Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pystyisitkö työskentelemään lastenusojelussa?

Vierailija
15.09.2023 |

Olisiko sinusta hakemaan vauvaa narkkiluolasta tai ajamaan teinimur h aa jan asioita? Pystyisitkö työhön?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi, kyllä lastenusojelu hoitaa. Ne ovat nusojelun asijantuntijoita.

Vierailija
2/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi. Olemme itse olleet asiakkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi. 

Sosiaalityöntekijä ei ole asianajaja myöskään. 

Sosiaalityöntekijät tekevät työnsä poliisien suojaamana. 

Jos omat rajat toimii eikä hajoa siitä tiedosta, että maailma ei ole Disney-elokuvan mukainen kyllä pärjää. 

Vierailija
4/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis kyllä toisaalta kiva kurmuuttaa wt-pariskuntia.

Vierailija
5/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä olisi. 

Sosiaalityöntekijä ei ole asianajaja myöskään. 

Sosiaalityöntekijät tekevät työnsä poliisien suojaamana. 

Jos omat rajat toimii eikä hajoa siitä tiedosta, että maailma ei ole Disney-elokuvan mukainen kyllä pärjää. 

99%  sosiaalityöntekijän työstä tapahtuu ilman poliiseja. Poliisin virka-apua on hyvin vaikea saada käytännössä ja sossut tapaavat väkivaltaisia, päihteissä olevia ihmisiä päivittäin. 

Vierailija
6/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystynyt. 

Vierailija
7/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen tehnyt monta vuotta ja hyvin pystyn. Pitää ymmärtää omat rajat ja huolehtia omasta jaksamisesta. Tosi harvoin kyllä poliisin kanssa tapaan asiakkaita, asiat saadaan pääsääntöisesti hoidettua puhumalla ja ennakoimalla.

Vierailija
8/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno ajauksena että on pelastamassa lapsia. Mutta kyllästyisin niihin aikuisiin vanhempin jotka jatkavat tuhoisaa käyttäytymistä. Eli pidemmän päälle ei.

Vierailija
9/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä, osin siksi, että olen aika herkkä ja en välttämättä osaisi jättää töitä töihin vaan murehtisin lasten asioita omalla ajallani. Toisaalta siksi, että olen vierestä nähnyt millaista pienten lasten elämä oli olevinaan hyvässä sijaisperheessä ja vaikka ulkoiset asiat oli kunnossa, se asenne ja kohtelu oli sen verran kylmää, etten varmaan osaisi luottaa myöskään sijaisperheiden tasoon.

Vierailija
10/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkältihän se on kuin poliisin työtä. Eli vastaanotetaan ilmoituksia, tutkitaan ilmoitukset ja jos huoli ei hälvene tutkimuksista huolimatta, niin aloitetaan toimenpiteet perhettä kohtaan.

Vierailija
11/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse olisi vaan siitä, että haetaan paikasta x lapsi pois vaikka tilanteessa olisi kivalla uhka, niin pystyisin.

Se empatishössötyspuoli taas ei ole mun juttuni ja tuossa pitäisi varmaan olla kiinnostunut ihmisistä tms ollakseen työssä hyvä, niin siihenpä kaatuu omalta osalta. Samoin kun kaikki muukin hoivatyö. Kun ei ole kutsumusta eikä mitään mielenkiintoa, niin eipä sellaista jaksaisi vuodesta toiseen tehdä.

Vierailija
12/12 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla rankka duuni kun vaihtuvuus on suurta. En ikinä haluaisi olla sossutäti.