Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies ei anna mun nukkua

Vierailija
15.09.2023 |

Olen työelämässä ja lapsiakin on, vieläpä pieniä.
Olen aamu-uninen ja myös unentarve on ehkä tavallista suurempi (8-10h/yö).
No, ongelma on se että mun puoliso ei anna mun nukkua että saisin unentarpeeni täyteen. Enkä nyt puhu arkiaamuista jolloin joudun menemään töihin siinä missä muutkin.
Tämän takia haluaisin nukkua vkl kuten oma luonnollinen unirytmi olisi. Se ei käy miehelleni joka herättää minut oman aamuvirkkurytminsä mukaisesti siten että jatkuva väsymys vaivaa ja olen nykyään stressaantunut ja kärttyisä.
Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään.
Tuntuu että terveys kärsii ja eikö muka muissa perheissä nukuta yli k 8??

Kommentit (319)

Vierailija
281/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monista miehistä aamuseksi on parasta?

Vierailija
282/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pena ja riitu kirjoitti:

tuolla apllä on monilaatuisia ongelmia.olemme seuranneet että sama nimimerkki kyselee kyselee neuvoja jos johonkin ongelmaan.ammattiauttajalle olisi hyvä mennä jos näin on.sieltä saa apua kyllä oikeanlaista.

Mistähän nimimerkistä sinä oikein puhut?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asetelma olisi toisinpäin, eli mies makaisi kaikki viikonloppuaamut sängyssä sillä aikaa kun vaimo huolehtisi lapsista, niin palstan mammat haukkuisivat miehen maan rakoon.

Eihän naisiltä voi vaatia samaa mitä naiset itse miehiltä vaatii

Kyllä on miesvihaa täynnä tämä palsta, mutta ei Vauva-palstaa kyllä koskaan missään verovaroilla tehdyissä vihapuhetutkimuksissa mainita, vaan kerrotaan vaan, että joku uliulilauta on pahin vihapuheen pesäke, siellä kun jatkuvasti panetellaan naisia. Siis vain naisiin kohdistuva puhe voi olla vihapuhetta.

Vierailija
284/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monista miehistä aamuseksi on parasta?

Vakituisen parisuhteen ja yhdessä asuvien ainoa mahdollisuus.

Muuten ei naisen perse ja pillu ole horisontissa.

Vierailija
285/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran olin tuollaisessa parisuhteessa. Sen jälkeen tajusin treffeillä kysyä kronologisesta rytmistä. Se oli yksi mun tärkeimmistä parinvalintakriteereistä. En missään nimessä halunnut aamuvirkkua, mutten myöskään mitään kaikki yöt kukkuvaa. Uni on niin keskeinen osa hyvinvointia, että tämän on vain riittävän hyvin kohdattava parisuhteessa.

Oma luonnollinen uniaikani on noin klo 00.00 - 8.00. Viikolla joudun kuitenkin nousemaan jo klo 06, joten viikonloppuisin todellakin haluan nukkua pidempään. Löysin kumppanin, joka mielellään nukkuu vielä minuakin pidempään viikonloppuisin. Itse heräilen yleensä siinä yhdeksän maissa, hän nousi esim. tänään vasta kymmeneltä. Ei tulisi mieleenikään kiirehtiä häntä nousemaan.

Vierailija
286/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikanaan suhteessa, jossa mies katseli äänekkäästi televisiota ihan niin pitkään kuin halusi, vaikka minulla oli aikainen herätys. Jos minulla oli myöhäisempi herätys, rävähtivät valot ja tv päälle kukonlaulun aikaan. Lienee sanomattakin selvää, että minua vaadittiin toimimaan hipihiljaa ja pimeässä, kun herra nukkui.

Alistamista, vallankäyttöä, väkivaltaa, sadismia. Sitähän se oli. Toivon kovasti, ettei kukaan suostuisi tuollaiseen edes sitä ensimmäistä kertaa.

Vierailija
287/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikanaan suhteessa, jossa mies katseli äänekkäästi televisiota ihan niin pitkään kuin halusi, vaikka minulla oli aikainen herätys. Jos minulla oli myöhäisempi herätys, rävähtivät valot ja tv päälle kukonlaulun aikaan. Lienee sanomattakin selvää, että minua vaadittiin toimimaan hipihiljaa ja pimeässä, kun herra nukkui.

Alistamista, vallankäyttöä, väkivaltaa, sadismia. Sitähän se oli. Toivon kovasti, ettei kukaan suostuisi tuollaiseen edes sitä ensimmäistä kertaa.

Siis m a t u! :-DDD

Itsepä tilasit!

Vierailija
288/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuinen nainen kiukuttelee kuin lapsi.

Vierailija
289/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni ylistää yksin asumisen keveyttä, ja itsekin olen samoilla linjoilla.

Olen 40+ ja parisuhteen päätyttyä päätin jäädä yksineläjäksi. Toki tämä on taloudellisesti kalliimpi vaihtoehto, mutta vaakakupissa painaa enemmän henkiset asiat. Arki on huomattavasti huolettomampaa ja kevyempää näin eläen. Teen ruokaa silloin kun haluan, viikonloppuisin voin köllötellä sängyssä rauhassa, ei tarvitse siivota toisen jälkiä, kukaan ei ole vaatimassa eikä arvostelemassa. Voin olla läsnä vain itselleni.

Olkaa naiset rohkeasti itsenäisiä. Pärjäätte kyllä ilman miehen tilipussia.

Joku joskus sanoi suomalaisen naisen itsenäisyyden olevan myytti. Aloin miettiä asiaa ja totesin siinä olevan perää. Edelleenkin talouteen liittyvissä asioissa nojataan mieheen. Ei uskota yksin pärjäämiseen. Toki, jos on tottunut keskiluokkaiseen kulissiin, niin siitä irrottautuminen koetaan vaikeaksi ja nöyryyttäväksi. Moni nainen valitettavasti mieluummin kärsii, kuin lähtee hakemaan omaa onnellisuutta.

On oma valinta sietää miestä, joka ei arvosta. Ap:n tapauksessa ei anna nukkua. Tuo on epänormaalia vallankäyttöä ja henkistä väkivaltaa. Mutta siltikin oma valinta sietää tuollaista.

Elän parisuhteessa eikä minua mies tuolla tavalla määräile. Antaa nukkua silloin kun haluan, ei vaadi eikä aevostele. Jälkiä joskus siivoilen siinä missä omiani. Se on kumma että jotkut naiset ajattelevat että jos heillä on itsellään ollut joskus hirveä ukko niin sillä perusteella kaikkien naisten olisi oltava sinkkuja. Ehkä parempi neuvo olisi että etsi itelles hyvä mies. Niitäkin on.

Vierailija
290/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei anna sinun nukkua?

No, ap:n mies on suoraan sanonut.

Ap kirjoitti näin:

"Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään."

Olisiko asiaa ennä nykkumaan vaikka klo 22 illalla, niin 10 h yöunilla voisi herätä vaikka klo 8? Jos perheellä on menoja, niin eihän se ole kovin viisasta, että yksi valvoo yötä myöten ja makaa sängyssä puoleen päivään ihan ikioman periaatteensa takia.

Voishan sinne sänkyyn kai mennä pyörimään, mutta mitä se auttaa kun uni ei tule ennen puolta yötä? Ei edes unilääkkeillä, niitä olen syönyt kohta 20 vuotta. Niillä se uni sentään tulee puolen yön maissa, eikä vasta klo 2-3 kuten ilman unilääkkeitä.

Ihmisen luonnollinen unirytmi on mitä on, sitä ei voi itse muuttaa millään. Ajan mittaan ikääntyessä se voi kyllä muuttua, mutta itse siihen ei voi vaikuttaa millään tavalla. Tämä on ihan tieteellisesti todistettu fakta. Ja se on jännä, että kun mun luonnollinen unirytmi olisi nukkua klo 2-10/11, niin vaikka unilääkkeillä saisinkin nukahdettua jo puolilta öin, nukkuisin helposti silti sinne 10-11 pintaan. Ei mulla vaikuta jonkun tietyn tuntimäärän täyttyminen mitenkään. Mä olen hereillä noin klo 11-02, ja vaikka työt aloitan kello 8, niin en mä hereillä silti ole kauheasti ennen sitä yhtätoista vaikka zombina asioita teenkin ennen sitä.

Vierailija
291/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehelle, että seksiä ei ole tiedossa, jos et saa nukkua kunnolla. Kuka väsyneenä jaksaa kiinnostua toisen kanssa olemisesta. Kerrot, että hän voi ihan vapaasti herätä vaikka viideltä jos haluaa, mutta sinulla ei ole hinkua nousta ylös niin aikaisin. PIstät rajat tuolle touhulle nyt, et anna toisen pompottaa. Tiedän tuollaisia tyyppejä itsekin, ja joku ahdistus siellä heillä on taustalla, että pitää koko ajan olla liikkeellä. Ja vaikka ei olisikaan, niin mitä se hänelle kuuluu, miten kauan toinen ihminen nukkuu? Sinäkin voit paremmin olla mukana perheen arjessa, kun olet hyvällä tuulella. Ainakaan itse en väsyneenä saa aikaiseksi yhtään mitään, vaikka miten aikaisin heräisin.

Vierailija
292/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, kuinka tämä aamu meni?

Saitko nukkua pitempään?

Ihmeelliseksi ap:n haukkumiseksi meni tämä ketju, en voi kuin ihmetellä. 

Vierailija
293/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä siltä jormaa, niin loppuu tuo kitinäsi.

Olet vain puutteessa. Pyydä naapurin Jormalta.

Vierailija
294/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

pena ja riitu kirjoitti:

tuolla apllä on monilaatuisia ongelmia.olemme seuranneet että sama nimimerkki kyselee kyselee neuvoja jos johonkin ongelmaan.ammattiauttajalle olisi hyvä mennä jos näin on.sieltä saa apua kyllä oikeanlaista.

Mistähän nimimerkistä sinä oikein puhut?

Minäkin olen bongannut saman ap:n aloituksia milloin mistä elämänhallintaongelmasta. Hän vaikuttaa aika lapsekkaalta ja olevan hukassa. Jokainen asia pitää varmistaa ulkopuolisilta, miten tulisi toimia.

Vierailija
295/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taas tapana et viikonloppuisin, kun lapset herää 8 aikaan, niin laitamme miehen kans heille elokuvan pyörimään, jotta saamme nukkua vielä noin 1,5h... Jos ei ole mitään sovittuja menoja niin haluamme aina nukkua pitkään.

Vierailija
296/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä yhteistä kieltä? Jos on, niin muotoile sillä kielellä lauseita. Lauseiden sisältö toivomustesi mukainen: haluan nukkua pitkään, älä herätä minua, ymmärrätkö, olen tosissani. SItten sanot ne lauseet ääneen. Varmistat että viesti meni perille.

Sitä kutsutaan kommunikoimiseksi. Tuntuu olevan vaikeaa monelle palstalaiselle sanoa ääneen vastaan.

Ja jotkut eivät tajua, että kaikkien kanssa ei pysty kommunikoimaan. Toki sellaisen tyypin kanssa ei pitäisi olla naimisissa.

Vierailija
297/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko kysynyt mieheltäsi miksi ei anna sinun nukkua?

No, ap:n mies on suoraan sanonut.

Ap kirjoitti näin:

"Mitään erityistä syytä meillä ei ole miksen saisi nukkua vkl k 10 asti vaan kyse on periaatteesta ettei aikuisten kuulema kuulu nukkua noin myöhään."

Olisiko asiaa ennä nykkumaan vaikka klo 22 illalla, niin 10 h yöunilla voisi herätä vaikka klo 8? Jos perheellä on menoja, niin eihän se ole kovin viisasta, että yksi valvoo yötä myöten ja makaa sängyssä puoleen päivään ihan ikioman periaatteensa takia.

Voishan sinne sänkyyn kai mennä pyörimään, mutta mitä se auttaa kun uni ei tule ennen puolta yötä? Ei edes unilääkkeillä, niitä olen syönyt kohta 20 vuotta. Niillä se uni sentään tulee puolen yön maissa, eikä vasta klo 2-3 kuten ilman unilääkkeitä.

Ihmisen luonnollinen unirytmi on mitä on, sitä ei voi itse muuttaa millään. Ajan mittaan ikääntyessä se voi kyllä muuttua, mutta itse siihen ei voi vaikuttaa millään tavalla. Tämä on ihan tieteellisesti todistettu fakta. Ja se on jännä, että kun mun luonnollinen unirytmi olisi nukkua klo 2-10/11, niin vaikka unilääkkeillä saisinkin nukahdettua jo puolilta öin, nukkuisin helposti silti sinne 10-11 pintaan. Ei mulla vaikuta jonkun tietyn tuntimäärän täyttyminen mitenkään. Mä olen hereillä noin klo 11-02, ja vaikka työt aloitan kello 8, niin en mä hereillä silti ole kauheasti ennen sitä yhtätoista vaikka zombina asioita teenkin ennen sitä.

Sama. Lounaaseen asti ihan silmät ristissä, puoliksi hereillä ja puoliksi unessa. Iltapäivästä alkaa helposti päätä särkemään, kun ei ole noudattanut luontaista unirytmiään.

Vierailija
298/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen periaate. Käske ukkosi työntää periaatteensa sinne minne aurinko ei paista, ja seuraavan kerran kun tulee herättämään, potkaise ja nosta kunnollinen metakka, rähise koko päivä. Toista sama seuraavana viikonloppuna, niin eikös alkaisi uskoa.

Karmea kommentti, miten tästä on tykätty noin paljon :( Itse en ainakaan jaksaisi sellaista että puoliso jatkuvasti jäisi yömyöhään vetelehtimään, lasten todenäköisesti mentyä jo kauan sitten nukkumaan, ja nukkuisi aina lauantait ja sunnuntait aamupäivään asti. Tosi itsekästä odottaa että toinen jatkuvasti hoitaa lapset yksin viikonloppuaamuisin.

Vierailija
299/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kuorsaa niin kamalasti

Vierailija
300/319 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos asetelma olisi toisinpäin, eli mies makaisi kaikki viikonloppuaamut sängyssä sillä aikaa kun vaimo huolehtisi lapsista, niin palstan mammat haukkuisivat miehen maan rakoon.

Juu, mutta jännästi se menee oikeassa elämässä yleensä just noin. Äijä röhnöttää sängyssä klo 16 asti, kun vaimo hoitaa kodin ja lapset. Meilläkin se menee niin, ja lapset eivät edes ole omiani vaan miehen lapsia. Annan miehen nukkua, koska hänellä on niin rankka työ.