Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kansanedustajien perusteluita oman auton käytölle kodin ja työpaikan välillä. Kuittaavat muhkeat km-korvaukset oman auton käytöstä.

Vierailija
15.09.2023 |

En tiedä itkiskö vai nauraisi näille perusteluille 😢😂
Miksei muiden kansalaisten sallita esim. vähentää verotuksessa oman auton käytöstä. Samoja ongelmia heilläkin on, mutta pieniä poikkeuksia lukuunottamatta vain julkisen käytön saa vähentää.

Joudun ajamaan reilusti yli kymmenen kilometriä pelkästään juna-asemalle, eikä Z-junan kulku ole ihan niin luotettavaa, et voi luottaa siihen, että se tulisi kerran tunnissa varsinkaan talvisin (Pihla Keto-Huovinen)

- Asun Hyvinkäällä paikassa, jossa ei ole lähelläkään julkista liikennettä. Juna-asemalle on yli 20 kilometriä. Olen kulkenut hallintojohtajan päätöksellä matkan Hyvinkäälle ja eduskuntaan omalla autolla ajansäästön ja puutteellisten kulkuvälineiden vuoksi (Leena Meri).

Minulla on niskaretkahdus­vamma, ja niska kipeytyy junassa. Sain vamman vuonna 2006 pahoinpitelyn seurauksena (Juha Mäenpää).

Milloin on tuotu mitäkin tavaraa, niin silloin kuljetaan autolla ja kun olen Kaustisella, mullahan on talo myöskin siellä, niin silloin tulee joskus kuljettua autolla (Mauri Peltokangas).

Olen kokeillut junamatkustamista, mutta valitettavasti netti pätkii koko ajan ja matkan aikana pitää soitella puheluita, mikä muodostuu todella ongelmalliseksi junassa. Siellä varmaan on (puhelinkoppi, jota toimittaja uteli), mutta sitten kopissa pitäisi istua, hankalaksi menee. Tämä on sopivin ja järkevin. Tässä voi jutella vaikka puoli tuntia. Jos notkun lentoasemalla tai junassa, se ei toimi (Markku Eestilä)

– Lapseni on vielä esikoulu­ikäinen, ja päiväkoti aukeaa kello 6.30. Siitä en ehdi kello 6.30 lähtevään junaan (Kupittaalta lähtee aamujuna Helsinkiin kello 6.31). Yritän sillä tavalla osallistua lasten kuljetuksiin, kun olen aika paljon viikosta pois. (Sirenillä on puoliso ja kansanedustajilla on kolme vapaapäivää viikossa!! ).

Minulla on ollut ihan käytännön syyt, Tavio viestittää.

On hyvä muistaa, että edustajat elävät Helsingissä myös normaalia arkea, jolloin omalle autolle on toisinaan tarvetta. On tavaroiden kuljettamista, mattojen pesua (Suna Kymäläinen)

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla