Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hieno nainen ei kulje lenkkareissa eikä verkkareissa", sanoi isoäitini

Vierailija
16.09.2023 |

Arvatenkin isoäiti käytti vielä 2010-luvulla hametta, niinkuin naisen kuuluukin. Asuntokin ostettiin vain jos siinä oli kaksi vessaa. Eihän se ole sopivaa muutoin.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu nykyaikana naisoletettu pitää tennareita, löysiä verkkareita ja xxl hupparia. Miksikö? Koska hän on MIES. Hän ei alennu olemaan nainen, koska häpeällitähän se nyt olisi. Mitä miesmäisempi, sitä parempi. Se että haluaa olla kaunis, on alistumista patriarkaatin sorron alle. Sitä muuttuu miesten haluamaksi esineeksi. Siksi nykyajan naisoletettu maksaa itse kahvinsa, kantaa ostoskassit, hakkaa halot mökillä ja vaihtaa corollaansa renkaat. Koska tosimies on voimaantunut naisoletettu. Voi kumpa ne vaan vapauttaisi testosteroiinin vapaasti apteekin käsikauppatavaraksi, niin me mimmithän vedettäisiin mieshormonia kaksin käsin. Saisi miehen hartiat, hauikset ja karvaisen rinnan. Voisi sitten mennä salin jälkeen puiston penkille viheltelemään naistytöille ja ehkä sais jopa bildee, jos zägä kävis.

Siinäpä miesoletettu, jonka mielestä feminismikin on varmaan vain turhaa höpinää.

Eikö tule mieleen, että mukavien vaatteiden pitäminen voisi johtua ihan vain siitä, että haluaa mukavuutta?

Ja se, että opettelee hakkaamaan halkoja, voi johtua halusta olla itsenäinen, että saa halkoja silloin kun haluaa?

Piilomerkitysten etsiminen joka asiasta taitaa olla inzelien lempipuuhaa.

Vierailija
42/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu nykyaikana naisoletettu pitää tennareita, löysiä verkkareita ja xxl hupparia. Miksikö? Koska hän on MIES. Hän ei alennu olemaan nainen, koska häpeällitähän se nyt olisi. Mitä miesmäisempi, sitä parempi. Se että haluaa olla kaunis, on alistumista patriarkaatin sorron alle. Sitä muuttuu miesten haluamaksi esineeksi. Siksi nykyajan naisoletettu maksaa itse kahvinsa, kantaa ostoskassit, hakkaa halot mökillä ja vaihtaa corollaansa renkaat. Koska tosimies on voimaantunut naisoletettu. Voi kumpa ne vaan vapauttaisi testosteroiinin vapaasti apteekin käsikauppatavaraksi, niin me mimmithän vedettäisiin mieshormonia kaksin käsin. Saisi miehen hartiat, hauikset ja karvaisen rinnan. Voisi sitten mennä salin jälkeen puiston penkille viheltelemään naistytöille ja ehkä sais jopa bildee, jos zägä kävis.

Siinäpä miesoletettu, jonka mielestä feminismikin on varmaan vain turhaa höpinää.

Eikö tule mieleen, että mukavien vaatteiden pitäminen voisi johtua ihan vain siitä, että haluaa mukavuutta?

Ja se, että opettelee hakkaamaan halkoja, voi johtua halusta olla itsenäinen, että saa halkoja silloin kun haluaa?

Piilomerkitysten etsiminen joka asiasta taitaa olla inzelien lempipuuhaa.

Nämä incelit ajattelee, että nainen ei ole itseään varten vaan nainen elää vain ollakseen miehelle jotain. Ja koska nainen on miehelle annettu esine niin tämän esineen pitäisi kroonisesti miettiä omaa ostoarvoaan. Esine joka ei mieti omaa ostoarvoaan, vaan omaa mukavuuttaan pettää miehen kahdella tapaa, se ei suuntaa koko elämäänsä käyttöarvonsa ajatteluun ja toisekseen mikä pahinta, se nauttii olostaan itsessään ja on itselleen, se jos mikä on kauhistus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkarit vain kotona.  Kävelyllä oltava lenkkarit.

Vierailija
44/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulussa Helsingin vanhassa Eirassa ei saanut vielä 1960-luvulla tytöt käyttää pitkiä housuja. Ainoa poikkeus oli, jos pelasimme pesistä tai kävimme luistelemassa Sepparissa jumpoatunneilla. Silloin saimme vaihtaa vain siksi tunniksu Agricolan kirkon sakastissa pitkikset. Koulu oli jääkäreitten perustama ja maikkoinakin oli jääkäreitä, pääministerin ja pormestarin puolisoita ym sen aikaisia merkkihenkilöitä. Kuri oli kova.

Vierailija
45/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kuuntelee tänä päivänä isoäidin pukeutumisohjeita?

Vierailija
46/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutoin kuin liikuntatilanteessa. Arkivaatteet arkeen, juhlat on erikseen.

Kaupassa käynti ei ole juhlaa, pikemminkin liikuntasuoritus.

Vierailija
47/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole hieno nainen, voin siis kulkea huoletta verkkareissa ja lenkkareissa.

En ole tarvinnut vuosikausiin mitään juhlavaatteita, en käy juhlissa. Töissä (olen opettaja) käytän farkkuja tai verkkareita ja jalassa aina tennarit, vapaa-aika menee ratsastushousuissa ja -saappaissa.

Vierailija
48/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, oispa isoäiti. Omani olivat kuolleet jo ennen syntymääni, onneksi tyttärellä on yksi vielä aikuisenakin.

Mä olen hameihminen, liehun pitkissä helmoissa ympäri vuoden. Tajusin äsken, etten edes omista lenkkareita ja verkkareita, ei ole sen suuntaisia harrastuksia. 

Vierailija
49/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen, joka kulkee verkkareissa ja lenkkareissa voi olla hieno ja huolitellun näköinen ja nykyään myös muodikas. Hienous on siitä kiinni miten ulkonäkönsä hoitaa ja vartalonsa huoltaa sekä vaatteensa kantaa.

Vierailija
50/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, oispa isoäiti. Omani olivat kuolleet jo ennen syntymääni, onneksi tyttärellä on yksi vielä aikuisenakin.

Mä olen hameihminen, liehun pitkissä helmoissa ympäri vuoden. Tajusin äsken, etten edes omista lenkkareita ja verkkareita, ei ole sen suuntaisia harrastuksia. 

Hienoa sulle. Mun täytyy sanoa että aika ikävää olisi saada päivän arkiliikuntatavoitteita joka päivä täyteen, jos ei olisi lenkkarit jalassa.

Vierailija
51/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä44279 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenitakin kulkee pitkässä tyylikkäässä mekossa ja lenkkarit jaloissaan. Ja Lenita jos kuka tietää mikä ja mitä on oikeanlainen pukeutuminen.

Lenita on pilannut jalkansa korkkareilla, joten on ollut pikku pakko ruveta käyttämään lenkkareita.

Piti oikein pohtia kahteen kertaan kyseistä lausetta. Joko käyttää korkkareita, saa jalkansa vturalleen ja pitää loppuiän lenkkareita. Tai sitten alun alkaenkin käyttää ergonomisia kenkiä - eli lenkkareita.

Eli jos tarkkoja ollaan, meillä kaikilla on tämä sama pikku pakko. Järkevät vain aloittavat sen aiemmin.

Vierailija
52/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nainen ei myöskään tupakoi ulkona.

Vierailija
53/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan sitten fyysisesti kovin hyvässä kunnossa.

Vierailija
54/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole varmaan sitten fyysisesti kovin hyvässä kunnossa.

Ihan keskiverrossa ikäisekseni. Kävelen työmatkoilla ja töissä, en lenkkareilla kummassakaan.

Vierailija
55/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä yhdistä lenkkareita kalliiseen merkkikäsiaukkuun!

Vierailija
56/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun edesmennyt isoäitini sanoi, ettei voisi äänestää presidentinvaaleissa Tarja Halosta sen vuoksi miltä tämän suupielet näyttävät hymyillessä. Hän oli kai itse sisäistänyt ajatuksen siitä, että naiselle on tärkeintä ulkonäkö ja miellyttävyys. Osasin jättää tuollaiset horinat omaan arvoonsa jo lukiolaisena ja olen myös ollut tarkka siitä, etten vähättele muita naisia koskaan.

Vierailija
57/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä eivät isoäidit olisi kehdanneet puuttua lastenlastensa pukeutumiseen vastoin äitimme tahtoa. Ainoa, mitä mummoni kannusti oli pitää huoli itsestään olipa se sitten kampaaja, kosmetologi tai mieleiset vaatteet. Hän antoi välillä rahaa, että ostaisin sillä jotakin kivaa vaatetta itselleni . Hän oli esteetikko, mutta niin oli äitikin. Molemmat tarkkoja pukeutumisessaan, mutta äitini asenne teiniajan muotia kohtaan oli lähinnä humoristisen hyväksyvää. He kertoivat omista nuoruuden kokeiluistaan ja miten nuori haluaa kokeilla rajojaan. Mummiomuisteli, miten sai hirveät nuhtelut äidiltään tummentaessaan kulkakarvojaan hiilellä ennen deittejään ukin kanssa. Siitä mummo päätti, ettei ikinä kohtele omaa tytärtään samalla tavalla ja antaa kokeilla. 

Äiti oli asiantuntija pukeutumisten historiassa, niin osasi kertoa kaikenlaista ihmiskunnan päähänpistoista muotien suhteen.

Vierailija
58/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso äidit ja iso isät olivat kuoleet ennenkuin synnyin.Joten eivät oleet kertomassa miulle( onneksi mikä hienoa,mikä ei) Joten jalkineeni on erinlaiset lenkarit ,tilanteen toki huomioon ottaessa.Siisitimmät juhlissa, tanssimassa shopailemassa ymm.Lenkilä maastoon sopivat.

Vierailija
59/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen, joka kulkee verkkareissa ja lenkkareissa voi olla hieno ja huolitellun näköinen ja nykyään myös muodikas. Hienous on siitä kiinni miten ulkonäkönsä hoitaa ja vartalonsa huoltaa sekä vaatteensa kantaa.

Tämä! Sitäpaitsi trendit muuttuu..

Itse tykkään trikoista, laitan ison hupparin ja vedän trenssin siihen päälle. Hyvältä näyttää :)

Vierailija
60/60 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ovat ajat muuttuneet. En välitä muitten mielipiteistä.