Joka toinen 35-v mies lapseton! En voi uskoa!
Elelevät vain ilman perhettä. Ihan käsittämätöntä.
Kommentit (846)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Christiiina kirjoitti:
Kerran kävin treffeillä 36-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa, joka oli vuotta aiemmin eronnut 16v suhteesta. Hän kertoi, että hän haluaisi lapsen. Kysyin, että miten hän ei sitten ex-puolison kanssa hankkinut lasta, johon hän vastasi, että eivät he edes koskaan puhuneet lapsista. Mietin vaan , että miten ei 16 vuoden aikana ole tullut mieleen, että voisi hankkia lapsia ja sitten kun eroaa , tulee vauvakuume.
He olivat varmaan insinööripariskunta, jossa mies oli miehinen mies ja nainen myös miesmäinen eikä siksi halunnut lasta? Naiselliset naiset yleensä ovat tuolla koulutustasolla lääkäreitä.
Täh? Insinööri ei ole edes maisteri kuten diplomi-insinööri. Lääkärit taas ovat vähintään lisureita. Onko 16 vuoden parisuhde koulutustaso?
Syy voi olla mikä vaan, esim. se että mies ei silloin halunnut lasta ja erosivat. Nyt sitten kertoo, etteivät keskustelleet. Harva mies ehkä edes ottaa puheeksi.
Tiedän DI-pariskunnan, jotka erosivat alle 30v, koska nainen ei halunnut lapsia.
Niin? Minä tiedän muutaman DI-naisen, jotka ovat halunneet ja tehneet lapsia.
Mulla syynä puhtaasti, en todellakaan halunnut mitään lapsia vaivoikseni, en en en, en mistään hinnasta.
M57
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen lapseton ja ikisinkku, vähän alle 35v mies olen.
Jos lapsia tekisin niin mulla pitäisi olla nainen jonka kanssa niitä tekisin ja sitten toi rahapuoli mietityttää myös, nyt elätän palkallani itseni ihan ok mutta miten rahani riittäisi jos minun pitäisi elättää lapsi(a) myös ja isommassa asunnossa on isommat kulut myös.Mieti että todennäköisesti tulet pärjäämään. Uutisissa ei kerta kaikkiaan näy Suomessa valtavaan köyhyyteen ja kurjuuteen joutuneita perheenisiä. Työttömiä voi olla, mutta sitten kerrotaan, kuinka saavat jotain tukea.
Nainen jakaa asunnon kustannuksia. Pieneenkin asuntoon voi hankkia lapsen.
Nimenomaan kaksin asuminen tulee halvemmaksi kuin yksin, jossei mitään kartanoa tarvitse hankkia.
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpä. Omasta tuttavapiiristä ei lapsia (tai osalla parisuhdettakaan) ole niillä miehillä, joiden jokaiseen viikonloppuun kuuluu kuppiloissa istuminen, ja todennäköisesti sekä perjantaina, että lauantaina. Sen sijaan aika paljon harvemmassa ovat saman ikäiset naiset, jotka joka viikonloppu suuntaavat baariin. Ja vapaa-ajallahan ne puolisot yleensä hommataan, ellei töistä löydy. Tämän lisäksi näillä miehillä kaikki harrastukset ovat äijämäisiä, joissa ei naisia juurikaan näy. Ihan kivoja tyyppejä suurin osa, ja varmasti hyviä ihmisiä sekä parisuhteessa että isänä, mutta todennäköisyys tulevan vaimon löytämiseen kantapaikasta on aika pieni. Tuossa iässä baareissa luuhaaminen alkaa näkyä jo naamastakin, joten ne parikymppiset naiset mitä baareissa saattaa vielä olla, ei ehkä kovin helpolla kiinnostu.
Ei nuo baareissa viihtyvät miehet edes oikeasti halua vaimoa ja lapsia, niille riittää kaverit ja joku satunnainen baaripirkko.
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella on vahinkolapsi... siemeniä kyllä jaetaan eikä oteta vastuuta jälkikasvusta. Kun ei ole tekemisissä lastensa kanssa on 'lapseton'
Ja se ns. vahinkolapsi on miehen yksin aikaansaama?
Miten tuo nyt voi tulla yllätyksenä. Ei miehille ole enää käyttöä, tai ainakin sellainen viesti on ollut vahvana 30v
Tuossa iässä, koulutetulla miehellä pitää olla vakiintunut ja toimiva parisuhde, jotta lapsia on yleensäkään järkevää ja vastuullista hankkia. Moni silti lykkää silloin hankintaa juuri työn takia, odotetaan että muutaman vuoden kuluttua työkuorma helpottaa, mitä se ei tee. Jos sitten ratkaisevalla hetkellä parisuhde purkautuu, kuten nykyään usein käy, niin lopullisen lapsettomuuden riski on todellinen. Sama koskee yhä useammin naisiakin. Korkea koulutus ja asema miehillä on toki tähän asti korreloinut korkealla kertoimella vanhemmuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinkahan monella on vahinkolapsi... siemeniä kyllä jaetaan eikä oteta vastuuta jälkikasvusta. Kun ei ole tekemisissä lastensa kanssa on 'lapseton'
Ei vaan miehen ja naisen, ja naiset sitten huolehtivat siitä jälkikasvusta kun miehistä näkyy vain auton perävalot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mietitäänpä. Omasta tuttavapiiristä ei lapsia (tai osalla parisuhdettakaan) ole niillä miehillä, joiden jokaiseen viikonloppuun kuuluu kuppiloissa istuminen, ja todennäköisesti sekä perjantaina, että lauantaina. Sen sijaan aika paljon harvemmassa ovat saman ikäiset naiset, jotka joka viikonloppu suuntaavat baariin. Ja vapaa-ajallahan ne puolisot yleensä hommataan, ellei töistä löydy. Tämän lisäksi näillä miehillä kaikki harrastukset ovat äijämäisiä, joissa ei naisia juurikaan näy. Ihan kivoja tyyppejä suurin osa, ja varmasti hyviä ihmisiä sekä parisuhteessa että isänä, mutta todennäköisyys tulevan vaimon löytämiseen kantapaikasta on aika pieni. Tuossa iässä baareissa luuhaaminen alkaa näkyä jo naamastakin, joten ne parikymppiset naiset mitä baareissa saattaa vielä olla, ei ehkä kovin helpolla kiinnostu.
Ei nuo baareissa viihtyvät miehet edes oikeasti halua vaimoa ja lapsia, niille riittää kaverit ja joku satunnainen baaripirkko.
Mutta kun baareissa istumattomat saattavat olla ihan samanlaisia. Luulin itse löytäneeni ihan hyvän introvertin, mutta vastaus lapsikysymykseen oli vuodesta toiseen ehkä joskus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mies pitää siittiöt omassa hallussaan, yhtään raskautta ei ala.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi myös tutkia kuinka monella miehellä on lapsia useamman naisen kanssa. Alkaisi ehkä yhtälö selviämään. Geenipoolissa on raju suppeneminen käynnissä.
En olisi yhtään huolissani geenipoolista. Onhan suomalaisia miljoonia. Mutta ainakin Norjassa on ollut viime vuosina trendi, että mies hankkii useamman naisen kanssa lapsia. Tämä on ihan ymmärrettävää, kun lapsia haluavia naisia on miehiä enemmän ja mies voi saada helposti lapsia esim. kahdessa parisuhteessa ja kasvattaa lapset molemmissa täysikäiseksi, jos aloittaa alle 30-vuotiaana lasten hankkimisen. Tietenkin teoreettiset mahdollisuudet on vielä jopa 40-vuotiaana ensimmäiset lapset saavalla miehellä, mutta sitten on jo vanhus toisen lapsikatraan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisi myös tutkia kuinka monella miehellä on lapsia useamman naisen kanssa. Alkaisi ehkä yhtälö selviämään. Geenipoolissa on raju suppeneminen käynnissä.
En olisi yhtään huolissani geenipoolista. Onhan suomalaisia miljoonia. Mutta ainakin Norjassa on ollut viime vuosina trendi, että mies hankkii useamman naisen kanssa lapsia. Tämä on ihan ymmärrettävää, kun lapsia haluavia naisia on miehiä enemmän ja mies voi saada helposti lapsia esim. kahdessa parisuhteessa ja kasvattaa lapset molemmissa täysikäiseksi, jos aloittaa alle 30-vuotiaana lasten hankkimisen. Tietenkin teoreettiset mahdollisuudet on vielä jopa 40-vuotiaana ensimmäiset lapset saavalla miehellä, mutta sitten on jo vanhus toisen lapsikatraan kanssa.
No norjalaiset ovat kaikki rikkaita, Suomessa ei ole niin hyvä tilanne.
Miehilläkin on tahatonta lapsettomuutta ja sitten jos lapsitoivetta lykkää niin ei jää muuta vaihtoehtoa kuin käyttää lainasiittiöitä. Ilman lykkäämistä aika olisi voinut tuoda lapsen ja joitain miesten lapsettomuuteen liittyviä asioita voi hoitaakin.
Tämä tietenkin vain yksi harvinainen syy lapsettomuuteen. Itse tiedän tapauksia, että on oltu pitkään jo naimisissa, mutta lasta aletaan hankkia vasta lähempänä 40-vuotiaana ja sitten jäädään lapsettomiksi. Se on melkoisen idioottimaista, mutta evoluutio siinä karsii idiootit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos lapsia tekisin niin mulla pitäisi olla nainen jonka kanssa niitä tekisin ja sitten toi rahapuoli mietityttää myös, nyt elätän palkallani itseni ihan ok mutta miten rahani riittäisi jos minun pitäisi elättää lapsi(a) myös ja isommassa asunnossa on isommat kulut myös.Mieti että todennäköisesti tulet pärjäämään. Uutisissa ei kerta kaikkiaan näy Suomessa valtavaan köyhyyteen ja kurjuuteen joutuneita perheenisiä. Työttömiä voi olla, mutta sitten kerrotaan, kuinka saavat jotain tukea.
"Jotain tukea" on alle 600 e kuussa. Olisin kusessa jos olisin lapsia tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista se on kun annetaan homojen mennä naimisiin. Tämä maa on tuhon oma. Tuntuu ettei nykyihminen ymmärrä, mihin näin voimakkaasti alle 2,1 kokonaishedelmällisyysluku johtaa.
Pitäisikö homojen mennä naisten kanssa naimisiin vai mitä oikein ajoit takaa? Ketä palvelee tuollainen kulissilitto homomiehen kanssa? Homotkin voivat saada lapsia vaikka lesbopariskunnan kanssa, joten vähän outo tuo ajatuksesi, että juuri homoseksuaalisuus olisi merkittävä syy lapsettomuuteen.
Onko tuo loppujen lopuksi mitenkään kummallista? Jo mun nuoruudsessani pidettiin hyvänä, että lapsia hankitaan vasta sitten, kun nk juoksut on juostu (eli baareissa ja festareilla käynnit, interreilaamiset jne), on vakaa parisuhde (mieluiten avioliitto), ammatti on hankittu ja on vakituinen työpaikka. Vasta sen jälkeen oli järkevää "jämähtää paikoilleen" pariksi vuosikymmeneksi ja alkaa elämään lapsiperhe-elämää. Siihen aikaan vaan yleensä nuo oli kaikki pulkassa noin 25-vuotiaana, joten lapsia hankittiin yleensä alle kolmekymppisinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan kaksin asuminen tulee halvemmaksi kuin yksin, jossei mitään kartanoa tarvitse hankkia.
Eron tullessa mies on konkurssissa. mies joutuu muuttamaan todella kalliseen vapaarahoitteeseen vuokrakämpään ja elarit vielä siihen päälle.
Haluan lapsen, mut mies ei sano mitään
Vierailija kirjoitti:
On kyllä kieltämättä aivan käsittämätön lukema. En tiedä löytyykö historiasta mitään vastaavaa ajanjaksoa.
Löytyy. Juuri oli juttua siitä, että vanhoina hyvinä aikoina miehistä alle puolet ja naisita puolet lisääntyi. On biologisesti täysin normaalitila, että läheskään kaikki eivät lisäänny. Tämä nykyajan lisääntymispakotus vain saa ihmiset kuvittelemaan että jokaisen pitäisi lisääntyä.
Tiedän DI-pariskunnan, jotka erosivat alle 30v, koska nainen ei halunnut lapsia.