Jouduin sairaalaan äkillisesti n kuukausi sitten ja olen edelleen traumatisoitunut
Hoito oli erittäin huonoa. Minulle tehtiin hätäleikkaus ja sen jälkeen kahden vuorokauden ajan tapahtui monta hoitovirhettä. Sain vääriä lääkkeitä, tippa otettiin pois vaikka en pystynyt nielemään, hengitystäni ei seurattu, en saanut laitetta, jota käytetään nukutusten jälkeen avaamaan keuhkoja, kipua lääkittiin panadolilla eikä virtsan eritystä seurattu tai haavaa hoidettu.
Kun leikkauksesta oli kulunut 2 päivää, vaihtui osastolla henkilökunta ja hoito parani kehnosta suorastaan kiitettäväksi.
Mitä ihmettä tapahtui? Mietin edelleen sitä kun puhdistan leikkaushaavaa ja tyhjennän kudosnestettä kotona. Olisiko monelta kivulta ja murheelta säästytty jos olisin saanut alusta asti toiset, suomea puhuvat, hoitajat?
Onneksi käyn terapiassa, joten olen saanut purkaa tätä traumaa ammatti-ihmisen kanssa.
Kommentit (23)
Kuulostaa kamalalle, mutta en usko etteikö voisi olla totta. Resurssipula.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kahden päivän ajan sairaalassa oli siis vain muita kuin suomea puhuvaa henkilökunta? Älä jaksa. Jos tää tapahtui Suomessa, puhut puhdasta jaskaa.
Lueppa uudestaan ja oikein ajatuksen kanssa.
Luin uudestaan, lainaan sieltä pari lausetta tähän:
Kun leikkauksesta oli kulunut 2 päivää, vaihtui osastolla henkilökunta ja hoito parani kehnosta suorastaan kiitettäväksi.
...
Olisiko monelta kivulta ja murheelta säästytty jos olisin saanut alusta asti toiset, suomea puhuvat, hoitajat?
Tämä tulee yleistymään jatkossakin kun työnsä osaavia kohdellaan likaviemäreinä ja odotetaan että kyllä he joustavat.
Sen saman palkan saa helpommastakin työstä.
Muistan hyvin kuinka koronan aikaan täällä oli äärimmäisen vihamielinen ilmapiiri hoitajia kohtaan. Pilkattiin niitä jotka ilmoittivat lähtevänsä alalta pois. "Ette te minnekkään lähde, kunhan uhittelette".
No, moni lähti. Nyt on hurja pula hoitohenkilökunnasta.