Minä kuulun kirkkoon mutta mieheni ei - voimmeko järjestää ristiäiset?
Kommentit (6)
muuten äidin mukaan, että saatte kyllä kastaa. Meillä on 3 lasta, ja kaksi kastettu, sama tilanne kuin teillä. Isdompi ongelma on nyt löytää tälle kolmannelle sopivat kummit, koska heidän täytyy kuulua kirkkoon, ja meillä on jo kummeina käytetty isovanhemmatkin...
sen voivat vanhemmat yhdessä päättää. Meillä menee isän mukaan, joka kuuluu kirkkoon.
Se on minulle niin tärkeää. Saako mieheni seistä kuitenkin siellä ristiäisissä siellä edessä papin kanssa vai joutuuko penkkiin istumaan vieraiden joukkoon?
ap
Se on minulle niin tärkeää. Saako mieheni seistä kuitenkin siellä ristiäisissä siellä edessä papin kanssa vai joutuuko penkkiin istumaan vieraiden joukkoon?
ap
Meillä oli myös näin (mieheni ei kuulu ja minä kuulun) ja ihan oltiin kaikki papin vieressä ja luettiin raamattua / laulettiin virsiä. Pappikin tiesi että mies ei kuulu kirkkoon, sanoi vain että sehän on jokaisen oma asia kuuluuko vai ei. Ei siis tarvita mitään erityisjärjestelyitä :)
Siellä oli toisinpäin ja avovaimo ei kuulunut kirkkoon, mies kyllä. Mies halusi lapsen kastettavan, vaimolla ei ollut mitään sitä vastaan. Pappi ei olisi halunnut kastaa, varsinkin kun eivät olleet naimisissa. Mies sai vakuuttaa, että kyllä hän menis naimisiin, mutta kun vaimoke ei usko avioliittoon. Olivat kuiteskin asuneet yhdessä jo vuosikausia.
Lopulta toinen pappi suostui mielellään kastamaan lapsen.