Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LOKAkuiset viikkoon 36

01.09.2008 |

Laitetaas uutta pinoa.

Tässä edellisen viikon turinat:

[http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WA...|http://www.vauva.fi/…]

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

35+1

Vierailija
22/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soiliina, et ole ainoa huonon ihon kanssa taisteleva. Mulla on ollut varmaan aina jonkinsortin akne. Yleensä tässä kolmenkympin jälkeen pitäisi pystyä jo käyttämään jotain ryppyvoidetta, mutta itse joudun vetelemään aknerasvoja naamaan. Ihan sama mitä hoitavampaa kokeilee, kaikki aiheuttavat kamalan finnitaudin. Tässä raskaudessa iho on ollut nyt paremmassa kunnossa, mutta aion kyllä jossain kasvohoidossa käydä heti, kun äippäloma alkaa. Ja kampaajalla ehdottomasti.

AngelEyes kiitos päivityksistä ja päivitä ihmeessä myös syntyneet. Ei varmaan enää kauaa mene ensimmäisiin.

Täällä on myös mahassa supermöyrijä. Yrittää välillä tulla kyljen kautta ulos, mutta ihmeen vähän varsinaisesti potkii. Yhtään ei ole nlassa ollut puhetta tarjonnasta kuten ei oikein mistään muustakaan esim painoarviosta, mutta tuntuu pyörivän siihen malliin että vaihtelee vielä asentoa.

Vielä tasan 15 päivää töitä.

Katyez 31+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kanssa yksi, jolla on iho huonossa kunnossa. Teini-ikäisenäkään ei iho ollut näin huonona, mutta nyt kukkii. Enkä ole oikein keksinyt mitään keinoakaan, mikä tähän auttaisi. Kai sitä pitäisi tilata aika kosmetologille.

Äitiyslomaa takana vasta muutama päivä ja nyt jo alkaa käymään aika pitkäksi. Mies on tämän viikon vielä kesälomalla ja oltiin suunniteltu kaikenlaista tekemistä. Mutta mies sitten tulikin kipeäksi ja suunnitelmat meni mönkään. Eihän tuo mies mitään tolle voi, mutta silti harmittaa, kun on viimeiset ajat olla kaksistaan yhdessä. Mutta taitaa olla vielä pitkät viikot edessä.

Määitte: ymmärrän mietteitäsi. Itse olen täysin vakuuttunut, että poika olisi tulossa. Missään ultrassa ei ole sukupuoli näkynyt, joten tää on vain oma tuntemus. Mutta jos synnytyssalissa tulija paljastuisikin tytöksi, niin kyllä sitä ihmeissään olisi, kun kokoa ajan on ajatellut tulijaa poikana., vaikka olisi se tyttökin tervetullut.

Enif 35+

Vierailija
24/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mun s-postia toimimaan, olisin käynyt kirjaamassa tiedot lokakuisten ryhmään vihdoin. Jos laitan ne tähän ja sulla Angeleys on ylimääräistä virtaa ja aikaa ne lisätä, en pane pahakseni. ;) Voin yrittää myöhemmin sitä s-postia uudestaan..

T. Ksia ja pikku T

Mie päivitin siut tuonne, joten ei tarvi laitella meiliä enää. :)

AngelEyes ja masukki 34+0

Vierailija
25/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkais äitiysloma vasta tän viikon perjantaina, mutta saikullahan oon tässä ollut jo kuukauden ja sitä ennen kesälomalla... Että aika käy kyllä todellakin pitkäksi! Eilen vielä lähti koiruli mun vanhemmille maalle hoitoon, kun eipä tässä mun kanssa saa riittävän reippaita lenkkejä ja siellä saa vapaana juoksennella... Mutta ikävä tuli heti, kun ei kuulu tuttua tassutusta! :( Eihän tässä muuten mitään, kyllä tekemistä keksisi, jos olisi "normaalitilassa" ja olossa, mutta nyt kun ei vaan yksinkertaisesti pysty kaikkeen, mitä haluaisi. Ja flunssaakin pukkaa kaiken muun hyvän lisäksi. Musta tulee varmaan ihan seinähullu täällä sisätiloissa! kaipaisin jo ihan hirveesti jumppaan! No, taitaa mennä ensi vuoden puolelle sekin hupi.

No siinä oli kunnon ruikutuspurkaus! Musta vaan tuntuu, että olen ollut oman kropan "vankina " jo niin kauan, kun vuosi sitten heinäkuussa oli eka keskenmenoon päätynyt raskaus, lokakuussa toinen, myös km:oon päätynyt ja sitten tämän vuoden puolella tämä onnellisesti edennyt raskaus. Ja siitä olen todella onnellinen, että vauvalla on kaikki hyvin!!!! Mutta silti oma pää meinaa nyt välillä räjähtää, kun on koko ajan vaivaa vaivan perään.

Mullekin tulee välillä tosta sukupuolesta ajatus, että mitäs jos olisikin poika! Vaikka parissakin ultrassa on tyttöä sanottu ja rakenneultrassa kätilö näytti ja kertoi meille selvästi, mistä sen katsoo: esim. häpyluu näkyi siinä vaiheessa kahtena pienenä valkoisena pisteenä, pojillahan sitä ei ole... ;) Voisi muutama hetki mennä ihmetellessä, jos kuitenkin tulisi poika!

Vähän tässä alkaa jo jännittää, että milloin ensimmäinen lokakuinen poksahtaa! No, oliko se siirix? joka on menossa suunniteltuun sektioon, niin sehän sitten on selvä juttu ja saattaa ehtiä meistä ensimmäisenä hyvinkin! Jännää!!!!!!

Tällainen päivä täällä! Hyviä vointeja kaikille!

Saneline 34+5

Vierailija
26/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs on syksyistä. Olen täysin asennoitunut, että meidän vauva tulee syntymään jo syyskuun puolella, mielestäni ihan pian siis. Laskettuaika on 6.10 (oikeasti kylläkin viisi päivää aiemmin, mutta päivämäärää ei enää muutettu) ja vauvamme on napakassa perätilassa - mahdollinen sektio on siis tiedossa, jollei ensi viikkoisella Jorvin käynnillä tapahdu ihmeitä ja sinnikkäästi kaksinkerroin oleva vauva saataisiin käännettyä. Olen ymmärtänyt, että suunnitellut sektiot ajoitetaan noin raskausviikolle 39, jotta synnytyksen käynnistyminen ei olisi niin todennäköistä. Hitsi, että jännittää!

En ole edelleenkään pakannut sairaalakassia tai edes katsonut vauvan kotiintulovaatteita. Vauvanvaatteet on sentään pesty ja silitetty, lipasto puuttuu edelleen. Viime kerralla kaikki oli valmista vähintään kaksi kuukautta ennen h-hetkeä. ;)

Mukavia syyspäiviä kaikille!

Seelas 35+1

Vierailija
27/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla nämä päivät kuluvat lähinnä netissä ja sohvalla, tai sitten siivoillen ja pyykkiä pessen, vähän huono omatunto edelleen viedä tuo tyttö päiväkotiin mut hän tykkää leikkiä siellä kavereiden kanssa ja ohjelmaakin on, retkiä ja jumppaa joka viikko.

määitte ja enif: itsellä ollut alusta asti olo että poika tulee ja olisi kyllä tosi yllätys jos olisikin tyttö. Sitä tulee väkisinkin katseltua poikien vaatteita :) mutta sittenhän sen näkee, kyllä se tyttökin olsi täysin tervetullut, iso yllätys vaan.

Minäkin kärsin huonosta ihosta, ei tätä oikein akneksikaan voi sanoa mut inhottavia finnejä ja nappyjä puhkeaa helposti, silloin tällöin iho on viikon verran parempi kunnes taas iho kukkii ja on rasvainen. mut toisaalta iho on kuiva. eli tosi sekaiho kyllä ja punoittaa myös. Meikkivoiteistakaan ei tunnu mikään sävy sopivan kunnolla ja näitä näppyjä ei kyllä peitä mikään vaikka ei kovin isoja olekkaan. Aiemmin käytin kaikenmaailman rasvoja ja hoitotuotteita, kunnes tajusin että se vaan pahensi tätä ihoa. Nyt oon käyttäny mietoa puhdistusainetta sekaiholle ja mietoa kosteuvoidetta. Mitään kasvovesiäkään en pysty käyttämään.

Potkut tuntuu täälläkin tosi lujina ja ne sattuu välillä tosi paljon, tää vatsa on niin pinkee et ahdistava olo koko ajan. Lisäksi painaa tuonne alas ihan eri tavalla kuin ennen ja pissattaa koko ajan. Mä niin toivon että pääsis synnyttämään pikkusen ennen tuota laskettua aikaa, on tosiaan niin raskas olo kun henkikään ei kulje, mut ihan varmasti yli menee.

Mulla on hirvee himo herkkuihin vähänväliä, tää on ihan kauheeta. Kerralla ei paljoa pysty syömään ja hyvä niin. Varsinkin susu-palat himottaa ja lakuja tekee mieli ja jäätelöä!! varsinkin kun tää olo on tällänen, niin vähän liian helposti tulee annettua periksi näille kiusauksille.

ei kenelläkään sattuisi olemaan ohjetta pinnaäsngyn verhon ompelemiseen? mä halusin hirveesti pinnasänkyyn verhon mut kun en löydä mitään mieleistä eikä oikein olis rahaakaan, niin voisin pyytää äitiä ompelemaan jos löytäisin ohjeen jostain.

äitykkäinen 33+5

Vierailija
28/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen pitkin raskautta mietiskellyt, kuinka kertakaikkisen kamalaa olisi, jos synnytyksen käynnistyessä olisi kipeänä! Miettikää, voisiko pahempaa olla kuin ponnistaminen mahataudissa tai ne supistukset kuumeessa? Hyi!! Ja nyt sitten eilisestä alkaen ollut kurkku kipeänä ja kaikkia paikkoja kolottanut siihen malliin, että kuume olisi nousemassa. Toivon todella, että on vain jokin pikku flunssa, joka menee pian ohi, eikä tule esim. angiinaa! Onko kenelläkään muuten kokemusta, että saako raskaana syödä noita antibiootteja? Minulla onneksi tostaina neuvola-lääkäri, joten silloinhan asia selviää...

Aika käy edelleen pitkäksi ja nyt en pysty edes siivoilemaan, kun kipeänä tosiaan olen. Eli ainoa tekeminen on tässä koneella istuminen tai vaihtoehtoisesti tuon toisen ruudun, eli television töllöttäminen (mistä ei tietenkään päivisin tule yhtään mitään). Menisipä aika nopeasti! Poden myös aika ajoin huonoa omaa tuntua esikoisen päiväkotiin viemisestä, mutta tiedän toisaalta, että hänellä on kivempaa siellä kuin kotona tälläisen makaavan mursun kanssa..

Minä päätin, että viimeistään ensi viikon alussa pakkaan sairaalakassin, olen lykännyt sitä kokoajan! Miehestä ei kuitenkaan ole mihinkään, kun synnytys käynnistyy! Menee aivan varmasti paniikkiin, nyt väittää ettei jännitä, mutta on juuri sellainen, että sitten kun on tosi kyseessä, niin häntä kyllä jännittää muidenkin edestä!

Tälläistä tänään, huomenna taas viikot paukkuu ja ylihuomenna tosiaan se lääkäri, palailen silloin kertomaan kuulumisia, jollei ennen sitä tule jotakin tähdellistä asiaa! :) Mukavaa, kun kirjoittelette noin paljon, jatketaan samaan malliin!

Lillian 35+6

Vierailija
29/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillian kyselit tuossa antibiooteista. Kävin äsken lääkärissä kysymässä jotain yskänlääkettä, että minä ja mies saataisiin nukuttua: olen nimittäin yskinyt toista viikkoa kaikki yöt eikä siinä nuku kukaan. :( Lääkäri totesi, etteivät yskänlääkkeet auta ja diagnosoi sekä keuhkoputken että poskiontelon tulehdukset. Laittoi viikon antibioottikuurille. :( Kävin juuri tarkastamassa paketista lääkkeen nimen eli Kefexin sopii kuulemma raskaana oleville ja imettäville. Eihän nuo lääkekuuri koskaan ole mukavia, mutta jollain kai tämä räkä on saatava kropasta ulos. ;)

Vierailija
30/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joskos AngelEyes laittais mutkin sinne esittelyihin tätä kautta nimim. ihan tumpelo tietsikan kaa. Eli tiedot tulis tässä:

Nimimerkki: karpalo222

Oma ja miehen ikä: 36/41

Asuinpaikka: Pirkanmaa

Monesko lapsi: 3.

Laskettu aika: 4.10.

Synnytyssairaala: TAYS

Onko täällä muita, joille ei imetys oo ollu "helppoa"? Mulla ei oo tullu tarpeex maitoo edellisissä raskauksissa, vaan oon joutunu antaan lisämaitoo. Imetys onkin oikeestaan ainoo asia, mikä mua "jännittää ja stressaa", ku pitäis viedä esikoista aamulla eskariin ja ensin imetät ja sitten viä pulloo päälle, niin eihän me keretä mihinkään :| En kuitenkaan haluis kokonaan imetyksestä luopua vaan sen takia, ettei ehditä mihinkään... Muutenkin inhottavaa, ku joka paikassa täytyy olla se pullo mukana myös, kun ei eväät riitä omasta takaa, plääh.

Olisko kellään mitään raudanlujia vinkkejä maidontuotannon lisäämiseen?? Ne mitä jo tiedän on, et paljon on juotava ja pumppaaminen, mut olisko lisää omakohtasia kokemuksia?

Olipas taas valitusvirttä, sori :)

karpalo rv 35+3

Vierailija
31/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukana ollaan vielä vaikkakin vaan hiljaisena sivustaseuraajana. Täällä viikkoja 35+4, huomenna laskettuun aikaan (3.10) on tasan kuukausi. Ehkäpä olisi syytä kuvitella lasketun ajan olevan tuosta vielä kaksi viikkoa eteenpäin, niin aika saattaisi tuntua edes vähän lyhyemmältä?!

Kaikki on sujunut aika mallikkaasti. Olin töissä äitiysloman alkuun asti ja tänään kävin jopa koululla vähän selvittämässä, mitä minun olisi mahdollista suorittaa äitiyslomani aikana. Tästä raskaudestahan voisi jopa nauttia jos muutaman ikävän seikan saisi pois suljettua. Toinen on tämän mamman kömpelö olemus (voiko sohvalta nouseminen oikeasti olla näin vaikeaa???) ja toinen (IKÄVIN VAIVA) on jatkuva kuumuus. Hiki virtaa jatkuvasti. Onpas mukavaa kun saa hiukset ja meikit naamalle niin 5 minuuttia kuluu ja näytän jälleen krapulaiselta pubiruusulta!! Mieheni on flunssassa kun pidän parvekkeen ovea ja makuuhuoneen ikkunaa öisin auki. Kertokaapa te, jotka ovat ennenkin olleet raskaana, että loppuuko tämä synnytyksen jälkeen vai jatkuuko kuumat aallot kenties imetyksenkin aikana?!

Kiloja olen kerryttänyt tähän mennessä 14, mikä on mielestäni ihan liikaa. Vauva kuulemma kuitenkin neuvolatädin mukaan tuntuu sopusuhtaiselta ja arvioi syntymäpainoksi luojan kiitos alle 4kg. No eihän tuosta koskaan voi takuuseen mennä, mutta ainakin tieto rauhoitti mieltä.

Hyviä vointeja kaikille ja oikein paljon voimia viimeisiin viikkoihin!

Erica

35+4

Vierailija
32/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli neuvola, eipä siellä mitään uutta, hb ja verenpaine oli ok. Painoa oli 100g /vko tullut. Maha ei ollut kuin 0.5cm lisää kasvanut, nyt oli 29cm. Vauvan kasvukontrolli ultra on 2vkon päästä.

Lillian kyseli vauvan laskeutumisesta, minulla on ollut samanlaisia tuntemuksia jo pari viikkoa ja vauva on laskeutunut ja kiinnittynyt, on tosi alhaalla, päätä ei juuri saa tunnusteltua. Ja kävely on täälläkin tosi ankkamaista.

Päivät kuluvat pieniä kotihommia tehdessä, tyttö on aamupäivät kerhossa ja isommat muksut koulussa, niin saan olla kotona yksikseen. Onneksi on äitiyslomalla ja hoitovapaalla olevia ystäviä niin saa aikuisseuraa. Äitiysloma alkaa virallisesti 8.9. , mutta s-lomalla olen ollut jo monta kuukautta, välillä on ollut tosi raskasta olla kotona, varsinkin kun ei päässyt liikkumaan. Nyt näistä päivistä jo saa nauttia, masukin on mukavan pieni. Vähän haikeana kuitenkin kun tämä on meidän viimeinen vauva..

Hyviä vointeja kaikille!

spp 34+2

Vierailija
33/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikuisten oikeasti nyt ottaa aivoon kun kirjoitin puoltuntia tekstiä(harkiten ja ajankanssa) ja se meni johonkin bittiavaruuteen...............

joten palaan varmasti kuukauden päästä taas kertomaan kuulumisia=)

maranta 34+3 (kaikki ok ja hinku oman käärön syliin saannista on kova)

Vierailija
34/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Angeleyes tietojen lisäämisestä. :)

Iltapäivällä oli neuvola, näyttäis, että meillä on otettu takapakkia jo.. Oma paino oli laskenut (ei merkittävästi, mutta näyttää, että en saa mun 10 kg:n painonlisäys -tavoitetta ihan kinni, ellen intoudu mässäämään kunnolla) ja sf-mitta oli kasvanut 0,5 cm kahdessa viikossa. Hemoglobiini 128, eli ilman rautaa taidetaan mennä loppuun asti. Verenpaine ja pissa normaalit. Pikkupoitsu tömistelee vatsassa 120 sykkeellä ja raivotarjonnassa pää tukevasti kiinni.

Sitten vaan odotellaan.. 2 uutta aikaa sain neuvolaan, kahden aiemmin sovitun lääkärin lisäksi, eli joka viikko siellä käydään katsastamassa voinnit.. Viimeisin sovittu aika on 2.10, toivottavasti silloin ollaan jo tositoimissa..

Nukuin äsken ensimmäiset päiväunet ensimmäisen raskauskolmanneksen jälkeen. Taidanpa ottaa tavaksi. :) Ostettiin tänään itkuhälytin ja alerekistä pari kivaa vatetta pikkuiselle. Poikien vaatteita siis ostin ja olisin ihmeissäni, jos tulisikin tyttö. ;)

Palaillaan,

Ksia 35+1

Vierailija
35/64 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muksujen harrastusrumba on alkanut ja tänään toiminkin lähinnä taksikuskina kodin ja kaupungin väliä. Nuorimman kanssa käytiin aamupäivällä moikkaamassa vanhaa hoitotätiä.

Olen ollut vähän huonovointinen ja ummetuskin on muutaman päivän vaivannut mutta tänään onneksi sain isommatkin asiat hoidettua ja heti kyllä helpotti. Viime yönä supisteli pari kertaa ihan kipeesti eikä uni tullut, ehdin jo maalailla pirun kuvia seinille että nyt kohdun sektiohaavat repeää ja se on hengenlähtö käsillä...

Onneksi loppuivat kuitenkin ja vihdoin sain untakin...

Huomenna neuvola joten kirjoittelen sitten vaikka lisää.

tanni 33+5

Vierailija
36/64 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kunnossa, paineet superhyvät ja pissa puhdas. Painoa +200g/vko, mutta sanoi terkkatäti että se on vauvalle tullutta painoa, ei minulle (onneksi). KUn on jo 12 kiloa tullut. Seuraava käynti vasta miltei 4 viikon päästä kun minulla on välillä se käynti äitipolilla synnytystapa-arviossa (hölmö nimi kun automaattisesti tulee olemaan sektio). Vauva miltei poikittain joten sf-mitta yli käyrien. Mutta pitäs kai olla ihan normikokoinen kuitenkin.

Eipä muuta, mukavaa loppuviikkoa kaikille!

tanni

33+6

Vierailija
37/64 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lillian: Mä synnytin esikoisen aika pahasta toksemiasta, hillitön päänsärky, ei voinut edes kävellä tms ku oli niin huonona. Mutta jotenkin ne kivut ja ongelmat jäi taka-alalle varsinaisessa vaiheessa. Vissiin sen verran mitälie adrenaliinia erittyi, että noista ei ollut enää samalla mitalla vaivaa. Toivottavasti sama pätee muihinkin ikäviin olotiloihin!

Karpalo: Täällä kanssa yksi b-luokan lehmä. Mä olen koettanut maidontuotannon lisäämiseksi kaikki mahdolliset konstit (en mä kyllä varmaan enää muista kaikkia):

Ryystänyt mammateetä / fenkoliteetä ihan törkeitä määriä, juonut luomupunaviiniä puoli lasillista / vrk, vauva niin paljon ihokontaktissa kuin voi (nukkunut vieressä, imetin (tai siis yritin imettää) esikkoa tyyliin 24/7) eli aina kuin pystyy ja rinnat pidin lämpöisinä suojassa, söin hyvin ja monipuolisesti. Pumppasin imetysten välissä kuin hullu että muka aktivoisin lisätuotantoa. Aluksi hörpyytin sitkeästi, mutta nälkäänsä karjuvan vauvan hörpyytys on, no, mahdodonta ja lopulta siirryin aventin tuttipulloihin. Imuotteet yms tarkastettiin molemmista, useampaan otteeseen, ei ihmeempiä vikoja. Imetystukipuhelimesta sain neuvoja, samoin postituslistalta, kätilösiskoltani, yms. Yritin olla stressaamatta mutta se ei kyllä ollut heleppoa! Ihmiset on niin törkeitä ton imettämisen suhteen, umpivieraatkin tulee utelemaan miten riittää ja se jos rohkenee sekä imettää että sen jälkeen antamaan julkisesti pulloa noin voi kekäle että kaikki tuijottaa (tai siis ainakin *tuntuu* siltä että tuijottaa) ja osa jopa kyselee / ihmettelee kuinka sun vauva syö rintaa noin huonosti! Lopputulos oli se, että ykkönen taisi saada ÄMmää enemmän kuin kakkonen, ihan vain siksi että yhden vauvan kanssa sitä oikeasti ehti yrittää ja sinnitellä enemmän - ja toisaalta yritin jopa vähän liiankin paljon kun tuosta täysimettämisestä on tehty niin äärimmäisen tavoiteltavaa. Kakkosen kanssa sitä oli kai realistisempi ja lähti siitä, että toinen tankkaa tississä lähinnä vasta-aineet ja masunsa täyteen sitten muita reittejä, pakko on äitien nukkua edes joskus ja huomioida vanhempaakin lasta jne. Kolmosen kanssa taitaa mennä ihan samoin, eli ÄMmä toimikoon enemmän vitamiini&vastusaine&kontaktin välineenä ja pullo sitten sinä, jolla masu täyttyy.

Ai niin ja siis se punaviini on selvästi eniten lisännyt tuotantoa (maidon alkoholipitoisuus on sama kuin äidin veren, ts. puolilasillista punkkua johtaa johonkin 0.5 promilleen korkeintaan, ei ollenkaan sama asia kuin jos juot puolilasillista raskaanaollessasi kun se menee suoraan, vaikka senkin sanotaan olevan turvallista!). Sitten on se joku lääke, mitä voi kokeilla, mutta en millään muista nimeä :(. En minä tiedä auttaako tämä yhtään, mutta äitiydessä on niin monta aspektia ettei siitä imettämisestä kannataa ihan hirveää stressiä ottaa. Minäkin ainakin koetan hokea itselleni mantraa "en oo huono äiti jos en pysty (täys)imettämään, mutta olen huono äiti jos vauvani näkee nälkää".

Erica: Mä hikoilin kakkosesta kuin pieni eläin, nyt on onneksi vähän tasaisempaa ollut (siis ainakin toistaiseksi). Eikä varmaan yhtään lohduta, mutta ainakin ykkösen imetysaika meni ihan tajuttomissa hikilammikoissa nukkuen! Nooh, silloin oli tosin kesäkin tulossa ja lämmintä jne. Tässä raskaudessa kuumat ja kylmät aallot iski päälle ihan alkumetreillä, saa nähdä tulevatko vielä takaisin.

Vierailija
38/64 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sataa ja on tylsää, kun ei jaksaisi uloskaan lähteä. No onneksi näyttää pikkuhiljaa aurinkoisemmalta. :)

[b]Karpalo222[/b] lisäsin siunkin tiedot tuonne listalle.

Voi teitä, miten voi käydä aika pitkäksi kun on lomalla. :D Miulla ainakin tekemistä riittäisi vaikka muille jakaa. No mie kyllä oonkin tällästä kotiäiti tyyppiä ja tykkään puuhastella tässä kotona kaikenlaista. Eilen ajelin ruohikkoa, tänään pitäisi taas leipoa ja imuroida, huomenna olisi isompien jalkapalloharjoitukset ja joskus pitäisi kaupoillekin keretä. Vähän liian nopsaan menee tää aika. Ymmärrän kyllä että aika käy pitkäksi jos ei jaksa/pysty/saa tehdä mitään vaan pitää makoilla koko ajan. Täytyy oikein koputtaa puuta että itse on ollut niin hyvässä kunnossa että jaksaa touhuta kaikenlaista.

[b]Sukupuolesta[/b] on täälläkin vähän ristiriitaisia tuntemuksia. Taisin joskus kirjoitella että tyttöä salaa toivoisin, mutta melkoisen vakuuttunut olen että onkin poika. Mies taas risti jo masukin Maijaksi sen puoleen että on niin varma tytöstä. Jos vaikka pääsisi vielä kuitenkin yhteen ultraan niin voisi sitten samalla yrittää kysellä että kummaltahan näyttäisi. :)

Katsoin eilen tuolta Subin netistä sen Sairaalan sykkeen ensimmäisen jakson, ja itkuhan siinä pääsi kun vauva syntyi. :) Joten kyllä se synnytys siellä mielessä vaan pyörii, varsinkin kun meilläkin saattaa olla sellainen tilanne että yksin joudun tuonne lähtemään. Hankalaa saada lapsenvahtia kun kaikki tutut on töissä, siis jos lähtö tulee vaikka päivällä. Yöllä olisikin ehkä toivottavampaa tätä vaavia täältä ulos punkea. Vähän pelottaa koko synnytys, varsinkin kun nuo aikasemmat on olleet sen verran nopsia ja kivuliaita loppuakohden. No jos vaikka tällä kertaa ehtisi sitten saamaan jo jotain puudutustakin. Oon aika varma että mein vauveli syntyy tuossa lokakuun ensimmäisenä viikonloppuna, kun pojilla olisi iso jalkapalloturnaus...

Hikoilusta vielä tähän romaanin lopuksi, että täällä samasta vaivasta kärsitään. Ihan uskomatonta että miten ihmisellä voi olla kuuma. Mie nukkuisin ilman peittoa ja ikkuna auki, mutta mies kärsii vedosta niin sitten vaan öisin hikoilen tuolla sängyssä. :( Ei kivaa.

Nyt laittamaan pikkuneitiä päiväunille ja ehkä vaikka itsekkin voisi torkahtaa...

AngelEyes ja masukki 34+1

Vierailija
39/64 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas paljon uutta luettavaa sitten viime kerran, mukavaa. :) Mulla on ollut kiireinen viikko, viime pe-su oltiin miehen sukulaisten kanssa mökkeilemässä, maanantaina ajeltiin Ikeaan (jossa tein aivan ihania löytöjä vauvelille ja jaksoin monen tunnin automatkan ja ostosreissun mainiosti:), maanantai-iltana tuli vielä hyvä ystäväni kyläilemään ja lähti tänä aamuna. Äksöniä ja juttuseuraa on siis riittänyt! Sain ystävältäni lahjaksi lahjakortin jalkahoitoon, uskomattoman ihana yllätys ja kaunis ajatus! Olen haaveillut kyseisestä hemmottelusta ties kuinka pitkään, en vaan itse raaskinut mennä. Taidan heti tänään varata ajan. :)

Eilen päivällä oli neuvola, hemppari oli 116, huomaa kyllä selkeästi että vointi on paljon parempi nyt kun se on lähtenyt nousemaan. Muutoinkin kaikki oli hyvin, sf-mitta kasvanut 29:een. Painoa oli tullut 1 kg/viikko, nyt siis yhteensä noin 9kg. Sain myös lähetteen synnytystapa-arvioon, tällainen pätkä kun olen. Vauvelikin oli pyörähtänyt perätilasta kellottelemaan pää alaspäin, mutta mahan muljuamisesta päätellen mahtuu vielä kääntyilemään aika mukavasti.

Neuvolan jälkeen oltiin miehen kanssa toista kertaa perhevalmennuksessa, tällä kertaa aiheina oli parisuhde ja seksuaalisuus. Kenties aiheiden henkilökohtaisuudesta johtuen ei syntynyt yhtä vilkkaasti keskustelua kuin viimeksi, mutta illalla juteltiin kyllä kotona. Eli ajatuksia herätti kuitenkin ja jälkikäteen kahdenkeskistä keskustelua, mikä on mielestäni pääasia. :)

Viimepäivinä ajatukset on pyöriny aika paljon synnytyksen ympärillä, ja täytyy sanoa, että on alkanut jännittämäänkin jonkun verran. Toisaalta hirvittää, toisaalta taas ei jaksaisi odottaa että saisi jo vauvelin ulkomaailmaan.

Mukavaa viikkoa, ihanaa kun ulkona on raikasta!

Terkuin: Helinä & mönkiäinen rv tasan 32

Vierailija
40/64 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyykin kuulkaa hehkuttaa, että ehkä päästään tällä kertaa synnyttämään lähempänä laskettua aikaa (eikä reippaasti yli kuten esikoisesta). Kohdunkaulaa 1cm jäljellä ja kohdunsuu pehmeä ja sormelle auki. Vaavi on laskeutunut, lääkäri sanoi että täysin kurottamatta tuntuu pää ja kallon saumakin. IHANAA!! Esikoisesta oli tässä vaiheessa kaikki paikat kiinni, kiinteet ja kaulaa 3 cm jäljellä.

Kaikki muuten oli tosi hyvin. Ainoastaan siitä tuli napinaa, että mun paino ei ollut noussut yhtään taas ja koko raskauden aikana saldo on nyt 6kg, mutta itse en tuota stressaa. HB oli 121 (en syö rautaa) sf-mitta 32 ja paineet 58/107.

Mies oikein peljästy, että synnyttämäänkö tässä joudutaan ja on reissussa vielä pe-su:) Mutta en nyt usko missään nimessä että vielä, sittemmin, mutta ehkä lähempänä 6.10 kuin lokakuun loppua.

Tsau, iloisin tunnelmin,

Rouvaii 35+2