Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asut jossain päin suomea pienellä paikkakunnalla, niin

Vierailija
14.09.2023 |

haaveiletko koskaan tai oletko suunnitellut asuvasi joskus Helsingissä tai lähiympäristössä, esim Vantaa, Espoo?
että vaihdat työsi tms ja muutat pääkaupunkiseudulle?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile. Olen asunut Helsingissä jo.

Vierailija
2/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan haaveile.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä.

Vierailija
4/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos sieltä jonkun mukavan duunin saisin niin voisin harkita. Itse asiassa en haluaisi asua tällä nykyisellä paikkakunnalla, mutta pitäisi saada asunto myytyä ennen kuin voi muuttaa pois.

Vierailija
5/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, vaikkei täällä ole "mitään", niin sentään kaunis luonto ja läheiset. Ei kiitos mitään isoa kaupunkia.

Vierailija
6/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun hyvin pienellä paikkakunnalla. Olen reilu 30 v sitten asunut Oulussa jonkin aikaa. Ei minusta tullut kaupunkilaista.

Täällä pienen paikkakunnan keskustassa on hyvä asua.

Vierailija
7/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, liikaa joutunut liikkumaan sillä suunnalla muutenkin enkä tahdo asua siellä.

Vierailija
8/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asuin pääkaupunkiseudulla lapsuuteni, enkä kaipaa takaisin. Päinvastoin, toivon pääseväni vielä kauemmas

Vierailija
9/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan haaveillut enkä suunnitellut enkä tule koskaan haaveilemaan enkä suunnittelemaan

Vierailija
10/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en. Toisaslta viime syksynä kävin toista kertaa elämäni aikana hesassa, ja sanoin siinä miesystävälle että muutetaan tänne kun kaikki on niin lähellä. No ois kait pitänyt olla rahaa muuttaa hotelliin. Mutta siis pikkupaikkakunnalta tulleena tuntui että joo, voishan täällä asua. Kioskit siellä sun täällä, kaikki auki yötä myöten...

Vierailija
11/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiitos enää kaupunkiin asumaan, aivan liian kansainvälinen tunnelma minun makuuni.

Vierailija
12/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa pienelle paikkakunnalle kaupungista. En kuitenkaan Helsinkiin halua nytkään.

Vierailija
13/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Onhan siellä HKI-Vantaa.

Vierailija
14/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun pienellä paikkakunnalla Keski-Suomessa. Ja jos minä täältä jonnekin lähden niin se on pohjoiseen ja/tai itään päin. Ei kiitos nykyisenkaltaiselle kansainvälisyydelle.

Vierailija
15/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syntynyt ja kasvanut Helsingissä. Muutin työn perässä Helsingistä 30-vuotiaana ja olen siitä lähtien muuttanut työn perässä paikkakunnalta toiselle. En haluaisi asua Helsingissä enää.

Vierailija
16/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kotoisin maaseudulla, nykyään asun keskisuuressa kaupungissa. Täällä on hyvä. Joskus haaveillut helsingin keskustan jostain hienosta asunnosta, mutta oikeasti täällä on parempi.

Vierailija
17/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään, jos haaveilisin niin miksi ihmeessä en sitten muuttaisi sinne? Asuminen minua enemmän miellyttävässä paikassa on ihan tietoinen valinta.

Vierailija
18/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin nuoruuteni 2000 asukkaan kunnassa enkä haaveillut Helsinkiin muuttamisesta. Helsinki on ihan ok vierailukohde, mutta asua en siellä haluaisi.

Puoli vuotta kokeilin Vantaalla asumista. En viihtynyt. Viihtyminen ei riipu kaupungin koosta. Asuin jossain vaiheessa Lontoossa, siellä viihdyin.

Vierailija
19/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haaveile. Just tänään kävin Helsingissä, kiitos riitti päivä siellä. Kiva käydä, kun on pakko, mutta vielä kivempi on, kun pääsee pois.

Vierailija
20/23 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, en ikinä. Työni voin tehdä missäpäin Suomea vain, ja välillä joudun tekemään työmatkoja Helsinkiin. Jos asuisin Helsingissä, joutuisin tekemään enemmän matkoja muualle Suomeen, joten se ei ainakaan helpottaisi elämääni. Enkä todellakaan vaihda työtäni, että voisin pysytellä yhden paikkakunnan sisällä. Kas kun kaikki työt eivät ole paikkakuntasidonnaisia, vaikka kyse ei olisikaan etätyöstä!

Ja itseasiassa vain murto-osa nykyisistä Helsingin toimipaikassa kirjoilla olevista työntekijöistä asuu Helsingissä tai edes Espoossa/Vantaalla, heitä on Salosta Kotkaan ja Lahdesta Forssaan. Joku asui Jyväskylässä ja "kävi" töissä Helsingissä, muutti sitten johonkin tuohon puoliväliin.

Ja jos työn perässä johonkin muuttaisin, niin se olisi sitten jonnekin ulkomaille, koska urakehitystä ei Suomessa enää voi enempää saada - olen siis urani huipulla täällä, ja itseasiassa todella tyytyväinen siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi