Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka tutustua ortodoksisuuteen

Vierailija
17.09.2023 |

Olen 19v nainen ja ollut uskossa noin puoli vuotta. En kuulu mihinkään kirkkoon, vanhempani ovat ateisteja joten he eivät liittäneet minua vauvana luterilaiseen kirkkoon. Haluaisin löytää itselleni oman "kotiseurakunnan" ja olen lueskellut netistä kristinuskon eri suuntauksista. Näin pintaraapaisulta ortodoksisen kirkon opit tuntuvat olevan lähimpänä omiani. Nettiä lukemalla nyt ei kuitenkaan riittävästi voi tutustua uskontoon tehdäkseen päätöksen joten sattuisiko täällä olemaan joku ortodoksi tms joka osaisi kertoa miten pääsisin etenemään asiani kanssa. Voinko esim mennä johonkin ort. kirkkoon keskustelemaan papin kanssa ortodoksisuudesta tmv?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan että nykynuoret osaavat käyttää internetin hakutoimintoja sujuvasti kun ovat lapsesta asti kasvaneet älylaitteiden parissa, mutta paskapuhetta tuntuu olevan kuten tämäkin ketju osoittaa.

Taitaa olla +50 vuotiaiden keskusteluketju tässä meneillään.

No ap sanoi olevansa 19. Ja olen kyllä huomannut muutenkin ettei nykynuoret niin taitavia siinä netinkäytössä ole. Tiktokkia ja ties mitä muita adhd videopalveluita selaavat sujuvasti mutta jos netistä pitäisi oikeasti jotain löytää niin ollaan huuli pyöreänä.

Vierailija
42/45 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katolisuus on parempi

Parasta olisi kun liittyisivät taas yhteen niin kuin alussa oli, ja että luterilaisetkin vielä löytäisimme tiemme samaan porukkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ortodoksisuus ei juuri nyt ole kovin hyvässä maineessa, kun Moskovan patriarkka siunaa hyökkäyssodan Ukrainaan.

Moskovan patriarkaatin kanssa tietenkään ei olla missään tekemisissä! Se on oma inha lahkonsa.

Ukrainassa myös on ortodoksisuutta tiesitkö?

Vierailija
44/45 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä päin Suomea ap asuu?

Hämeessä päin

Ap

Esim. Riihimäen Mineassa kokoontuu ortodoksipiiri, jossa keskustellaan ortodoksisesta uskosta.

Vierailija
45/45 |
23.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän