Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko pesäpallo oikeesti niin suosittua Suomessa kuin mitä Yle antaa ymmärtää?

Vierailija
16.09.2023 |

Joka päivä urheiluruudussa tulee pitkät raportit monelta eri paikkakunnalta. Ja pesäpalloahan pelataan enimmäkseen sellasilla paikkakunnilla kuten Vimpeli, Kempele, Kitee, Koskenkorva...

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo on lasten versio Baseball -pelistä, joka sentään vaatii taitoa ja lahjakkuutta, että pääsee edes alkuun.

Vierailija
42/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin raamattuvyöhykkeeltä ja vitutti pelata tuota paskaa 9 vuotta joka kevät ja vielä syksylläkin, vaikka yleisurheilu olisi kiinnostanut enemmän. Ne tietyt urheiluseurassa pelanneet kultapojat olivat tietenkin opettajienkin keskuudessa suosittuja ihan vain sen pelaamisensa takia, koska se pyhitti lähes kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nytkin tulee telkkarista Ylen kanavalta monta tuntia kestävä lähetys. Pelkkää pesäpalloo iltaan asti..

Vierailija
44/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se maaseudulla. 

Vierailija
45/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just nytkin tulee telkkarista Ylen kanavalta monta tuntia kestävä lähetys. Pelkkää pesäpalloo iltaan asti..

Ei niillä ole rahaa ja siksi tuuttaa halvalla tehtyä ilmaisroskaa. Ei se siitä suosittua silti tee.

Vierailija
46/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on junttimaalaispitäjien, joissa ihmiset avioituu serkkujensa kanssa, ja raamattuvyöhykkeen laji. Tampere poikkeus mutta niillä homma loppuu kohta konkurssiin kuten Helsingin joukkueilla loppui jo aikaa sitten. Tulokset sovitaan yleensä etukäteen.

Ja sekös helsinkiläisiä harmittaa että jotain Suomessa tapahtuu kehä kolmosen ulkopuolellakin ja sitä vielä näytetään telkkarissa.

47/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku nimetä yhtään pesäpallon pelaajaa tai pesäpallojoukkuetta? 

Mä tiedän vain yhden pesäpallojoukkueen ja se on Koskenkorva.

Ketään pesäpalloilijaa ne tunne ja en tunne ketään kuka sitä lajia seuraa eli väitän että kyseessä ei voi olla mikään suosittu laji suomessa.

Vetelin Kuivat

Lopen Uupuneet

Mailanvarsijussit

Vierailija
48/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yle harhauttaa pesäpallolla huomion katujengeistä pois.

Vierailija
49/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maaseudun laji jota pelataan 3 kk vuodessa. Ylen ei tarvii maksaa lähetysoikeuksista mitään.

Vierailija
50/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun jokojoko-pallo loppuu, alkaa mimmifutis... 🙄

Vierailija
51/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

VaahtoVasara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osaako joku nimetä yhtään pesäpallon pelaajaa tai pesäpallojoukkuetta? 

Mä tiedän vain yhden pesäpallojoukkueen ja se on Koskenkorva.

Ketään pesäpalloilijaa ne tunne ja en tunne ketään kuka sitä lajia seuraa eli väitän että kyseessä ei voi olla mikään suosittu laji suomessa.

Vetelin Kuivat

Lopen Uupuneet

Mailanvarsijussit

Vetelin kuivat buahhhaahaa.....

Vierailija
52/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä laji. Läskit mummot katsomossa huutaa sylki roiskuen että "kuoooleee" ja pelaajat kentällä rääkyy että "vääääärääää". Sit joku juoksee jonnekin ja loput yrittää ottaa palloa kiinni.

Naiset kiljuu kuin viimeistä päivää. Kyse elämästä ja kuolemasta kun huomioi kuinka tunteella eletään. miesten puu laaki futiksessa sentään lentää verbaaliset haistattelut ja hieman tönitään. aitoa viihdettä kun vapaa-ajalla hieman päästellään työpaikan höyryjä. 

Vierailija
53/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan suositumpaa kuin medianäkyvyys antaa ymmärtää

Ei varmasti ole suositumpaa. Täysin yliarvostettu peli ja jossain muutamassa suomen maalaiskylässä sitä peliä pelataan ja katsojia kyseisellä lajilla suomessa on varmaan maksimissaan 100 000 ihmistä.

Jos pois suljetaan tuosta ne jotka itse harrastaa lajia niin katsomossa 5 setää katsomassa tsirppukoiden peppuja.

Vierailija
54/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse tuollaiselta pesäpallopaikkakunnalta kotoisin ja jouduin kärsimään siitä ne ekat 18 vuotta. Sitten pääsin paikkakunnalta pois ja isompaan kaupunkiin, jossa olen nyt jo asunut paljon kauemmin. Voin täysin ilolla ja riemulla vakuuttaa, että pesäpallosta ei ole tarvinnut kuulla pihaustakaan sen jälkeen, kunhan ei seuraa sitä myöskään televisiosta. 

Vierailija
55/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse tuollaiselta pesäpallopaikkakunnalta kotoisin ja jouduin kärsimään siitä ne ekat 18 vuotta. Sitten pääsin paikkakunnalta pois ja isompaan kaupunkiin, jossa olen nyt jo asunut paljon kauemmin. Voin täysin ilolla ja riemulla vakuuttaa, että pesäpallosta ei ole tarvinnut kuulla pihaustakaan sen jälkeen, kunhan ei seuraa sitä myöskään televisiosta. 

Olen kans junan tuoma pääkaupunkiseutulainen. Katson kun sikhit pelaa koulun kentällä kiehtovaa krikettiä.

Voisiko maalta muutto johtua tästä pesäpallosta?🤔

Vierailija
56/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin ainakin käydä ostamassa pesismailan.

Vierailija
57/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa pesäpalloaiheinen juttu, jonka olen lukenut viimeisiin pariinkymmeneen vuoteen on muuten ollut se, että pesäpallo on urheilulaji, jossa on erityisen suuri riski seksuaaliseen ahdisteluun. Siis siihen, että ne maakuntien junttipelaajat alkavat menestyksen kohottua päähänsä lähetellä itsestään jotain dick-piccejä alaikäisille tytöille yms. Siitä oli nyt ihan muutama päivä sitten iltapäivälehdessä.

Seksuaalisen ahdistelun määritelmä on nykyään niin laaja että siihen sortuu mies pelkästään olemalla paikalla.

Vierailija
58/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kans junan tuoma pääkaupunkiseutulainen. Katson kun sikhit pelaa koulun kentällä kiehtovaa krikettiä.

Voisiko maalta muutto johtua tästä pesäpallosta?🤔

On siihen muitakin syitä: paini, uskonlahkot, pienten yhteisöjen luoma paine ja niin päin pois.

Vierailija
59/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoa pesäpalloaiheinen juttu, jonka olen lukenut viimeisiin pariinkymmeneen vuoteen on muuten ollut se, että pesäpallo on urheilulaji, jossa on erityisen suuri riski seksuaaliseen ahdisteluun. Siis siihen, että ne maakuntien junttipelaajat alkavat menestyksen kohottua päähänsä lähetellä itsestään jotain dick-piccejä alaikäisille tytöille yms. Siitä oli nyt ihan muutama päivä sitten iltapäivälehdessä.

Seksuaalisen ahdistelun määritelmä on nykyään niin laaja että siihen sortuu mies pelkästään olemalla paikalla.

Mutta varsinkin sortuu, jos lähettelee alapääkuvia itsestään teinitytöille. Kiellon päällekin.

Vierailija
60/66 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin ainakin käydä ostamassa pesismailan.

Onhan se kieltämättä ihan kätevä ase, jos haluaa vaikka laittaa parkkiksella autojen ikkunat mäsäksi tai puolustautua huumekauppiaita vastaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan