Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön, niin pääsenkö suoraan esimerkiksi hoitajaksi töihin?

Vierailija
18.09.2023 |

Kokoomuslaiset kun huutelevat, että mene töihin

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin! Senkun vaan menet, ei se ole muusta kiinni.

Vierailija
22/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda l oinen levyä. Ei kukaan muukaan ole päässyt töihin noin, miksi sinun pitäisi?

Käy koulut, kuten kaikki muutkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää hakeutumasta kouluun? Yksityiset ottavat myös mielellään oppisopimuksella.

Oppisopimuslaiselle pitää myös maksaa kohtuullinen palkka. Tekee monelle yrittäjälle tiukkaa juuri nyt maksaa se korvauksen ja palkan erotus.

Vierailija
24/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiskoulutus kestää 1,5v kun reippaasti opiskelee. Mutta eihän se näille vinkujille käy kun pitäisi nousta sieltä sohvan pohjalta.

Vierailija
25/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää hakeutumasta kouluun? Yksityiset ottavat myös mielellään oppisopimuksella.

Oppisopimuslaiselle pitää myös maksaa kohtuullinen palkka. Tekee monelle yrittäjälle tiukkaa juuri nyt maksaa se korvauksen ja palkan erotus.

Mehiläinen ainakin ottaa mielellään lähärioppareita.

Vierailija
26/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina loiset alkavat vitsailla, että "hehe menen sinne ja tänne töihin, vaikka ei ole koulutusta hehehe" Tiedoksi vain, että mikään ei estä teitä kouluttautumasta ko aloille. Niin me muutkin olemme tehneet.

Että ihan tosta vaan lähdet opiskelemaan sairaanhoitajaksi , lääkäriksi tms? Waude.

Kuule, mulla on jo 3 koulutusta, joista yksi yliopistosta. Mutta kun olet vanha, eli +50, niin kukaan ei enää palkkaa, ihan sama mitä vielä opiskelisit- se on vain sekä minun, että yhteiskunnan ajan ja rahan tuhlaamista.

Ja turhaan haukut lusmuksi- olen elämäni aikana TAATUSTI tehnyt sekä palkallista, että palkatonta työtä yhteiskunnan hyväksi enemmän, kuin sinä olet tehnyt, ja tulet tekemään: hoitanut sairaita omaisia työn ohessa kotona, niin että eivät ole joutuneet yhteiskunnan kalliisiin hoitolaitoksiin, tehnyt vapaaehtoistyötä nuorten parissa ja järjestöissä. Lisäksi olen aloittanut töiden tekemisen 12- vuotiaana mainoksia jakamalla, ja siitä lähtien ollut kaikki kesät töissä, kunnes valmistunut, opiskellut yliopiston työn ohessa yms.

Vierailija
27/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petteri sanoo, että kyllä pääsee. Luvat ja muut saa kantiinin vessasta. Tervetuloa.

Vierailija
28/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua itseäni kiinnostaa tuo hoiva-avustajan työ jos minulta aletaan leikata ansiosidonnaista pois 1.9.2024 alkaen, kun uudet lait "ikäsidonaisista poikkeussännöistä" astuu voimaan . Mulla olisi silloin puoli vuotta eläkkeelle.

Voisitteko kertoa millaista työtä se on, onko se raskasta (olen mies) , onko vuorotyötä, millaista palkkaa?

Mulla on itseni ikäinen  vaimo  joka on pysyvästi sairas, monta eri sairautta. Saatan joutua hyödyntämään siinä työssä opittuja asioita jos vaimo esim ei pääse itse liikkumaan. 

Vierailija
29/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluat hoitajaksi, kouluttaudu. Lähärikouluun pääsee kaikki.

Vierailija
30/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taidan lähteä dippa- inssiksi. Niistähän on pulas, ja niillä on hyvä palkka.

Minä olen DI mutta työtön, ei kaikille noin vaan löydy töitä. 

Vierailija
31/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua itseäni kiinnostaa tuo hoiva-avustajan työ jos minulta aletaan leikata ansiosidonnaista pois 1.9.2024 alkaen, kun uudet lait "ikäsidonaisista poikkeussännöistä" astuu voimaan . Mulla olisi silloin puoli vuotta eläkkeelle.

Voisitteko kertoa millaista työtä se on, onko se raskasta (olen mies) , onko vuorotyötä, millaista palkkaa?

Mulla on itseni ikäinen  vaimo  joka on pysyvästi sairas, monta eri sairautta. Saatan joutua hyödyntämään siinä työssä opittuja asioita jos vaimo esim ei pääse itse liikkumaan. 

Ei kannata tehdä mitään. Otat jonkun työkkärin kurssin vaikka siksi aikaa jos on ihan pakko. Tervetuloa eläkeläisten joukkoon. Muuten oletteko hakeneet vammaistukea vaimosi hoitamiseen? Jos ette niin ota selvää olisiko teillä mahdollista saada sitä. Sen pitäisi korvata avustamisen kuluja.

Vierailija
32/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periaatteessa hoiva- avustaja ei osallistu hoitotyöhön, käytäntö yksityisillä voi olla eri. Ei ole raskasta, siivousta, mummojen taluttelua, syöttämistä, tiskaamista jne

Vierailija
33/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki. Minä pääsin vain siksi, että alin pisteraja millä pääsi sisään oli 1 piste ja minä sain sen yhden pisteen. 

Vierailija
34/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikki. Minä pääsin vain siksi, että alin pisteraja millä pääsi sisään oli 1 piste ja minä sain sen yhden pisteen. 

Saako sen yhden pisteen jo siitä että osaa nimensä kirjoittaa paperiin?

Vierailija
35/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon johtavan koulutuksen valinnassa tarkastellaan hakijan kiinnostusta ja soveltuvuutta toimia sosiaali- ja terveysalalla. Alalle soveltuvuutta arvioidaan muun muassa psykologisin soveltuvuustestein. Lähihoitajan odotetaan olevan vuorovaikutus- ja tiimityötaitoinen.

Lähihoitajalta vaaditaan hyvää terveyttä, koska työ on sekä fyysisesti että psyykkisesti raskasta. Fyysiseksi työn tekee muun muassa osittainen seisomatyö ja potilasnostot. Lähihoitajan työ ei sovellu henkilöille, joilla on selkä-, polvi-, niska- ja hartiaseudun ongelmia tai muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia. Alalla toimimisen voivat estää myös vaikeat ihottumat sekä veriteitse leviävät taudit. Lähihoitajan työ on ajoittain hyvin kiireistä ja tilanteet muuttuvat nopeasti. Näissä tilanteissa vaaditaan paineensietokykyä ja kykyä tehdä nopeita päätöksiä. Koska työ on erittäin vastuullista ja psyykkisesti kuormittavaa, on hakijan mielenterveyden oltava kunnossa. Jotkut psyykkiset sairaudet voivat estää alalla toimimisen"

Eipä pääse kuka tahansa 😂

Vierailija
36/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla on laatikkoleuka niin ainahan voit mennä kalsarimalliksi.

Vierailija
37/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Sosiaali- ja terveysalan perustutkintoon johtavan koulutuksen valinnassa tarkastellaan hakijan kiinnostusta ja soveltuvuutta toimia sosiaali- ja terveysalalla. Alalle soveltuvuutta arvioidaan muun muassa psykologisin soveltuvuustestein. Lähihoitajan odotetaan olevan vuorovaikutus- ja tiimityötaitoinen.

Lähihoitajalta vaaditaan hyvää terveyttä, koska työ on sekä fyysisesti että psyykkisesti raskasta. Fyysiseksi työn tekee muun muassa osittainen seisomatyö ja potilasnostot. Lähihoitajan työ ei sovellu henkilöille, joilla on selkä-, polvi-, niska- ja hartiaseudun ongelmia tai muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia. Alalla toimimisen voivat estää myös vaikeat ihottumat sekä veriteitse leviävät taudit. Lähihoitajan työ on ajoittain hyvin kiireistä ja tilanteet muuttuvat nopeasti. Näissä tilanteissa vaaditaan paineensietokykyä ja kykyä tehdä nopeita päätöksiä. Koska työ on erittäin vastuullista ja psyykkisesti kuormittavaa, on hakijan mielenterveyden oltava kunnossa. Jotkut psyykkiset sairaudet voivat estää alalla toimimisen"

Eipä pääse kuka tahansa 😂

Hienot on kriteerit mutta käytäntö on sitten toista,

Vierailija
38/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei pääse

terv: kokemusta on

Vierailija
39/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2021 työttömiä lähihoitajia oli 5 257, eli ei sinne kuka tahansa pääse vaikka täällä väitetään.

Heille ainakaan työkkäri ei ehdottele lähihoitajakoulutusta 🤣🤣🤣!

Vierailija
40/62 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä pääse kuka tahansa 😂[/quote

Tuo on pakollista byrokratia jargonia, käytännössä sinne lykätään kaikki koulupudokkaat ja maa han muuttajat]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kaksi