Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1494)

Vierailija
61/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi joukko miehiä selvästi kyntää laajan joukon naisia.

'

Naisia ja miehiä ei ole yhtä paljon, vaan miehiä on tuossa ikäluokassa selvästi enemmän. Tilanne tasoittuu, kun lähdetään menemään ikävuosiin 50+.

Laiha lohtu.

Vierailija
62/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten osalla naisista on itseään vanhempi kumppani? Voisiko mitenkään olla?

Ei voi, lue palstaa. Naiset haluavat itseään nuoremman miehen. Ja yli 30 vuotias mies on liian vanha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Maailman onnellisin kansa. Maailman eniten itsemurhia. Eniten mt-ongelmia. Suuri osa kateellisia ja/tai sisäänpäin kääntyneitä. Yhden totuuden maa.

Yksi lause propagandaa. Koita löytää mikä ei kuulu joukkoon.

Vierailija
64/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehet halua lapsia, niitähän pitäisi elättää, hoitaa ja kasvattaa. Miksi nämä prosentit siis ihmetyttävät?

Minä en halua isäksi, koska minua ei kiinnosta perhe-elämä. En ole sitä tyyppiä, että riittäisi mielenkiintoa siihen juttuun. Parempi olla lisääntymättä, koska lapsi tarvitsee hyvän isän ja minä en sitä ole varmasti. En tarkoita tällä sitä, että olisin väkivaltainen, komenteleva tyranni vaan sitä, että minulla ei ole sitä juttua itsessäni, että rajoittaisin itseäni. Siskoni lapsen kanssa käyn lätkämatseissa ja välillä hoidan sitä, kun siskoni menee töihin yövuoroon, jos hänen oma mies on työmatkalla. Se riittää minulle . Lapsi on jees ja pidän siitä lapsesta sen ajan minkä vietän, mutta jos eläisin tota elämää aamusta iltaan, niin en pystyisi.

Nykypäivä ei ole muutenkaan mitenkään turvattu työmaailmassa. Kaverit kenellä on lapsi, niin noin 95% kaikista on eronnut.

Vierailija
65/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että luku on 35 vuotiasta miehistä.

Monet sen ikäiset miehet eivät vielä halua lapsia, koska tietävät sen olevan mahdollista myöhemminkin. Naisilla taas asia on toinen, koska hedelmällisyys tulee vastaan.

Eli naiset tekevät aikaisemmin lapsia ja usein itseään vanhemman miehen kanssa.

Pari korjausta. Naiset eivät tee lapsia usein itseään vanhemman kanssa. Tilastojen mukaan pariskunnan osapuolet ovat useimmiten suunnilleen samaa ikäluokkaa. Ja miehet eivät tiedä lastenteon olevan mahdollista myöhemminkin - he uskovat tai luulevat niin. Mutta yleensä se on niin, että jos asian lykkää liian pitkälle, sitten ne lapset jäävät saamatta. Tähän liittyy tuo aiemmin mainitsemani asia, eli useimmiten pariudutaan samanikäisen kanssa. Tuo ero 35-vuotiaiden naisten ja miesten lapsettomuusprosenteilla selittyy sillä, että naiset eivät tarvitse miespuolista kumppania lisääntymiseen - aika monella siittiöt on saatu hedelmöityshoidoissa.

Vierailija
66/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka niin? Naisista moni on hankkinut lapsia yksin tai lesbosuhteessa. Ja osalla naisista on hiukan vanhempi kumppani, ja jos esikoisen syntyessä nainen on 34 ja mies 36, on mies ollut kuitenkin 35-vuotiaana vielä lapseton. Mutta tosiaan, itselliset äidit ja lesboparit myös osaltaan selittävät tilastoa. Toisaalta osa heteroistakin saa lapsen vielä yli 35-vuotiaana.

Siitä huolimatta lapsettomuusluvut ovat karmivan suuret Suomessa, jos puolet suomalaisista miehistä ovat lapsettomia. Se tarkoittaa sitä, että jos nainen haaveilee perheestä 25-vuotiaana, niin on 50 prosentin todennäköisyys, että perhe ei toteudu ainakaan suomalaisen miehen kanssa. Vaikka se hyvä asia onkin.

Oikeassa olet, ovathan nuo aikamoisia lukemia. Erityisen ikävää toki, jos ja kun osa lapsettomiksi jääneistä olisi kuitenkin halunnut lapsen.

Vierailija
67/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehet halua lapsia, niitähän pitäisi elättää, hoitaa ja kasvattaa. Miksi nämä prosentit siis ihmetyttävät?

Minä en halua isäksi, koska minua ei kiinnosta perhe-elämä. En ole sitä tyyppiä, että riittäisi mielenkiintoa siihen juttuun. Parempi olla lisääntymättä, koska lapsi tarvitsee hyvän isän ja minä en sitä ole varmasti. En tarkoita tällä sitä, että olisin väkivaltainen, komenteleva tyranni vaan sitä, että minulla ei ole sitä juttua itsessäni, että rajoittaisin itseäni. Siskoni lapsen kanssa käyn lätkämatseissa ja välillä hoidan sitä, kun siskoni menee töihin yövuoroon, jos hänen oma mies on työmatkalla. Se riittää minulle . Lapsi on jees ja pidän siitä lapsesta sen ajan minkä vietän, mutta jos eläisin tota elämää aamusta iltaan, niin en pystyisi.

Nykypäivä ei ole muutenkaan mitenkään turvattu työmaailmassa. Kaverit kenellä on lapsi, niin noin 95% kaikista on eronnut.

Sama itselläni miehenä. Ja siihen päälle vielä taistelu siitä, että parisuhde ei tuon kaiken keskellä luisuisi kohti eroa, tuntuu ainakin minulle täysin ylitsepääsemättömältä. Ja se, että elämä tuntuisi enää miltään jonkun lapsiperhearjen keskellä. Ei kiitos. Haluan matkustella kaukomailla ja tehdä muita juttuja.

Vierailija
68/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä monenkirjavista äpärälaumoista kirjoittava. Maailmassa ei ole mitään vikana jos ja kun jäät lapsettomaksi. Mieluimmin niin päin, maapallokin kiittää. Nyt kun vielä säädetään yhteiskunta niin että pärjätään pienempien ikäluokkien kanssa. Islantilaisia on 300 000 ja näyttävät pärjäävän niinkin.

Totta. Esimerkiksi Islanti ja Viro ovat täivaltioita ja ne pärjäävät isoimmista valtioista hyötyen.

Vierailija
69/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että yhä useampi on mielummin sinkku nykyaikana, kun ryhtyy nyky parisuhteisiin, niillä kun on kovin vähän annettavaa. Aika monta miestäkin tunnen joita ei seurustelu kiinnosta ollenkaan, ihan normaaleja miehiä.

Vierailija
70/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisille jankutetaan, että jos aikoo lapsen/lapset tehdä, pitäisi olla siinä 25-30 ikähaarukassa tai alkaa tulla ongelmia. Siksi kai naisissa on noin paljon isompi prosentti lapsellisia. 

Miksiköhän miehiä ei painosteta samalla tavalla, vaikka ei se heidänkään jaksamisensa saati hedelmällisyys parane odottelemalla?

Ihminen on aivoistaan fyysisestikin keskenkasvuinen vähintään 30v asti.

https://www.menshealth.com/health/a26868313/when-does-your-brain-fully-…

Vierailija
71/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen kommunistimaahan ei kannata lapsia hankkia. Jos vähänkään poikkeat jonkun kukkahatun normista niin lapset uhataan viedä

Älä siis tee lapsia myöskään tulevaisuudessa, ole kiltti.

Vierailija
72/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, noin vähän lapsettomia naisia. :o luulin että luku olisi joku 50 prosenttia.

apua. ja mä oon 33 enkä oo vielä löytänyt sopivaa miestä :((

Vierailija
73/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho, noin vähän lapsettomia naisia. :o luulin että luku olisi joku 50 prosenttia.

apua. ja mä oon 33 enkä oo vielä löytänyt sopivaa miestä :((

Tilastot osoittavat, että sellaisen löytyminen sinun iässäsi on varsin epätodennäköistä, ainakaan lisääntymishaluisesta suomalaisesta miehestä.

Vierailija
74/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Ilmiö on sama kaikkialla länsimaissa. Suomessa tilanne on vaan ihan maailman pahinta kärkipäätä, koska meillä myös elinkustannukset ovat hirvittävät ja historia painottaa miehen sekä naisen rooleja lievästi samalla tavalla, kuin Japanissa: miehen tehtävä on tienata elanto ja nainen hoitaa perheen. Ja kyllä, Suomessa naiset käyvät yhtä lailla kovapalkkaisissa töissä, mutta joutuvat usein silti ottamaan viime kädessä vastuun perheestä, eli tilanne on pahempi, kuin Japanissa.

Japanin tilanteeseen verrattuna meidän ongelma on se, että naisen oletetaan menevän töihin ja laittavan lapset hoitoon jossain vaiheessa. Suomessa naisen pitää olla kotirouva JA työntekijä. Japanissa naisen tehtävä on jäädä kotirouvaksi ilman palkkatöitä. Tämä kuitenkin lisää ongelmia japanilaisessakin yhteiskunnassa sen suhteen, että miesten on pakko saada palkkatyö, josta maksetaan hyvin. Valitettavasti vain Japaninkin työmarkkinat vetävät huonosti ja monet nuoret aikuiset jäävät ilman perhettä, koska nainen ei löydä tarpeeksi hyväpalkkaista miestä ja mies ei löydä tarpeeksi hyväpalkkaista työtä. Syntyvyyden kanssa kamppaillaan siis Japanissakin.

Vierailija
75/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että nykyhallituksen aikana syntyvyys kasvaa käy päinvastoin. Kuka hullu nyt perheen perustaisi, kun ei tiedä onko ensi vuonna kadulla asumassa kerjäämässä, töitähän tässä maassa ei ole.

Vierailija
76/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Vihdoinkin miehet ovat ymmärtämässä ettei kannata alkaa yhteiskunnalliseksi lammasaasimuurahaiseksi. Kun voi elää ihan hyvää elämää itselleenkin, päättää menemisistään ja rahoistaan aivan itse.

Vierailija
77/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitteita tekemättömät naiset ovat syyllisiä lapsettomuuteensa.

Miksi toimittaisi tehdä alotteita sellaiseen joka johtaa kymmenien vuosien hankaluuksiin kun ilman niitäkin voi olla ja elää vain itselleen.

Vierailija
78/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa. Vihdoinkin miehet ovat ymmärtämässä ettei kannata alkaa yhteiskunnalliseksi lammasaasimuurahaiseksi. Kun voi elää ihan hyvää elämää itselleenkin, päättää menemisistään ja rahoistaan aivan itse.

Tässä ei ollut kyse siitä että miehet ei halua lapsia vaan siitä että syystä tai toisesta eivät saa lapsia vaikka suurin osa sitä haluaisi. Kannattaa katsoa haastattelu.

Vierailija
79/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaiseen kommunistimaahan ei kannata lapsia hankkia. Jos vähänkään poikkeat jonkun kukkahatun normista niin lapset uhataan viedä

Älä siis tee lapsia myöskään tulevaisuudessa, ole kiltti.

En ainakaan tässä maassa. Aika monet ovat päätyneet samaan ratkaisuun. Kandee olla tarkkana jos tässä maassa kasvatat lasta. Suurimmasta osasta tulee ongelmatapauksia.

Vierailija
80/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ton uutisen pointti on se että syntyvyys Suomessa on järkyttävän matalaa ja lapsettomuus ilmeisesti jo maailman korkeinta. Koskee kumpaakin sukupuolta vaikka eroa sukupuolten välillä onkin!

Surullista ja järkyttävää. Jos olisin nuorena tiennyt tämän, en olisi saanut lasta ollenkaan. Kaikki tuntuu turhalta, kun ei ole lapsenlapsia. Ja muutenkin, kun ajattelee kotimaan tulevaisuutta.

Älä sure, ettei ole lapsenlapsia. Niiden tilanne on tulevaisuudessa vielä huonompi kuin omien lapsiesi, jotka olisit omien sanojesi mukaan jättänyt tekemättä, jos tiesit missä pisteessä yhteiskunnallisesti ollaan nyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan