Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Ihastuttava " uusi aamu nepsylapsen kanssa. Ei kuule,ei toimi,ihan omassa kuplassaan

Vierailija
18.09.2023 |

Päätöntå häsläämistä alasti ympäri taloa, taksi pihassa kymmenen minuutin päästä.
Olen varannut vaatteet sänkynsä viereen tuolille,pukemisen sijaan riisuu alasti.
Lääke jää ottamatta ellen vahdi vieressä. Aamupala syömättä. Kirjat pakkaamatta.
Epämääräistä huutelua,laulua ja mölinäå.

Ja hän on 12vuotias. Tämä sama show on pyörinyt jo vuosia. Koetan saada nakupellen tarhaan,kouluun,tulevaisuudessa varmaan töihin.

Kun taksi lähtee pihasta,joudun hillitsemään haluni hakea kaupasta pari kaljaa ja tehdä etätöitä pikku hönössä. Ja että jaksaisin olla hyväntuulinen hymyilevä äiti kun taksi iltapäivällä kaartaa pihaan.
Jotain terveellistä ruokaakin pitäisi laittaa,en hitsiläinen jaksa. Ostan kalapuikkoja ja valmismuussia.

Sanotaan että vanhemmat tahtovat lastensa olevan erityislapsia. No minä en ainakaan tahdo.
En todellakaan halunnut olla nepsylapsen yh-äiti.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota rauhallisesti ap. Turha sinun on miettiä jotain tulevaisuuden työpaikkoja lapselle, ja jos hän ei niihin kykene, niin mitä se sinun stressaamisesi siihen auttaa? Minullakin on nepsylapsi ja olen yh, ja olen ottanut omaksi rutiiniksi tosi ahkeran jumppaamisen ja yöunien priorisoimisen. Kun on kunnossa ja levännyt, niin jaksaa paremmin. Kova urheilu voi myös viedä aika tehokkaasti pahoja tunteita pois. Turha verrata joihinkin täydellisiin perheisiin, joissa asiat menevät helposti, ja aina vain masentua. Yritä nähdä omassa lapsessasi hyviä puolia ja hyväksy se, että hän on sellainen kuin on. 

Tämä on oikeaa nepsyn vanhemman puhetta. Ap saa hävetä.

Vierailija
42/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista nepsypaskaa ei ollut kasarilla? Lapset puki ja meni ajoissa mihin käskettiin, tai itki ja puki ja meni ajoissa mihin käskettiin. Mutta kuitenkin pukivat ja menivät ajoissa mihin käskettiin.

Kyllä oli, sitä ei vaan tunnistettu. "Häiriköt" olivat tarkkiksella ja aika monet meistä vaan hakattiin hiljaisiksi, kotona kuka mitenkin ja koulussa karttakepillä sormille.

Siihen aikaan kauhisteltiin lasten huonoa käytöstä ja nykyään taas kauhistellaan tuota "hakkaamista". Se on arvovalinta, että kumpi noista halutaan.

On välimuotojakin aina ollut! Itselle ei tullut mieleenkään perseillä kotona, koska vanhempia toteltiin. Ei hakattu vaan tukivat aina henkisesti ja myös taloudellisesti. RIP kummallekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kersan voisi kärrätä laitokseen niin on aikaa kännätä enemmän. Muu arkikin helpottaa jos ei tarvitse säätää jonkun hönön kanssa.

Sitten ei tee enää mieli juoda. En minäkään ollut puoli alkkis vielä kun lapsi asui toisella vanhemmallaan ja näin sitä vain joka toinen viikko ja lomat. Harrastin aktiivisesti kaikenlaista ja olin hyvässä fyysisesssä kunnossa, oli sosiaalisia suhteita, kävin treffeillä. Parissa vuodessa uuvutti kotitissuttelijaksi ja telkkarin ääreen enkä jaksa ihmisiä enää yhtään.

Etkö sä tiedä, onko lapsen toinen vanhempi isä vai äiti vai miksi käytät tuota vaMbaista "vanhempi" sanaa, joka ei suomen kieleen sovi? Kun itse jo sanoit olevas mutsi, niin sano ihan vaan, että kun lapsi asui isällään, jollet sitten ole lesbo, missä tapauksessa se toinen osapuoli siltikin olisi isä, koska olet edelleen äiti.

Me olemme vanhempia. Alkuperäisen perheyksikön vanhimpia ja sen johtajia, eli vanhempia. 

Vierailija
44/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ota rauhallisesti ap. Turha sinun on miettiä jotain tulevaisuuden työpaikkoja lapselle, ja jos hän ei niihin kykene, niin mitä se sinun stressaamisesi siihen auttaa? Minullakin on nepsylapsi ja olen yh, ja olen ottanut omaksi rutiiniksi tosi ahkeran jumppaamisen ja yöunien priorisoimisen. Kun on kunnossa ja levännyt, niin jaksaa paremmin. Kova urheilu voi myös viedä aika tehokkaasti pahoja tunteita pois. Turha verrata joihinkin täydellisiin perheisiin, joissa asiat menevät helposti, ja aina vain masentua. Yritä nähdä omassa lapsessasi hyviä puolia ja hyväksy se, että hän on sellainen kuin on. 

Kaikki tunteet on sallittuja, ei mitään hävettävää. 

Vierailija
45/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon ajattelun yleistyminen on suurin syy lasten huonolle käytökselle.

Vierailija
46/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällaista nepsypaskaa ei ollut kasarilla? Lapset puki ja meni ajoissa mihin käskettiin, tai itki ja puki ja meni ajoissa mihin käskettiin. Mutta kuitenkin pukivat ja menivät ajoissa mihin käskettiin.

Minua lyötiin ja tukistettiin, raahattiin vaikka hiuksista. Tavarani hajoitettiin, revittiin julisteet seiniltä, kaikki rikottiin. Laitettiin istumaan tyhjässä huoneessa. Huudettiin korvaan useita tunteja ja lyötiin. Aika nopeasti oppi sen että ylipäätään jos vanhempi lähestyy niin häivytään näköpiiristä nopeasti.

Minä en voisi noin tehdä lapselleni, rakastan kaikkia lapsiani vaikka he minut hulluksi tekeekin.

Toisaalta onko se rakkautta, että siedetään loputonta kaaosta ja sitä, että lapsi lähes varmasti syrjäytyy koska ei ole oppinut olemaan kunnolla?

Ei minulla mitään käytöshäiriöitä ollut, minua lyötiin koska olin olemassa. 

Vierailija
47/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan se että äitejä ei kuunnella. Eikä tämä ap:nkaan lapsi ole huonokäytöksinen vaan hänellä on lämmönsäätelyn ongelmia ja sensorisia ongelmia vaatteidensa suhteen ja siksi riisuu niitä. Jos hänellä olisi sellaiset vaattet joissa hän kykenee olemaan rauhallisesti niin ei myöskään riisuisi niitä.

Vierailija
48/48 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan se että äitejä ei kuunnella. Eikä tämä ap:nkaan lapsi ole huonokäytöksinen vaan hänellä on lämmönsäätelyn ongelmia ja sensorisia ongelmia vaatteidensa suhteen ja siksi riisuu niitä. Jos hänellä olisi sellaiset vaattet joissa hän kykenee olemaan rauhallisesti niin ei myöskään riisuisi niitä.

Minä olen se joka jeesusteli, että kannattaa olla stressaamatta ja yrittää hyväksyä lapsi. Mutta en todellakaan käske ap:tä häpeämään, kaikki tunteet ovat sallittuja ja myös ymmärrettäviä ja nepsyn kanssa on raskasta. Ehdotan vain että hän yrittäisi muuttaa asennettaan ihan itsensä ja oman mielenrauhansa vuoksi ja se tapahtuu ehkä ihan omia rutiineja muuttamalla.