Seiska: Martina Aitolehden sijoitusyksiö kaipailee asukasta 18,6m2, suihkussa käydään pytyn päällä ja vuokrapyynti melkein tonnin!
Huh huh! Asunto näyttää kyllä kuvissa neliöitään avarammalta, mutta 18,6m2 on oikeasti ihan todella pieni. Ottaen huomioon, että se sisältää keittiön ja kylpyhuoneen, jossa ei mahdu edes käymään suihkussa kunnolla. Tuollahan on vain sohva, yksi pieni tuoli ja piskuinen pöytä. Muuta ei mahdu ja melkein tonnin vuokrapyyntö.
https://www.seiska.fi/kotimaa/tallainen-on-martina-aitolehden-hulppean-…
Kommentit (347)
Tuo on ihan linjassa alueen hintojen kanssa. Pahempiakin luukkuja nähnyt ja kallimmalla. Onhan tuo vessa-suihku ihan naurettava, mutta Helsingissä nyt tilanne on tällainen. Yksiöt on naurettavan kalliita, vaikka olisivat jotain pimeitä koppeja jossain syvällä lähiössä. Tuo on sentään kaunis asunto hyvällä alueella.
Vierailija kirjoitti:
Puistattaa vaatimuksissa tuo että pitäisi asua vähintään vuosi ja maksaa kahden kuukauden vuokravakuus. Ja näköjään vuokrassakin minimikorotus 2% vuosittain? En tiedä onko nuo sitten kuinka yleisiä ehtoja halutummilla alueilla mutta itselle aina tuntunut ahdistavalta ajatukselta, että pakko asua samassa kopissa vuosi, vaikka kuinka elämäntilanne muuttuisi. Ja mistä opiskelija tai työtön repii sen 1600€ vuokravakuuteen? Mutta mitäpä minä tiedän kun olen lähinnä asunut pienillä paikkakunnilla pohjoisessa ja tottunut alhaisempiin hintoihin ja asumaan väljemmin :D
Ihan perusjuttu Helsingissä. Yksityisillä sainpisin että 80% vuokra-asunnoista on nuo vaatimukset.
Vierailija kirjoitti:
Puistattaa vaatimuksissa tuo että pitäisi asua vähintään vuosi ja maksaa kahden kuukauden vuokravakuus. Ja näköjään vuokrassakin minimikorotus 2% vuosittain? En tiedä onko nuo sitten kuinka yleisiä ehtoja halutummilla alueilla mutta itselle aina tuntunut ahdistavalta ajatukselta, että pakko asua samassa kopissa vuosi, vaikka kuinka elämäntilanne muuttuisi. Ja mistä opiskelija tai työtön repii sen 1600€ vuokravakuuteen? Mutta mitäpä minä tiedän kun olen lähinnä asunut pienillä paikkakunnilla pohjoisessa ja tottunut alhaisempiin hintoihin ja asumaan väljemmin :D
Vuosi ja kahden kuukauden vuokravakuus on kaiketi se mikä lähes poikkeuksetta aina vaaditaan. Vuokrankorotus nyt on itsestäänselvää nykyisin vuodesta toiseen ja poikkeuksetta 5 prosenttia. Ei opiskelija tai työtän nyt tietenkään ensimmäiseksi mihinkään Ullanlinnaan tähtää asumaan. Ja muuttivat mihin tahansa asumaan niin monesti tuo vuokravakuus on ongelma. Edellä mainittu ei tarkoita että kyseistä asuntoa pitäisin haluttuna sillä tuolla alueella on nytkin huomattavasti mieleisempiä jos olisin vuokra-asuntoa etsimässä sinkkuna.
Vierailija kirjoitti:
Tuolla on kaikki kuvat kämpästä.
Onpa surkeita kuvia. Asunnosta ei saa mitään käsitystä noista.
Vierailija kirjoitti:
Voisi luulla, että Martti ymmärtää tämän, koska on itsekin ihan tavis-köyhälistöstä lähtöisin. Mutta ei, kuspis on noussut päähän.
Vierailija kirjoitti:
Tehostettu aamu kun käy suihkussa ja paskalla samaan aikaan. Ehkä siinä ehtisi juoda kahvinsakin?
Mietin tuota pyttysuihkuhommaa, ja keksin sille paremman toteutustavan. Normaalin vessanpöntön sijaan sinne olisi pitänyt laittaa aasialaismallinen kyykky-WC. Se toimisi näppärästi yhdistettynä suihkualtaana, eikä veisi tilaa pöntön tavoin. Lisäksi sillä olisi terveyshyötyjä, sillä tunnettu asiahan on, että kykkyasento on ihmiselle luonnollisempi ja suolistolle paremmin toimiva ulostusasento.
Ideaa saa vapaasti käyttää vastaavissa tapauksissa.
Vierailija kirjoitti:
Säälittää helsinkiläiset, kun joutuvat asustelemaan tuollaisissa kopeissa. Hyvätuloisetkin asuvat Helsingissä ahtaammin kuin köyhälistö muualla Suomessa.
Niin no, miten sen ajattelee. Mulla on makuuhuone sen 20m2 hki ytimessä ja siitä sitteb levittäytyy neliökilometrien olihuone/keittiö/harrastetilat/yms.
Minua säälittää ihmiset jotka ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ei halua elää väljästi hirvikärpästen ja marjamättäiden vieressä. Minulla on maailman paras sieniapaja, se sijaitsee kauppatorilla.
Muuhun kantaa ottamatta, niin itseäni nauratti kai Seiskassa ollut asuntoa kuvaava sana "hulppea"..! :D
(Tosin helppohan minun on täältä OK-talosta huudella, mutta silti. :) )
Itelle ois miinusta, et vuokraemäntä ois Martina.
Mutta onhan hänellä faneja. Sitä jaksan aina ihmetellä.
Kaiken muun pahan lisäksi ensimmäisessä kerroksessa, kaikki kulkee sun lasisen ulko-oven ohitse eli sen lisäksi että olisi tosi suojaton olo, on myös hirmu levotonta ja äänekästä jatkuvasti. Lasioven äänieristys on nolla. Miksi ei ole rakennettu edes parvea?
Näyttää ihan joltain vanhalta palvelusväen lukaalilta, josta on leivottu kallis mukaluksusasunto.
Stad1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittää helsinkiläiset, kun joutuvat asustelemaan tuollaisissa kopeissa. Hyvätuloisetkin asuvat Helsingissä ahtaammin kuin köyhälistö muualla Suomessa.
Niin no, miten sen ajattelee. Mulla on makuuhuone sen 20m2 hki ytimessä ja siitä sitteb levittäytyy neliökilometrien olihuone/keittiö/harrastetilat/yms.
Minua säälittää ihmiset jotka ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ei halua elää väljästi hirvikärpästen ja marjamättäiden vieressä. Minulla on maailman paras sieniapaja, se sijaitsee kauppatorilla.
Ja minua säälittää ihmiset, jotka luulevat,ettei Helsingin ulkopuolella ole kuin marjamättäitä ja hirvikärpäsiä. Olen aina elänyt kaupungissa palveluiden äärellä, mutta asuntojen hintataso aivan muuta kuin pääkaupunkiseudulla. Hirvikärpäsiin en ole ikinä törmännyt.
Ei kai se ole tyhmä joka pyytää. Maksan tuon verran aseuntolainaa kk ja asun aika hemmetin paljon hulppeammin.
Pari asiaa mitä mietin:
-Oliko tuo vasta putkirempattu? Eikö olisi kannattanut vähän muokata kylppärin koko niin, että olisi hieman isompi vessa/suihku?
-Miten tuo suihku KÄYTÄNNÖSSÄ toimii? Minulla on pitkät hiukset, käyn lähes joka päivä suihkussa (pesen myös hiukset) voisi kuvitella että vaikka varoen pesytyisi niin shampoo/hoitoaine jäämiä roiskuu ties minne, samoin irtohiuksia. Eli pitääkö joka kerta pestä/kuivata myös koko kylppäri suihkun jälkeen? Puhumattakaan jos joku haluaa vaikka värjätä hiuksensa kotona tmv.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jostain syystä en haluaisi Martinaa vuokranantajaksi..
Mä voisin maksaa vuokran luonnossa.
Mobiilipankilla puhelimesta samalla kun kävelee Kaivopuistossa? Muuten hyvä mutta tiesithän, että väittämä "koolla ei ole väliä" on valhe ja kun kyse on tilistä niin koolla sekä sillä miten sitä käyttää on vielä enemmän väliä, joten jos teet jatkossakin siellä luonnossa samaa kuin tähänkin asti, eli keräilet tyhjiä pulloja.
Vierailija kirjoitti:
Säästä säälisi niille jotka sitä kaipaa. Ei täällä kukaan "joudu" asumaan, se on valinta, eli toivottu. Jos "joutuu" jotain, niin vika löytyy peilistä.
Vierailija kirjoitti:
Stad1 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja minua säälittää ihmiset, jotka luulevat,ettei Helsingin ulkopuolella ole kuin marjamättäitä ja hirvikärpäsiä. Olen aina elänyt kaupungissa palveluiden äärellä, mutta asuntojen hintataso aivan muuta kuin pääkaupunkiseudulla. Hirvikärpäsiin en ole ikinä törmännyt.
Niin siis asut maalla. Suomessa on yksi (pieni) kaupunki ja se on Helsinki. Täällä sentään on edes yritystä olla kaupunki. Pelkästään spora tekee ympäristöstä urbaanin. Metro. Rautatieasema (siis ainoa suomessa mikä näyttää rautatieasemalle). Bulevardi. Tampere kovasti koittaa, mutta matka on pitkä, eikä siitä ikinä tule kaunista kaupunkia koska vanhoja jugend-taloja ei ole riittävästi.
Tuo talo on sosiaalikeskusta vastapäätä. Jopa rappukäytävässä on lappu jossa kerrotaan mihin pitää soittaa jos näkee höiriöitä 😁
Siellähän on tapahtunut mm murha muutama vuosi sitten.
Jos on treenannut perseen isoksi, miten tuolla mahtuu käymään suihkussa?