Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teidän 1v4kk osaa tai millaisia ovat?

Vierailija
15.09.2023 |

Meidän tyttö aloitti viikko sitten päiväkodin ja ryhmässä on useampia hyvin saman ikäisiä. Olin tämän viikon mukana tutustumassa pihalla ja sisällä ja hämmästyin miten eteviä ja ison oloisia olivat. Tuli paljon sanoja, kävelivät, kiipeilivät, jaksoivat istua potalla, söivät itse jne.

Tuli jotenkin hämmentynyt oli ja pakko myöntää, että vähän kurja fiilis kun meidän tyttö ei tee oikein mitään näistä. Ei edes kävele vielä ilman tukea. Ei yhtään sanaa, osoittelee kyllä sormella. Kieltäytyy potasta, ei tosiaan tee mitään palikkatorneja tai leiki järkevää leikkiä leikkiastioilla kuten tuolla osa. Eikä varsinkaan potkuttele mopolla. Ei syö yhtään itse lusikalla.

Kävelee kävelykärryllä, seisoo ilman tukea. Osaa taputtaa. Konttailee jos haluaa liikkua. Mutta siinäpä ne tekemiset. Ei juuri mihinkään kiipeäkään. Ei mielestäni ole arka, ennemminkin passiivinen ja ei tunnu olevan yhtään utelias. Pitäisikö huolestua jo?

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Syö itse lusikalla, juo mukista

- Yrittää pukea ja laittaa kenkiä, ei onnistu näissä ja raivoaa

- Juuri alkanut leikkiä leluilla niiden "tarkoituksen" mukaan. Siis ajaa autoilla, hoivaa nukkua, leikkii astioilla leikikeittiössä jne.

- On kävellyt 11k asti, mutta on se kävely jengillä edelleen vähän vaappuvaa

- kiipeää joka paikkaan. Pöydille, sohvalle, keittiön tasoille (siirtää tuolin ja menee sitä pitkin), yläsänkyyn, lapsiportin yli, pinnasängystä pois jne. heti jos tilaisuus tulee.

Yleisesti täysin holtiton ja vaarantajuton, ei hetkeäkään paikoillaan ja täysin vahdittava. Pitää ottaa vessaan jne. mukaan, mihinkään ei voi sekunniksikaan jättää.

Siis eikö mitään välinettä löydy minkä avulla sen saisi pysymään aisoissa hetken aikaa? Valjaat, korkea leikkikehä tai muuta? Melkoista stressiä jos pitää joka sekunti pitää lapsi vieressä.

Mitä ehdotat? Jotain katollista kanahäkkiä? Valjaat? Meinaat, että pysyy hiljaa ja tyytyväisenä kahlittuna tuoliin? Toivottavasti sulla ei ole omia lapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä