Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minua loukkaa puhe saikuttajista

Vierailija
16.09.2023 |

Olen muutaman vuoden sairastanut tautia joka aiheuttaa kerran-pari kuussa päivän sairauspoissaolon. Ei tarvinne tarkemmin selittää miksi loukkaa ja suututtaa puhe "saikuttelijoista" ja uhkaukset ensimmäisen sairauspäivän palkattomaksi tekemisestä. Minä en mitään muuta olisi niin mielelläni kuin vapaa tästä vaivasta ja tekisi jokaisen sovitun vuoron mutta tätä ei voi parantaa. On ikävää jos teille on sattunut töihin motivaatiosaikuttajia ja krapula-päivejä mutta minun rankaisemiseni heidän takiaan olisi varmaan haukkujienkin mielestä epäoikeudenmukaista.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa omalla ilmoituksella olla 6 saikkupäivää puolessa vuodessa. 1-5 päivää on se paljonko kerralla saa. Ei tarvitse mitään selitellä. Soitto vain "olen kuumeessa ja 3 päivää pois". Soiton jälkeen pleikkari käyntiin ja pelit alkaa 👍

Vierailija
42/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä?

Urakkapalkkiot ja työsuhde ovat kaksi eri asiaa. Yrittäjä kantaa yritystoiminnan riskit ja saa nauttia sitten myös onnistuessaan merkittävästi työntekijää paremmasta tulotasosta. Nyt on jatkuvasti yritystä siirtää yrittäjän riskiä työntekijöille tai yhteiskunnalle (nollatuntisopimukset, ulkona työskentelevät kesätyöntekijät lähetetään sesonkitöistä kotiin sadepäivinä, asunistuet työssäkäyville, palkkatuet jne.).

Jos yrittäjän riski siirretään työntekijöille, pitää palkkausta nostaa vastaavassa suhteessa. Koska missään skenaariossa työntekijä ei hyödy riskin ottamisesta samassa määrin kuin omistajat.

Ei voi olla niin, että työntekijät kantavat taloudellisen riskin ja yrittäjä nostaa voitot.

Niin jokainen yrittäjä voi päättää millä hinnalla myy oman työpanoksensa yrittäjälle.

Kuten tuossa yllä on mainittu sivutoiminen yrittäjyys on hyvä vaihtoehto oman työn ohessa. max 15 000€ kun tienaa, ei tarvitse maksaa alv:tä. Voi pyytää työpanoksestaan 29€/h esimerkiksi. Se tulee työpanoksen ostaneelle yrittäjälle paljon edullisemmaksi kuin se, että palkkaa jonkun kokoaikaisesti.

Silpputyö on tullut jäädäkseen. Se sopii mainiosti minulle.

Nollasoppareita pitää ainostaan muuttaa sen verran, että työnantajien tulee kertoa mihin päiville työt asettuu, jotta viikossa on aina tietyt päivät vapaana jotakin toista työtä varten.

Monilla meillä on monta työtä. Se on ok!

Puhumme täsmälleen samasta asiasta, ja ei ole ok. Ystäviäni on pakotettu "kevytyrittäjäksi" toiminimelle. Käytännössä työnantajia on vain yksi ja työ on jatkuvaa, mutta "kevytyrittäjä" ottaa kontolleen työnantajalle kuuluvat maksut ja velvoitteet. Saamatta mitään erityistä korvausta siitä.

Aidossa yrittäjyydessä yrittäjä on yrittäjä vapaaehtoisesti, eikä toisen yrittäjän käyttäminen ole tyypillisesti todellakaan halvempaa ostavalle taholle

Jos sinulle riittää 15 000 euron vuositulot samalla kun maksat mukavan vanhuuden turvaavat eläkevakuutus- ja sosiaaliturvamaksut, niin lienet merkittävässä vähemmistössä.

Palkkatyösuhde on käytännössä yrittäjälle edullisin tapa pitää työntekijän osaaminen jatkuvassa käytössään. Nyt yritetään kiemurrella irti velvoitteista ja riskeistä, joita tähän kuuluu ja poimia vain rusinat pullasta itselle. Lyhyt ja lyhytnäköinen tie, molemmille osapuolille.

Miten toisen voi pakottaa yrittäjäksi? Aseella uhaten?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näemmä jotkut ymmärtävät, että saikuttaja tarkoittaa vain aiheetonta sairaslomaa.

Yrittäjän ja työkaverien näkövinkkeli taitaa pysyä samana, koska saikuttaja on yleensä se työntekijä, joka on usein sairaslomalla. Toki hiukan paremmin ymmärretään vakavasta sairaudesta johtuva sairasloma kuin rokulipäivä, mutta vaikutus sivullisiin on täsmälleen sama.

Vierailija
44/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on oikea sairaus, josta on siis lääkärin diagnoosi ja paperit ja sairauspäiviä tulee jonkun verran. Työkavereissa on sitten näitä, jotka ei jaksa tulla maanantaina töihin kun "oli huonosti nukuttu yö" tai "lemmikki oksensi". Heidän silmissään olen varmasti saikuttaja mutta mua hämmästyttää miten nuo ihan ihmeelliset syyt riittää sairauspoissaoloihin ja musta olisi tosi hyvä et eka sairauslomapäivä olisi palkaton vaikka se munkin palkkaa leikkaisi.

Vierailija
45/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin halutaan pakottamalla pakottaa töihin ja sitten valitetaan kun työntekijältä ei löydy motivaatiota vaan jää saikulle.

Vierailija
46/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näemmä jotkut ymmärtävät, että saikuttaja tarkoittaa vain aiheetonta sairaslomaa.

Yrittäjän ja työkaverien näkövinkkeli taitaa pysyä samana, koska saikuttaja on yleensä se työntekijä, joka on usein sairaslomalla. Toki hiukan paremmin ymmärretään vakavasta sairaudesta johtuva sairasloma kuin rokulipäivä, mutta vaikutus sivullisiin on täsmälleen sama.

Sain potkut, vaikka tulin sairaan töihin enkä päivääkään ollut poissa.

Vierailija
47/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi työnantajan pitäisi maksaa tekemättömästä työstä?

Urakkapalkkiot ja työsuhde ovat kaksi eri asiaa. Yrittäjä kantaa yritystoiminnan riskit ja saa nauttia sitten myös onnistuessaan merkittävästi työntekijää paremmasta tulotasosta. Nyt on jatkuvasti yritystä siirtää yrittäjän riskiä työntekijöille tai yhteiskunnalle (nollatuntisopimukset, ulkona työskentelevät kesätyöntekijät lähetetään sesonkitöistä kotiin sadepäivinä, asunistuet työssäkäyville, palkkatuet jne.).

Jos yrittäjän riski siirretään työntekijöille, pitää palkkausta nostaa vastaavassa suhteessa. Koska missään skenaariossa työntekijä ei hyödy riskin ottamisesta samassa määrin kuin omistajat.

Ei voi olla niin, että työntekijät kantavat taloudellisen riskin ja yrittäjä nostaa voitot.

Niin jokainen yrittäjä voi päättää millä hinnalla myy oman työpanoksensa yrittäjälle.

Kuten tuossa yllä on mainittu sivutoiminen yrittäjyys on hyvä vaihtoehto oman työn ohessa. max 15 000€ kun tienaa, ei tarvitse maksaa alv:tä. Voi pyytää työpanoksestaan 29€/h esimerkiksi. Se tulee työpanoksen ostaneelle yrittäjälle paljon edullisemmaksi kuin se, että palkkaa jonkun kokoaikaisesti.

Silpputyö on tullut jäädäkseen. Se sopii mainiosti minulle.

Nollasoppareita pitää ainostaan muuttaa sen verran, että työnantajien tulee kertoa mihin päiville työt asettuu, jotta viikossa on aina tietyt päivät vapaana jotakin toista työtä varten.

Monilla meillä on monta työtä. Se on ok!

Puhumme täsmälleen samasta asiasta, ja ei ole ok. Ystäviäni on pakotettu "kevytyrittäjäksi" toiminimelle. Käytännössä työnantajia on vain yksi ja työ on jatkuvaa, mutta "kevytyrittäjä" ottaa kontolleen työnantajalle kuuluvat maksut ja velvoitteet. Saamatta mitään erityistä korvausta siitä.

Aidossa yrittäjyydessä yrittäjä on yrittäjä vapaaehtoisesti, eikä toisen yrittäjän käyttäminen ole tyypillisesti todellakaan halvempaa ostavalle taholle

Jos sinulle riittää 15 000 euron vuositulot samalla kun maksat mukavan vanhuuden turvaavat eläkevakuutus- ja sosiaaliturvamaksut, niin lienet merkittävässä vähemmistössä.

Palkkatyösuhde on käytännössä yrittäjälle edullisin tapa pitää työntekijän osaaminen jatkuvassa käytössään. Nyt yritetään kiemurrella irti velvoitteista ja riskeistä, joita tähän kuuluu ja poimia vain rusinat pullasta itselle. Lyhyt ja lyhytnäköinen tie, molemmille osapuolille.

Miten toisen voi pakottaa yrittäjäksi? Aseella uhaten?

Kuulema kevytyrittäjyyttä ei ole olemassa edes. On joko yrittäjyys tai sitten ei ole yrittäjä. Joko tai. Välimaastoja ei ole.

Nollasoppareissa on mahdollista neuvotella työnantajan kanssa minä päivinä töitä tekee ja minä päivinä ei. Jos työnantaja tarjoaa jotain muuta päivää niin sitten on vastaamatta puhelimeen tai sanoo kiitos, ei.

Vierailija
48/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksinyrittäjän näkökanta: se että palkkaisin kaltaisesi työntekijän ensimmäiseksi työntekijäksi, olisi katastrofi. Jos palkanmaksu ja työn organisointi olettaa että teet kuussa 21 työpäivää, mutta teetkin säännöllisesti 19, niin sinun palkkasi pitäisi sitten olla sen 3000e sijasta vain 2700e eli saman verran vähemmän kuin mitä teet töitäkin.

Lisäksi kelan kanssa saa jokaisesta yrityksen korvauksesta tapella, joten jos et käy siellä terveyskeskuksessa hakemassa sairauslomatodistusta joka ikinen kerta, niin yritys ottaa takkiin noista päivistä.

Tässä on syy, miksi moni firma ei palkkaa sitä ensimmäistäkään työntekijää, vaan yrittäjä tekee yksin töitä ja vaikka asiakkaita olisi, joudutaan vaan myymään ei-oota.

Yksinyrittäjien kannattaa palkata osa-aikaisia toiminimiyrittäjiä, tai siis ns. ostas joku palvelu heiltä. 15 000 asti saa tienata ennen kuin tarvitsee listautua alv velvolliseksi.

Mä tekisin päätyöni rinnalla mieluusti tällä tavoin töitä yksityisyrittäjille. Ymmärrän täysin millainen ahdinko saattaa tulla jos joku saikuttaa koko ajan.

Ei missään nimessä. Edullisinta sekä yrittäjälle että työntekijälle on palkata työntekijöitä eikä yrittäjiä.

Vierailija
49/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka työpaikassa on noita tyyppejä, keillä ei ole omaa elämää ja kommentoi muiden saikkuja.

Itse olen terve kuin pukki, olin yhdessä paikassa ollut kaksi vuotta kunnes tuli eka saikku niin kuulemma heti oli tullut kommentti "NONI... ;)"

Heti oli kiertänyt jotain juttua, että mikähän sillä nyt on ja onkohan sillä todistus....

Sain myös pitkiä katseita, kun olin lähiomaisen hautajaisten takia pois.

Olen ollut sairaslomalla muutamia kertoja elämässäni, mutta en ikinä niin ettei siitä joku olisi jotain mutissut. Korviini kantautui aina jotain "saikuttamisesta" ja "motivaatiosta".

En sitten ole ehkä työpaikan suosikki, ihan sama.

Teen fyysistä työtä ja kun olin raskaana, se ei näkynyt mitenkään työnteossani. Viimeisillä viikoilla en voinut nostella muutamaa painavaa tavaraa, niin tästä jurputettiin.

Sitten taas ne, ketkä on tosi vaivaisia ja valittaa koko ajan niin niiden ei tarvitse tehdä mitään.

Pomolle valitus, jos ei auta niin liittoon yhteys ja tehkööt jonkun työsuojeluasian tuosta.

Vierailija
50/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on oikea sairaus, josta on siis lääkärin diagnoosi ja paperit ja sairauspäiviä tulee jonkun verran. Työkavereissa on sitten näitä, jotka ei jaksa tulla maanantaina töihin kun "oli huonosti nukuttu yö" tai "lemmikki oksensi". Heidän silmissään olen varmasti saikuttaja mutta mua hämmästyttää miten nuo ihan ihmeelliset syyt riittää sairauspoissaoloihin ja musta olisi tosi hyvä et eka sairauslomapäivä olisi palkaton vaikka se munkin palkkaa leikkaisi.

Ikävä esihenkilö levitti musta tällaista juttua kuinka saikutin, kun oli huonosti nukuttu yö takana. Sain turpaan exältä keskellä yötä js poliisit hakivat hänet putkaan. Kyllä tuli nukuttua huonosti. Ihmisillä on ihan päteviä syitä olla poissa töistä joskus ilman, että kertovat koko totuutta!!!

Vierailija
51/51 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se sana "saikuttaja" tarkoitakaan niitä oikeasti sairaita. Valitettavasti keskuudessamme on niitäkin jotka käyttävät tekaistuja vaivoja vapaapäivän saadakseen. Ei näistä pidä vaieta sen takia ettei sairaat loukkaannu, ei se koske heitä vaan lusmuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän