En kestä tätä pimeyttä ja kylmyyttä
Pää hajoaa. Tätä se sitten on taas seuraavat seitsemän kuukautta.
Kommentit (29)
Tällä hetkellähän meillä on valoa suunnilleen saman verran kuin päiväntasaajalla, just se puolet ja puolet vuorokaudesta. Se mihin ihmiselimistö on alkujaan rakennettu.
Että aika huonosti sulla menee, jos nyt jo valitat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita tunnelma valoja kotiin, juo kuumaa teetä, villasukat jalkaan, osta sellainen ihanan lämmin jättikokoinen hupparihuopa.
Miksi tunnelmavaloja jos pimeys kerran masentaa?
Päin vastoin mahdollisimman kirkkaat valot kattoon ja lisää lamppuja. Valoisuus piristää ja auttaa jaksamaan.Keinovalo sisällä ei koskaan korvaa luonnonvaloa ja auringon lämpöä. Eihän täällä kärsisi kukaan kaamosmasennuksesta (typerää sanoa luonnollista ilmiötä sairaudeksi/häiriöksi mutta sellaista se on nykyään) jos näin olisi.
-eri
Ei tietenkään korvaa mutta kun parempaakaan ei ole. Itse räppään kaikki valot päälle aamuisin, että jaksan edes herätä. En ymmärrä kesäaikavalovaadetta iltaan kun aamuthan ne juuri vaikeimpia ovat.
Jokainen voi ottaa vastuun omasta elämästään. Mä olen uhonnut monta vuotta, että muutan Kanarialle marraskuuksi. Aion sen toteuttaa.
Jos Suomesta ei pysty lähtemään, on keksittävä muuta. Asennekysymys sanoisin. Aika kurjalta kuulostaa, jos seitsemän kuukautta on sarvi otsassa pimeyden takia.
Öö, ystäväni, me ollaan edelleen valoisalla puolella vuotta...?!?
Ihan hirveästi tätä enempää valoa et juuri nyt löydä mistään, koska meidän puoli pallosta on edelleen se, joka on valoon kallellaan ja me ollaan jo tosi pohjoisessa.
Tietysti voit muuttaa ihan tuonne käsivarren Lappiin hetkeksi, niin saat vielä vähän aikaa nauttia marginaalisesti enemmästä valosta. Ja sitten kipin kapin Antarktikselle, kun pallo kääntyy.
Ja kuka pakottaa asumaan Suomessa?
Syyskuussa on Suomessa enemmän valoa kuin lämpimissä maissa. Googlaa vaikka päivien kestoja.
Tietysti jos mieluummin annat vähän valoa pois ja otat mieluummin lämmön, niin sitten kannattaa muuttaa lämpimämpään ilmastoon.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka pakottaa asumaan Suomessa?
Oisko rahalla mitään merkitystä? Jos sitä ei juuri ole, ei voi muutakaan.
Oliko tarkoitus trollata ja saada sata vastausta, joissa sanotaan, että nyt on vasta syyskuu ja on ollut vieläpä tosi lämmin? 1/5
mee talvi unille