Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka kukaan voi syödä kerralla litran jäätelön tai pussillisen sipsejä?

Vierailija
17.09.2023 |

En ole ikinä voinut syödä kerralla suklaalevyä tai kokonaista sipsipussia. Oksentaisin jos söisin litran jäätelön kerralla. Kun tekee mieli makeaa syön hedelmän tai marjoja, suklaata 2-3 palaa. Sitten ei enää tee mieli yhtään enempää.
Millainen ihminen pystyy ahtamaan suklaalevyn kerralla??

Kommentit (325)

Vierailija
281/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäätelöä menee helposti Aino-rasia miehen kanssa puoliksi. En ole kokeillut syödä pakettia yksin, mutta jos olisi kova nälkä niin en usko sen olevan mahdotonta. Syön aika paljon, kun urheilen paljon.

Sipseistä en tykkää, joten niiden syönnissä en ole hyvä, suklaatakaan en ole syönyt koskaan levyä tai edes puolikasta. Mutta sen sijaan olen syönyt kyllä 350g karkkipussin yksin, joten eikös se ole aika vastaava määrä?

Vierailija
282/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti vaikka koitan toki välttää moista. Jopa molemmat menisi kerralla mutta sitten olisi varmaan hyvin huono olo...

Syömishäiriöaikoina parikymppisenä oli ihan perussettiä vetää tyyliin litra jäätelöä, paketti lihapiirakoita, suklaalevy ja vielä enemmänkin kerralla - en enää oikein muista niitä määriä. Mut sen järkyttävän olotilan muistan mässäilysession jälkeen.😔 En ollut terve silloin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua, taidan olla friikki.. pystyn syömään jäätelöä 3 litraa putkeen 😢.

Vierailija
284/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt oikein laskin, 0,9 litran Aino-jäätelössä on 167 grammaa hiilihydraattia, josta 121 grammaa on ihan vaan sokereita. Kaloreita 1200 kcal ja tyydyttynyttä rasvaa 29 grammaa.

Ei voi olla kenenkään mielestä "normaalia" vetää tuollaista kerralla. Toki niin saa tehdä mutta seurauksia - varsinkin usein harrastettuna - saa jokainen miettiä mielessään.

Kun laskin aiemmin tänne kaloreita veti joku hihasta ja sanoi, ettei tässä ole kaloreista kyse vaan vatsalaukun tilavuudesta. Että näin.

Mulla on hoikka vartalo, rr huippuluokkaa sekä kolesterolit, että sokerit. Mikäs tässä porskutellessa. Enää tulee mieleen vain kateus

Ei, en ole kateellinen ihmiselle joka kehuskelee vetelevänsä 121 grammaa sokeria yhdellä kerralla.

Kuitenki oot 🤭

Vierailija
285/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin syödä helposti kaksi lautasellista spagettia ja 8 hapankorppua, miten tuo eroaa sipsipussista?

Ap:n aloituksesta tulee mieleen joku karkkihyllyn edessä kuolaava nälkäkurki,joka syö haarukallisen salaattia ja voihkaisee " "olen aivan täynnä!"

Etkö oikeasti ymmärrä miten? Pelkästään suolan ja rasvan osalta eroaa. 

Jos spagettilautasesi on esim jauheliha/tomaattikastikkeella, niin saat tuosta ruoka-annoksestasi paljon tarpeellisia ravintoaineita. Hapankorput on terveellisiä jopa. 

Sipsipussista saat vain tyhjiä kaloreita ja ihan liikaa suolaa. 

Onko kommentoijien ero iässä? Itsekin nuorempana, parikymppisenä, saatoin syödä tosi epäterveellisesti. Silloin ajatteli olevansa kuolematon.

Mutta kun on jo keski-iän ylittänyt, sen raadollisemmin tajuaa että jos haluaa olla terve vielä kun pitäisi hoitaa lapsenlapsia, niin ei voi elää ja olla ihan miten sattuu. Paras vanhuudenturva on terveelliset elämäntavat. 

Mutta kun tuo turva ei ole sinun käsissä.

Mun vanhemmilla ei ole ollut terveet elämäntavat ja nauttivat jo lapsenlapsen lapsista, vanhin noista on koulussa. Mummun kulta.

Syövät edelleen viinereitä ja muita herkkuja. Kumpikaan ei ylitä normaalia painorajaa. Jokainen tyylillään.

Miten niin ei ole omissa käsissä? Se, millaiset elintavat on? Se on nimenomaan yksi harvoista asioista, johon voi itse vaikuttaa, oman vanhuutensa varalle. Terveelliset elämäntavat. Nivelvaivaisia on jo omassa tuttavapiirissä 45-vuotiaissa, ja selvä syy-yhteys taitaa olla ylipainoon. 

Toinen mihin voi vaikuttaa, säästöt / sijoitukset jotta ei ole köyhyysloukussa eläkeläisenä. 

Eihän tuossa puhuttu omista käsistä! Tuossa puhuttiin ettei ole kirjoittajan käsissä eli lainaus.

Mutta, kun ne minun vanhemmat on terveitä ja sukanvartta löytyy.

Vierailija
286/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla ihmisellä moisen makea- tai suolamäärän nauttiminen todellakin tökkäisi heti alkuunsa. Hyvin täältä pystyy lukemaan, että herkuttelua puolustelevat painivat aivan eri sarjassa kuin me suht' normaalipainoiset....

Minä en paini painoni kanssa, vaikka herkut maistuu. Olen suht normaalipainoinen, BMI 21,5. Pituutta 163cm.

Alapeukuttajat! Tiesittekö, että lihas painaa enemmän kuin läski?!

Vierailija
287/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä paskaa te tässä ketjussa jauhatte?

Amerikkalaisissa ja muidenkin maiden tietyissä TV-sarjoissa,, naiset syö suruunsa yhtenä iltana, valtavat määrät jäätelöä ja vanukkaita, soitellessaan ystvävilleen romanttisen suhteen päättymisestä, joko pettämiseen tai muuhun.

Litra jäätelöä ei ole paljon ns. ruokana, jos ei ole sinä päivänä ehtinyt syödä lounasta ollenkaan.

Ja jos aamupalaakin on ollut väkevä kahvi ja tupakka.

Suurin osa miehistä etsii ja kaipailee enmmän suolaista ja rasvaisempaa ruokaa, stressin aikana.

Miehet myös liikkuvat, miettivät ja ajattelevat työasioita kiivaammin, kuin naiset.

Jolloin he myös hikoilevat enemmän. Ja menettävät näin kehostaan suoloja,

Siksi miehiä himottaa suolaiset ruuat, grillimakkarat, sun muut voimakkaasti suolatut grilli-ja muut ruuat.

Suolaisen ruuan vastapainona, miehille maistuu, erilaiset oluet.

Selittääköhän tämä mun valtavan sipsinhimon? Olen kylläkin nainen, mutta tykkään enemmän suolaisista herkuista. Hikoilen melko helposti.

Vierailija
288/325 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä himoitsee mihin on kropan totuttanut. Mulla oli kesällä vaihe, että söin joka ilta yhden jäätelön ja pian huomasin, että mun oli PAKKO saada se jäätelö tai muuten oli vajaa olo. Sama siistissä, kun niitä on kaapissa ja joka päivä vähän vetää, niin kolmantena tai neljäntenä päivänä huomaa kaipaavansa niitä. Eli kehittyy nopeasti riippuvuus. Sama jos tottuu liikaan suolaan/rasvaan ruoassa, niin muu ei maistukaan enää niin hyvältä.

Se mitä pitää tehdä, on katkaista tuo kierre. Jättää jätskit ja sipsit kauppaan ja vähentää suolan/rasvan määrää ruoassa. Jonkun aikaa tuntuu kuin elämästä puuttuisi jotain, mutta elimistö sopeutuu. Sitten voikin taas silloin tällöin syödä yhden jäätelön tai leffassa sipsiä/popparia ilman. Se vaan pitää jättää siihen satunnaiseen yhteen kertaan, eikä siirtyä taas päivittäiseen käyttöön. Samoin suolainen ruoka alkaa maistua jopa pahalta kun tarpeeksi kauan on syönyt vähäsuolaista.

Vierailija
289/325 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ok, jos syö liikaa herkkuja, mutta hyvin harvoin. Kerran kuussa kenties.

Onhan ollut paljon juttuja mediassa myös maksakirroosista, mitä aiheuttaa vääränlainen syöminen.

Silloin harmittaa, jos pieni lapsi on ylipainoinen sen takia, että kotona syödään väärin, eikä huolehdita lapsen terveydestä. Kurjat eväät elämään lapsella.

Vierailija
290/325 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ihan rehellisesti, en halua ilkeillä. Ihmiset valittavat etteivät kestä näläntunnetta laihduttaessaan. Kestättekö oikeasti paremmin sen oksettavan olon, mikä tulee liian korkeasta verensokerista ja täydestä mahasta, kun olette vetäneet sen litran jäätelön tai puolen kilon karkkipussin? Miten se on muka parempi olotila?

Vierailija
291/325 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä himoitsee mihin on kropan totuttanut. Mulla oli kesällä vaihe, että söin joka ilta yhden jäätelön ja pian huomasin, että mun oli PAKKO saada se jäätelö tai muuten oli vajaa olo. Sama siistissä, kun niitä on kaapissa ja joka päivä vähän vetää, niin kolmantena tai neljäntenä päivänä huomaa kaipaavansa niitä. Eli kehittyy nopeasti riippuvuus. Sama jos tottuu liikaan suolaan/rasvaan ruoassa, niin muu ei maistukaan enää niin hyvältä.

Se mitä pitää tehdä, on katkaista tuo kierre. Jättää jätskit ja sipsit kauppaan ja vähentää suolan/rasvan määrää ruoassa. Jonkun aikaa tuntuu kuin elämästä puuttuisi jotain, mutta elimistö sopeutuu. Sitten voikin taas silloin tällöin syödä yhden jäätelön tai leffassa sipsiä/popparia ilman. Se vaan pitää jättää siihen satunnaiseen yhteen kertaan, eikä siirtyä taas päivittäiseen käyttöön. Samoin suolainen ruoka alkaa maistua jopa pahalta kun tarpeeksi kauan on syönyt vähäsuolaista.

Tämä on faktaa!

Vierailija
292/325 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin syödä helposti kaksi lautasellista spagettia ja 8 hapankorppua, miten tuo eroaa sipsipussista?

Ap:n aloituksesta tulee mieleen joku karkkihyllyn edessä kuolaava nälkäkurki,joka syö haarukallisen salaattia ja voihkaisee " "olen aivan täynnä!"

Etkö oikeasti ymmärrä miten? Pelkästään suolan ja rasvan osalta eroaa. 

Jos spagettilautasesi on esim jauheliha/tomaattikastikkeella, niin saat tuosta ruoka-annoksestasi paljon tarpeellisia ravintoaineita. Hapankorput on terveellisiä jopa. 

Sipsipussista saat vain tyhjiä kaloreita ja ihan liikaa suolaa. 

Onko kommentoijien ero iässä? Itsekin nuorempana, parikymppisenä, saatoin syödä tosi epäterveellisesti. Silloin ajatteli olevansa kuolematon.

Mutta kun on jo keski-iän ylittänyt, sen raadollisemmin tajuaa että jos haluaa olla terve vielä kun pitäisi hoitaa lapsenlapsia, niin ei voi elää ja olla ihan miten sattuu. Paras vanhuudenturva on terveelliset elämäntavat. 

Mutta kun tuo turva ei ole sinun käsissä.

Mun vanhemmilla ei ole ollut terveet elämäntavat ja nauttivat jo lapsenlapsen lapsista, vanhin noista on koulussa. Mummun kulta.

Syövät edelleen viinereitä ja muita herkkuja. Kumpikaan ei ylitä normaalia painorajaa. Jokainen tyylillään.

Miten niin ei ole omissa käsissä? Se, millaiset elintavat on? Se on nimenomaan yksi harvoista asioista, johon voi itse vaikuttaa, oman vanhuutensa varalle. Terveelliset elämäntavat. Nivelvaivaisia on jo omassa tuttavapiirissä 45-vuotiaissa, ja selvä syy-yhteys taitaa olla ylipainoon. 

Toinen mihin voi vaikuttaa, säästöt / sijoitukset jotta ei ole köyhyysloukussa eläkeläisenä. 

Eihän tuossa puhuttu omista käsistä! Tuossa puhuttiin ettei ole kirjoittajan käsissä eli lainaus.

Mutta, kun ne minun vanhemmat on terveitä ja sukanvartta löytyy.

Minä olin se kirjoittaja jota lainattiin, jolle sanottiin "ei ole sinun käsissä", joten silloin vastaan "omissa käsissäni"  :D 

Huh huh... 

Vierailija
293/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa kirkkaimman kruunun? Varmaan se, joka ei syö kerralla litraa jäätelöä! Vai saisiko se, joka näkee hieman oman erinomaisuuteensa ulkopuolelle ja ymmärtää, että kaikki asiat johtuvat jostakin. Myös se, että joku syö kerralla kokonaisen suklaalevyn.

Mä en ymmärrä miksi tämä asia triggeröi herkkujen ahmijoita. Haukutaan heti omahyväiseksi ja " luuletkos olevasi parempi ihminen" raikaa. Vaikka totuus on se että kukaan ei tarvitse litraa jäätelöä kerralla eli se on ylensyöntiä. Miksi tästä pitää raivostua? Se on totta. Myöntäkää ahmimisenne ja sillä selvä.

Juuri tuo ylimielinen asenne, että sinä tiedät mitä kukakin tarvitsee ja ei tarvitse. Eihän ihminen tarvitse nykyajan mukavuuksiakaan, olemme luotuja metsiin ja luoliin mutta on ne mukavuudet vain kiva olla olemassa. Ja jos joku haluaa joskus vetää paketin jäätelöä kerralla, niin mitä se sinun persettäsi kaivaa?

Saahan sitä haluta syödä litran jäätelöä kerralla, mutta on se silti ylensyöntiä. Ihan yhtälaista ylimielisyyttä on sekin että haukutaan ties miksi nipoiksi ja takakireiksi niitä, jotka ei tykkää syödä isoja määriä jäätelöä ym. Ihan kuin se tekisi ihmisestä jotenkin rennomman jos voi vetää mielettömiä määriä epäterveellistä ruokaa?

Missä kohtaa on jotain haukuttu siitä, että *ei* syö koko pakettia kerralla?

No aika monessa kommentissa on sanottu ("haukuttu") ylimieliseksi, kiusaajaksi, oman kruunun kiilottamiseksi, esittää hyvää ihmistä jne. En nyt lähde tarkastamaan mitä termejä tarkalleen, mutta aika rutinaa on ollut. 

Niin, on kritisoitu sitä että katsellaan muita ihmisiä alaspäin ja ihemtellään heidän jäätelönsyöntiään kuin joltain valtaistuimelta.

Vierailija
294/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka saa kirkkaimman kruunun? Varmaan se, joka ei syö kerralla litraa jäätelöä! Vai saisiko se, joka näkee hieman oman erinomaisuuteensa ulkopuolelle ja ymmärtää, että kaikki asiat johtuvat jostakin. Myös se, että joku syö kerralla kokonaisen suklaalevyn.

Mä en ymmärrä miksi tämä asia triggeröi herkkujen ahmijoita. Haukutaan heti omahyväiseksi ja " luuletkos olevasi parempi ihminen" raikaa. Vaikka totuus on se että kukaan ei tarvitse litraa jäätelöä kerralla eli se on ylensyöntiä. Miksi tästä pitää raivostua? Se on totta. Myöntäkää ahmimisenne ja sillä selvä.

Juuri tuo ylimielinen asenne, että sinä tiedät mitä kukakin tarvitsee ja ei tarvitse. Eihän ihminen tarvitse nykyajan mukavuuksiakaan, olemme luotuja metsiin ja luoliin mutta on ne mukavuudet vain kiva olla olemassa. Ja jos joku haluaa joskus vetää paketin jäätelöä kerralla, niin mitä se sinun persettäsi kaivaa?

Kukaan ei varmasti tarvitse litraa jäätelöä kerralla, tai pussillista sipsejä kerralla. Pienempikin määrä riittäisi, esim jälkkärikippo sitä jäätelöä, eikä koko paketti.

Normaalia ruokaa ja ravintoaineita tarvii kyllä, ja sitä ei noissa kaloripommeissa ole. 

Se että jotkut tietää mitä on terveellinen ruoka, ja osaa herkutellakin kohtuudella eikä övereillä, ei tee kenestäkään ylimielistä. 

Toistan edelleen, kukaan ei myöskään tarvitse kaikenmaailman mukavuuksia, mutta ne on niin mukavia olla olemassa että kaikki haluavat niitä käyttää. Mikä arvo sillä on, että sinä toistelet täällä että joku toinen ei tarvitse koko pakettia jäätelöä?

Täällä on aika montakin kirjoittanut että litra jäätelöä kerralla on ihan liikaa. 

Mainio tämä palsta siinä, kun kuvitellaan ettei täällä ole kuin yksi tai kaksi kävijää. 

En kuvittele niin, mutta en myöskään voi tarkistaa oletko mussuttanut asiasta yhden kerran vai useamman kommentin verran. Pointti on kuitenkin muualla.

Vierailija
295/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim minä.

Nainen, 35v.

Pituus 170, paino 62kg.

Bmi 21,50

Monet bulimia nervosaa sairastavat ovat ihan normaalipainoisia! Ei se ahmimishäiriö näy välttämättä mitenkään päälle päin henkilöstä, eikä kaikki ahmimishäiriöiset jälkikäteen myöskään oksenna.

En ymmärrä mitä bulimialla on tämän asian kanssa tekemistä. En kärsi syömishäiriöstä ja olen normaalipainoinen.

Ahmimishäriö. Moni normaalipainoinen tuntuu olevan sitä mieltä, että heillä ei ole mitään syömishäiriötä, vaikka litran jäätelöpaketin syöminen on heille tuntuu olevan täysin normaalia, koska eihän heillä ole ylipainoa, eivätkä he sen ahmimisen jälkeen käy oksentamassa. Bulimiaan liittyy se, että paastotaan ja/tai urheillaan, että voi sitten joskus ahmia.

Ja litran jäätelön syöminen on ahmimista, ylensyöntiä. Normaali ihminen kokeilee tuollaista vain yllytettynä tai joku nuori vedonlyönnin seurauksena. Lopputuloksena erittäin pahaolo ja mahdollisesti se oksennus.

Jos väität, että litran jäätelön popsiminen on normaalia herkuttelua, niin valehtelet itsellesi.

Aika kova mielipide sinulla on ainakin omasta ylemmyydestäsi. Sinä et sanele sitä että mikä on kenellekin normaalia herkuttelua. Herkuttelun ei ole tarkoitus olla lääketieteellisen loogista terveydenhoitoa, vaan herkuttelua. Satunnainen jäätelöpaketin syöminen kerralla ei ole niin ihmeellinen asia, että sinun kannattaa siitä vetää sukkahousujasi solmuun. Syö sinä miten syöt ja anna muiden tehdä samoin.

Vierailija
296/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei varmasti tarvitse litraa jäätelöä kerralla, tai pussillista sipsejä kerralla. Pienempikin määrä riittäisi, esim jälkkärikippo sitä jäätelöä, eikä koko paketti.

Normaalia ruokaa ja ravintoaineita tarvii kyllä, ja sitä ei noissa kaloripommeissa ole. 

Se että jotkut tietää mitä on terveellinen ruoka, ja osaa herkutellakin kohtuudella eikä övereillä, ei tee kenestäkään ylimielistä. 

Toistan edelleen, kukaan ei myöskään tarvitse kaikenmaailman mukavuuksia, mutta ne on niin mukavia olla olemassa että kaikki haluavat niitä käyttää. Mikä arvo sillä on, että sinä toistelet täällä että joku toinen ei tarvitse koko pakettia jäätelöä?

Miksi luulet että keskustelet vain yhden ihmisen kanssa? Nuokin viestit on kirjoittanut eri ihminen, tiedän koska itse kirjoitin sen aiemman. Ei täällä mitään "toistella" (paitsi sinä, ihan omien sanojesikin mukaan) vaan monikin ihminen on samaa mieltä siitä että litra jäätelöä kerralla ei ole millään mittarilla normaali annos. Eikä siinä ole kyse mistään paremmuudesta. Ahmiminen on ahmimista, jos haluat ahmia niin ahmi. Mutta ei se "normaalia" ole.

Mikä on normaalia kenellekin? Joidenkin mahaan mahtuu helposti se litran paketti ja jollekin toiselle ei.

297/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin helposti syömään suklaalevyn kerralla, mutten tee niin vaikka haluaisin. Jäätelölitrakin saattaisi mennä kerralla, sipsipussi ei niinkään.

Tykkään makeasta.

Kun pitää vaikka viiden minuutin tauon pari riviä suklaalevystä syötyään, mieliteko menee ohi tai heikentyy niin paljon, että sen pystyy voittamaan. Pitää tietoisesti ajatella mitä on tekemässä.

Vierailija
298/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti. Ja onnistui helposti myös 40 kg painossa, eli ei vaadi lihavuutta tai suurta kokoa. Toki sitä ei silloin syödä minkään 5 aterian lisäksi, vaan useamman aterian sijasta. Nykyisinkin syön jäätelöä paketin kerralla silloin kun syö, mutta mieliteko tulee vain noin kerran kuussa.

Vierailija
299/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaalilla ihmisellä moisen makea- tai suolamäärän nauttiminen todellakin tökkäisi heti alkuunsa. Hyvin täältä pystyy lukemaan, että herkuttelua puolustelevat painivat aivan eri sarjassa kuin me suht' normaalipainoiset....

Jaa, no esimerkiksi minä olen ihannepainossa vielä keski-ikäisenäkin ja silti vedän aika ajoin melkoisia mässäilyiltoja. Että ei ole ihan niin mustavalkoinen asia kuin luulet. En pakettijäätelöä kyllä syö, mutta muuta verrattavaa.

Vierailija
300/325 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmoiset ihmiset, jotka syö lusikallisen tai kaksi jäätelöä ja on sen jälkeen että apua, ei voi syödä enempää, niin teidän esivanhemmat ois kyllä aika pettyneitä teihin. Luultavasti pitäsivät vähän hulluina, kun ei makea&rasvainen maistu. Jos puhutaan siitä, millainen käytös on ihmiselle lajityypillistä, niin kyllähän se makean, rasvaisen ja tiheäkalorisen ruuan himo on yksi sellainen piirre.

Nuorempana yksi kaveri päätti syödä näytösluonteisesti litran jäätelöä. En muista koskaan nähneeni, niin pahoinvoivaa tyyppiä. Sohvalla voivotteli, kunnes oksensi. Kyllä litran jäätelön vetäminen on teillä vaatinut pitkää harjoittelua ja se ihmiselle tuleva tunne ja järki, nyt ei enää. Siitä olette sillä mässäilyllä päässeet eroon. Ota kuka tahansa teini ja pistä syömään litra jäätelöä. Siinä näet miten normaali ihminen luontaisesti käyttäytyy sellaisen sokeri- ja rasvamäärän edessä.

Pyh, amatööri.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi