuvolaan jos en esim. itse pääse (haluan yleensä olla kuulemassa mitä siellä sanotaan) - mutta noiden asioiden pitäisi olla ihan itsestään selviä muutenkin. Vaikka mies osallistuu niin hän ei ymmärrä eikä suostu näkemään, että päävastuu silti on loppujen lopuksi minulla. Ihan se klassinen että ei varmasti edes tajua että ei ole vaikka oikean kokoisia sään mukaisia vaatteita ym.

AP

Heh no se vauvavuosi ja siitä "nauttiminen" on aika lyhyt aika. Mitäs mies sen jälkeen aikoo tehdä? Lisää vauvoja?

Vierailija
44/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on hyvä ja kantaa 9 kk lasta sekä uhraa vartalonsa ja joustaa työurastaan, niin ehkä sitä lasta vois harkita. Jos tätä ei pysty tekemään, niin silloin kannattaisi olla hiljaa.

Vierailija
45/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa aika narsistilta.

Jankkaa jankkaamistaan.

Ei kuuntele muiden mielipiteitä, suuttuu helposti.

Ajattelee olevansa oikeutettu käyttäytymään noin.

Toista lasta et tosiaankaan hänelle tee.

Narsistisuus on nimittäin geneettinen piirre.

Vierailija
46/46 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan ne miehet lupaavat että hoitavat puolet. Ja sitten alkavat jättämään hommia pikkuhiljaa pois ja nainen sopeutuu koska lapsi nyt tarvitsee hoivaa. Sitten aletaankin jo vinkumaan lisää jälkikasvua naisen hoidettavaksi. Tyypillisin kuvio ikinä.

Onko tosiaan noin, että vinkuvat sitten vielä lisää lapsia? Toisaalta huojentavaa, että en ole ainoa tässä suossa. Sitä olen kyllä huomannut, että lupauksia ei hoidon suhteen pidetä.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi