Kuinka tutustua ortodoksisuuteen
Olen 19v nainen ja ollut uskossa noin puoli vuotta. En kuulu mihinkään kirkkoon, vanhempani ovat ateisteja joten he eivät liittäneet minua vauvana luterilaiseen kirkkoon. Haluaisin löytää itselleni oman "kotiseurakunnan" ja olen lueskellut netistä kristinuskon eri suuntauksista. Näin pintaraapaisulta ortodoksisen kirkon opit tuntuvat olevan lähimpänä omiani. Nettiä lukemalla nyt ei kuitenkaan riittävästi voi tutustua uskontoon tehdäkseen päätöksen joten sattuisiko täällä olemaan joku ortodoksi tms joka osaisi kertoa miten pääsisin etenemään asiani kanssa. Voinko esim mennä johonkin ort. kirkkoon keskustelemaan papin kanssa ortodoksisuudesta tmv?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Katolisuus on parempi
Parasta olisi kun liittyisivät taas yhteen niin kuin alussa oli, ja että luterilaisetkin vielä löytäisimme tiemme samaan porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Ortodoksisuus ei juuri nyt ole kovin hyvässä maineessa, kun Moskovan patriarkka siunaa hyökkäyssodan Ukrainaan.
Moskovan patriarkaatin kanssa tietenkään ei olla missään tekemisissä! Se on oma inha lahkonsa.
Ukrainassa myös on ortodoksisuutta tiesitkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä päin Suomea ap asuu?
Hämeessä päin
Ap
Esim. Riihimäen Mineassa kokoontuu ortodoksipiiri, jossa keskustellaan ortodoksisesta uskosta.
No ap sanoi olevansa 19. Ja olen kyllä huomannut muutenkin ettei nykynuoret niin taitavia siinä netinkäytössä ole. Tiktokkia ja ties mitä muita adhd videopalveluita selaavat sujuvasti mutta jos netistä pitäisi oikeasti jotain löytää niin ollaan huuli pyöreänä.