Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kuunnella keski-ikäisiä, jotka selittää, että Minäpä maksoin lainan pois nollakorkojen aikaan!

Vierailija
15.09.2023 |

Hieno homma. Minä en, koska en ole syntynyt 80-luvulla tai aiemmin saatana. Ihan kuin se olisi nyt oma vika, kun korot nousee. Ja joo kyllä on varaa maksaa, mutta ketuttaa tuollaiset muumiot, jotka tulee hieromaan nuorten aikuisten naamaan kuinka saivat lainan ilmaiseksi.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin muakin. Koska melkein ehdittiin maksaa laina loppuun asti ennen avioeroa. Nyt on uusi asuntolaina niskassa ja maksan tätä vielä eläkkeelläkin.

-keski-ikäinen

Vierailija
2/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No entäs sitten sitä vähän vanhemmat, joska ovat maksaneet huomattavasti enemmän korkoja kuin sinä? Voisiko sanoa että ketuttaa, kun nuoremmat valittaa edelleen alhaisista koroista vaikka itse on maksanut huomattavasti korkeampaa lainaa. 

Maailmassa on muutoksia puoleen ja toiseen, turha olla kateellinen vaan huolehtia vaan siitä omasta elämisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen keski-ikäinen, mutta silti ap:n kanssa samaa mieltä. Jokainen tarvitsee asunnon ja asuntolainan lähinnä elämänvaiheen mukaan eikä niinkään korkojen mukaan. Ne, jotka kuvittelevat, että nollakorkotaso oli heidän omaa ansiotaan, ovat niitä, joilla ei ole mitään oikeaa pätemisen aihetta. Siksi pätevät sillä, että sattuivat aikuistumaan nollakorkojen aikaan. On täysin epäreilua lällätellä niille, jotka sattuvat olemaan juuri nyt nuoria aikuisia.

Vierailija
4/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on tarve päteä. Kertoo paljon, jos tässä on se "saavutus", jolla halutaan tämä päteminen suorittaa. Ei tarvitse kuunnella, toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Jos kyseessä ei ole esim. kollega, johon on pakko pitää yhteyttä, yhteydenpitoa voi myös vähentää siten kuin katsoo parhaaksi.

Vierailija
5/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollakorkojen aikaan asuntojen hinnat nousi törkeästi, joten kyllä ostajat on niistä hyvin maksaneet. Nyt kun lainat on kalliita niin asuntojen hinnat tulee kyllä rytinällä alas, kun ei niitä ole varaa ostaa.

Nyt ei kannata asuntoja ostaa, vaan vasta kun hinnat laskee sinne minne pitääkin. Nollakoron aikaan ostetun asunnon hinta tulee rytinällä alas

Vierailija
6/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin kaikki ikäiseni, kovasti kertovat onnistumisistaan. Epäonnistumisia ei kovin mielellään kerrota, usko tai älä aika monella on asiat aivan päin helvettiä, kaikki mahdolliset virheet on tehty. Eli ei kannata nuorten ihan kaikkea uskoa mitä me muumiot horisemme.

M47

Vierailija
7/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole keski-ikäinen, mutta maksoin lainan silti pois ja nyt on siis velaton okt. Ei siinä mitään pätemistä ole. Tuhlasin pari vuotta vähemmän niin nyt ei tarvitse stressata koroista tai työpaikan pysymisestä. Jos töitä riittää niin voi nyt matkustella ihan omalla rahalla!

Vierailija
8/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo niin muakin. Koska melkein ehdittiin maksaa laina loppuun asti ennen avioeroa. Nyt on uusi asuntolaina niskassa ja maksan tätä vielä eläkkeelläkin.

-keski-ikäinen

Jep. Kuviossa mulla vielä uusi kumppani, jolla päinvastainen tilanne eli nettosi omassa erossaan ja nostaa nyt tuolle rahalle isoja korkoja, siinä missä minä niitä maksan.

Onneksi se ei vielä ärsytä liikaa, kun ei asiaa naamaani hiero, mutta kerran erehtyi kyllä mainitsemaan, että olisi pitänyt maksaa ajoissa pois. Niinpä, miten?!?

Vierailija
9/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nollakorkojen aikaan asuntojen hinnat nousi törkeästi, joten kyllä ostajat on niistä hyvin maksaneet. Nyt kun lainat on kalliita niin asuntojen hinnat tulee kyllä rytinällä alas, kun ei niitä ole varaa ostaa.

Nyt ei kannata asuntoja ostaa, vaan vasta kun hinnat laskee sinne minne pitääkin. Nollakoron aikaan ostetun asunnon hinta tulee rytinällä alas

Tähän vaikuttaa myös uudisrakentamisen kustannukset, joissa ei ole näkyvissä muutosta ainakaan alaspäin. Jos uuden okt:n rakennuttaminen maksaa 300k, tuskin 10-vuotiaan hinta paljoa alle 200k tippuu. Elinkaarta kuitenkin 80% jäljellä.

Vierailija
10/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole keski-ikäinen, mutta maksoin lainan silti pois ja nyt on siis velaton okt. Ei siinä mitään pätemistä ole. Tuhlasin pari vuotta vähemmän niin nyt ei tarvitse stressata koroista tai työpaikan pysymisestä. Jos töitä riittää niin voi nyt matkustella ihan omalla rahalla!

Ei lapsia? En minä ainakaan ole matkustamiseen rahojani tuhlannut.

Vierailija
11/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisillä on tapana ylpeillä asioista, joihin heidän toiminnallaan ei ole osaa eikä arpaa. Esim. Paksut hiukset, pitkät jalat, kurvikas vartalo, suomalaisuus, älykkyys jne.

Vierailija
12/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minäpä en hommannut lainaa ollenkaan! Naureskelen lainanottajille. Kaikkee pitää saada ja hirvee tuska maksaa pois.. voi voi. Ja sitten myydä pois arvon alennettua. Nyhyh hyy... wäää etc.

Vierailija
13/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No entäs sitten sitä vähän vanhemmat, joska ovat maksaneet huomattavasti enemmän korkoja kuin sinä? Voisiko sanoa että ketuttaa, kun nuoremmat valittaa edelleen alhaisista koroista vaikka itse on maksanut huomattavasti korkeampaa lainaa. 

Maailmassa on muutoksia puoleen ja toiseen, turha olla kateellinen vaan huolehtia vaan siitä omasta elämisestään.

90-luvun lama-aikana sai vielä vähentää korot verotuksessa. Nykyään tämä on enää mahdollista sijoitusasuntojen kohdalla.

Vierailija
14/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun keski-ikäisillä tutuilla oli lainan korkona 12% tms. eli nollakorot oli hyvin lyhyt ajanjakso asuntolainojen koroissa.

Vierailija
15/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienet sullon ärsytyksen aiheet. Mua ärsyttää nää nuorisorikolliset, saa oikeesti pelätä kun kaupungilla kulkee.

Vierailija
16/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minkä neuvon antaisit nuorelle aikuiselle, joka tarvitsisi kodin perheelleen? Miten hän nyt tekee saman tempun kuin sinä, eli maksaa lainan pois nollakorkojen aikana?

Vierailija
17/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi. Sit vaan maksat isompaa korkoa. Ei se meidän nelikymppisten vika ole.

Vierailija
18/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia? En minä ainakaan ole matkustamiseen rahojani tuhlannut.

On lapsia. Ihanaa olla velaton nyt kun lapset alkavat olla kalleimmassa iässä. Ja meillä siis sijoitettiin nollakorkoaika ja laina maksettiin viime keväänä kerralla pois.

Vierailija
19/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkä neuvon antaisit nuorelle aikuiselle, joka tarvitsisi kodin perheelleen? Miten hän nyt tekee saman tempun kuin sinä, eli maksaa lainan pois nollakorkojen aikana?

Mitoittaa menot tulojen mukaan ja mieluiten vielä alakanttiin. Matkustelu pariksi vuodeksi seis, vanhempi auto omalla rahalla ja palveluiden ostot minimiin. Kaikki tehdään itse mitä voi, jos ei osata niin opetellaan. Prime-juomat ja tupakit jätetään kauppaan.

Vierailija
20/82 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tässä nyt kyse niistä "isoista" koroista jotka inflaatio söi vai niistä joita sai vähentää verotuksessa kun ensin oli ostanut kämpän jonka hinnat ei vielä siihen aikaan olleet ampaisseet pilviin. Siis sen saman kämpän jonka kenties olet jo myynyt tuplahinnalla vaikka rahan arvon aleneminen otettaisiin huomioon?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan yhdeksän