"Ihastuttava " uusi aamu nepsylapsen kanssa. Ei kuule,ei toimi,ihan omassa kuplassaan
Päätöntå häsläämistä alasti ympäri taloa, taksi pihassa kymmenen minuutin päästä.
Olen varannut vaatteet sänkynsä viereen tuolille,pukemisen sijaan riisuu alasti.
Lääke jää ottamatta ellen vahdi vieressä. Aamupala syömättä. Kirjat pakkaamatta.
Epämääräistä huutelua,laulua ja mölinäå.
Ja hän on 12vuotias. Tämä sama show on pyörinyt jo vuosia. Koetan saada nakupellen tarhaan,kouluun,tulevaisuudessa varmaan töihin.
Kun taksi lähtee pihasta,joudun hillitsemään haluni hakea kaupasta pari kaljaa ja tehdä etätöitä pikku hönössä. Ja että jaksaisin olla hyväntuulinen hymyilevä äiti kun taksi iltapäivällä kaartaa pihaan.
Jotain terveellistä ruokaakin pitäisi laittaa,en hitsiläinen jaksa. Ostan kalapuikkoja ja valmismuussia.
Sanotaan että vanhemmat tahtovat lastensa olevan erityislapsia. No minä en ainakaan tahdo.
En todellakaan halunnut olla nepsylapsen yh-äiti.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten isät ovat?
Ne ei jaksaneet, joten nostivat kytkintä aikoja sitten. Kumma juttu, että äidin on pakko aina jaksaa mutta vastuutonta hulttio isää kyllä ymmärtää kaikki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä lasten isät ovat?
Ne ei jaksaneet, joten nostivat kytkintä aikoja sitten. Kumma juttu, että äidin on pakko aina jaksaa mutta vastuutonta hulttio isää kyllä ymmärtää kaikki
Eihän ole pakko jaksaa. Lapsi vaan laitokseen. En ylipäätään ymmärrä ap.n pelkoa, että joutuu aikanaan laittaa lapsen töihin. Kun 12v on noin sekaisin ja juoksentelee alasti,niin ei töihin pääsystä takuulla ole pelkoa. Kyllä hän syrjäytyy ja saat päivät karsella häntä pelaamassa porukkaa kotona.
Pienistä lapsista jo lähes joka neljäs on nepsy. Useimmilla nepsyillä ei ole mitään vakavaa ongelmaa, vaan kyse on lähinnä pitkittyneestä kurittomuudesta tai vaikkapa siitä, ettei lapsi jaksa rauhoittua pidemmäksi aikaa.
Miksi tällaista nepsypaskaa ei ollut kasarilla? Lapset puki ja meni ajoissa mihin käskettiin, tai itki ja puki ja meni ajoissa mihin käskettiin. Mutta kuitenkin pukivat ja menivät ajoissa mihin käskettiin.
nepsylapsien määrän kasvu johtuu löpsyvanhemmuuden yleistymisestä.
Ota rauhallisesti ap. Turha sinun on miettiä jotain tulevaisuuden työpaikkoja lapselle, ja jos hän ei niihin kykene, niin mitä se sinun stressaamisesi siihen auttaa? Minullakin on nepsylapsi ja olen yh, ja olen ottanut omaksi rutiiniksi tosi ahkeran jumppaamisen ja yöunien priorisoimisen. Kun on kunnossa ja levännyt, niin jaksaa paremmin. Kova urheilu voi myös viedä aika tehokkaasti pahoja tunteita pois. Turha verrata joihinkin täydellisiin perheisiin, joissa asiat menevät helposti, ja aina vain masentua. Yritä nähdä omassa lapsessasi hyviä puolia ja hyväksy se, että hän on sellainen kuin on.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tällaista nepsypaskaa ei ollut kasarilla? Lapset puki ja meni ajoissa mihin käskettiin, tai itki ja puki ja meni ajoissa mihin käskettiin. Mutta kuitenkin pukivat ja menivät ajoissa mihin käskettiin.
Siihen aikaan lapsille sai vielä pitää kuria ilman, että siitä tuli lasu.
Nykylapset taas ovat tottuneet siihen, että mitään oikeasti tuntuvia seurauksia ei tule huonosta käytöksestä. Ja sitten heille on vielä annettu tuo nepsystatus joka on suorastaan kehotus siihen, että alkaa sekoilla.
Vierailija kirjoitti:
Voi, ole onnellinen, oma lapsi parasta mitä maailma voi kuulemma antaa!!
t. vela
Vaikutat itse äärimmäisen onnelliselta 😑
Vierailija kirjoitti:
Minua lyötiin ja tukistettiin, raahattiin vaikka hiuksista. Tavarani hajoitettiin, revittiin julisteet seiniltä, kaikki rikottiin. Laitettiin istumaan tyhjässä huoneessa. Huudettiin korvaan useita tunteja ja lyötiin. Aika nopeasti oppi sen että ylipäätään jos vanhempi lähestyy niin häivytään näköpiiristä nopeasti.
Minä en voisi noin tehdä lapselleni, rakastan kaikkia lapsiani vaikka he minut hulluksi tekeekin.
Ohis; mistä näitä riittää? Lapsiluku vähenee koko ajan ja tuntuu olevan entistä harvinaisempaa ns.normaali tavis lapsi?!
Oli muuten jotain tällaisia jo 80-luvulla. Muistan koulussa yhden pojan joka ei pystynyt yhtään keskittymään. Vietti 90% kouluajasta käytävässä. Varmaan syrjäytyi. Siihen aikaan ei mitään apua ollut saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Ohis; mistä näitä riittää? Lapsiluku vähenee koko ajan ja tuntuu olevan entistä harvinaisempaa ns.normaali tavis lapsi?!
Mikähän lie voisi olla syynä? Kemikaaleja juomavedessä, naisilta tuhotaan hormonitasapaino e-pillereillä teini-iästä asti ja kun tehdään lapsi +30-vuotiaana niin on aikamoinen cocktail pennun hermostossa vaikuttamassa. Ja (((syylliset))) tiedetään, mutta niille ei saa tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua lyötiin ja tukistettiin, raahattiin vaikka hiuksista. Tavarani hajoitettiin, revittiin julisteet seiniltä, kaikki rikottiin. Laitettiin istumaan tyhjässä huoneessa. Huudettiin korvaan useita tunteja ja lyötiin. Aika nopeasti oppi sen että ylipäätään jos vanhempi lähestyy niin häivytään näköpiiristä nopeasti.
Minä en voisi noin tehdä lapselleni, rakastan kaikkia lapsiani vaikka he minut hulluksi tekeekin.
Toisaalta onko se rakkautta, että siedetään loputonta kaaosta ja sitä, että lapsi lähes varmasti syrjäytyy koska ei ole oppinut olemaan kunnolla?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli, sitä ei vaan tunnistettu. "Häiriköt" olivat tarkkiksella ja aika monet meistä vaan hakattiin hiljaisiksi, kotona kuka mitenkin ja koulussa karttakepillä sormille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kersan voisi kärrätä laitokseen niin on aikaa kännätä enemmän. Muu arkikin helpottaa jos ei tarvitse säätää jonkun hönön kanssa.
Sitten ei tee enää mieli juoda. En minäkään ollut puoli alkkis vielä kun lapsi asui toisella vanhemmallaan ja näin sitä vain joka toinen viikko ja lomat. Harrastin aktiivisesti kaikenlaista ja olin hyvässä fyysisesssä kunnossa, oli sosiaalisia suhteita, kävin treffeillä. Parissa vuodessa uuvutti kotitissuttelijaksi ja telkkarin ääreen enkä jaksa ihmisiä enää yhtään.
Etkö sä tiedä, onko lapsen toinen vanhempi isä vai äiti vai miksi käytät tuota vaMbaista "vanhempi" sanaa, joka ei suomen kieleen sovi? Kun itse jo sanoit olevas mutsi, niin sano ihan vaan, että kun lapsi asui isällään, jollet sitten ole lesbo, missä tapauksessa se toinen osapuoli siltikin olisi isä, koska olet edelleen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Pienistä lapsista jo lähes joka neljäs on nepsy. Useimmilla nepsyillä ei ole mitään vakavaa ongelmaa, vaan kyse on lähinnä pitkittyneestä kurittomuudesta tai vaikkapa siitä, ettei lapsi jaksa rauhoittua pidemmäksi aikaa.
Mistä johtuu jatkuvasti kasvava määrä? Eihän mikään tuki enää riitä päiväkodeissa eikä kouluissa, kun jokaisella pitäisi olla henkilökohtainen avustaja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä oli, sitä ei vaan tunnistettu. "Häiriköt" olivat tarkkiksella ja aika monet meistä vaan hakattiin hiljaisiksi, kotona kuka mitenkin ja koulussa karttakepillä sormille.
Niin, mitään nepsyperseilyä ei siedetty. Maailma ei silti suistunut radaltaan, itseasiassa se toimi paremmin. Nyt joku "nepsy" voi luokassakin pilata kaikkien muiden opiskelun. Jos pää on umpiluumpi kuin muilla on syytä olla omalla luokallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen aikaan kauhisteltiin lasten huonoa käytöstä ja nykyään taas kauhistellaan tuota "hakkaamista". Se on arvovalinta, että kumpi noista halutaan.
Missä lasten isät ovat?