Lihaskuntoharjoittelusta kovat lihaskivut yläkroppaan
Olen vasta aloitellut treenit ja treenaan kohtuudella, mutta yläkroppa ei kestä näköjään mitään. Auttaako venyttely vai mikä? Vai pitääkö vaan lopettaa?
Kommentit (7)
Ikä? Ei pidä repiä ja reuhtoa jos on jo ikää. Rentous eikä hampaat irvessä.
Siis sattuuko lihaksiin yölläkin vai millä tavalla kova kipu? Mun sääntö on että jos yöllä ei särje, treeni ei ole ollut liian kova. Toki voit vähän keventää, tärkeää kuitenkin että treenaat säännöllisesti.
Venyttely venyttely venyttely. Vaikka monet sanoo ettei tarvii niin ainakin mun kroppa sen tarvitsee. Joka ilta, vaik en erikoisempia treenejä tekis, käyn läpi koko bodyn.
Ihan kevyetkin venyttelyt auttaa(itseäni).
Suosittelen, koska elämä on paljon hauskempaa kun ei jatkuvasti kolota.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti treenasit liian kovaa ja liian pitkään kerralla, vaikka tehdessä ei vielä tuntunut. Kevyt liikunta, saunominen ja lepo auttavat. Huomenna on jo helpompaa.
Sauna on kielletty köyhiltä ja työttömiltä. Samoin liikunta, ruoka ja työstä nauttiminen.
Tee nyt pari kuukautta alkuun sen ohjelman mukaan mikä sinulla on ja katso sitten uudestaan.
Se on aika kaameaa kipua jopa pari viikkoa jos olet liki kylmiltään aloitanut. Ei auttanut metsuriduunit alla. Venyttely ja lisää venytelyä kuten yllä jo sanottiin. Ota buraNAA TAI VASTAAVAA. Neuvoja? Se venytely ja raahallinen aloitus. Alussa käy kaikki turhatkin lihasryhmät läpi toipuessasi. Tarvitset niitä aivanvarmaan. Ylävartalon tuki löytyy keskeltä. Jalkojen tuki löytyy keskeltä. Vatsa ja selkä.
ps:lajivalentaja
Ilmeisesti treenasit liian kovaa ja liian pitkään kerralla, vaikka tehdessä ei vielä tuntunut. Kevyt liikunta, saunominen ja lepo auttavat. Huomenna on jo helpompaa.