Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Seiska: Martina Aitolehden sijoitusyksiö kaipailee asukasta 18,6m2, suihkussa käydään pytyn päällä ja vuokrapyynti melkein tonnin!

Vierailija
14.09.2023 |

Huh huh! Asunto näyttää kyllä kuvissa neliöitään avarammalta, mutta 18,6m2 on oikeasti ihan todella pieni. Ottaen huomioon, että se sisältää keittiön ja kylpyhuoneen, jossa ei mahdu edes käymään suihkussa kunnolla. Tuollahan on vain sohva, yksi pieni tuoli ja piskuinen pöytä. Muuta ei mahdu ja melkein tonnin vuokrapyyntö.

https://www.seiska.fi/kotimaa/tallainen-on-martina-aitolehden-hulppean-…

Kommentit (347)

Vierailija
181/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onhan se Martinan! Ihan eri asia kuin vuokraaminen joltain epämenestyjätavikselta.

Vierailija
182/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on yhteydessä johonkin suurempaan huoneistoon eli jostain seinästä kuuluu läpi kaikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa on 16m2 690e ja jopa kunnon suihku https://www.vuokraovi.com/vuokra-asunto/helsinki/ullanlinna/kerrostalo/…

Tuon asunnon vuokra on max. 750e, kun pohja ei toimi.

Tässä 16m2:n kämpässä on iso kylppäri, muuta siinä ei olekaan. Keittiö on ahdistava, eihän sinne isompi ihminen edes mahdu sisään, vapaaseen tilaan mahtuu ehkä just sänky. 

Kaveri asui ennen Töölössä, 19m2 kämpässä ja siinä oli samanlainen WC-suihku-systeemi, kuin tuossa Martinan kämpässä. Lavuaarikin oli puoliksi sylissä, kun pöntölle istahti. Ei se ideaaliratkaisu ollut, mutta kyllä siinä elää. Ihminen sopeutuu. Hänkin asui siinä melkein 15 vuotta, kunnes perusti perheen.Tähän Martinan asuntoonkin löytyy helposti vuokralainen. 

Toisille ajatuskin tuollaisesta asunnosta on mahdottomuus. Toisille Martina on punainen vaate, jonka tekemisissä ei ole mitään hyvää. 

Ei todellakaan löydy helposti vuokralainen v 2023. Ja ensi vuonna vielä asumistukea leikataan Helsingissä rankasti!

Vierailija
184/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuolla sitten tehdään etätöitä ja tilataan ruoka ovelle ja kaverien näkemisen sijaan sometetaan sängyssä.

Takuuvarma itsemurhayksiö jollekin angstisille 22-v vegaanitytölle.

Vierailija
185/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom ikkunasta näkyy vain talon seinä. Se alkaa ahdistaa ennen pitkää tuollaisessa komerossa ja pahasti.

Vierailija
186/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hkicity kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stad1 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Säälittää helsinkiläiset, kun joutuvat asustelemaan tuollaisissa kopeissa. Hyvätuloisetkin asuvat Helsingissä ahtaammin kuin köyhälistö muualla Suomessa.

Niin no, miten sen ajattelee. Mulla on makuuhuone sen 20m2 hki ytimessä ja siitä sitteb levittäytyy neliökilometrien olihuone/keittiö/harrastetilat/yms.

Minua säälittää ihmiset jotka ei ymmärrä, että kaikki ihmiset ei halua elää väljästi hirvikärpästen ja marjamättäiden vieressä. Minulla on maailman paras sieniapaja, se sijaitsee kauppatorilla.

Ja minua säälittää ihmiset, jotka luulevat,ettei Helsingin ulkopuolella ole kuin marjamättäitä ja hirvikärpäsiä. Olen aina elänyt kaupungissa palveluiden äärellä, mutta asuntojen hintataso aivan muuta kuin pääkaupunkiseudulla. Hirvikärpäsiin en ole ikinä törmännyt.

Niin siis asut maalla. Suomessa on yksi (pieni) kaupunki ja se on Helsinki. Täällä sentään on edes yritystä olla kaupunki. Pelkästään spora tekee ympäristöstä urbaanin. Metro. Rautatieasema (siis ainoa suomessa mikä näyttää rautatieasemalle). Bulevardi. Tampere kovasti koittaa, mutta matka on pitkä, eikä siitä ikinä tule kaunista kaupunkia koska vanhoja jugend-taloja ei ole riittävästi.

Voi voi!

Kun me täältä pikkukaupungista lähdemme n. 9 kertaa vuodessa kaupunkiin, Helsinkiä ei suunnitelmissa edes sivuta. Onneksi kenttäkin on Vantaalla, ei tartte teidän paskakylässänne vierailla. Käyhän sinäkin joskus oikeassa kaupungissa, opit ehkä jotain.

Vierailija
187/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on treenannut perseen isoksi, miten tuolla mahtuu käymään suihkussa?

M mahtuu, koska lättäpeppu

Vierailija
188/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla se r A i s ka ri Hannu, aitolehemän yksi sadoista miehistä asui, lähti rempan tieltä pois. Minä se suostuisi asumaan tuommoisessa läävässä, mutta kukin tyylillään. Asun yksin omistamassani 80 m2 kolmiossa. Tuommoisessa kopissa asuu vain ääliö.

Vierailija
189/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken muun pahan lisäksi ensimmäisessä kerroksessa, kaikki kulkee sun lasisen ulko-oven ohitse eli sen lisäksi että olisi tosi suojaton olo, on myös hirmu levotonta ja äänekästä jatkuvasti. Lasioven äänieristys on nolla. Miksi ei ole rakennettu edes parvea?

Kolmas kerros eli siinä kohtaa meni väärin. 

Vierailija
190/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan Hanksi ottanut martsun flipperiasennossa tuossa sohvalla?

Vierailija
191/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä vois asua tuollaisessa kopissa

-maalla asuva

Vierailija
192/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se oo tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa....Munkkiniemestä saa kivoja kaksioita tolla hinnalla, menkää sinne

Vierailija
193/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan olisi Sannalle sopiva nyt, kun viettää sinkkuelämää ja lapsi jää isälleen.

Vierailija
194/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on paljon huonekorkeutta, voi rakennuttaa parven jossa on nukkumatilaa. Sillä saa lisää olotilaa noin pieneen asuntoon.

Mutta wc on karmea just siksi ettei voi laittaa suihkuseinää/verhoa, vai voiko jonkinlaisen laittaa?

Jokin katosta vedettävä? Sopiiko?

Vierailija
195/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Martina on tehokas mimmi! Paskoo samalla kun peseytyy!

Martina siis tarjoaa asuntoa vuokralle, ei itse asu siinä. Jos osaat lukea. Sulla on varmaan itselläsi hulppea sijoitusasunto spa-osastoineen Helsingin kalliilla alueella. Ei noin kateellinen sentään tarvitse olla, itse hän tuon sijoitusasuntonsa makselee. Kun sen joskus myy, saa ok-talon jostain muualta.

Minulla on 200 neliön omakotitalo maaseudulla. En ole kateellinen.

Elämäänsä tyytyväisen ei luulisi räkyttävän jonkun itselleen tuntemattoman sijoituskämpästä. Ehkä on jotain muuta ongelmaa sitten kuin asuminen...

Elämäänsä tyytyväinen ei takerru yksittäisen keskustelijan viestiin räkyttäen kuten sinä. Mitä ongelmia sinulla on?

Ongelma on sinun asenteesi. Mutta eihän ongelmaa olisikaan, jos sen itse älyäisit.

Hei Anne!

Vierailija
196/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää ihan joltain vanhalta palvelusväen lukaalilta, josta on leivottu kallis mukaluksusasunto.

Nykyään riittää luksukseksi, että on valkoiset pinnat. Eli siinä ton kämpän luksus, seinät maalattu valkoisiksi.

Vierailija
197/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puistattaa vaatimuksissa tuo että pitäisi asua vähintään vuosi ja maksaa kahden kuukauden vuokravakuus. Ja näköjään vuokrassakin minimikorotus 2% vuosittain? En tiedä onko nuo sitten kuinka yleisiä ehtoja halutummilla alueilla mutta itselle aina tuntunut ahdistavalta ajatukselta, että pakko asua samassa kopissa vuosi, vaikka kuinka elämäntilanne muuttuisi. Ja mistä opiskelija tai työtön repii sen 1600€ vuokravakuuteen? Mutta mitäpä minä tiedän kun olen lähinnä asunut pienillä paikkakunnilla pohjoisessa ja tottunut alhaisempiin hintoihin ja asumaan väljemmin :D

Niin siis pitää löytyä henkilö, jolla on 1700€ tuosta noin vaan heittää vuokravakuuteen ja jolla on varaa maksaa vuokraa 880€/kk, eli tulot täytyy olla kunnossa. Käytännössä tuo rajaa pois opiskelijat ja monet matalapalkkaduunarit. Kelan asumistuessakin on katto ja siihen tulossa muutoksia lähiaikoina, eli ei voi luottaa siihenkään, että löytää jonkun tukiensaajan asukkaaksi. Maksimissaan tuohon saa asumistukea jotain 400€ , voi olla vielä vähemmän.

Rajaa pois myös ne, jotka säästää omaa kotia varten, koska ei silloin makseta tuommoisia vuokria.

Eli pitää löytää joku hyvin tienaava ihminen, jota ei haittaa suihkutella vessanpöntön päällä ja jota ei haittaa, että kotiin ei esim koskaan voi kutsua ystäviä viettämään iltaa tai syömään, koska eihän tuonne mahdu edes kunnollista ruokapöytää.

Vierailija
198/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin ysärin lopulla Helsingissä, niin minulla oli 17 neliön yksiö Töölössä. Siinä oli sellainen kylpyhuone minne mahtui pesukonekin :)! Tuo 17 neliötä tuntui ihan luksukselta sen jälkeen, kun olin asunut Itä-Pasilassa 3 henkilön solussa ja yksi asukas oli lesbo ja aina aamuisin sai jännittää, millainen miehekäs siilipää sieltä huoneesta ulostautuu :D

Tämä asunto on kiva, tuo suihkuhomma nyt vähän tökkii. Voisin hyvin muuttaa. 

Vierailija
199/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valoisan näköinen asunto , korkeat ikkunat tuo kivasti avaruutta. Voisin kuvitella asuvani tuolla, suihku miinusta. Missä se suihkun kuva näkyi?

Vierailija
200/347 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun asuin ysärin lopulla Helsingissä, niin minulla oli 17 neliön yksiö Töölössä. Siinä oli sellainen kylpyhuone minne mahtui pesukonekin :)! Tuo 17 neliötä tuntui ihan luksukselta sen jälkeen, kun olin asunut Itä-Pasilassa 3 henkilön solussa ja yksi asukas oli lesbo ja aina aamuisin sai jännittää, millainen miehekäs siilipää sieltä huoneesta ulostautuu :D

Tämä asunto on kiva, tuo suihkuhomma nyt vähän tökkii. Voisin hyvin muuttaa. 

Onhan Helsingissä miniasuntoja, mutta mikä tässä tökkii on vuokra.

Tuskin maksoit lähes tonnia siitä 17m2 kämpästä Töölössä ysärin lopulla?

Onhan tämä ihan posketonta, miten Helsingin vuokrat on nousseet, osittain kiitos asumistukien ja asuntosijoittamisbuumin.

Asuin itse tuolla alueella 15v sitten, oli isompi kämppä ja kunnollinen kylppäri. Vuokra 570€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi