HIRVEÄ JOULU ov.
Olenkin tänne purkanut itseäni ja tuskaani vanhemmistani johtuen monen monta kertaa!! Siis niin monta!!!
ELi vanhempani ovat väkivaltaisia paskoja jotka ovat aviossa kitkutelleet yli kaksikymmentä vuotta. Väkipakolla yhdessä, välillä hakataan toisia, ilmapiiri on kireä, täällä " kotona" on ahdistava olla, talo on pieni vanhanaikainen mätä mörskä!
Itse minulla on painajaisia ja todella kovaa ahdistusta tämän väkivallan ja riitojen täytteisen lapsuuteni vuoksi. Olen 23v ja opiskelen. Silti tänne on pakko aina raahautua. Vanhemmat tappelevat ja ovat ihan perseestä. Nytkin tunnelma on inhottavan kireä ja vittumainen. Viikolla sanoin heille, etten hyväksy heidän tekosiaan ja en tule tänne enää koskaan jos sama meno jatkuu..
En tiedä MITEN TOIMIA???
Tekisi mieleni ITKEÄ, HUUTAA, PAETA, KATKAISTA VÄLIT! INHOAN NOITA HELVETIN KUSIPÄITÄ HULLUJA!!! Silti en voi kökkiä opiskelupaikkakunnalla poikakaverin kanssa kun muut menevät jouluksi koteihinsa :((((
Vanhemmat ovat todella inhottavia jos katkaisen välit kokonaan. ANoppi kauhistelee jos ei pidä yhteyttä vanhempiin...
HELVETTI MÄ KÄRSIN!! :`((((( TÄÄ ELÄMÄ ON IHAN PERSEESTÄ JA SYVÄLTÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Kommentit (26)
että kun olet ottanut sen askeleen pois tuosta niin huomaat, että maailmanloppu ei tullutkaan vaikka jouduit pikkusen selittämään tuttavapiirillesi. VOIMIA siihen hetkeen asti, kyllä sä sen uskallat tehdä!
Ja se oli oikeastaan mukavaa. Osan ajasta olin kyllä töissä, mikä teki joulusta erikoisen. Mutta minun ristinäni oli se, että jouluna olisi pitänyt olla sadassa paikassa yhtä aikaa ja en silloin jaksanut sitä. Joulu oli sen vuoksi inhottava juhla.
Kyllä joulua voi viettää muutenkin kuin pahoittamalla oman mielen. Tuossa tilanteessa voisit olla välittämättä siitä, mitä muut ovat mieltä ja viettää joulua kuten itse haluat. Noinhan sinä itse vain pahoitat mielesi.
Ja kuten kirjoitin, olisin toivonut aina että asiat olisivat toisin...
Sisarukset ovat veljiä ja ikäero suuri. He eivät ole kärsineet ja nähneet riitoja niinkuin minä. Myös ikävä heitäkin olisi kova jos olisin muualla :(
Ajattelin että käyn huomenna kirkossa/ kävelyllä ja vietän av:lla jouluaaton:) RUpattelen täällä ja istun koneella, eipähän tarvi selkata noiden kanssa enää hetkeäkään! Joulupäivänä sit kavereita tapaamaan...
ap
Vietättekö koko joulun erossa? Miksi ihmeessä?
Miksi siedät vanhempiasi ap? Ei tarvitse!
Valitan, niin käy vai saduissa. Sinun täytyy IHAN itse ottaa vastuu omasta elämästäsi; sillä mitä kerrot tai jätät kertomatta/selittämättä ei ole mitään merkitystä oman hyvinvointisi kannalta.
Olet 23-vuotias aikuinen; jos et viihdy joulunvietossa kotonasi, niin lähde pois. Jos päätät jäädä, niin lakkaa valittamasta.
Miksi muuten epäilet etteivät sisarruksesi ymmärtäisi sinua? Onko teillä iso ikäero vai miksi he eivät ole kokeneet väkivaltaa yhtä ahdistavana?
Tsemppiä, voimaa ja jaksamista; ottaa koville ottaa se eka askel irti vanhemmista, mutta varmasti kannattaa.
Aloita vaikka kirjoittamalla itsellesi tulevaisuuteen kirje; ja kaksi versioita siitä; toinen jossa nyt lähdet ja aloitat asian työstämisen ja toinen, jossa jäät etkä tee mitään. Mieti niiden ajatusten kanssa huomista ja sitä; missä oikeasti haluat viettää joulusi.