Teetkö vapaapäivillekin aikatauluja tai suunnitelmia
Ärsyttää kun vapaapäivät menee helposti niin että jämähtää paikoilleen ja kuluttaa somessa ja netissä tuntikausia. Nytkin vein aamulla koiran ulos ja sen jälkeen pesin pyykkiä, mutta muuten olen vain lueskellut palstaa ja katsonut videoita ja niin kuluu varmaan koko päivä, taas kerran.
Kommentit (43)
En. Arkisin elämä on yhtä aikataulujen perässä juoksemista. Vapaapäiville harvoin sovin mitään etukäteen. Toki se osaltaan myös rajoittaa elämää, koska ystävien näkemiset yms. pitäisi kalenteroida ennakkoon, mutta en halua tehdä näin.
Pakkohan se on. Työpäivinä ei ehdi siivota, käydä metsässä, tehdä muita ostoksia kuin ruokakaupan. Sitten on usein esim. jotain hupia joka täytyy aikatauluttaa etukäteen, tänään esim. tarkoitus käydä leffassa.
Vierailija kirjoitti:
Pakkohan se on. Työpäivinä ei ehdi siivota, käydä metsässä, tehdä muita ostoksia kuin ruokakaupan. Sitten on usein esim. jotain hupia joka täytyy aikatauluttaa etukäteen, tänään esim. tarkoitus käydä leffassa.
Lisään vielä, että annan itselleni aikaa vetelehtiä nämä viikonloppuaamut. Mutta se saa riittää. Kyllä harmittaisi illalla jos huomaisi että koko päivä on mennyt jossain av:lla.
Vierailija kirjoitti:
Ikinä en ole tehnyt saati tarvinut aikatauluja.
M.52
Sellaista se on, kun pullo vie.
Mies on enempi meillä aikataulujen perän, minusta on enempi ok mennä fiiliksen mukaan.
Kun lapsi vielä aaui kotona oli arkena ja vapailla tosi aikataulutettua, koska harrastuksensa, sinne kuskaaminen ja talkoo- sekä toimitsijahommat veivät niin paljon aikaa.
Toki jos vapaa-aikaamme liittyy muita ihmisiä on joitain aikataulujakin tehtävä, esim.nyt on ystäväperheet tulossa puoleen päivän mennessä käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.52
Nyt en ymmärtänyt, perustele.-eri
Oletko ok-talossa. Muuten häiritsi naapureita heti aamusta sunnuntaina koirasi kanssa ja pyykinpesulla.
Vapaapäiville on pakko ajottaa halonhakkuut, ruohonleikkuut, isommat kauppareissut ym mitä ei arkena ehdi tai jaksa.
Teen sellaisia että tiettynä viikonloppuna tejdään tietyt syyshommat jne.
En kellontarkkoja.
Teen myös lomille tyyliin että nytkin on keräys käynnissä Sortti-kamalle ja se kuorma viedään syyslomalla.
En laadi varsinaisia aikatauluja, mutta aina on hommia, jotka pitää saada viikonlopun aikana tehtyä. Tänä viikonloppuna niitä on esim. nurmikon leikkaaminen ja auton siivoaminen (vihdoin). Pyykkiä täytyy pestä aina, siivoilla, laittaa ruokaa jne., joten tosi harvoin olisi mahdollista vain olla. Enkä kyllä hirveästi siitä nauttisikaan.
Mulla menis myös helposti jumittamiseen koko päivä jos en suunnittelisi ja aikatauluttaisi tekemisiäni jotenkin. En kuitenkaan tee mitään kellontarkkoja aikatauluja tai täyteen ahdettuja päiväsuunnitelmia. Ennemminkin tyyliin aamupäivällä käyn lenkillä, iltapäivällä museossa.
Ei ole minuuttiaikataulua, mutta on aika iso lista hommia odottamassa tälle päivälle. Eli ruoat alkuviikolle valmiiksi, aika iso kasa pyykkiä odottamassa, lenkki, pihalla pari hommaa, yksi korjausompelutyö ja kodinhoitohuoneessa raivattavana vaatekasa (kierrätykseen vai minne?) Eli ei aikataulua sinällään, mutta pitäisi tehdä nuo kumminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.52
Sellainen oletus. Tämän aamun nautintoaineet on olleet 2 kertaa kahvi 1 suklaakakun pala ja muutama rööki. Otin mä juhannussunnuntaina 15 kaljaa että ihan deeku.
M.52
Ei ihan minuuttiaikatauluja, mutta aikatauluja kyllä. Viikonloppuisin on paljon tekemistä. Esim. Eilen aamulla valmistelin lounastarvikkeita. Sitten menin kauppaan ja viemään roskia. Kotiin ja nopea ruoanlaitto. Ruoka. Lapsen kanssa ostamaan syysvarusteita. Ruoanlaitto ja ruoka. Saunaan ja nukkumaan.
Tänään. Hiljaista siivousta ja pyykkiä. Sitten imurointi. Ruoanvalmistus (pitää olla ajoissa valmista yhtä lasta varten). Lapsi harrastukseen. Kotiin hetkeksi. Haetaan yksi perheenjäsen lentokentlältä. Kotiin. Ruoka. Pyykkiä. Lapsi harrastuksesta. Ruokaa alkuviikkoa ajatellen. Ruoka. Lenkki. Pesulle ja nukkumaan.
Olen perheellinen ja joitakin aikatauluja se tietenkin tuo mukanaan, mutta ainakaan minulle tuollaiset aikataulut eivät ole olleet mikään ongelma koskaan.
En osaa myöskään vain olla koko viikonloppua, vaan mielestäni on ihan kiva puuhastella silloin kuin siltä tuntuu. Joku pyykinpesu esimerkiksi, eihän se nyt ole kovin kummoinen homma laittaa pyykkiä koneeseen ja sieltä kuivausrumpuun. Siinä menee pari minuuttia. Ruokaa teen, kun itsestäkin alkaa tuntua siltä, että se alkaisi kohta maistua. Kotimme on aina aika siisti ja perheen teinitkin sekä tietenkin mies osaa imuroida tai pyyhkiä pöytää tosi hyvin, samoin myös tehdä ruokaa vaikka koko porukalle, joten ei tässä kukaan hirveästi rasitu kotihommilla ja ei niitä niin tarvitse aikatauluttaa.
Arkenakin on yleensä hyvin energiaa tehdä kaikkea ja harrastaakin. Olen kotona töiden jälkeen yleensä puoli viiteen mennessä, joskus aikaisemminkin, joten onhan siinä iltaa puuhata kaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vapaapäiville on pakko ajottaa halonhakkuut, ruohonleikkuut, isommat kauppareissut ym mitä ei arkena ehdi tai jaksa.
"Ei arkena jaksa"? Kuinka monta tuntia pivässä teet töitä, jos et jaksa arkena enää mitään ruohonleikkuuta? Tai vaikka hakata halkoja tunnin? Käydä kaupassa? Minulla työ vie kahdeksan tuntia, matkat 30 min/suunta ja sitten on vapaata, eli 15 h, josta nukun ehkä 8 h, eli vapaata on 7 h. Kyllä siinä ehtii vaikka mitä ja hyvin jaksaa. Olen noin viisikymppinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Olen perheellinen ja joitakin aikatauluja se tietenkin tuo mukanaan, mutta ainakaan minulle tuollaiset aikataulut eivät ole olleet mikään ongelma koskaan.
En osaa myöskään vain olla koko viikonloppua, vaan mielestäni on ihan kiva puuhastella silloin kuin siltä tuntuu. Joku pyykinpesu esimerkiksi, eihän se nyt ole kovin kummoinen homma laittaa pyykkiä koneeseen ja sieltä kuivausrumpuun. Siinä menee pari minuuttia. Ruokaa teen, kun itsestäkin alkaa tuntua siltä, että se alkaisi kohta maistua. Kotimme on aina aika siisti ja perheen teinitkin sekä tietenkin mies osaa imuroida tai pyyhkiä pöytää tosi hyvin, samoin myös tehdä ruokaa vaikka koko porukalle, joten ei tässä kukaan hirveästi rasitu kotihommilla ja ei niitä niin tarvitse aikatauluttaa.
Arkenakin on yleensä hyvin energiaa tehdä kaikkea ja harrastaakin. Olen kotona töiden jälkeen yleensä puoli viiteen mennessä, joskus aikaisemminkin, joten onhan siinä iltaa puuhata kaikkea.
Laiska töitään luettelee sanoi mummini. Mutta saat nyt pokaalin.
Jos haluan mennä vaikka katsomaan teatteriesitystä niin pakkohan se on mennä sen teatterin aikataulun mukaan ja samaten jos haluan tavata ystäviä niin on sovittava aika joka sopii kummallekin. Toki koitan jättää aikaa myös ihan vaan rentoutumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei arkena jaksa"? Kuinka monta tuntia pivässä teet töitä, jos et jaksa arkena enää mitään ruohonleikkuuta? Tai vaikka hakata halkoja tunnin? Käydä kaupassa? Minulla työ vie kahdeksan tuntia, matkat 30 min/suunta ja sitten on vapaata, eli 15 h, josta nukun ehkä 8 h, eli vapaata on 7 h. Kyllä siinä ehtii vaikka mitä ja hyvin jaksaa. Olen noin viisikymppinen nainen.
Hyvä. Mutta oletko koskaan kuullut siitä ongelmasta, että on aika suuri määrä ihmisiä, joiden työ on niin kuormittavaa etteivät edes viikonlopun / vapaapäivien aikana palaudu.
M.52