Onko pesäpallo oikeesti niin suosittua Suomessa kuin mitä Yle antaa ymmärtää?
Joka päivä urheiluruudussa tulee pitkät raportit monelta eri paikkakunnalta. Ja pesäpalloahan pelataan enimmäkseen sellasilla paikkakunnilla kuten Vimpeli, Kempele, Kitee, Koskenkorva...
Kommentit (66)
Ainakin oli, kasarilla. Pitäjästä kolmasosa aina katsomassa kotipelejä. Ei yllä lätkät ja futikset noihin katsojaprosentteihin kaupungeissa.
Pelaajat paikkakunnan kuuluisuuksia ja hottiksia. Joo, aika kamala lapsuus oli, mutta pesis toi vaihtelua naapureiden kyttäämiseen ja hirvijahtiin. Nythän sielläkin toimii jo TV ja netti.
Ainoa kosketus pesäpalloon oli koulussa kun sitä koululiikunnassa oli tosi usein. Laji ei sinällään napannut yhtään ja en ole aikuisiällä koskaan seurannut pesäpalloa. Sen muistan että koulussa kaikki halusi pelata pesäpalloa koska siinä ei tarvinut juurikaan juosta.
Ai että! Ap on varmaan Joroisten tai Kankaanpään suurkaupungin asukas! Ja pesäpallolla tekee vaikutuksen naisiin! :D :D :D
No, on se yllättävän suosittua ruuhka Suomen ulkopuolella. Kaikkien tutkimusten mukaan se on myös selvästi Suomen suosituin naisten joukkuelaji, joka kerää paikan päälle isojakin yleisöjä.
Vierailija kirjoitti:
No, on se yllättävän suosittua ruuhka Suomen ulkopuolella. Kaikkien tutkimusten mukaan se on myös selvästi Suomen suosituin naisten joukkuelaji, joka kerää paikan päälle isojakin yleisöjä.
Joo ehkäpä joissakin pikku kylissä se on suosittu laji mutta oikeasti se on marginaali laji myös suomessa.
Asun ruuhka suomen ulkopuolella ja täällä ei kukaan pesäpalloa seuraa eikä ole edes pesäpallojoukkuetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Täällä Tampereella ketään ei kiinnosta typerä pesäpallo. Pikkupaikkakuntien pellelaji.
Pesis on jo unohdettu laji, siitä ei ole lehdissä eikä tv:ssä. Porukka katsoo lätkää ja fudista tai snookeria.
Pesisnaisilla on hyvä takamus, pesisnaisista tykkään <3
En tiedä Ylen antamista ymmärryksistä. Itse olen hyvinkääläinen ja koko lapsuuteni elin ja hengitin pesäpalloa. Pelailtiin pihoilla neluria, sitten Tahkoon pelaamaan oikeata pesäpalloa, koulussa pelattiin, oli koulujen välisiä pelejä ja tietenkin kaikki aikuisten matsit oli nähtävä. Paljon myös vieraispeleissä käyty. Tulipahan maaseutuakin nähtyä.
Olin vielä töissä paikallisessa kaupassa, joka hoiti ruuat ja fanijuttuja matseihin. Kaupanhenkilökunta oli todella motivoinut Tahkon tukemiseen.
23 vuotiaana löysin mieheni ja sitten koko pesäpallo vaan jäi. Ei sillä etteikö miestäni olisi kiinnostanut, mutta ei vaan tullu enää käytyä matseissa tms. Omat pelitkin oli siinä vaiheessa pelattu. Muutettiin Helsinkiin, duunit vaihtu. Stadissa oli muutamia matseja näytösluonteisesti, mutta musta on ollut jännä ettei peli ole isompiin kaupunkeihin tarttunut.
Tän kesän itä-lännen aikaan oltiin tuolla maakunnissa ja siellä sitten paljon muistoja tulvi. Mun elämästä pesäpallo on jäänyt täysin. Edes lapset ei tienneet mun pelanneen SM tasolla. Tulin pikkanen hupsis. Mä en edes tiedä missä Helsingissä voi pelata pesäpalloa. Urheilu on saatu lapsiin kyllä istutettua, mutta pesiksestä ne ei juuri mitään tiedä.
Hyvinkäälläkin pystyy elämään elämäänsä täysin ilman pesäpalloa.
Vierailija kirjoitti:
On se ainakin koululaisten keskuudessa suosittu.
Ja on paljon höntsää -aikuisten -kesällä.
Ehkä Vimpelissä, sielläkään ei ihan koko kylällä.
Vierailija kirjoitti:
Urheilijoiksi ovat kyllä aika tukevia.
Viidenneksi harrastetuin laji (lisenssit)
Vierailija kirjoitti:
Kun suomi voittaa jääkiekossa kultaa, niin koko suomen kansa kokoontuu amandan luokse juhlimaan. En ole koskaan kuullut että pesäpallon takia olisi torille menty juhlimaan.
Koska ei ole olemassa pesäpallon MM-turnauksia. Tai tiedä vaikka oliskin. Ysärillä niitä oli. Japani voitti. Ei baseball, vaan nimenomaan suomalainen pesäpallo.
Vierailija kirjoitti:
Tapan jokaisen joka pesäpalloa ylistää. Minun puolisoni on Kuolema, täällä ei hyväksytä niitä sisäsiittoisia.
Muistakaa käyttää sitä kypärää. Ja Savonjokeen sukeltaessa tullaan ajoissa pinnalle hengittämään (notta ei iske happivaje).
Kyllä se siitä...
Ei todella.
Kyllä jääkiekko tulisi nimittää kansallispeliksi.
Vierailija kirjoitti:
Maamme kansallispelistä on kysymys, sinä epäisänmaallinen ja tietämätön nulikka.
Baseballia sen olla pitää, sitä sentään pelataan kansainvälisesti.
Suosittua niissä kunnissa missä joukkue.
Vihasin pesäpalloa koulussa vaikka pidän liikunnasta ja joukkuepeleistä. Menin naimisiin suomenruotsalaisen kanssa ja lapset menivät ruotsinkieliseen kouluun. Mutta ei helkkari sielläkin pelataan paljon pesäpalloa vaikka luulin että ne pelaa sen sijaa käsipalloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Urheilijoiksi ovat kyllä aika tukevia.
Ne mitä itse olen tavannut ovat olleet isokokoisia lesbonaisia.
Sopii suomalaiseen junttiuteen. En ole koskaan tykännyt.
Ei ole. Täällä Tampereella ketään ei kiinnosta typerä pesäpallo. Pikkupaikkakuntien pellelaji.