Ärsyttääkö teitä rouvittelu?
?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjoan usein bussissa paikkaani viisikymppisille naisille saatesanoilla "anteeksi hyvä rouva, voitte istua tähän." Saan aika hyviä ilmeitä ja kommentteja :D
Vielä parempia ilmeitä ja kommentteja saa saatesanoilla "Tässä olisi tädille istumapaikka".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse tarjoan usein bussissa paikkaani viisikymppisille naisille saatesanoilla "anteeksi hyvä rouva, voitte istua tähän." Saan aika hyviä ilmeitä ja kommentteja :D
Vielä parempia ilmeitä ja kommentteja saa saatesanoilla "Tässä olisi tädille istumapaikka".
Jos minua kutsutaan sedäksi lasten kuullen niin tädittelen kyllä kostoksi kaikki naisia.
Ei ärsytä, teitittely ärsyttää, tunnen oloni vanhemmaksi ja vanhan näköiseksi hetkessä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä teitä rouvia vaivaa? Eikö saa teititelläkään enää?
Ei, rouvitella saa
Enemmän harmittaa, että ei rouvitella.
Hieno, perinteinen suomalainen tapa.
Ei ärsytä, rouva on parempi kuin neiti tai täti, kun puhutellaan noin nelikymppistä naimatonta naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minua kutsutaan sedäksi lasten kuullen niin tädittelen kyllä kostoksi kaikki naisia.
Joskus nuorina miehinä käveltiin kaverin kanssa kadulla ja lastensa kanssa liikkeellä ollut nainen sanoi lapsilleen "antakaas sedille tietä". Kaverini sanoi siihen "kiitos kohteliaisuudesta täti". Naisen ilme oli vähän hapan tuon jälkeen.
Ei ärsytä. Rouvaksi voidaan kutsua myös naimatonta aikuista naista.
Neiti on aina nuori nainen.
Ei ärsytä. Olen rouva. Mieluummin olen rouva kuin täti jos saa valita.
Tuli mieleen tästä kun kaupassa yläkouluikäinen tettiläinen sanoi mulle kohteliaasti "Päivää" kuten oli varmasti ohjeistettu ja tuli luikautettua iloisenpirteä "moi" vastaukseksi 😅
Ärsyttäisi kyllä, en ole koskaan päässyt naimisiin. Joskus kolmikymppisenä joku erehtyi rouvittelemaan, ei tehnyt sitä toista kertaa. Oletti muka että olen ollut naimisissa kun on lapsiakin.
N52
Mikä teitä rouvia vaivaa? Eikö saa teititelläkään enää?