Unta parantavat luontaistuotteet
Onko jotain luontaistuotetta (laillista!), joka helpottaa stressaantuneen ihmisen nukkumista. Työstressi on älytön (tälle ei nyt mitään voi) ja nukun muutaman tunnin yössä. Sitten pyörin loppuyön hereillä välillä ehkä hetkeksi nukahtaen. Hyvänä puolena, että voin sitten nousta töihin hyvissä ajoin. Auttaako joku luontaistuotete tähän. Lääkäri tarjosi melatoniinia. Auttaako se muka aamuyön uneen? Illalla nukahdan kyllä.
Kommentit (32)
Maca-jauhe. Omegat ja D-vitamiini. Yleensäkin mineraalit, vitamiinitkaan ei imeydy, jos mineraalitasapaino ei kohillaan.
Mua auttaa kuunnella leppoisia äänikirjoja jos herään. Se kääntää ajatukset pois työasioista ja on helpompi nukahtaa. Ehkä musiikki tai radio toimisi myös.
Vierailija kirjoitti:
Mua auttaa kuunnella leppoisia äänikirjoja jos herään. Se kääntää ajatukset pois työasioista ja on helpompi nukahtaa. Ehkä musiikki tai radio toimisi myös.
Mäkin kuuntelen koko aamuyön äänikirjoja. Niin jaksaa ainakin lepäillä.
Ap
Älä ainakaan ala pelleilemään melatoniinin kanssa. En nukkunut 10 vuoteen, kun lopetin sen käytön. Juo puolikuppia tai pieni kupillinen kamomillateetä tms.
Valeriana melatoniini valmistetta ostin Italiasta, minusta se rahoitti hyvin mutta näin väkivaltaisia unia. Suomessa on valmiste melatoniini + rauhoittavat yritit. Mutta siinä ei taida olla niin paljon valeriaanaa ja varmaan myös turhaan kärsimyskukkaa. Ihan ok valmiste.
Ei luontaistuotteita, mutta GABA ja l-teaniini toimii mulla.
Suomesta saa valeriaanaa, Sedonium.
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuntuu, ettei mikään muu auta tuohon aamuyön heräilyyn ja valvomiseen kuin stressin vähentäminen. Melatoniini auttaa kyllä nukahtamaan illalla, mutta ei vaikuta mitenkään enää aamuyöllä.
No ei melatoniinikaan kaikilla auta 🙄
Vierailija kirjoitti:
Mulla on toiminut ashwagandha. Otan illalla paria tuntia ennen nukkumaanmenoa kaksi kapselia. Auttaa nimenomaan stressiin ja tasapainottaa samalla hormonitasoja.
Kuten itse sanoit, vaikuttaa hormonitasoihin. Eli muistakaapa tämä, jos samaan aikaan aiotte käyttää hormonaalista ehkäisyä.
Liikunta ja seksi.