Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, niin pääsenkö suoraan esimerkiksi hoitajaksi töihin?

Vierailija
18.09.2023 |

Kokoomuslaiset kun huutelevat, että mene töihin

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni kiinnostaa tuo hoiva-avustajan työ jos minulta aletaan leikata ansiosidonnaista pois 1.9.2024 alkaen, kun uudet lait "ikäsidonaisista poikkeussännöistä" astuu voimaan . Mulla olisi silloin puoli vuotta eläkkeelle.

Voisitteko kertoa millaista työtä se on, onko se raskasta (olen mies) , onko vuorotyötä, millaista palkkaa?

Mulla on itseni ikäinen  vaimo  joka on pysyvästi sairas, monta eri sairautta. Saatan joutua hyödyntämään siinä työssä opittuja asioita jos vaimo esim ei pääse itse liikkumaan. 

Periaatteessa hoiva- avustaja ei osallistu hoitotyöhön, käytäntö yksityisillä voi olla eri. Ei ole raskasta, siivousta, mummojen taluttelua, syöttämistä, tiskaamista jne

Jatkan vielä muostassani listaa; lakana- ja muu pyykinpesu kuuluu yksityisillä hoiva avustajille, se saattaa olla raskain osuus raahata märkiä kusivaippoja koneeseen . Ja liiniksen järjestäminen pyykkäyksen jälkeen. Mutta mene kokeilemaan, hyvä asenne sulla!

Vierailija
42/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://areena.yle.fi/1-4194077 Tässä Itse Valtiaat-jaksossa poliitikot menevät päiväksi oikeisiin töihin, olisi kova sana tuollainen oikeassakin elämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset Hoiva-avustajaksi.

Täällä tähän tuli muutos kesällä 2022. Pitää nykyään olla vähintään hoiva-avustajaopiskelija, että voi toimia hoivatyöntekijänä/hoiva-avustajana.

Vierailija
44/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin mennä vähånnlentekemään Air-Bus:a, ei se nyt niin vaikeeta voi olla ja onhan siinä autopilot. Olen aina haaveillut lentäjän hommista, ja nyt kun voi vaan mennä töihin, niin heti huomenna puikkoihin, vaikka toisaalta Medi-Heli kiinnostelis kans.

Vierailija
45/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihda l oinen levyä. Ei kukaan muukaan ole päässyt töihin noin, miksi sinun pitäisi?

Käy koulut, kuten kaikki muutkin.

Niin. Yritit sanoa vaihteeks, et MENKÄÄ KOULUUN. Sunhan sitä levyä kandee vaihtaa.

Vierailija
46/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hallitus viemässä aikuiskoulutustukea ja silti työttömän pitäisi vaan ilman sopivaa koulutusta mennä töihin. Ikinä ei ole ollut näin pienituloista vihaavaa, kapeakatseista ja p*skaa hallitusta ennen.

Vierailija
47/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan lähteä dippa- inssiksi. Niistähän on pulas, ja niillä on hyvä palkka.

Olen dippa-inssi ja palvelukisani ei kaivata. Liikaa ikää vissiin ja kremppaa silmissä.

Vierailija
48/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kassalle tarvitaan apua." No mennäänpä töihin kesken ostoksien :D

Tästä saisi aikaan mielenkiintoisia tilanteita, kun joukko innokkaita kiireapulaisasiakkaita säntäisi kuka ehtii ekana -periaatteella jonoja purkamaan.

Vierailija
49/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Kassalle tarvitaan apua." No mennäänpä töihin kesken ostoksien :D

Tästä saisi aikaan mielenkiintoisia tilanteita, kun joukko innokkaita kiireapulaisasiakkaita säntäisi kuka ehtii ekana -periaatteella jonoja purkamaan.

Itse en ainakaan juoksisi töihin.

Vierailija
50/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni kiinnostaa tuo hoiva-avustajan työ jos minulta aletaan leikata ansiosidonnaista pois 1.9.2024 alkaen, kun uudet lait "ikäsidonaisista poikkeussännöistä" astuu voimaan . Mulla olisi silloin puoli vuotta eläkkeelle.

Voisitteko kertoa millaista työtä se on, onko se raskasta (olen mies) , onko vuorotyötä, millaista palkkaa?

Mulla on itseni ikäinen  vaimo  joka on pysyvästi sairas, monta eri sairautta. Saatan joutua hyödyntämään siinä työssä opittuja asioita jos vaimo esim ei pääse itse liikkumaan. 

Ei kannata tehdä mitään. Otat jonkun työkkärin kurssin vaikka siksi aikaa jos on ihan pakko. Tervetuloa eläkeläisten joukkoon. Muuten oletteko hakeneet vammaistukea vaimosi hoitamiseen? Jos ette niin ota selvää olisiko teillä mahdollista saada sitä. Sen pitäisi korvata avustamisen kuluja.

Ei mun vaimo vielä täysin vammainen ole, mutta 10 vuoden päästä voi olla. Siksi ajattelin että voisi olla hyötyä toimia puoli vuotta hoitoavustajana vanhainkodissa.

Vierailija
51/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa hoiva- avustaja ei osallistu hoitotyöhön, käytäntö yksityisillä voi olla eri. Ei ole raskasta, siivousta, mummojen taluttelua, syöttämistä, tiskaamista jne

Jatkan vielä muostassani listaa; lakana- ja muu pyykinpesu kuuluu yksityisillä hoiva avustajille, se saattaa olla raskain osuus raahata märkiä kusivaippoja koneeseen . Ja liiniksen järjestäminen pyykkäyksen jälkeen. Mutta mene kokeilemaan, hyvä asenne sulla!

Kusivaipatko on nykyään kestoja eikä kertakäyttöisiä? Vai mitä tarkoitit?

Vierailija
52/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihda l oinen levyä. Ei kukaan muukaan ole päässyt töihin noin, miksi sinun pitäisi?

Niin. Yritit sanoa vaihteeks, et MENKÄÄ KOULUUN. Sunhan sitä levyä kandee vaihtaa.

Itse EN ainakaan pyri opiskelemaan valtio-oppia, historiaa, kauppatieteitä, luokanopettajaksi, varhaiskasvatusta tai oikeustieteitä.

Vierailija
53/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain siivoojaksi hoivaan.

Todellisuudessa tein lähes hoitajan hommia.

Ei mitään koulutusta tarvinnut.

Onneksi osasin puhua suomenkieltä.

Vierailija
54/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse menen huomenna lääkäriksi. Ajattelin kävellä tuonne terveysasemalle ja alkaa hommiin. Jos ei se kiinnosta niin sitten voisin ottaa vaikka bussin tuosta l-asemalta ja alkaa ajaa linjaa.

Hyvä idea. Voisin tehdä itse saman, mutta mulla ei ole ajokorttia. Ai niin, eihän se haittaa, töihin vaan!

Vierailija
55/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kysymystä askarruttaa. Miten saada työpaikan johon ei ole minkäänlaista koulutusta tai kokemusta? Ja mikäli menee koulutukseen, niin miten ja millä elää sen koulutuksen aikana, jos ei ole minkäänlaisia tuloja tai omia säästöjä? Työttömyystuki ei ole tarkoitettu opiskelua varten, koska silloin ei ole työmarkkinoiden käytettävissä.

Työkkäristä myös sanottiin ainakin minulle ihan suoraan etten enää voi saada tukea opiskelua varten, kun sitä erikseen kysyin. Olen siis kauppatieteiden maisteri ja opintotukikuukaudet käytin kaikki aikoinani tähän tutkintoon.

Vierailija
56/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääset Hoiva-avustajaksi.

Höpö höpö. Hoiva-avustajalta vaaditaan myös tutkinto. Nykyään ei pääse edes tiskaajaksi, jos ei ole kokin osatutkintoa jossa on oppinut ammattitiskaajaksi. Kaikki eivät sitäpaitsi sovellu hoito-alalle. Minäkin olen työtön ja kahdesti hakenut lähihoitajan koulutukseen vaan enpä ole sopiva. 

Vierailija
57/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep! Ei näemmä kiinnosta koulutus, ei työt, mutta vinkua jaksetaan päivästä toiseen, kun neuvotaan jotakin tekemään elämänsä/elantonsa eteen, kuten muutkin ovat joutuneet tekemään.

-eri

Vierailija
58/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos haluat hoitajaksi, kouluttaudu. Lähärikouluun pääsee kaikki.

Väärin, ei pääse. Tehdään ensin soveltuvuustesti. Eivät kaikki sovi hoitajiksi. 

Vierailija
59/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse alan kalsarimallikirurgilentäjäksi, vaikka olen nainen. Se on alanvaihto nyt, kun kaikki paikat on vaan otettavissa! Alkoikin tämä korkeakoulutetun asiantuntijatyö jo vähän tylsistyttämään.

Vierailija
60/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pidä vaan turpas kiinni ja mene töihin!  Jos et ole tuohon ikään hankkinut koulutusta, tai olet lahjaton opiskelemaan, niin tuo on sinulle suorastaan loistava työ.  Olisit edes jotenkin hyödyllinen, etkä pelkkä taakka koko yhteiskunnalle. Ja jos sinulle sattuu olemaan lapsia, joita en todellakaan toivo kaltaisellisi ,he voisivat saada edes jonkinlaisen normaalin elämän mallin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi