Millainen on ihastunut nelikymppinen mies?
Olen ihastunut työkaveriini. Ollaan molemmat varattuja, minä 35-vuotias nainen, hän reilu 40-vuotias mies. Vietettiin yhdessä iltaa firman juhlissa ja sen jälkeen on ollut melko viatonta viestittelyä. Ajattelen häntä jatkuvasti, jännitän kun kohtaan töissä ja nyt olen alentunut jo sille tasolle, että stalkkaan hänen whatsapp-käyntejään. Jos huomaan hänen olevan paikalla, jään vaan katselemaan häntä siellä ja mielessäni toivottelen hyvät yöt tai mitä milloinkin. Ihan naurettavaa eikö? Tästä kaikesta tuli mieleen, että olisi kiva tietää miten aikuiset (yli nelikymppiset) miehet käyttäytyvät ihastuneena. Harrastavatko myös tällaisia teini-ihastukselta tuntuvia stalkkauksia, meneekö ruokahalu tai pasmat sekaisin ihastuksen nähdessä?
Kommentit (47)
Toivottavasti saatte toisenne! Etenikö tää mihinkään?
Ihan samanlaista se on kuin sinullakin. Tai voin tietysti puhua vain omasta puolestani.
Minulla on lähes samanlainen tilanne kuin sinulla. Olen varattu ja ihastunut työkaveriin, enkä halua rikkoa parisuhdettani. Ainoa eroavaisuus on, että työkaverini on sinkku.
Me selkeästi pidetään toisistamme, mutta en osaa sanoa ovatko hänen tunteensa romanttisia, seksuaalisia vai kaverillisia. Hän käyttäytyy minua kohtaan ehkä jonkin verran ystävällisemmin kuin muita kohtaan ja minut kohdatessaan hymyilee, kun taas monia muita tervehtii naama peruslukemilla. Eikä sillä oikeastaan ole käytännön merkitystä mitä hän tuntee, koska en aio tehdä asialle mitään, en aio viedä juttua eteenpäin. Tietysti imartelisi, jos hän olisi kiinnostunut, mutta toisaalta toivoisin että hän olisi onnellinen eikä epätoivoinen ihastuminen työkaveriin oikein edistä sitä.
Emme ole kovin paljon jutelleet, koska emme päivittäisessä työssä ole tekemisissä keskenämme. Lähinnä työpaikan illanvietoissa olemme jutelleet aika perus small talkia, ei mitään henkilökohtaisempaa. Parin viimeisimmän illanvieton yhteydessä hän on hakeutunut minun juttusille, aiemmin minä menin jututtamaan häntä. En tiedä kertooko tämä kiinnostuksesta vai tekeekö hän sitä siksi, että kokee minut nyt tutummaksi kuin aiemmin ja uskaltaa sen vuoksi tulla juttelemaan. Hän on vielä melko uusi talossa eikä vielä tunne kaikkia, kun taas minä olen ollut pitkään ja tunnen kaikki.
Joka tapauksessa tunnen ja käyttäydyn ihan samalla tavalla kuin teinityttö tai -poika. Toivon näkeväni hänestä vilauksen työpaikan käytävällä. Jos olemme samassa tilassa isommassa porukassa, hakeudun siten että näen hänet. Yritän saada katsekontaktin aina kun hän on lähistöllä. Jos se onnistuu, hymyilen ja moikkaan. Jos satumme yhtä aikaa kahviautomaatille, syke nousee, sydän jyskyttää ja jännitän. Yritän heittää jotain rentoa läppää ja kysellä hänen kuulumisiaan, mutta voi olla että tuo jännitys näkyy läpi.
Olen myös tehnyt teinimäisen noloja juttuja. Olen googlannut hänen nimensä ja lukenut hänestä kirjoitetut lehtiartikkelit, jotka google löytää. Silloin tällöin katselen netistä hänen kuviaan. Kävin lukemassa hänen Facebook-profiilinsa, mutta en ole pyytänyt kaveriksi. Tekisi mieli stalkata myös Insta, mutta pelkään että hän huomaisi sen. LinkedInissä pyysin kontaktiksi ja tekisi mieli selata hänen profiiliaan joka päivä, mutta en ole sitä tehnyt, koska sen hän saisi tietää. Nukkumaan mennessä ajattelen häntä. Käyn pääni sisällä keskustelua hänen kanssaan ja mietin, millaista olisi koskettaa ja halata häntä.
M40
Vai että viattomia viestejä. Kyllä väittäisin ettei sitä ihastuneena pysty oikein täyteen viattomuuteen ja neutraaliuteen viestitellessä.
Vierailija kirjoitti:
Viihdyn työkaverin seurassa ja voisin häneen ihastuakin. Erona kuitenkin on, että olemme molemmat vapaita, minua estää se, että olen tehnyt paljon ammatillisten päämäärieni eteen enkä halua vesittää sitä työtä saamalla maineen reittä pitkin etenemisellä.
Jos olisin suhteessa, jossa kumppani huokailee illalla sängyssä työkaverin wa statuksen perään, olisin loukkaantunut ja arvostukseni kumppania kohtaan todennäköisesti kokisi kovan kolauksen. Näkisin kunppanin täysin uudessa valossa ja pohtisin todella, mitä suhde minulle ja meille edelleen merkitsee.
Kyllähän ihminen ihastuu koko ikänsä, ja elämään kuuluu paljon tunteita, jotka eivät juuri muutu, vaikka ulkomuotomme vanhenee.
Mielenkiintoista onkin, miten sinä pakonomaisesti mietit sitä ihastusmiehen reaktiota, mutta sinua ei ilmeisesti lainkaan kiinnosta oman miehesi näkökulma. Se ehkä kertoo jotain suhteesi tilanteesta ja sinun käsissäsi on, mitä sille teet.
Tämä nyt on vähän epäreilu kommentti. Tottakai puolison tunteet ja reaktiot kiinnostavat. Sen takiahan asiasta ei puhu puolisolle, koska ei halua loukata ja toisaalta koska ei aio viedä ihastusta eteenpäin. Itsestäänselvää on, että ihastumisen vaikutukset omaan suhteeseen yrittää minimoida. Itse en omassa vastauksessani käsitellyt tätä aspektia, koska keskustelunavauksessa aihe on rajattu kapeammaksi. En sen takia, että puoliso ei kiinnostaisi.
M40
Vierailija wrote:
Lopeta heti!!!
En ymmärrä miksi tällaisia ei paheksuta voimakkaammin.Tuo on väärin ja kohta jotain sattuu kovasti.
Vaan yksinkertaisesti lopeta!
Paheksuta mitä? Ihastumista vai?
Vierailija wrote:
Lopeta heti!!!
En ymmärrä miksi tällaisia ei paheksuta voimakkaammin.Tuo on väärin ja kohta jotain sattuu kovasti.
Miksei ihastuneena saisi käyttäytyä vähän höpsösti? Eihän siitä ole kenellekään mitään haittaa.
Komppaan muita siinä, että samanlaista se ihastuminen on nelikymppisellä miehelläkin.
Viestiketjuja luetaan kerta toisensa jälkeen suurennuslasin kanssa, profiilikuvaa katsotaan pitkään, monesta kulmasta. Arjen kiireessä ihastus voi pysyä taka-alalla, mutta illalla nukkumaan mennessä ja aamulla herätessä ajatukset hakeutuvat hänen luo.
Käytös ihastuksen lähellä on ainakin itselläni ponnistellumpaa, intensiivisempää ja voimavaroja kuluttavampaa, koska sitä haluaa tehdä vaikutuksen, esiintyä edukseen ja välttää mokaamista. Puolihuolimaton rentous ei ole vallalla, mikä on sääli, koska silloin antaisi itsestään miellyttävämmän, aidomman ja helposti lähestyttävämmän kuvan.
M40+
Luen meidän viestiketjuja yhä uudestaan, kivoimmat viestisi jopa useaan kertaan päivässä. Jos mietit, miksi olen vielä iltamyöhällä whatsappissa, niin tuon takia vaan - olet ajatuksissani viimeisenä illalla, haluan lukea viestejäsi ja katsoa kuvaasi vielä juuri ennen nukahtamista. Ja ensimmäisenä aamulla kun herään, katson mihin aikaan olet vielä ollut hereillä. Ei olla nyt nähty tai viestitelty yli viikkoon ja ikävä on kova. Ajattelin, josko erossa olo saisi minut vähän rauhoittumaan, mutta ei näköjään. Pikkujoulut on jo reilun kuukauden päästä, pelottaa jo miten pystyn itseni siellä hillitsemään. Terveiset sinne missä nyt oletkin, nähdään toivottavasti ensi viikolla ❤️
Aloittajan kannattaisi pyrkiä viemään hommaa eteenpäin. Seksisuhde näin aluksi. Jos seksi hänen kanssaan toimii ja olet vielä ihastunutkin, niin se on taivaallista.
Ihan samanlaisia miehet ovat ihastuessaan kuin naisetkin.
M40
Oman kokemukseni mukaan ainut ero on siinä että moni mies pystyy teeskentelemään kiinnostuksen, ainakin jonkin aikaa, nainen yleensä ei.
Juonipaljastus: 40-kymppiset miehet ovat yksilöitä, eivät yhtenäinen massa.
Sitä ajattelisi että nelikymppisenä ihastus ei enää laittaisi päätä ja kroppaa ihan sekaisin ja että (salaisen) ihastuksen lähellä osaisi olla normaalisti, mutta niin vaan sydän hakkaa ja menee ihan jäihin, sitä ei varmasti voi olla muut huomaamatta.
Lopeta. Lopettakaa molemmat. Hyvänen aika, varatut ihmiset. Ettekö osaa käyttäytyä ja kunnioittaa toistenne parisuhteita?
Jos kyse on vaan viattomista päiväunelmista eikä ole aikomus ikinä missään tilanteessa niitä toteuttaa, niin onko haaveilu nyt sitten kovin rikollista ja väärin?
Vierailija wrote:
Lopeta. Lopettakaa molemmat. Hyvänen aika, varatut ihmiset. Ettekö osaa käyttäytyä ja kunnioittaa toistenne parisuhteita?
Osaatko sinä lopettaa tunteesi?
Nelikymppinen mies on suoraselkäinen ja rehti, kunnioittaa kumppaniaan eikä ihastu koska on sitoutunut parisuhteeseen. Jos huomasin jonkun naisen kiinnostuksen tai pilkahduksen ihastuksesta, jättäisin ko. henkilön täysin huomiotta kuten suurin osa miehistä tekee. Meistä parisuhteessa olevista miehistä hyvin pieni marginaaliryhmä on häntäheikkejä tai tuulella toimivia ihastujia. M46
Lopeta heti!!!
En ymmärrä miksi tällaisia ei paheksuta voimakkaammin.
Tuo on väärin ja kohta jotain sattuu kovasti.