Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Aaton menu

Vierailija
23.12.2006 |

Mä tässä mietiskelen, että mitä muiden kodeissa huomenna syödään. Meillä näin:



Graavilohi

Kylmäsavulohi

Mäti+sipuli+creme fraiche

Sinappisilli

Lasimestarin silli

Vihersalaatti

Sieni salaatti

Punajuurisalaatti



Porkkanalaatikko

Imelletty perunalaatikko

Hirvipaisti ja perunat

Kinkku



Voi kääk! Mitäs jälkkäriksi?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ontuu kans tuolla makean puolella (kun mun ei tee mieli makeaa) ja sit meiltä puuttuu melkein kaikki ihanat joulukalat yms. tänä vuonna.



Meillä ohjelmassa seuraavat:



- perunalaatikko

- porkkanalaatikko

- bataattilaatikko

- maksalaatikko

- kinkku

- hirvipyörykät

- broileripastasalaatti

- tonnikalariisisalaatti

- rosolli + kastike

- leipiä juustoilla (vanha gouda, mustaleima), naudalla ja sienisalaatilla ja kalkkunalla ja kasviksilla

- joululimppu



Miten olis jälkkäriksi vaikka kaneliwokatut omenat tai glögipäärynät vaniljajätskin kanssa? Tai sitten luumu- tai puolukkajäätelö?

Vierailija
2/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konvehtirasia pöytään vaan tai sitten pipareita.



Meillä on jälkkärinä suklaakakku (valmis)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounas:

Riisipuuro ja rusinasoppa



Päivällinen:

Graavilohi

Rosolli

Italiansalaatti

Perunasalaatti

Perunat

Herneet

Lanttulaatikko

Porkkanalaatikko

Kinkku

Kastike



Jälikiruoaksi Dajm-jäädyke



Kahvilla

Kuorrutettu kuivakakku

Tortut

Piparit

Pikkuleivät

Leipäjuusto



Meillä ei tuosta kalasta juuri mene kuin tuo graavattu lohi, joten ei sitten viitsi pöytään vain näön vuoksi laittaa. Nämä ruoat on sellaisia, että kaikille maistuu. Niin ja joulupöydässä vain äiti, isä, poika 3v. ja vauva vasta ihailemassa jouluruokia :)

Vierailija
4/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo ja hyvä jälkkäri, taatusti uppoo jokaiseen.

Vierailija
5/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

fetasalaatti

vihreä salaatti

porkkanalaatikko

perunalaatikko

keitetyt perunat

savustettu lohi

uunibataatit



jälkkäriksi hedelmäsalaatti ja jäätelöä

Vierailija
6/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- lasimesarin silli

- punainen joulusilli

- sinappisilli

- graavilohi

- kylmäsavulohi

- hunaja-rakuunalohi

- pippurimakrilli

- mätiä, sipulia, smetanaa ja paahtoleipää

- marinoituja oliiveja ja valkosipulinkynsiä

- sienitäytteinen savupororulla

- herkkusienihyydyke

- melonia ja parmankinkkua

- leipäjuustosalaatti

- maksapatee



- perunoita

- lanttulaatikko

- porkkanalaatikko

- perunalaatikko

- rosolli ja kastike

- herneitä

- kinkku



Jälkkäriks on sisko tehnyt tryffelimoussea ja sitten on tietty kilokaupalla suklaata, torttuja, pipareita jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupalat:



* Mätileivät (paahtoleivällä mätiä, sipulia, kermaa)

* graaavia

* sinappisilliä

* valkosipulisilliä

* lohinyyttejä

* sukureseptillä tehtyä kalaa



Juomana alkupalojen kanssa valkoviini



Pääruoka:



* lanttulaatikko

* maksalaatikko

* porkkanalaatikko



* Kinkku

* Hirven routapaisti + kastike

* perunat + kastike

* herneitä

* maksapatee

* lihahyytelö

(tavallisesti viel rosolli, mutta tänä vuonna jätetään välistä)



Juomana punaviini



Jälkiruokana:



* Mariannejäädyke

Vierailija
8/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meiltä unohtui listasta näköjään uudet perunat.



Niin ja sit on ostettuna punajuuria uunipunajuurilohkoja varten, joten voi olla et nekin tulee tehtyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi



silakoita (chili, valkosipuli, sinappi ainakin)

silliä (smetana)

siianmätiä

muikunmätiä

silakkarullia

graavisiikaa

graavilohta



riimihärkää

maalaispateeta

ankanmaksamoussea



vihreää salaattia

perunasalaattia

waldorfinsalaattia



keitettyjä perunoita

joululeipää



pääruuaksi



kinkkua

kalkkunaa



lanttulaatikkoa

porkkanalaatikkoa

maksalaatikkoa

bataattilaatikkoa

perunalaatikkoa



kastikkeita

sienimuhennosta



herneitä

sienisalaattia



jälkiruuaksi



jotain jäädykettä

maustekakkua

luumukiisseliä

Vierailija
10/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAITAA HAKEA KIRKON LEIPÄ JONOSTA TOI EILISEN PÄIVÄN MAKSALAATIKOT. JA KÄYNYT KIRJASTON KONEELLA TÄNNE KATEUKSISSAAN PROVOILEMASSQA HAAVEENSA. SYÖ HANHEN PASKAA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä saadaan meidän tekemät aperatiivit eli coctail-tikkuja ja toastien päällä munasalaattia, lohisalaattia, perunasalaattia, patéta, tuorejuustoa ja porkkana-selleri-salaattia.



Pääruuaksi on lasagnea (meinasin saada kohtauksen kun kuulin tän) ja jälkkäristä ei vielä tietoa.



Aattona lounaaksi syödään suolakekseja, patonkia, erilaisia juustoja, viinirypäleitä ja oliiveja.



Joulupäivänä sitten syödää sovellettu suomalainen jouluateria:



- imellettyä perunalaatikkoa

- lanttulaatikkoa

- kalkkunaa

- graavi lohta

- kasvispyöryköitä

- rosollia

- herneitä

- suolakurkkua

- kananmunia

- kirsikkatomaatteja

- munasalaattia

Vierailija
12/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lanttulaatikko

Maksalaatikko

Porkkanalaatikko

Keitetyt perunat

pippurikastike

kinkku

savustettu kalkkuna ( tätä vain vähän )

kylmäsavulohi

keitetyt kananmunat

herneet

rosolli

lihapullat



jälkkäriksi

pipareita ja torttuja kahvin kera tai jäätelöä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomenna aamupalaksi / lounaaksi perinteinen riisipuuro.



Illalla syödään sushia + skumppaa alkupaloiksi, sitten pääruoaksi on kinkkua, perunoita, graavilohta ja mozzarellasalaattia. Jälkkäriksi jätskiä ja ehkä piparkakkuja jos jaksan poikien kanssa leipoa päivällä.



Joulupäivänä syödään voitaikinanyyttejä alkupaloiksi, pääruuaksi on uunilohta kermassa haudutettuna, sekä edellisen päivän jämät.



Ja tapanina kyläillään, ei tehdä itse ruokaa.



Bon appetit!

Vierailija
14/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Graavilohta

Mozzarellaa

Leipäjuustoa

Rucola-parmesansalaattia

Kinkkua

Peruna-, porkkana- ja lanttulaatikkoa

Prinssinakkeja

Kirsikkatomaatteja

Rosollia + vaahtoa + keitettyjä kananmunia

Joululimppua

Mansikkakiisseliä ja kermavaahtoa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupaloiksi:

-mätileipiä

-kraavilohta ja sinappi-tilli kastiketta

-parmankinkkua hunjameloonilla

-salaatti



pääruoka:

-perunoita

-kinkku+kastike

-porkkanalaatikko

-lanttulaatikko



jälkkäriksi:

-aurinko appelsiinit (jädykkellä täytetyt appelsiinit

-suklaakakkua



juomina:

kuohari, valkoviini, punaviini, olut ja konjakki

Vierailija
16/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Savugraavattua lohifilettä

Valkosipulisilliä

Sinappisilliä

Tartar-kastiketta

Karjalanpiirakoita



Vihersalaatti

Sienisalaatti



Viljapossun tuore kinkku

Keitinperunat

Herneitä

Rosolli ja vaaleanpunainen kastike



Imelletty perunalaatikko

Lanttulaatikko

Porkkanalaatikko



Kermakastike



Aamupalalla riisipuuroa mantelilla



Pipareita, torttuja, konvehteja, piparijuustotorttu, viinirypäleitä ja juustoja.



Juomina viiniä, kotikaljaa, vettä, mehua, frissiä

Vierailija
17/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun:

hehkuviiniä



Alkupalat:

ankkapatee

maksapatee

smetanasilli

graavilohi

savusiika

keitetyt perunat

mäti, sipulisilppu ja smetana

valkoviini



Pääruoka:

kinkku

lanttulaatikko

imelletty perunalaatikko

porkkanalaatikko

rosolli, punajuuriliemellä maustettu kermavaahto

sinappia

herkkukurkkuja

punaviini



Jälkiruoka:

joulutortut

piparit

kahvi, tee

konjakki, likööri

konvehdit

Vierailija
18/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla riisipuuro , iltapäivällä kinkku , rosolli , peruna-porkkana ja lanttulaatikko , karjalanpiirakat , lohta ja kermaviilikastiketta ja sitten illemmalla kahvit , glögit ja tortut ja piparit

Vierailija
19/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-graavilohi

-kylmäsavulohi

-lämminsavulohi



-kylmäsavupororullat



-vihersalaatti

-rosolli

-sienisalaatti



-kinkku

-kalkkuna

-herne,luumu

-karpalohyytelö

-perunalaatikko

-porkkanalaatikko

-lanttulaatikko

-keitetyt perunat



-mariannejäädyke

-suklaakakku

juomana läpi aterian: vesi, punkku,cava ja jälkkärin kanssa kahvi

Vierailija
20/21 |
23.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kinkkua

keitetyt perunat

pasta-salami salaatti

sitruunakalkkuna

punaviinikalkkuna

kinkun kastike

punaviini-karpalo kastike

sitruunakastike

vihreä salaatti

oliiveja

aurinkokuivattuja tomaatteja

artisokan sydämiä

valkosipuli inkivääri lihapullia

rosollia + kastike

kalaasi maksapasteijaa

suolakurkkuja

calvados sinappi

punasipuli hilloke



torttuja

piparia

juustokakku

suklaamousse



valkoviiniä

punaviiniä

light cherry cocista