Suomessa on yht. n. 1,3 milj. koiraa ja kissaa - silti todella useassa vuokra-asunnossa kielto "ei lemmikkejä"...
Lisäksi vielä jyrsijät, linnut, kanit, matelijat ym. Mistä nämä nihilistiset vuokranantajat, joukossa kuntien vuokrataloyhtiöitä, löytävät asukkaat? Ja mistä lemmikilliset kämpän?
Kommentit (18)
Mä en myöskään ottaisi yhtään eläintä asuntooni. Ihmiset yksistään tuhoavat ihan tarpeeksi ja ottaisin riskin siitä, että joku viaton luontokappale tuhoaa vielä lisää? Ehhei, ei missään nimessä. Koirat ja kissat kuuluvat omakotitaloon, isolle tontille. Kissat ulkoilutetaan valjaissa lähellä metsää tai metsässä ja koirat pannassa tai valjaissa hiekalla/metsässä. Ei lemmikkien paikka ole kerrostalossa. Jotain rajaa voisi näihin lemmikkien pitoon laittaa.
Vierailija kirjoitti:
Koska vuokra-asunnot on tarkoitettu köyhille ja tyhmille, joihin ei voi luottaa että huolehtisivat eläimistä.
Aamen.
En asu vuokralla. Oma talo niin saan pitää lemmikkejä juuri niin paljon kuin tahdon.
Unohdin että kaikki palstamammat ovat ylempää keskiluokkaa rai maaseudun emäntiä. Ap
Mun puolesta saisi olla myös "ei lapsia" -tyylisiä taloja samaan tapaan kuin meillä on "ei lemmikkejä" paikkoja.
Luojan kiitos tästä kiellosta. Ei ole mitään vttumaisempaa kuin naapurissa haukkuva ja ulvova koira jolle omistajansa "ei voi mitään kun se nyt vain on sellainen". Talvisin pihalla kusilaikkuja ympäriinsä. Yök.
Yleishyödyllisissä kohteissa lemmikit ovat sallittuja muuten., vinkiksi ap:lle.
Vierailija kirjoitti:
Mun puolesta saisi olla myös "ei lapsia" -tyylisiä taloja samaan tapaan kuin meillä on "ei lemmikkejä" paikkoja.
Minä toivoisin "ei juoppoja".
Vierailija kirjoitti:
Joo! Koskee montaa asia!!
Minulla oli vuokrailmoituksessa että ei kotieläimiä. Ja lopputulos. Talossa oli sitten kaksi kissaa ja kaksi koiraa ja juuri remontoitu talo sen näköinen. Lattiat sökönä, ovien karmit sökön, yms...
Vierailija kirjoitti:
Luojan kiitos tästä kiellosta. Ei ole mitään vttumaisempaa kuin naapurissa haukkuva ja ulvova koira jolle omistajansa "ei voi mitään kun se nyt vain on sellainen". Talvisin pihalla kusilaikkuja ympäriinsä. Yök.
Yleishyödyllisissä kohteissa lemmikit ovat sallittuja muuten., vinkiksi ap:lle.
Vttumaisempi on kyllä norsulaumana rymistelevä perhe yläkerrassa. Siksi olen hereillä tähän aikaan, kun aloittivat juoksurallin jo tunti sitten.
Tulee kalliiksi ostaa oma asunto parin vuoden välein. Käsiinkin voivat nykyisin jäädä. Mutta ei voi mitään, vain parasta pörröisille kavereilleni.
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi lapseton talo olisi luksusta. Voisin maksaa isoja summia.
Vierailija kirjoitti:
En asu vuokralla. Oma talo niin saan pitää lemmikkejä juuri niin paljon kuin tahdon.
Tuttuni asuu omassa talossa ja hänellä on 4 koiraa sekä yksi kissa, toisella tutulla "vain" neljä koiraa. Omakotitaloissa onneksi eläimiä taidetaan pääosin pitää ja niitä on sitten useampi, joten ei jakaudu mitenkään tasaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai vitsi lapseton talo olisi luksusta. Voisin maksaa isoja summia.
Lapseton ja savuton kiitos minulle.
Ymmärtääkseni se "kyllä/ei lemmikkejä" kohta liittyy siihen mikä lasketaan asunnon normaaliksi kulumiseksi. Eli jos lemmikit on sallittu, niin lattiassa olevat kynnen naarmut on siis normaalia kulumisen jälkeä ja niistä ei voi valittaa/pidättää takausta korjauskuluihin. Jos lemmikkejä ei ole sallittu niin lattian kuluminen kynsistä ei kuulu normaalin elämisen jälkeen ja on siis erikseen korvattava vuokranantajan sitä vaatiessa.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kelpais "ei meluajia" -tyylinen talo.
Allergisena arvostan, että eläimettömiä eli eläinpölyttömiä asuntojakin on tarjolla.
Koska vuokra-asunnot on tarkoitettu köyhille ja tyhmille, joihin ei voi luottaa että huolehtisivat eläimistä.