Köyhän perheen lomat
Meillä tehtiin vain neljän päivän kotimaanreissu. Joululomalla tehdään Ruotsin risteily. Siinä lomat.
Kommentit (28)
Ammattivalittaja tuntuu pysyvän jokaisen mielessä. 😂
Terveisiä Siskolle!
Me ollaan säästetty kolme vuotta, ensi kesänä Kaliforniaan kolmeksi viikoksi koko viisihenkinen perhe.
Ollaan ihan normituloisia. Nettotulot kuukaudessa kahdelta aikuiselta n. 4500€/kk.
Ette oo köyhiä jos on varaa reissata. Ite viimeks 10 vuotta sitten.
Me kävimme läheisellä abc asemalla yhdessä paskalla. Ei maksanut kuin noin litran bensaa.
Sopii mennä töihin niin on varaa.
Jahas, itse Ammattivalittaja on suvainnut saapua palstalle meitä rahvasta ilahduttamaan.
Vierailija kirjoitti:
Kuules, kun minä olin lapsi vuosina miekka ja kypärä. Kävin koko lapsuuteni aikana kerran Helsingissä (asuimme P-Pohjanmaalla), muut matkat tyyliin mummolassa 40 km päässä. Muuten lomat oltiin kotona. Mutta muistelen lämmöllä lapsuuttani, sisarusten ja kavereiden kanssa oli hauskaa.
Tämä oli aivan tavallista lapsuutta tuolla ja muuallakin, olen 1978 syntynyt.
Tavallisesti ihmisillä on lomaa viisi viikkoa vuodessa, julkisella puolella toki enemmän. Teillä neljä viikkoa, joten ei siinä isoa eroa tule.
Me tehdään kerran vuodessa joku reissu: mennään laskettelemaan, hotellilomalle Välimerelle tai sitten Lappiin patikoimaan. Ei meilläkään sen enempää reissuja ole, vaikka ollaan hyvätuloisia.
Lapset ovat sitten lomalla leireillä, turnausreissulla, kavereiden mökillä jne. Ja tietenkin paljon ihan vaan kotona. Lapsilla taitaa olla vuodessa lomaa 13 viikkoa ja aikuisilla se 5, joten 8 viikkoa joutuvat viettämään muutoin.