Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aina kun elämä on hyvin, tekee mieli tuhota kaikki se hyvä. Tavalla tai toisella

Vierailija
17.09.2023 |

Olen huomannut useamman kerran, että kyllästyn tasaiseen elämään todella nopeasti. Pääni ei kestä sitä, että kaikki on rutiininomaista. Kaipaan vaihtelua. Olen pian 30v. joten kaipaisin jo rauhallista elämää, omaa perhettä ja pysyvää kumppania. Silti teen aina itse itselleni kepposet.

Minulla on myös ajoittain ahdistusta (huomannut sen toistuvan muutaman vuoden välein pahana). Psykiatrilla olen käynyt, muttei siitä mitään apua ollut.

Ei vaan jaksaisi enää. 🤪

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adhd?

Vierailija
22/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä psykiatri sanoi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin aikaisemmin käymään psykiatrilla ahdistuksen takia. Olin siellä hetken aikaa, tapaamisia oli pari kertaa viikossa. Ahdistus kun sitten meni ohi, lopetin psykiatrilla käynnin myös. -Ap

Vierailija
24/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneppä extempore putkien katkaisuun. Teet palveluksen jälkipolville.

Vierailija
25/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ajat nyt takaa, selvennä ihmeessä. 🥲 Kenelle tahansa voi tulla hankaluuksia elämässä, kuka tahansa voi sairastua esim. Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön tai masennukseen. Nuo eivät ole perinnöllisiä, vaikka alttiutta olisikin. Suurinosa ihmisistä myös kamppailee jonkin sortin ongelmien kanssa elämänsä aikana. -Ap

Vierailija
26/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän monia jotka ovat mt-ongelmaisia juoppoja vaikka vanhemmat ovat hyvätuloisia/vaikutusvaltaisia.

Sivusta

Vierailija
27/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä ajat nyt takaa, selvennä ihmeessä. 🥲 Kenelle tahansa voi tulla hankaluuksia elämässä, kuka tahansa voi sairastua esim. Kaksisuuntaiseen mielialahäiriöön tai masennukseen. Nuo eivät ole perinnöllisiä, vaikka alttiutta olisikin. Suurinosa ihmisistä myös kamppailee jonkin sortin ongelmien kanssa elämänsä aikana. -Ap

Kyllästyt kuitenkin perhe-elämään. Miksei kukaan ajattele lapsia?

Vierailija
28/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hakeutua psykiatrin puheille uudestaan.

Vierailija
29/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllästyt kuitenkin perhe-elämään. Miksei kukaan ajattele lapsia?

Joopajoo. Itse apn kaltainen, minulla ADHD. Vaikka teen välillä impulsiivisia päätöksiä ja elän hetkessä, ei lapset ovat tilanteesta kärsineet. He ovat minulle tärkeimpiä tässä maailmassa. Ei ADHD tarkoita, ettei osaa mistään pitää huolta.

Vierailija
30/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän rakentaminen uudelleen hyväksi onnistuu nuorena, vaikka välillä rikkoisi kaiken.

Mutta vanhemmalla iällä naistenkin on vaikeaa löytää kumppani, jonka kanssa voi rakentaa uudelleen hyvän elämän.

Siksi asiasta olisi hyvä puhua ammattilaisen kanssa, jos kyseessä vaikka olisi bipo tai epävakaa persoonallisuus.

Oma sukulainen teki tätä, mutta viimeisellä kerralla kypsällä iällä menikin asiat niin vihkoon, että päätyi lopulliseen ratkaisuun.

Vierailija
31/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä!!

Vierailija
32/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu siitä, mitä tarkoitat rutiininomaisella elämällä. Vaikka olisikin tietyt rutiinit voi elämässä silti olla vaihtelua. Ei kukaan estä viikonloppureissujen tekemistä tai kokeilemasta eri harrastuksia. Rutiinit, kuten suht säännöllinen työ ja tarpeeksi unta, ovat ihan okei ja samoin vakituinen parisuhde. Väitän ettei suhteessa kyllästy, jos on vakiutunut ns. oikeista syistä ja huumorintaju, elämäntoiveet sekä rakkaus ja intohimo ovat yhteneväiset ja säilyvät suhteessa.

Siinä kohtaa, jos elämä on pelkkää rutiinia ja päivät toisintoja toisistaan, niin ei ihme, jos toisinaan tahtoo vavahduttaa status quoa ja tehdä irtiottoja. Ei sekään tosin tarkoita, että kaikki täytyisi laittaa uusiksi.

Tarkoitan tuolla ihan tavallista 5 päivää viikossa töissä, viikonloput vapaat. Harrastukset ja yhteinen koti (kokeilu tämäkin ja tylsistyin nopeasti). Ja vaikka kuinka toiveen olisivatkin elämältä samankaltaisia, lopulta kyllästyn jopa niihin. -Ap

Tähän minulla ei ole vastausta. Elämäsi kuulostaa unelma elämältäni, kaikkien pätkätyö yms. elämän kiemuroiden jälkeen.

Vierailija
33/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivudta

Vierailija
34/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sen kumppanin ja perheen kanssa elämän täytyy olla rutiininomaista? Elämästä voi tehdä juuri sen näköistä kun itse haluaa, täytyy vaan valita rinnalle kumppani, joka haluaa samoja asioita kuin sinä. Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta ja esim. viime kesän aikana vietimme viikon Italiassa ja kolme viikkoa Kaliforniassa. Opettelimme laitesukeltamaan ja surffaamaan. Kotonakin ollessa tehdään paljon kivaa yhdessä ja erikseen, kutsutaan ystäviä grillaamaan tai iltaa istumaan, käydään konserteissa, teatterissa, patikoidaan, kokataan eri maiden ruokia jne.

Vierailija
35/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sen kumppanin ja perheen kanssa elämän täytyy olla rutiininomaista? Elämästä voi tehdä juuri sen näköistä kun itse haluaa, täytyy vaan valita rinnalle kumppani, joka haluaa samoja asioita kuin sinä. Meillä on mieheni kanssa kaksi lasta ja esim. viime kesän aikana vietimme viikon Italiassa ja kolme viikkoa Kaliforniassa. Opettelimme laitesukeltamaan ja surffaamaan. Kotonakin ollessa tehdään paljon kivaa yhdessä ja erikseen, kutsutaan ystäviä grillaamaan tai iltaa istumaan, käydään konserteissa, teatterissa, patikoidaan, kokataan eri maiden ruokia jne.

No ei kaikilla ole mahdollista lähteä kolmeksi viikoksi Amerikkaan ja viikoksi Italiaan XD

Vierailija
36/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksisuuntainen ja masennus ovat hyvinkin perinnöllisiä.

Vierailija
37/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpäs on valtaosan elämästä vieraantunutta tekstiä.

Vierailija
38/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kaikilla ole mahdollista lähteä kolmeksi viikoksi Amerikkaan ja viikoksi Italiaan XD

Vaihtelua voi toteuttaa muutoinkin kuin matkailemalla ja toki kumppanin tulee olla myös seikkailuhenkinen, jolloin molemmat ideoivat ja pitävät samoista asioista.

Vierailija
39/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
40/53 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.youtube.com/live/pP5sLGbL49I?si=40LeYQwE4JRtr3ol

Video itsesabotaasista.